Shock!

december 26.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Mr. Gene Simmons, a hip-hop örökké itt lesz. Szokj hozzá!”

Csinos kis üzengetésbe fajult a hétvégi Rock And Roll Hall Of Fame gála, ahol az N.W.A beiktatásakor Ice Cube és MC Ren a színpadról üzent Gene Simmonsnak. A KISS basszer/énekese pár héttel ezelőtt a hip-hop haláláról vizionált, a két rapper szerint azonban az ő csapatuknak is simán helye van a dicsőségcsarnokban.

0411cubegene

Mi ugyan akkor nem szemléztük, de a tengerentúlon elég komoly felháborodást keltett Gene Simmons egy nemrég adott interjúja, amelyben a hip-hop zene tíz éven belül esedékes kifutásáról beszélt. „A rap meg fog halni", mondta Gene a Rolling Stone-nak. „Jövőre, tíz év múlva vagy valamikor, és akkor utána jön majd valami más. És ez tök jó és egészséges. Őszintén várom a rap halálát, és várom, hogy a zene visszatérjen a sima beszéd helyett a szövegek és a dallamok fontosságához. Szerintem egy dal definíció szerint szöveg és dallam, vagy csak dallam."

Simmons már korábban is többször kifejezte nemtetszését, amiért a Rock And Roll Hall Of Fame-be pop- és rapelőadók is bekerülnek a rockzenekarok mellett, így ilyen felvezetés után furcsa lett volna, ha pont a most beiktatott N.W.A nem szól be neki a színpadról. A gengsztervonal pionírjai közül először MC Ren szólt be a basszernek: „Mr. Gene Simmons, a hip-hop örökké itt lesz. Szokj hozzá!" Ezután Ice Cube vette át a szót, aki bővebben is kifejtette, mi keresnivalója van az N.W.A-nek a dicsőségcsarnokban. „A kérdés az, hogy vajon rock'n'roll vagyunk-e", mondta a rapper. „Én pedig azt mondom, baromira azok vagyunk. A rock'n'roll nem hangszer, még csak nem is zenei stílus függvénye. Ez egy szellemiség, ami régóta itt van, és egyaránt ott rejlik a bluesban, a jazzben, a bebopban, a soulban, a rock'n'rollban, az R&B-ben, a heavy metalban, a punk rockban, és igen, a hip-hopban is. A rock'n'roll azt jelenti, hogy nem azokhoz igazodsz, akik előtted csináltak valamit, hanem kitaposod a saját ösvényedet a zenében és az életedben. Ez a rock'n'roll, és mi is ennek szellemében élünk."

Simmons persze nem lenne Simmons, ha nem szól erre vissza. „Őszinte tisztelettel – majd szóljatok, ha Jimi Hendrixet is beiktatják a hip-hop dicsőségcsarnokába. Akkor majd tényleg lesz súlya ennek az egésznek", írta a Twitteren a KISS basszere.

 

Hozzászólások 

 
#21 spanom_gyurma 2016-04-21 16:42
Idézet - Tulus:
Elhiszem, hogy a rap műfajban is vannak értékes lemezek, és jó elóadok (Cypress Hill, Megasound System). Viszont a kérdésem az, mint keresnek a rákenról fémen?


Azért a Megasoundot odatenni a C.H. mellé, mint jó előadót....eléggé vad. (természetesen ettől még rommá hallgattam az Új Sportokat)
Idézet
 
 
+1 #20 Tulus 2016-04-13 17:04
Elhiszem, hogy a rap műfajban is vannak értékes lemezek, és jó elóadok (Cypress Hill, Megasound System). Viszont a kérdésem az, mint keresnek a rákenról fémen?
Idézet
 
 
#19 Svet 2016-04-12 12:44
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - Svet:
Ilyen tipikus egyslágeres Rapp előadó nem? Én még csak a Today was a good day-t hallottam tőle, azt is még anno a GTA - San Andreas-ban. Szerintem nem is nagyon volt több zenei próbálkozása, és jobb is így.

Most viccelsz, ugye?


Természetesen igen. Tudom hogy a Gta San Andreasban 3 dala volt összesen. :D
Idézet
 
 
+4 #18 cápaidomár 2016-04-12 12:37
Idézet - DRAZSEN:
Hatalmas hiba azonnal szétmarni a feketéket,főleg mindenféle zenetörténeti ismeret nélkül,vagy annak teljes homályában.
Most itt nem a blues totális gyökerére gondolnék,hanem a későbbiekben is nagyon komoly átjárás volt a műfajok között.
Elvis-től az Aerosmith-ig.....A JUDGMENT NIGHT filmzene album pedig egy klasszikus,biva lyerős cucc volt!
Érdemes megnézni a Heavy Metal története című dokumentum sorozatot,sok mindenre fény derül.
Simmonsnak,és Ice Cube-nak igaza van valahol,ez egy nagyon nehéz téma.Azonban az biztos,hogy nagyon is rokonműfaj életérzés tekintetében mindenképp hiszen lázadó,rebellis ,törvényen kívüli. A RAP pedig szerintem nem Hip Hop ! A korai Old-School rap csapatok élőhangszeres,n agyon komoly muzsikusok által megtámogatott albumokat készítettek,ma már ez valóban teljesen plasztikká lett,de a kezdeti korszakuk teljesen más volt.
Mint minden vélemény az enyém is szubjektív,és szerintem legalább annyira Rock N' Roll a Limp Bizkit,vagy a Slayer-ICE T nóta mint amennyire a Black metal rohadtul már nem!

