Shock!

december 23.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Ha felmerül, mit akarhat a rajongó, általában abban a pillanatban véget vetünk a megbeszélésnek”

0509metallicaA Shock! oldalain sincs olyan Metallicával kapcsolatos írás, amely alatt ne esnének egymásnak a zenekar hívei és utálói úgy általában bármi kapcsán, és nincs ez így másként a világ többi táján sem. Lars Ulrich természetesen pontosan tudja ezt – és baromira nem érdekli…

„A karrierünk folyamán mindig egyre kevésbé játszanak szerepet a döntéseinkben az efféle abszolútumok”, mondta Lars a Billboardnak egy friss interjúban, amikor arról kérdezték, létezik-e olyasmi a világon, amibe biztosan nem folyna bele a Metallica. „Ha valamit átbeszélünk, és közben felmerül az a kérdés, hogy vajon mit akarhat egy rajongó, általában abban a pillanatban véget is vetünk a diskurzusnak, mert onnantól kezdve vesztett ügyről van szó. Ha leültetsz egy asztalhoz húsz Metallica-rajongót, úgyis húsz különböző dolgot mondanak majd… Mi inkább megfordítjuk ezt a kérdést, és azt nézzük, mikor érezzük kényelmesen magunkat. Olyasmi-e az adott ügy, ami mögé oda tudunk állni? És ez nem pénzkérdés, hanem sokkal inkább arról szól, hogy a lelkedet eladod-e. Hiszen amikor esténként lefekszel aludni, mindig megkérdezed magadtól, hogy jó döntéseket hoztál-e.”

A Metallica összesen huszonhét koncertlemezt hoz ki hivatalosan az év végéig az aktuális koncertek felvételeivel, és a következő időszakban elvileg most már tényleg nekiállnak a következő album munkálatainak. Ami nyilván akármilyen lehet, ettől még mindenki körömszakadtáig vitázik majd rajta...

 

Hozzászólások 

 
#19 Sárvári Gábor 2014-10-02 18:26
A legtöbben az első 5 lemezüket szeretik, a Death Magnetic meg egy vissza a gyökerekhez lemez. De ők nem akarnak rajongói igényeket kielégíteni. Ha ez így lenne a Death Magnetic se született volna meg, vagy legalábbis nem ebben a formában. De retróztak rajta. Kedvezve a közönségnek, engedve az akaratuknak gyakorlatilag. Szóval megint elmondták a semmit, és megint hír is lett belőle. Mikor olvashatok arról hogy már feldemóztak, mit tudom én . . . . . . 6 dalt?!?!? Nem arról hogy meg akarják magyarázni a bizonyítványt.
Idézet
 
 
#18 queensryche999 2014-10-02 16:37
Idézet - bogar:
Nem vitatkozni szeretnék veled.


Én sem veled. Szerintem elbeszélünk egymás mellett, ezért jutott eszembe a parttalan vita kifejezés. Mindegy, lényegtelen. Alapvetően mindketten ugyanazt akarjuk: egy jó, szerethető lemezt. A különbség abban van, hogy - ha nem is minden tekintetben - más szempontjaink vannak, ami tök természetes. Van viszont 1-2 olyan sarokpont a produkcióval kapcsolatban, ami meggyőződésem, hogy nem pusztán ízlés dolga, hanem egész egyszerűen szakmai kérdés. Pont úgy, ahogy egy jó és alapos autószerelőnél, vagy mérnöknél. Nem akarom én ezt most már tovább ragozni, ez van.
Idézet
 
 
+2 #17 bogar 2014-10-02 05:31
Idézet - queensryche999:
Idézet - bogar:
Na pont erről beszéltem! Ha nekem olyan hangzással adják oda az új lemezt, mint a DM-et, akkor az nekem tökéletesen megfelel.

Azt kellene már velük kapcsolatban megérteni, hogy más a motivációjuk. Korábban kurvára meg akarták mutatni. Most mit mutassanak már meg!? Nincs nagyobb hely és nincs több lemez, amit eladhatnak.

Jon Bon Jovira hivatkoztam és nem a zenekarra. Az a Bon Jovi.


Oké, ez így tényleg parttalan vita. A DM lemez recseg. Explicite el van baszva. Túlvezérelt. Nem én mondom!

Jon: oké. Mondjuk ilyen kevés lemezzel nem nehéz nem sziporkázni.


