Shock!

december 18.
szerda
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Marty és a Megadeth: „Egy hét alatt sem kaptam volna annyit, mint amit Japánban egy nap megkeresek”

Nevetségesen kevés pénzzel próbálta kiszúrni Marty Friedman szemét a Megadeth, amikor 2015-ben tárgyalásokat kezdeményeztek a banda legnépszerűbb felállásának összehozataláról – a gitáros legalábbis erről ír frissen megjelent önéletrajzi könyvében.

0316marty

December elején jelent meg Marty Friedman önéletrajzi kötete, a Dreaming Japanese. A könyvben a Megadeth volt gitárosa részletesen felidézi, amikor 2015-ben majdnem összejött a legnépszerűbb felállás újjáalakulása. Mint ismeretes, Marty végül anyagi okokból nem tért vissza Dave Mustaine és David Ellefson oldalára, mint ahogy az azóta elhunyt Nick Menza sem.

„Fogalmazzunk úgy, hogy nem ugyanabban a stadionban fociztunk – írja a több mint két évtizede Japánban élő és dolgozó Marty arról, milyen pénzügyi ajánlatot kapott a Megadeth akkori menedzserétől, Ron Lafitte-től. – A francba, még csak az én stadionom parkolójában sem jártak! Körülbelül annyi pénzt kínáltak, mint amennyit az 1990-es csatlakozásomnál kaptam. Ha előre sejtem, hogy ennyire alálőnek, eszembe sem jutott volna leülni velük tárgyalni Anaheimben. Ha pedig elfogadom az ajánlatot, egy hét alatt sem kaptam volna annyit, mint amit Japánban egy átlagos napon megkeresek. Megdöbbentem, feldühítettek, és közöltem is velük, hogy ezen nincs mit mérlegelni. Bemondtam, mennyit kérnék, és tényleg a legalacsonyabb minimumról volt szó, amivel beértem volna. Sokkal kevesebb pénzről, mint amit bárkitől is kaptam, akivel Japánban turnéra indultam.”

Marty felidézi: Lafitte egy esetleges amerikai Iron Maiden-turnét lengetett be a Rust In Peace-felállásnak, ami egyébként csalogatóan hangzott. „Hajlandó lettem volna pénzügyileg benyelni némi veszteséget, ugyanis ismét megnyithatta volna előttem a kapukat Amerikában egy Megadeth-turné az Iron Maiden előzenekaraként. Utána pedig egy olyan méretű turné következett volna, ami tényleg minden korábbi turnénk léptékeit felülmúlta. Vagyis még akkor is kaszáltak volna vele, ha megfelelően megfizetnek. Simán igent mondhattak volna, és akkor össze is jön a Rust-felállás újjáalakulása. De azt felelték, túl sok pénzt kérek. Én meg elégedett voltam a karrierem alakulásával Japánban. Imádtam, amit csinálok, és valódi pénzt kerestem vele, ráadásul a Megadethtől elválaszthatatlan dráma nélkül. Ők meg még csak azt sem voltak hajlandók tudomásul venni, hogy épp előtte veszítették el a gitárosukat meg a dobosukat, és valójában nagyobb szükségük van rám, mint nekem rájuk. Miután túljutottam az első dühömön, inkább csak nem értettem a helyzetet, és egyben el is szomorított.”

Harag ugyanakkor nincs a felek között: Friedman tavaly több koncerten is vendégeskedett a Megadeth színpadán. A gitáros új albuma, a Drama néhány hónappal ezelőtt jelent meg, jövőre pedig a Megából tavaly távozott Kiko Loureiróval indul brazil turnéra. Dave Mustaine és a Megadeth jelenlegi felállása nyáron Budapesten is fellépett. A zenekar munkásságáról nemrég a DiszKgráfia sorozatunkban is részletesen megemlékeztünk.

 

Hozzászólások 

 
#16 rockart 2024-12-17 14:26
Idézet - bogar:
Idézet - Tulus:
Ezen nincs mit csodálkozni. A vörös faszkalap skót.


