Shock!

december 26.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Az új előadók számára halott a zeneipar, és halott a rockzene is”

Ismét borús képet festett a rockzene jelenlegi állapotáról és jövőjéről Gene Simmons. A KISS basszer/énekese szerint az új zenekaroknak a jelenlegi zeneipari környezetben esélyük sincs karriert építeni.

1026simmons

Közel félórás interjú jelent meg Larry King YouTube-csatornáján Gene Simmonsszal, amelyet még tavaly ősszel rögzítettek. A KISS basszer/énekese a beszélgetés során többek között a zeneiparban uralkodó állapotokról is szót ejt. „Tíz éve is elmondtam ezt, amikor a streaming, a letöltés meg a többi ingyenes volt”, fejtegette Simmons. „A Radiohead megpróbálkozott vele, hogy készít egy új lemezt, aztán azt mondták a rajongóknak, hogy fizessenek érte, amennyit gondolnak. Érdekes, hogy azóta sem próbálkozott senki hasonlóval, mert egyszerűen nem vált be. Ha nyitva hagyod az ajtót a szupermarketben, és közlöd, hogy mindenki csak annyit fizessen, amennyit akar, az emberek beözönlenek majd, de semmit sem fognak fizetni. Inkább megszerzik a dolgokat ingyen.”

Gene szerint a helyzet a legális streaming-felületek megjelenésével sem javult sokat, és ez a helyzet elsősorban a fiatal előadókat sújtja. „Megszakad a szívem az új zenekarokért. Rengeteg kiváló tehetség soha nem fogja megkapni az esélyt. Jelenleg olyan a korszellem, hogy sokan azt gondolják: oké, zeneipar, hát akkor bekerülök az X-Faktorba vagy a The Voice-ba, énekelek, aztán karriert építek. De fogalmuk sincs róla, mit jelent a karrier. A másik fontos szempont, hogy a kiadók egyszerűen nem termelnek pénzt. A lányom, Sophie dalszerző, énekes és miegyéb, komoly jelenléttel a Spotify-on: Rick Rossnak, a Yellow Claw-nak és hasonló előadóknak írt dalokat, tonnányi szerzeménye fut millió-millió meghallgatással. És simán előfordul, hogy tízmillió meghallgatás után mindössze pár száz dollár jut neki. Az új előadók számára halott a zeneipar, és halott a rockzene is. Az utolsó nagy rockzenekar a Foo Fighters volt húsz évvel ezelőtt. Nem tudsz mondani még egyet azóta, mert ebből egyszerűen nem lehet megélni. Amikor ’73-ban elkezdtem ezt az egészet, még létezett zeneipar. Mindig szidtuk a lemezkiadókat, miközben a valaha létezett legjobb barátaink voltak: dollármilliókkal, turnétámogatással álltak oda mögéd, és csak az eladott lemezeid után szedték vissza a pénzt. Fogytak a lemezek, aztán az emberek elmentek a koncertekre, és ott volt a jegybevétel, a jogok, a merchandise. Amíg a jogalkotók nem ismerik és értik meg a zeneipar természetét, egyszerűen nem tudnak hozzáértő módon nyilatkozni a szerzői jogokról meg a zeneiparról.”

A koronavírus-járvány következtében idén természetesen nem láthattuk Európában a KISS-t, vagyis a július 16-ai magyar koncertből sem lett semmi. Paul Stanley, Gene Simmons, Tommy Thayer és Eric Singer szinte napra pontosan egy évvel az eredeti dátum után, 2021. július 15-én állnak majd színpadra az Arénában. A már megvásárolt jegyek automatikusan érvényesek az új dátumra.