Nem vitatkozni szeretnék veled. Általában a hozzászólásaid 80%-ával egyetértek és még a zenei ízlésünk is hasonló. Pusztán arra próbáltam rávilágítani, hogy nincs általános igazság. Ha a következő lemezt 10-12 hangzásképpel hoznák ki, hogy mindenki megtalálja a szívéhez közelállót, akkor meg ismét azzal vádolnák őket, hogy csak a pénzre utaznak. Ők már akkorák, hogy nem tudnak megfelelni az igényeknek, ezért nem akarnak megfelelni senkinek. Kb. ez lehet a záloga annak, hogy nem bolundultak még meg! :-)
Idézet
 
 
+1 #16 queensryche999 2014-10-01 20:27
Idézet - bogar:
Na pont erről beszéltem! Ha nekem olyan hangzással adják oda az új lemezt, mint a DM-et, akkor az nekem tökéletesen megfelel.

Azt kellene már velük kapcsolatban megérteni, hogy más a motivációjuk. Korábban kurvára meg akarták mutatni. Most mit mutassanak már meg!? Nincs nagyobb hely és nincs több lemez, amit eladhatnak.

Jon Bon Jovira hivatkoztam és nem a zenekarra. Az a Bon Jovi.


Oké, ez így tényleg parttalan vita. A DM lemez recseg. Explicite el van baszva. Túlvezérelt. Nem én mondom!

Jon: oké. Mondjuk ilyen kevés lemezzel nem nehéz nem sziporkázni.
Idézet
 
 
+1 #15 bogar 2014-10-01 20:14
Idézet - queensryche999:
Két dolog van ezzel kapcsolatban: 1. Rég nem várok én már etalon hangzást. (Tulajdonképpen nincs is "etalon", mert azok a lemezek kis túlzással egy másik világban készültek, plusz én is híve vagyok a természetes fejlődésnek.) 2. Természetesen erősen szubjektív, kinek mi jön be, de abban szerintem nincs vita, hogy a túlvezérelt, "recsegő-ropogó" hangzás, de még az igénytelenül összedobott dobfelvétel sem lehet produkciós szempontból pusztán ízlés kérdése. Főleg, ha pénzt adsz a lemezért. Megértem, ha rühellik az elhúzódó stúdiózást és az ezzel járó stresszt, de 6-7 évente szerintem ki lehet bírni pár hónapot.

Idézet - bogar:
Én sem vitatom, hogy James kiváló dalszerző lenne, de például és Jon Bon Jovi-t is annak tartom, de kb. 10-15 éve nem sok épkézláb dalt tett le arra a bizonyos asztalra.
Bon Jovit nem ismerem annyira produkciós szempontból, ott szerintem többen vitték a dalszerzést, a Metallica viszont riffek szintjén erősen Hetfieldről szól 1987 óta.
Előtte ő és Cliff voltak a fő szerzők, a Ride album dalaiig bezárólag pedig ő, Cliff és Mustaine. A gond az - ez az igazság, tudom, hogy sokaknak nem tetszik -, hogy a dalokat Larssal rakja össze, a dalszerkezetekh ez és természetesen a ritmusképletekh ez nagyon sok köze van. Érdemes megnézni a Making Of Death Magnetic-et. Sajnos a jó riffek még nem jelentenek automatikusan jó dalokat is és ebben van felelőssége Larsnak.
Mindegy, remélem a legjobbakat!


Na pont erről beszéltem! Ha nekem olyan hangzással adják oda az új lemezt, mint a DM-et, akkor az nekem tökéletesen megfelel.

Azt kellene már velük kapcsolatban megérteni, hogy más a motivációjuk. Korábban kurvára meg akarták mutatni. Most mit mutassanak már meg!? Nincs nagyobb hely és nincs több lemez, amit eladhatnak.

Jon Bon Jovira hivatkoztam és nem a zenekarra. Az a Bon Jovi.
Idézet
 
 
-1 #14 queensryche999 2014-10-01 19:32
Idézet - bogar:
Megmondani, hogy hogyan vagy azt, hogy hogyan ne, az lényegében ugyanaz szerintem.


Tágan értelmezve igen, de más, ha konkrétan elvárok valamit (pl. szóljon úgy, mint a Load, vagy legyenek olyan témák, mint a Masteren), és megint más ha azt mondom: jó lenne, ha nem összecsapott garázshangzása lenne 8 perces dalokkal.

Idézet - bogar:
neked az etalon hangzás más mint nekem, vagy pláne mint Hetfieldnek.


Két dolog van ezzel kapcsolatban: 1. Rég nem várok én már etalon hangzást. (Tulajdonképpen nincs is "etalon", mert azok a lemezek kis túlzással egy másik világban készültek, plusz én is híve vagyok a természetes fejlődésnek.) 2. Természetesen erősen szubjektív, kinek mi jön be, de abban szerintem nincs vita, hogy a túlvezérelt, "recsegő-ropogó" hangzás, de még az igénytelenül összedobott dobfelvétel sem lehet produkciós szempontból pusztán ízlés kérdése. Főleg, ha pénzt adsz a lemezért. Megértem, ha rühellik az elhúzódó stúdiózást és az ezzel járó stresszt, de 6-7 évente szerintem ki lehet bírni pár hónapot.