Nem a vörös faszkalapot említi, hanem a menedzsert.
Egyébként a 'deth telepakolta idén a Barbát. Egy MF szólóbuli meg kb. Analog Music Hall 300 ember lenne.

Egyetértek Marty-val abban, hogy nem kell elmenni bagóért játszani, de egyáltalán nem biztos, hogy minden ..szság mögött Mustaine van.


És szerinted totál nem tudott Mustaine a menedzsment ajánlatáról? Jaj, ez fájt!!! Ezt ugye te sem gondolod komolyan?! Sőt, én szerintem nincs is egymáshoz köze Mustaine-nek, meg a Megadeth menedzsmentjéne k! :D
De tételezzük fel, hogy nem tudott róla Mustaine. És vajon nem kérdezte meg tőlük, hogy srácok, miért nem sikerült Marty-t visszahozni? Ők meg elhazudták Mustaine előtt a tényeket, Marty válaszát? Vagy ha mégis őszintén elmondták Mustaine-nek Marty keveselt gázsiját, akkor Mustaine miért nem lépett közbe, és tett egy magasabb, Marty számára is elfogadható ajánlatot? Ja, hogy csak a gonosz menedzsment kizárólagos döntése volt az egész... Fekvőbetegre röhögöm magam most rögtön!
Idézet
 
 
#15 lefejező 2024-12-16 12:31
Ezért szakítottam a régen szeretett "nagy" thrash bandákkl, ezeknek már csak az anyagiak a lényegesek.
Idézet
 
 
#14 Venom.ádi 2024-12-15 19:57
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - bogar:
Idézet - Venom.ádi:
Ugyanakkor a Blabberen kicsit lejjebb így folytatódik:

"Marty has a really successful career in Japan where he makes quite a lot of money," Dave said. "And this is the part where I thought it was a little weird, where he said he said that he has to pay all his team while he's gone instead of just himself. 'Cause I thought we'll pay you what you're making so that's switching horses in the middle of the river — it's no big deal unless you fall off. And then when we found out that he wanted to sell his merch, his this, his that, his this, his that, then he wanted this crazy amount of money and he wanted to fly first class everywhere. I said to our management, 'I can't deal with this.'"

Persze lehet Mustaine a szarfej megint, de igazából frankón elüzemelt két klasszikus zenekartag nélkül is 25 évig a Mega. Talán mindenkinek jobb, hogy soha nem derülhetett ki, mit tud még az a régi felállás. Lehet, hogy közel sem azt a szintet, de a retrózós tömegeknek megfelelt volna.


Tényleg! Ezt akkor is nyilatkozta Mustaine, hogy például feltétel volt Marty részéről, hogy saját merch-öt vigyen és áruljon a turnén. Ez mondjuk tényleg furcsa. Egy Iron Maiden bulin sem tudsz venni Dickinson meg Smith/Kotzen pólót.

Ez konkrétan az akkori nyilatkozata. A Marty könyvében írtakra még nem reagált. Több témába vágó megszólalását korábban mi is szemléztük.


Én se arra akartam célozni, hogy a cikk egyik felét közöltétek le. Mert az csak ennyi volt ott is. Ennyit én még hozzátettem, mert zavar, hogy Friedman megint kb áldozatként fut a médiában.
Többet pedig szerintem a mostani könyvére sem lehet érdemben reagálni.
Idézet
 
 
#13 Draveczki-Ury Ádám 2024-12-15 12:09
Idézet - bogar:
Idézet - Venom.ádi:
Ugyanakkor a Blabberen kicsit lejjebb így folytatódik:

"Marty has a really successful career in Japan where he makes quite a lot of money," Dave said. "And this is the part where I thought it was a little weird, where he said he said that he has to pay all his team while he's gone instead of just himself. 'Cause I thought we'll pay you what you're making so that's switching horses in the middle of the river — it's no big deal unless you fall off. And then when we found out that he wanted to sell his merch, his this, his that, his this, his that, then he wanted this crazy amount of money and he wanted to fly first class everywhere. I said to our management, 'I can't deal with this.'"