 

Hozzászólások 

 
#19 mirelitgofri 2020-10-29 16:24
Idézet - duedhel:
Idézet - mirelitgofri:
Ha a mi esetunkbol indulok ki, akkor a mi lemezunk elkeszitese kb. 6500 dollarba kerult, ami azt a reszt illeti amit a zenekar fizetett.
A kiadotol kb 5 dollaros aron tudjuk megvenni a lemezt, ha mi szeretnenk eladni, szoval nem igazan erne meg egy ilyen fundraising. Ha 10 dollarer adjuk a lemezt, akkor 1300 eladott lemez utan termeljuk vissza a studio koltseget es kezdunk penzt csinalni.
Sokkal tobb penz van a mindenfele jogdijakban amit nagyobb fellepesek utan kapsz esetleg ha jatsza a dalaid a radio. Normalisan megelni, mindenkepp eleg nehez.


És visszahozta (már) az árát?

Szerintem ezzel a közösségi finanszírozásos dologgal az a baj, hogy ahhoz, hogy eljuss arra a szintre, ahol már van is kikkel összedobatni a lemez költséget, először is irgalmatlan sok pénzt kell marketingre fordítani. Ehhez esetleg régen, ha nagyon piacképesnek tűntél, akkor mögéd állt egy kiadó, amelyik megtámogatott. Viszont pont erről van most szó, hogy most már a kiadók se nagyon tudnak/akarnak odaállni semmi mögé, legfeljebb mint terjesztők, tehát újfent marad az a mód, hogy te fizetsz ki mindent. Így elindulni viszont elképesztően nehéz. Hozzáteszem, még akkor is, ha a dalokat házilag veszi fel a banda - mert hogy ma már azért elég komoly felvételeket és mixeket lehet otthon készíteni -, akkor is nagyon nagy költségekkel kell számolni ahhoz, hogy az a zene el is jusson az emberekhez. (És akkor még mindig semmi biztosíték nincs arra, hogy tetszeni is fog nekik.)



Hat sajnos meg nem, de dolgozunk rajta :D
Annyibol talan a szerencsesebbek koze tartozunk, hogy a kiado azert jocskan tamogat ami a studiokoltseget illeti, es a gyartas koruli osszes koltseget ok fizetik. De meg igy is rengeteg penz megy el minden masra e korul.
Tapasztalat viszont azt mutatja, hogy ha mar vesznek valamit az emberek, akkor az a mindenfele merch. Abban tobbszorosen tobb penz van egy jo latogatotsagu koncerten, mint a CD eladasban.
Idézet
 
 
#18 duedhel 2020-10-29 08:15
Idézet - mirelitgofri:
Ha a mi esetunkbol indulok ki, akkor a mi lemezunk elkeszitese kb. 6500 dollarba kerult, ami azt a reszt illeti amit a zenekar fizetett.
A kiadotol kb 5 dollaros aron tudjuk megvenni a lemezt, ha mi szeretnenk eladni, szoval nem igazan erne meg egy ilyen fundraising. Ha 10 dollarer adjuk a lemezt, akkor 1300 eladott lemez utan termeljuk vissza a studio koltseget es kezdunk penzt csinalni.
Sokkal tobb penz van a mindenfele jogdijakban amit nagyobb fellepesek utan kapsz esetleg ha jatsza a dalaid a radio. Normalisan megelni, mindenkepp eleg nehez.


És visszahozta (már) az árát?

Szerintem ezzel a közösségi finanszírozásos dologgal az a baj, hogy ahhoz, hogy eljuss arra a szintre, ahol már van is kikkel összedobatni a lemez költséget, először is irgalmatlan sok pénzt kell marketingre fordítani. Ehhez esetleg régen, ha nagyon piacképesnek tűntél, akkor mögéd állt egy kiadó, amelyik megtámogatott. Viszont pont erről van most szó, hogy most már a kiadók se nagyon tudnak/akarnak odaállni semmi mögé, legfeljebb mint terjesztők, tehát újfent marad az a mód, hogy te fizetsz ki mindent. Így elindulni viszont elképesztően nehéz. Hozzáteszem, még akkor is, ha a dalokat házilag veszi fel a banda - mert hogy ma már azért elég komoly felvételeket és mixeket lehet otthon készíteni -, akkor is nagyon nagy költségekkel kell számolni ahhoz, hogy az a zene el is jusson az emberekhez. (És akkor még mindig semmi biztosíték nincs arra, hogy tetszeni is fog nekik.)
Idézet
 
 
#17 mirelitgofri 2020-10-28 19:31
Idézet - Tombenko:
Hm. Mondjuk egy fundraising kampány? Lehet adakozni a lemez elkészítésére.
5 dollár - cserébe kapod a lemezt.
10 dollár - lemez + poszter
20 dollár - lemez +dedikált poszter
100 dollár - részt vehetsz a felvételen
Stb...


