Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„A mostani rockzenék nem hatnak a korszellemre, nem ezek mozgatják a popkultúra iránytűjét”

0615shinodaValahol vicces belegondolni, hogy a 2000-es évek elején nettó popzeneként fogadott Linkin Park tagjai a rockzene megmentőiként, a műfaj felélesztőiként nyilatkozgatnak új lemezükről, a jövő héten megjelenő The Hunting Partyról, pedig ez a tendencia. Mike Shinoda rapper szerint a mai rockzenék nagyobbik része unalmas, jelentéktelen, és köze sincs a rock igazi szellemiségéhez – ezen kívánnak változtatni az albummal.

„Most már azon zenekarok közé tartozunk, amelyek elég régóta vannak jelen ahhoz, hogy vándoroljanak körülöttük a trendek: egyszer passzolnak bele, egyszer nem – most éppen nem", mondta Mike Shinoda a Radio.comnak. „A rockzene elment az indie pop dalocskák irányába: ezek olyan nóták, amik simán mehetnének a Nickelodeonon, a Nick Jr.-on vagy a Disney Channelen is. Nem érzem úgy, hogy képes lennék ilyen típusú zenét írni... Nem kívánom követni ezt a trendet, felejtsük is el. Én is szeretem a Chvrchest, a Haimet meg a Vampire Weekendet, de ez is csak egy ponton volt friss meg új. Ezek a bandák azért nyomták azt a muzsikát, mert az identitásuk része volt, és eltért a többiektől. De ma már más a helyzet: van ez a bizonyos indie érzékenység... Na, eközben egyik efféle banda sem indie, hiszen mindannyian nagykiadóknál dolgoznak, tévedsz, ha azt hiszed, hogy nem. A szellemiségük régen persze ettől még indie volt, de ma már ez is pop. Indie stílusú zenét játszanak, de azért, hogy egy popközönséget fogjanak meg vele, ez tisztán látszik. Meghallgatod, és azt mondod: jaj már, srácok, ez egy táncdal, nem pedig alternatíva azzal szemben, ami a mainstreamben megy... És emiatt kezdtem el komolyan gondolkodni azon, mi jelenthet tényleges alternatívát. Mit keresek olyannyira, amit senki sem csinál manapság? Vagy azért, mert nem elég tapasztaltak hozzá, vagy mert a zenekaruk nem alkalmas rá... Vagy mást csinálnak, mint ami a fősodorban megy, csak éppen nekem nem tetszik, mert nem olyan stílusú, amire én vágyom. Ez a lemez nagyjából így született meg."

Shinoda persze hangsúlyozza: a sokat hangsúlyozott keménység, súlyosság a Linkin Parknál mindenképpen korlátok között értendő. „Tisztában vagyok a fokozatokkal, hiszen én is ismerem például a Meshuggah-t, és nem ringatom magamat abban a hitben, hogy minden idők legsúlyosabb lemezét készítettük el. De azt pontosan tudom, hogy a mostani rockzenék nem igazán hatnak a korszellemre, nem ezek mozgatják a popkultúra iránytűjét. És ez még a legnépszerűbbekről is elmondható. Én pedig nem szeretném, ha a rockból pop lenne, azt viszont nagyon is, ha újra izgalmassá válna. Márpedig manapság csak mérsékelten izgalmas."

 

Hozzászólások 

 
+5 #13 Azki 2014-06-16 09:26
Szerintem azok a zenészek, akik nem rendelkeznek átlagon felüli zeneirási tehetséggel/motivációval/kreativitással/lófasszal, de elérnek egy bizonyos szintü hirnevet, nem ismerik fel azt a pontot az életükben, amikor már nincs bennük több müvészi érték, amit átadhatnak a közönségnek. Ilyenkor jönnek az ilyen barom felszólalások, mint a Korn, LP, Metallica monológjai. Majd meghalnak, ha egy kicsit is ugy érzik, nem talál elég megértő fülre az, amit csinálnak, és már rég elfelejtették, milyen az, amikor az ember azért ir meg egy számot, mert ugy érzi, felrobban ha nem adja ki magából amit érez.
Idézet
 
 
+4 #12 Hares 2014-06-16 06:47
queensryche999 : Nemrég hallgattam meg az új Mastodont, nekem elképesztően tetszik, nehezen fogok leszállni róla. :)
Idézet
 
 
+6 #11 queensryche999 2014-06-15 21:34
Már megint túlgondolják a zenélést. Eleve baromságnak tartom, hogy próbálják megfejteni ezeket a hülye trendeket. A halott lemezbinzisz miatt azt gondolnám, hogy a dolognak ez a "pénzcsinálós" része áttevődött a koncertezésre és a merchre.
A kreatív folyamat (értsd: lemezkészítés) megmaradhatna olyan formában, mint volt (általában) a 60-as, 70-es években és persze voltak később is szabadon alkotó bandák.