Persze lehet Mustaine a szarfej megint, de igazából frankón elüzemelt két klasszikus zenekartag nélkül is 25 évig a Mega. Talán mindenkinek jobb, hogy soha nem derülhetett ki, mit tud még az a régi felállás. Lehet, hogy közel sem azt a szintet, de a retrózós tömegeknek megfelelt volna.


Tényleg! Ezt akkor is nyilatkozta Mustaine, hogy például feltétel volt Marty részéről, hogy saját merch-öt vigyen és áruljon a turnén. Ez mondjuk tényleg furcsa. Egy Iron Maiden bulin sem tudsz venni Dickinson meg Smith/Kotzen pólót.

Ez konkrétan az akkori nyilatkozata. A Marty könyvében írtakra még nem reagált. Több témába vágó megszólalását korábban mi is szemléztük.
Idézet
 
 
#12 kamikaze 2024-12-15 09:33
Idézet - Angelus.H:
Idézet - nikfisz:
Idézet - Tulus:
Ezen nincs mit csodálkozni. A vörös faszkalap skót.
Lehet hogy "faszkalap skót",de nélküle kurvára nem is ismernénk a Marty gyereket.És japán karrier sem lenne ugyebár. Úgyhogy erről ennyit......


Azert ez nem egeszen igaz. A Cacophony-val a maga jogan is tett le az asztalra es a szolo anyagaival is.

A tájékozottabbak ezzel tökéletesen tisztában vannak, ugyanakkor Friedman Megadethen kívüli munkássága sajnos tényleg inkább csak a vájtfülűek terepe. Pedig pl. a Cacophony, zenei minőségben bármelyik 'deth-tel felveszi a versenyt, sőt! Igen, még a RIP-pel is! Ezért is érthetetlen, hogy pl. a Shock - a nagy ritkán történő említéseken kívül - szinte ignorálja ezt a zenekart. Pedig mindkét albumuknak (Speed Metal Symphony, Go Off!) már régen a klasszikusokban volna a helye! A viszonylagos ismeretlenségük et is talán a mellőzöttségük okozza. Be kéne tölteni ezt az űrt, már csak az ismeretterjeszt és okán is.
Idézet
 
 
#11 Csiba 2024-12-15 07:32
Idézet - Tulus:
Ezen nincs mit csodálkozni. A vörös faszkalap skót.

Pontosan,a xarrágás miatt nem futotta be azt a karriert a Megadeth,mint amit a zene alapján kellett volna! Mert a zenéjük semmivel sem rosszabb,mint a Metallica.
Idézet
 
 
#10 bogar 2024-12-15 07:29
Idézet - Venom.ádi:
Ugyanakkor a Blabberen kicsit lejjebb így folytatódik:

"Marty has a really successful career in Japan where he makes quite a lot of money," Dave said. "And this is the part where I thought it was a little weird, where he said he said that he has to pay all his team while he's gone instead of just himself. 'Cause I thought we'll pay you what you're making so that's switching horses in the middle of the river — it's no big deal unless you fall off. And then when we found out that he wanted to sell his merch, his this, his that, his this, his that, then he wanted this crazy amount of money and he wanted to fly first class everywhere. I said to our management, 'I can't deal with this.'"

Persze lehet Mustaine a szarfej megint, de igazából frankón elüzemelt két klasszikus zenekartag nélkül is 25 évig a Mega. Talán mindenkinek jobb, hogy soha nem derülhetett ki, mit tud még az a régi felállás. Lehet, hogy közel sem azt a szintet, de a retrózós tömegeknek megfelelt volna.