Ha a mi esetunkbol indulok ki, akkor a mi lemezunk elkeszitese kb. 6500 dollarba kerult, ami azt a reszt illeti amit a zenekar fizetett.
A kiadotol kb 5 dollaros aron tudjuk megvenni a lemezt, ha mi szeretnenk eladni, szoval nem igazan erne meg egy ilyen fundraising. Ha 10 dollarer adjuk a lemezt, akkor 1300 eladott lemez utan termeljuk vissza a studio koltseget es kezdunk penzt csinalni.
Sokkal tobb penz van a mindenfele jogdijakban amit nagyobb fellepesek utan kapsz esetleg ha jatsza a dalaid a radio. Normalisan megelni, mindenkepp eleg nehez.
Idézet
 
 
#16 Kerei Gusztáv 2020-10-27 16:34
Idézet - Sebaj Tóbiás:

Miért, ki tudott előtte zenélni? A Poison? A Running Wild?

A Poison éppenséggel tudott... mármint a tagok, mielőtt magyartalanságg al vádolnál. ;)

Csakhát ugye minek?
Idézet
 
 
#15 Sebaj Tóbiás 2020-10-27 15:22

Miért, ki tudott előtte zenélni? A Poison? A Running Wild?

A Poison éppenséggel tudott... mármint a tagok, mielőtt magyartalanságg al vádolnál. ;)
Idézet
 
 
#14 Spitfire 2020-10-27 12:14
Idézet - Tombenko:
Hm. Mondjuk egy fundraising kampány? Lehet adakozni a lemez elkészítésére.
5 dollár - cserébe kapod a lemezt.
10 dollár - lemez + poszter
20 dollár - lemez +dedikált poszter
100 dollár - részt vehetsz a felvételen
Stb...

5 dollárért max egy autogenerált twitter/facebook posztba fogják kiírni a nevedet, 'oszt ennyi. Manapság az adakozás a "vedd meg a lemezt-vedd meg a merchet-rendeld elő ha tudod-eljössz koncertre" módon működik. Ha olyan igazi "támogatói jegyet" szeretnél, hogy a lemez is járjon hozzá akkor inkább 30USD-től indulna a játék.
Idézet
 
 
#13 Igor Igorovics 2020-10-27 12:14
Aki konziban végzett zenészeket akar nézni, hallgatni az menjen operába meg hangversenyekre . Könnyűzenében talán a jazzt leszámítva nincs túl sok magasan képzett zenész. Bár megjegyzem ott ahol a jazz népszerű (Kuba, Brazília) ott nem hiszem, hogy minden jazz zenész valamilyen zeneiskolát végzett volna.Múltkor direkt utánanéztem pár klasszikus jazz zenész zenei tanulmányainak, és nagy részük csak ilyen 1-2 évet járt ilyen-olyan zenei iskolákba. Nem a rock/metal zenészeket kéne állandóan ezzel cseszegtetni. Mondom mégegyszer: aki tényleg zeneelméletileg tökéletes zenét akar hallani, az hallgasson komolyzenét. Sem a blues, sem a country, sem más könnyúzenei műfaj nem kimondottan arról szól, hogy zeneelméletileg minden szuper, hibátlan. Persze vannak nyilván képzettebb és kevésbé képzettebb zenészek minden műfajban (így a rock/metalban is), de a komolyzenei műfajokkal egyik sincs pariban.
Idézet
 
 
#12 krumpli 2020-10-27 11:18
Idézet - Goodbye:
Sajnos tökéletesen igaza van. De erről az előadók is tehetnek. Szomorú, de nekem eddig egy poplemez viszi az évet. Ott ment félre az egész, amikor 30 évvel ezelőtt befutott a Nirvana, és akik tudtak is zenélni, azok a kutyát sem érdekelték. Ezt a csapást azóta sem heverte ki a színtér, és ennek az eredménye, hogy az elmúlt évtizedekben szinte csak a pop műfajban készültek jó lemezek.