Szerintem (ezt azért hangsúlyoznám) megmondtad a lényeget minden oldalról! Pontosan ugyanezt gondolom én is. Meg azt is gondoltam, hogy a kommentszekció majd veszi a fáradságot, és felfogja, amit Ice Cube mond, de hát nem. Legközelebb én is így kifejtem majd. :-)
Idézet
 
 
+8 #17 DRAZSEN 2016-04-12 10:59
Hatalmas hiba azonnal szétmarni a feketéket,főleg mindenféle zenetörténeti ismeret nélkül,vagy annak teljes homályában.
Most itt nem a blues totális gyökerére gondolnék,hanem a későbbiekben is nagyon komoly átjárás volt a műfajok között.
Elvis-től az Aerosmith-ig.....A JUDGMENT NIGHT filmzene album pedig egy klasszikus,biva lyerős cucc volt!
Érdemes megnézni a Heavy Metal története című dokumentum sorozatot,sok mindenre fény derül.
Simmonsnak,és Ice Cube-nak igaza van valahol,ez egy nagyon nehéz téma.Azonban az biztos,hogy nagyon is rokonműfaj életérzés tekintetében mindenképp hiszen lázadó,rebellis ,törvényen kívüli. A RAP pedig szerintem nem Hip Hop ! A korai Old-School rap csapatok élőhangszeres,n agyon komoly muzsikusok által megtámogatott albumokat készítettek,ma már ez valóban teljesen plasztikká lett,de a kezdeti korszakuk teljesen más volt.
Mint minden vélemény az enyém is szubjektív,és szerintem legalább annyira Rock N' Roll a Limp Bizkit,vagy a Slayer-ICE T nóta mint amennyire a Black metal rohadtul már nem!
Idézet
 
 
+9 #16 Draveczki-Ury Ádám 2016-04-12 09:02
Idézet - Svet:
Ilyen tipikus egyslágeres Rapp előadó nem? Én még csak a Today was a good day-t hallottam tőle, azt is még anno a GTA - San Andreas-ban. Szerintem nem is nagyon volt több zenei próbálkozása, és jobb is így.

Most viccelsz, ugye?
Idézet
 
 
+16 #15 Aaaarrrggghhh.... 2016-04-12 00:32
Idézet - deniro2:
Azt terveztem, hogy most én leszek a keményvonalas rocker és írok valami nagyon degradálót a hip-hopról, de végül meggondoltam magam. Még azt a pár tucat karaktert sem éri meg lepötyögni valamiért, ami ennyire távol áll a zenétől. Tudom, sarkítok, meg nem vagyok tisztában a műfajjal, meg a hip-hop mély mondanivalójáva l, művészi értékeivel és a többi, és a többi... Én már csak ilyen beszűkült fasz vagyok és a zenét csak Carl Nielsen-től a Sabbath-on át , a Rush-on keresztül az Immortalig hallgatom. Ja, meg tizenéve naponta órákat gyakorolok a hangszeren, hogy egyszer majd zenésznek nevezhessem magamat... Persze nyilván feleslegesen, hiszen lehettem volna hip-hop "zenész" is...

Szerintem nem attól vagy "beszűkült fasz", hogy nem hallgatod, hanem legfeljebb attól, hogy kommented alapján nem tudod elfogadni, hogy a te ízléseden teljesen kívül eső zenék is lehetnek értékek. Igazán mély rálátásom nekem sincs a hip-hopra, de annyit tudok, hogy mondjuk a rádió kínálata/"a haverom azt mondta" jellegű információforrá sok alapján nem lehet reális képet alkotni egy műfajról sem. Pl. a klasszikus rock felfogás szerint az elektronikus zene szar tüc-tüc zene, meg diszkó meg maga a megtestesült gonosz, miközben ha kicsit belemerülsz, rájöhetsz, hogy fantasztikus zenék is vannak köztük. Kicsit olyan ez a hozzáállás mintha mondjuk a teljes rock-metal irányzatot a Tankcsapda alapján akarnád megítélni.
Idézet
 
 
+5 #14 wanderlust 2016-04-11 20:47
Bring the noise...
Idézet
 
 
-4 #13 Svet 2016-04-11 19:03
Idézet - Doktorúr:
Idézet - Wendiii:
A zenészek nehéz emberek. :)