Tényleg! Ezt akkor is nyilatkozta Mustaine, hogy például feltétel volt Marty részéről, hogy saját merch-öt vigyen és áruljon a turnén. Ez mondjuk tényleg furcsa. Egy Iron Maiden bulin sem tudsz venni Dickinson meg Smith/Kotzen pólót.
Idézet
 
 
#9 Venom.ádi 2024-12-15 01:25
Ugyanakkor a Blabberen kicsit lejjebb így folytatódik:

"Marty has a really successful career in Japan where he makes quite a lot of money," Dave said. "And this is the part where I thought it was a little weird, where he said he said that he has to pay all his team while he's gone instead of just himself. 'Cause I thought we'll pay you what you're making so that's switching horses in the middle of the river — it's no big deal unless you fall off. And then when we found out that he wanted to sell his merch, his this, his that, his this, his that, then he wanted this crazy amount of money and he wanted to fly first class everywhere. I said to our management, 'I can't deal with this.'"

Persze lehet Mustaine a szarfej megint, de igazából frankón elüzemelt két klasszikus zenekartag nélkül is 25 évig a Mega. Talán mindenkinek jobb, hogy soha nem derülhetett ki, mit tud még az a régi felállás. Lehet, hogy közel sem azt a szintet, de a retrózós tömegeknek megfelelt volna.
Idézet
 
 
#8 Angelus.H 2024-12-15 00:17
Idézet - nikfisz:
Idézet - Tulus:
Ezen nincs mit csodálkozni. A vörös faszkalap skót.
Lehet hogy "faszkalap skót",de nélküle kurvára nem is ismernénk a Marty gyereket.És japán karrier sem lenne ugyebár. Úgyhogy erről ennyit......


Azert ez nem egeszen igaz. A Cacophony-val a maga jogan is tett le az asztalra es a szolo anyagaival is.
Idézet
 
 
#7 nikfisz 2024-12-14 23:10
Idézet - Tulus:
Ezen nincs mit csodálkozni. A vörös faszkalap skót.
Lehet hogy "faszkalap skót",de nélküle kurvára nem is ismernénk a Marty gyereket.És japán karrier sem lenne ugyebár. Úgyhogy erről ennyit......
Idézet
 
 
#6 bogar 2024-12-14 22:20
Idézet - Tulus:
Ezen nincs mit csodálkozni. A vörös faszkalap skót.


Nem a vörös faszkalapot említi, hanem a menedzsert.
Egyébként a 'deth telepakolta idén a Barbát. Egy MF szólóbuli meg kb. Analog Music Hall 300 ember lenne.

Egyetértek Marty-val abban, hogy nem kell elmenni bagóért játszani, de egyáltalán nem biztos, hogy minden ..szság mögött Mustaine van.
Idézet
 
 
#5 Tulus 2024-12-14 13:11
Ezen nincs mit csodálkozni. A vörös faszkalap skót.
Idézet
 
 
#4 Eugen 2024-12-14 11:13
Idézet - Miska 77:
Ellefsonnak viszont több millió ütötte a markát.


Bőrhúron pengetett.
Idézet
 
 
#3 Miska 77 2024-12-14 09:31
Ellefsonnak viszont több millió ütötte a markát.
Idézet
 
 
#2 kamikaze 2024-12-14 09:17
Idézet - queensryche999:
Abszolút érthető a döntése, még akkor is, ha nyilván örültünk volna neki (én biztos).

Van az a szint, ami alatt már megalázó lett volna elfogadnia az ajánlatot. Még akkor is, ha nem tervez hosszú időre, hanem szinte csak brahiból az éppen aktuális turnéra csatlakozik, mellette pedig folytatja a szóló karrierjér. Amennyiben igaz a felajánlott összeg nagyságrendje, azt érdemes tudni, hogy Marty az 1990-es első csatlakozásakor a saját elmondása szerint teljesen le volt égve, szinte bármit elvállalt volna. Hollywoodban lakott valami rossz motelben, amikor befutott a Megadeth felkérése. Az akkori összeggel ,,megkínálni" most, amikor már befutott zenész, hát, ehhez is pofa kell.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Sting - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 30.

 

Nevermore - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Psychotic Waltz - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Accept - Budapest, Club 202, 2011. február 2.

 

30 Seconds To Mars - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 13.

 

Wackor - Budapest, A38, 2004. szeptember 29.