Ha nem Nirvana, akkor később nu-metal vagy Pantera söpörte volna el őket. Meg mi is a problémád? Pont 90-es években készültek legkreatívabb lemezek, még ha glam/heavy szcénát elsöpörve.
Idézet
 
 
#11 asdasd 2020-10-27 08:56
Idézet - Goodbye:
Sajnos tökéletesen igaza van. De erről az előadók is tehetnek. Szomorú, de nekem eddig egy poplemez viszi az évet. Ott ment félre az egész, amikor 30 évvel ezelőtt befutott a Nirvana, és akik tudtak is zenélni, azok a kutyát sem érdekelték. Ezt a csapást azóta sem heverte ki a színtér, és ennek az eredménye, hogy az elmúlt évtizedekben szinte csak a pop műfajban készültek jó lemezek.

Miért, ki tudott előtte zenélni? A Poison? A Running Wild?
Idézet
 
 
#10 Zsolti 2020-10-27 08:25
Úristen, MENNYIRE nevetséges 2020-ban még mindig a Nirvana miatt rinyalni. Ez akkora OK Boomer, hogy arra nincsenek szavak. :-/
Idézet
 
 
#9 kornel 2020-10-26 20:38
Baromi jól látja a dolgokat és passz.Még mindig él az a tévhit,hogy attól él egy műfaj,ha sokan művelik.
Idézet
 
 
#8 Goodbye 2020-10-26 20:25
Sajnos tökéletesen igaza van. De erről az előadók is tehetnek. Szomorú, de nekem eddig egy poplemez viszi az évet. Ott ment félre az egész, amikor 30 évvel ezelőtt befutott a Nirvana, és akik tudtak is zenélni, azok a kutyát sem érdekelték. Ezt a csapást azóta sem heverte ki a színtér, és ennek az eredménye, hogy az elmúlt évtizedekben szinte csak a pop műfajban készültek jó lemezek.
Idézet
 
 
#7 Draveczki-Ury Ádám 2020-10-26 17:05
Idézet - Nornagest:
Akkor már a Linkin Park jobb példa lenne,szerintem ők egész jòl megélnének a zenélésből manapság is, ha élne még az énekes.

Szerintem ők akkor is egész jól megélnének a zenélésből, konkrétan a Hybrid Theory eladásaiból, ha 2002-ben abbahagyták volna az egészet, és soha életükben nem nyúlnak többé hangszerhez. :) Simmons dettó. Nem a felsőligát sújtják ezek a problémák.
Idézet
 
 
#6 Tombenko 2020-10-26 16:19
Hm. Mondjuk egy fundraising kampány? Lehet adakozni a lemez elkészítésére.
5 dollár - cserébe kapod a lemezt.
10 dollár - lemez + poszter
20 dollár - lemez +dedikált poszter
100 dollár - részt vehetsz a felvételen
Stb...
Idézet
 
 
#5 Nornagest 2020-10-26 16:00
Akkor már a Linkin Park jobb példa lenne,szerintem ők egész jòl megélnének a zenélésből manapság is, ha élne még az énekes.
Amúgy az underground fanatikusai eddig is munka mellett zenéltek és turnéztak, a milliomossá válás és világhír leghalványabb esélye nélkül. Illetve relatív világhír, mert végső soron vannak akik elérik pl Marduk, de csak a metal gettón belül.
Szerintem a rock/metal nem fog eltűnni, csak az "átlagemberek" látókörén totálisan kívül eső gettó-jelleg fog fokozódni.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

King 810 - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Heathen - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Apocalyptica - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.

 

30 Seconds To Mars - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 13.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.