A zenészek, ja. Ice Cube zenész? :P

Ilyen tipikus egyslágeres Rapp előadó nem? Én még csak a Today was a good day-t hallottam tőle, azt is még anno a GTA - San Andreas-ban. Szerintem nem is nagyon volt több zenei próbálkozása, és jobb is így. Inkább filmezzen, a filmjei legalább viccesek.
(A Már megint péntek például még majd 20 év távlatából is egy tök korrekt getto-vígjáték szerintem.)
Idézet
 
 
-2 #12 deniro2 2016-04-11 16:17
Azt terveztem, hogy most én leszek a keményvonalas rocker és írok valami nagyon degradálót a hip-hopról, de végül meggondoltam magam. Még azt a pár tucat karaktert sem éri meg lepötyögni valamiért, ami ennyire távol áll a zenétől. Tudom, sarkítok, meg nem vagyok tisztában a műfajjal, meg a hip-hop mély mondanivalójáva l, művészi értékeivel és a többi, és a többi... Én már csak ilyen beszűkült fasz vagyok és a zenét csak Carl Nielsen-től a Sabbath-on át , a Rush-on keresztül az Immortalig hallgatom. Ja, meg tizenéve naponta órákat gyakorolok a hangszeren, hogy egyszer majd zenésznek nevezhessem magamat... Persze nyilván feleslegesen, hiszen lehettem volna hip-hop "zenész" is...
Idézet
 
 
+4 #11 LF 2016-04-11 14:49
Nem tudom, hogy ez pontosan hogyan működik, de elnézve az utóbbi időben beválasztottaka t, kezd hígulni, hogy mi is lehet rock'n'roll. Akár az Oscar, ahol egy szépen felfejlődött "arisztokrácia" dönt arról, hogy melyik film a jó.

LOL
Idézet
 
 
+12 #10 Sanctus 2016-04-11 13:54
Idézet - Aaaarrrggghhh....:
Mondjuk az egész Ice Cube nyilatkozat onnantól sántít, hogy belefoglalta a rock 'n' roll-t a zenei stílusok közé, miközben állítása szerint nem az.


Nem azt mondta, hogy nem az. Szerinte van a rock'n'roll, mint zenei műfaj, és van a rock'n 'roll, mint életérzés - az utóbbi pedig nem stílus függvénye (nyilván a műfajban ott van az életérzés is). Ha valami nem szokványos, hanem a saját útját járja, az "rock'n'roll", és ebben valahol igaza is van, csak mára annyira konformisták lettünk, hogy erről hajlamosak vagyunk elfeledkezni.

Az NWA a maga idején úttörő volt, a "Straight outta Compton"-t is érdemes megnéznie annak, aki alapvetően érdeklődik a különböző zenei műfajokban tevékenykedő előadók hátterével kapcsolatban. A rockzenészek nagy része amúgy is tesz magasról erre a Hall of Fame cirkuszra, és hát Gene nem Gene lenne, ha nem lenne mindenhez valami provokatív hozzáfűznivalój a. Meg is értem, ha már a rockzenét is temeti, miért ne temetne minden más műfajt is...
Idézet
 
 
+11 #9 bsamu 2016-04-11 13:38
„A kérdés az, hogy vajon rock'n'roll vagyunk-e. Én pedig azt mondom, baromira azok vagyunk. A rock'n'roll nem hangszer, még csak nem is zenei stílus függvénye. Ez egy szellemiség, ami régóta itt van, és egyaránt ott rejlik a bluesban, a jazzben, a bebopban, a soulban, a rock'n'rollban, az R&B-ben, a heavy metalban, a punk rockban, és igen, a hip-hopban is. A rock'n'roll azt jelenti, hogy nem azokhoz igazodsz, akik előtted csináltak valamit, hanem kitaposod a saját ösvényedet a zenében és az életedben. Ez a rock'n'roll, és mi is ennek szellemében élünk."

Ez micsoda marhaság :D Mintha a híres bullshit-generátorral írták volna. Semmi köze nincs a hipphoppnak a rock'n'rollhoz
Idézet
 
 
-9 #8 Gumikalapács 2016-04-11 12:21
Idézet - Doktorúr:
Idézet - Wendiii:
A zenészek nehéz emberek. :)

A zenészek, ja. Ice Cube zenész? :P

Annyira biztosan mint Gene
Idézet
 
 
+14 #7 Doktorúr 2016-04-11 12:12
Idézet - Wendiii:
A zenészek nehéz emberek. :)

A zenészek, ja. Ice Cube zenész? :P
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Portnoy, Sheehan, MacAlpine, Sherinian - Budapest, PeCsa Music Hall, 2012. október 19.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Thaurorod - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Orphaned Land - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

ZZ Top - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2009. október 15.

 

Whitesnake Tribute Band - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. május 4.