Idézet - bogar:
Én sem vitatom, hogy James kiváló dalszerző lenne, de például és Jon Bon Jovi-t is annak tartom, de kb. 10-15 éve nem sok épkézláb dalt tett le arra a bizonyos asztalra.
Bon Jovit nem ismerem annyira produkciós szempontból, ott szerintem többen vitték a dalszerzést, a Metallica viszont riffek szintjén erősen Hetfieldről szól 1987 óta.
Előtte ő és Cliff voltak a fő szerzők, a Ride album dalaiig bezárólag pedig ő, Cliff és Mustaine. A gond az - ez az igazság, tudom, hogy sokaknak nem tetszik -, hogy a dalokat Larssal rakja össze, a dalszerkezetekh ez és természetesen a ritmusképletekh ez nagyon sok köze van. Érdemes megnézni a Making Of Death Magnetic-et. Sajnos a jó riffek még nem jelentenek automatikusan jó dalokat is és ebben van felelőssége Larsnak.
Mindegy, remélem a legjobbakat!
Idézet
 
 
+2 #13 iLane 2014-10-01 14:16
Nekem mindegy milyen lemezt csinálnak, csak jó legyen! :)
Idézet
 
 
+5 #12 Khold 2014-10-01 13:48
Szerintem az a legjobb, ha teszik a saját dolgokat, és nem foglalkoznak semmi mással.

Nyilván voltak olyan idők, amikor figyelni kellett arra, hogy mikorra lesznek kész az új lemezzel, mert a kiadó nyaggatta őket.
Na, erre már nem kell figyelniük x éve.

És nyilván ott vannak még a rajongók..

Az egyik rajongó Kill'em all 2-t szeretne, a másik egy Master-Justice keverék lemezt, a harmadik meg egy Load-Black Album kaliberű anyagot.
Ki a fene tudna megfelelni az embereknek?
Ha csinálsz egy Kill'em 2-t, akkor a rajongók egy része nagyon boldog lesz, viszont a többi meg leharapja a fejedet, hogy miért nem nekik feleltél meg.
Ezért nem kell senkinek se megfelelni.

Azért annak örülnék, ha kijönnének végre valamilyen lemezelőzetesse l.
Idézet
 
 
+2 #11 bogar 2014-10-01 13:46
Idézet - iLane:
Vicces, hogy azt mondja, hogy nem a rajongók véleményére figyelnek egy olyan koncertturné után, ahol a setlistet végig a rajongók szavazatai alapján állították össze. :)
Szinte látom, ahogy Lars álmatlanul forgolódik éjszaka és morog magában: bazmeg én nem akartam ezt a Dyers Eve-t játszani, de muszáj volt rohadjon meg... :)


De azt, hogy csináljanak egy ilyen turnét nem rajongói nyomásra találták ki.
Idézet
 
 
#10 bogar 2014-10-01 13:45
Idézet - queensryche999:
Idézet - bogar:
De hiszen pont erről beszélt Lars! Mit gondolsz még hány olyan ember van, aki csak egyszer szeretne összefutni velük és jól megmondani nekik, hogy mit és hogyan kellene tenniük!? De ők erre szarnak, és pont ez a rock 'n' roll lényege.


De hiszen pont ez az, hogy nem akarom jól megmondani! Ezek szerint más fogalmaink vannak a szó jelentéséről. Az, hogy lehetőleg ne legyen kuka a hangzása nem azt jelenti, hogy megmondom milyen legyen. Maximum, hogy milyen ne.Nincs azzal gond, ha szarnak rá, de ez is csak addig működik, amíg van mögötte produkció. 2008 óta nincs új nagylemez! És nem Hetfield miatt. Hetfield kiváló szerző, jó szövegíró. Én kimondom: ha mára nem Lars lenne mellette, már rég nem erről kéne itt polemizálnunk... (Kirk nem zavar sok vizet, Trujillo pedig szintén kiváló zenész.)