Van a zenész, aki éli az életét. Úgy, ahogy mindenki. Benyomások érik, plusz ugye nem árt, ha SOK zenét is hallgat. Aztán a garázsban/otthon/stúdióban, együtt, vagy egyedül, egy szál gitárral, vagy a komplett bandával dzsemmelve megszületik annak a zenei leképeződése, ami éppen akkor ő, amit a "szűrője" abban az időszakban átszitált hangok formájában. Lehet ez egy klisés szerelmes szar, vagy dühös politikai állásfoglalás. TÖK MINDEGY. De nem kicseszett trendeket figyelve, meg egy teammel egyeztetve... Kit érdekel, mi trend, és mi nem az? Milliókat már úgysem fog tudni eladni senki. Olyan lesz, amilyen. A keményvonalas rajongók szeretni fogják, elmennek a koncertre, a neten meg - mint mindig - majd jól szétcincálják. Tetszik, ahogy a Mastodonék hozzáállnak: "Miért ilyen az új lemez? Miért nem olyasmi, amit régen csináltunk? Mert most ezt a formát szeretjük, most az ilyen dalszerkezeteke t játsszuk szívesen a próbákon, mert most már jobban esnek a dallamosabb dolgok." Hát ennyi. Így kéne ennek működnie. (Nem idézet, csak érzékeltetni akartam, amit nyilatkoztak.)
Idézet
 
 
+9 #10 trollmagnet 2014-06-15 16:31
Teljesen igaza van
Egy a baj: hogy a legutóbbi lemezük miatt kb. teljesen hiteleteln minden mondata...
amit eddig hallottam az új anyagról... na ők az élő példa arra, hogy milyen az, amikor egy jó lemez után valakit folyamatosan már csak a hírneve meg a kiadók nyomatnak, de igazi tehetség nincs bennük
Idézet
 
 
+5 #9 stnksrbtks 2014-06-15 16:12
Idézet - Aaaarrrggghhh....:
Szerintem igaza van, és szerintem sokan félreértitek. Ő a popról beszél, illetve arról, hogy arra mi hat. A pop világában valamit elérni akaró rockzenekarok, indie együttesek tényleg rendkívül mű, puha, kiszámított, úgy is mondhatnám, hogy gyáva zenét játszanak. Nem mernek kockáztatni. És hiába vannak remek együttesek, azok nem olyan ismertek, nem hatnak annyira a közízlésre. Pl gondoljatok bele, hogy voltak olyan idők, amikor a fél világ Hendrixre lazult, meg Rolling Stonest, Beatlest rakott fel ha zenére vágyott, vagy később Guns N' Rosest dobott be a lejátszóba a csajozáshoz. Ehhez képest egy Nile, vagy egy Meshuggah kerekítve nulla hatással bír a világra. Ő egy szóval nem mondja, hogy ne lennének jó együttesek a rockon belül, vagy hogy mindenki szar lenne, és ne merne újítani (elvégre ő maga említi a Meshuggah-t, akik aztán mindennek mondhatók, csak a hagyományokat követőknek nem), ő csak azokról beszél akiket egy világméretű közönség ismer.


mar fogtam a fejem rendesen, hogy tenyleg senki nem tud olvasni, de megnyugodtam, kosz hogy nem nekem kellett ezt leirnom!
Idézet
 
 
+21 #8 Aaaarrrggghhh.... 2014-06-15 12:10
Szerintem igaza van, és szerintem sokan félreértitek. Ő a popról beszél, illetve arról, hogy arra mi hat. A pop világában valamit elérni akaró rockzenekarok, indie együttesek tényleg rendkívül mű, puha, kiszámított, úgy is mondhatnám, hogy gyáva zenét játszanak. Nem mernek kockáztatni. És hiába vannak remek együttesek, azok nem olyan ismertek, nem hatnak annyira a közízlésre. Pl gondoljatok bele, hogy voltak olyan idők, amikor a fél világ Hendrixre lazult, meg Rolling Stonest, Beatlest rakott fel ha zenére vágyott, vagy később Guns N' Rosest dobott be a lejátszóba a csajozáshoz. Ehhez képest egy Nile, vagy egy Meshuggah kerekítve nulla hatással bír a világra. Ő egy szóval nem mondja, hogy ne lennének jó együttesek a rockon belül, vagy hogy mindenki szar lenne, és ne merne újítani (elvégre ő maga említi a Meshuggah-t, akik aztán mindennek mondhatók, csak a hagyományokat követőknek nem), ő csak azokról beszél akiket egy világméretű közönség ismer.
Idézet
 
