Shock!

december 21.
szombat
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Room Of The Mad Robots: Mechanical Sound Empire

1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben, vagy tétlenül tűrnie, hogy emberi lény bármilyen kárt szenvedjen. 2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak, kivéve, ha ezek az utasítások az első törvény előírásaiba ütköznének. 3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni, amennyiben ez nem ütközik az első vagy második törvény bármelyikének előírásaiba. Ez a robotika három törvénye, ami persze nem ér egy lyukas garast sem, ha történetesen őrült robotokról van szó.

megjelenés:
2009
kiadó:
szerzői kiadás
pontszám:
9 /10

Szerinted hány pont?
( 10 Szavazat )

Az eredetileg 2006 októberében alakult nem semmi elnevezésű bandérium története kb. másfél éve vált komollyá, amikor is kialakult a robotok tartós felállása, megnyertek egy regionális tehetségkutatót, majd a tavalyi év során igen előkelő – hetedik – helyezés jutott osztályrészükül az International Live Award európai tehetségkutató döntőjében, miáltal ők lettek a Hungarian Live Award büszke tulajdonosai is. Bezony. Ettől persze még a zene lehetne egy nagy kalap szar is, de erről szó sincs. Sőt, ritka erős bemutatkozást jelent a Mechanical Sound Empire.

Az ötös szerint zenéjük rengeteg mindent olvaszt magába, a Tooltól elkezdve a Pantera-Sepultura-Meshuggah-féle zúzógépeken át egészen a Downig, ami egyrészt nagyon jól hangzik, másrészt pedig egészen korrektül fedi is a valóságot. Illetve csak részben, mivel jómagam fentieken túl sokszor véltem kihallani a jó Deftones groove orientált metalját, még inkább a Soulfly tribal témáit, de néhol – például a The Everlasting Trip dallamos énektémáiban– még a nagy visszatérő Alice In Chains hatását is. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy – hála Vincze Andres énekes venezuelai származásának – helyenként spanyolra cserélik az ánglius nyelvet (a korong közepén trónoló, extra ütős Political Organized Crime), illetve egyéb egzotikus-keleties hatások is beérkeznek némelykor (mindenekelőtt az Ágnes énekével megerősített, a lemez legjobb tételét jelentő The Everlasting Tripben), leszögezhetjük, ezeknek a kerge androidoknak a zenéjére sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy átlagos, vagy unalmas lenne.

Andres komát amúgy korábbról a The Ministers!-ből, aztán a néhai Monastery utódbandájából lehetett ismerni, legutóbb meg már az a hír jött, hogy a Locust On The Saddle-ben is az ő öblös hangja hallható. Félek, kicsit túlzó ez a széles felhozatal, az erő kicsit tán szétaprózódhat, de azt azért mindenképp úgy vélem, hogy Andres hangjához a Mad Robots modern metal világa jobban passzol, mint pl. a Locust stoner/southern metalja. Nem mintha ez utóbbi stíluselemek szintén ne jelennének meg itt is, elég csak a nyitó Hands Off! főtémáját, vagy a Toxic Spiral Time zárásának lassú húzását megfigyelni – még ha ez utóbbi teljesen át is alakul menet közben. Berszán Miki gitárjában amúgy a fentebb felsorolt stílusok teljes ismerete bujkál, ami igencsak főhajtásra késztető dolog, de a többiek is szépen teljesítenek. Csaba András basszusa magyar zenékhez képest kimondottan szépen pattog-csattog, a Twisted State Of Mind és a What You Deserve emiatt emelkednek a lemez legütősebb darabjai közé.

A korong hangzása egyébként Szabó Viktor hangmérnök (ex-Bakery Stúdió) munkáját dicséri, és csak a süket nem hallja, hogy milyen nagy hangsúlyt fektettek a megszólalásra a gépemberek. Ezeken túl már csak azt kell megemlíteni, hogy az Estupido, Maricon, Odioso (E.M.O.)-ban a Blind Myself ordibátor Tóth Gergő is hallatja selymes hangját, és minden fontos dologról beszéltünk is. A Mechanical Sound Empire kilenc frankón megírt, változatos, és - ami a legfontosabb - jó dalt tartalmaz, még ha a hatások sokszor túlzottan is kihallatszanak a háttérből, hiába, nincs új a Nap alatt. Ettől eltekintve az elmúlt év egyik legjobb hazai debütálásáról beszéltünk (a Turbo és a VL45 mellett).

 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Anneke Van Giersbergen - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Volbeat - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. június 18.

 

Orphaned Land - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

Stuck Mojo - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 2.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.