Megmondani, hogy hogyan vagy azt, hogy hogyan ne, az lényegében ugyanaz szerintem. A kuka hangzásról is lehet vitatkozni. Ráadásul neked (a hozzászólásaid alapján) eléggé vájt füled lehet! Biztos vagyok benne, hogy neked az etalon hangzás más mint nekem, vagy pláne mint Hetfieldnek. Én sem vitatom, hogy James kiváló dalszerző lenne, de például és Jon Bon Jovi-t is annak tartom, de kb. 10-15 éve nem sok épkézláb dalt tett le arra a bizonyos asztalra.
Idézet
 
 
+1 #9 iLane 2014-10-01 09:18
Vicces, hogy azt mondja, hogy nem a rajongók véleményére figyelnek egy olyan koncertturné után, ahol a setlistet végig a rajongók szavazatai alapján állították össze. :)
Szinte látom, ahogy Lars álmatlanul forgolódik éjszaka és morog magában: bazmeg én nem akartam ezt a Dyers Eve-t játszani, de muszáj volt rohadjon meg... :)
Idézet
 
 
+2 #8 Palinkas Vince 2014-10-01 09:08
Tök jó hozzáállás, kár hogy a By Request akció ennek homlokegyenest ellentmondott. Az eredmény pedig közismert.
Idézet
 
 
+3 #7 a.75 2014-10-01 06:18
Idézet - bogar:
De hiszen pont erről beszélt Lars! Mit gondolsz még hány olyan ember van, aki csak egyszer szeretne összefutni velük és jól megmondani nekik, hogy mit és hogyan kellene tenniük!? De ők erre szarnak, és pont ez a rock 'n' roll lényege.

Még csak nem is az a lényeg, hogy nem érdekli, hanem az, hogy nem veheti figyelembe mindenki véleményét, mert olyan sokféle a Metallica tábor. Ezért sokkal jobban járnak, ha azt csinálják, amit szeretnének.
Amúgy szemtanuk, fültanuk beszámolói szerint pont Lars az, aki legjobban el szokott csevegni a rajongókkal és nagyon is közvetlen és jó fej négyszemközt.
Idézet
 
 
+1 #6 queensryche999 2014-09-30 22:19
Idézet - bogar:
De hiszen pont erről beszélt Lars! Mit gondolsz még hány olyan ember van, aki csak egyszer szeretne összefutni velük és jól megmondani nekik, hogy mit és hogyan kellene tenniük!? De ők erre szarnak, és pont ez a rock 'n' roll lényege.


De hiszen pont ez az, hogy nem akarom jól megmondani! Ezek szerint más fogalmaink vannak a szó jelentéséről. Az, hogy lehetőleg ne legyen kuka a hangzása nem azt jelenti, hogy megmondom milyen legyen. Maximum, hogy milyen ne.Nincs azzal gond, ha szarnak rá, de ez is csak addig működik, amíg van mögötte produkció. 2008 óta nincs új nagylemez! És nem Hetfield miatt. Hetfield kiváló szerző, jó szövegíró. Én kimondom: ha mára nem Lars lenne mellette, már rég nem erről kéne itt polemizálnunk... (Kirk nem zavar sok vizet, Trujillo pedig szintén kiváló zenész.)
Idézet
 
 
+8 #5 bogar 2014-09-30 20:38
Idézet - queensryche999:
"Ha leültetsz egy asztalhoz húsz Metallica-rajongót, úgyis húsz különböző dolgot mondanak majd…"

Ezzel abszolúte nem értek egyet.

De jó lenne belelátni Hetfield fejébe... biztos hallgat mindenféle zenéket - nem csak azokat, amik fiatalkorában voltak rá hatással -, valószínűleg hallja a faszán megdörrenő rock és metal lemezeket, mutogatnak neki zenekarokat, el-elér hozzá egy-egy rajongó véleménye mondjuk egy meet and greet-en, vagy mit t'om én hol. Ez a mit-akar-a-rajongó fixáció szerintem csak Lars paranoiája, nélküle tuti nem lenne ez ennyire a középpontban. (És nem lenne ennyi művészkedés.) Komolyan, néha azt érzem, hogy bárcsak össze lehetne futni Hetfielddel valahol, mint mondjuk a magyar zenekarok esetében és egyszerűen a tudtára adni - ha még nem tudja/érzi -, hogy nem akarunk mi mást, mint azt, hogy csináljanak egy fasza lemezt. Ennyi. Ahol nem úgy kong a pergő, mintha egy lábast vernének fakanállal és nem "nyócféle" részből van összefoltozva egy nóta 2 perces intróval. Ennyi. Hú, ez aztán a baromi nagy "elvárás", meg "nyomás", mi?! Meh...


De hiszen pont erről beszélt Lars! Mit gondolsz még hány olyan ember van, aki csak egyszer szeretne összefutni velük és jól megmondani nekik, hogy mit és hogyan kellene tenniük!? De ők erre szarnak, és pont ez a rock 'n' roll lényege.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

The Treatment - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Volbeat - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. június 18.

 

Slayer - Tokaj, Hegyalja Fesztivál, 2011. július 15.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Die Hard - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.