 
+6 #7 Hares 2014-06-15 10:38
Ezt a nyilatkotatot pont a Linkin Parktól nem szerettem volna hallani. A Minutes to Midnight után annyira hasonlít a hangzás és a számok felépítése, hogy a mostani lemezen már sokadik hallgatásra sem rögzültek bennem a számok. Ez a "keménykedés" amit próbálnak összehozni a HT-n zsigerből,lázad ásból ment, de itt inkább művi és erőltetett. Nem is beszélve arról, hogy pl. a "War" szám punkossága nagyon nem illik hozzájuk, és szerintem nem jó szám.
Amúgy sosem szerettem mikor valaki ennyire sarkosan nyilatkozik a zeneiparról, vagy a jelenlegi zenei szcénáról. Ugyan úgy mint 20 éve vannak a mainstream, és a kevésbé mainstream zenék. Minden nem juthat el az emberhez, és így von le hibás következtetések et. A lényege a mondókámnak hogy a Linkin Park nem annyira meghatározó tényezője a zenevilágnak mint régen. Szerintem persze.
Idézet
 
 
+3 #6 Sanctus 2014-06-15 10:05
Nem hülyeség amit mond... ahol Sabaton féle zenekarok tarolhatnak, azt nem nevezném "izgalmasnak". Tucatzenekarok ezrei léteznek, és csak pár van, ami igazán megmozgat. Engem spec. ebben az évben két album kapott el eddig: az új Crowbar és az új Mastodon (van ezen kívül is jó, Behemoth, Mayhem, etc, de nem látom magam előtt hogy évekig ezeket döngetném). Ez a megjelent lemezek számát tekintve a kevésnél is kevesebb.

Nyílván nem vesszük jó néven, ha a kedvenc stílusunkat támadja valaki - ő még csak nem is támadja, csak kimond dolgokat, amiket mi is kimondunk magunkban...

(És az új lemezük is ugyanolyan gyenge mint az utolsó kettő-három)
Idézet
 
 
+6 #5 jancsesz 2014-06-15 09:44
erre csak annyit mondok, hogy Shinoda úr füleljen bele az új Mastodon lemezbe... él és virul a rock, fejlődik és mer új vizekre evezni!
Idézet
 
 
+3 #4 mrataxi 2014-06-15 09:21
a tájékozatlanság és az önismeret teljes hiánya süt erről a nyilatkozatról
Idézet
 
 
+2 #3 Flagellator1974 2014-06-15 07:48
Istenem segíts meg, már megint egy szánalmas magamutogató... Soroljam? Jó:

Winger
Nile
Kreator
Sodom
Bolt Thrower (mindörökké)
BS
Anthrax
Primordial
Falkenbach
Mayhem
YOB
Aura Noir

Nyilván mind értékelhetetlen szarok shinobi szerint.
Idézet
 
 
+2 #2 Fenrir333 2014-06-15 07:35
Szerintem egy egy rohadt nagy baromság, és az az igazság hogy szerintem az ilyen felelőtlen nyilatkozatok nagyon is rombolják a rock zene jelenlegi állapotát mert sajnos be kell hogy lássuk hogy egy egy ilyen nyilatkozatot nagyon sokan készpénznek vesznek nem nem szánnak semmilyen időt arra hogy átgondolják, utána keressenek hogy vajon tényleg igaz-e amit pl Mike állít. Mert szerintem egyáltalán nem az, nyilván a rock és a metál műfaj nem mainstream sem amerikában, sem itthon de ez nem azt jelenti hogy az egész műfaj hanyatlik és nincsenek értékelhető és értékes alkotások. Ha az ember kicsit szétnéz rengeteg jó zenekart találhat akik minőségi zenét játszanak.
Nergal nemrégiben kiadott promó szövegével is ugyanez volt a bajom amikor az extrém metálról beszélt hasonlókat, bár szerintem az egy más közeg mert szerintem azok az emberek akik Behemothot hallgatnak nyilván nem gondolják úgy hogy csak a Behemoth a jó extrém metál, a Linkin Park táborából viszont eltudom képzelni hogy egy jó részük nem is hallgat meg mást mert elhiszi hogy nem is érdemes.
Lassan jó lenne szerintem ha odafigyelnének arra hogy mit mondanak mert ez egy nettó baromság, bár az indie részhez sok közöm nincs fogalmam sincs miről beszél.
Idézet
 
 
+12 #1 TelekiPál 2014-06-15 07:01
Teljesen egyetértek vele, bár vicces ezeket a szavakat pont a Linkin Parktól hallani.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Deep Purple - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. február 17.

 

Uriah Heep - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. szeptember 21.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2012. július 11.

 

Motörhead - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Slayer - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Wendigo - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 11.