Közhelyszámba megy, hogy Sebastian Bach hangja ma már finoman szólva sem olyan, mint annak idején, a Skid Row fénykorában, mint ahogy az is tudott tény, hogy az énekes élőben a fénykorban sem hozta mindig a lemezminőséget. Sokan éppen emiatt egyből gyanúsan jó minőségűnek bélyegezték Bach új élő DVD-je, az ABachalypse Now hanganyagát – Sebastian pedig nem is tagadja, hogy a stúdióban voltak utómunkálatok.
„Szeretném eloszlatni a félreértéseket azt illetően, mit kaptok ezzel a kiadvánnyal”, írta Bach a Facebookon. „Elkövettem azt a hibát, hogy elolvastam pár online kommentet, és szeretnék reagálni néhányra… Az ABachalypse Now három különböző koncertet tartalmaz, és eredetileg csak DVD lett volna, a kiadó azonban kitalálta, hogy két audio CD-t is pakoljunk oda emellé a gyűjtőknek. Ez azonban az egész projekt természetét megváltoztatta. Ha kizárólag DVD jön ki, a hang nem lett volna központi probléma, de így, hogy CD-n is kihoztuk a felvételeket, minden apró részletre oda kellett figyelni. A Hellfest bulit és a Los Angeles-i koncertet negyvennyolc sávon vettük fel, ami lehetővé tette, hogy zeneileg a stúdióban mindent helyrepofozzunk, amit csak akartunk. Örök kedvenc koncertlemezeim a Judas Priest Unleashed In The Eastje és a KISS Alive!!-ja. Mindenki nagyon jól tudja, hogy ezek a lemezek az örökkévalóságnak készültek – ami azt is magában foglalja, hogy minden hangjuk tökéletes, és minden apró részletre odafigyeltek. Nem én találtam fel a zeneipart. Nem léteznek olyan koncertlemezek, amik 100 százalékosan az adott zenekar színpadi produkcióját tartalmazzák. Ha mégis akadnak ilyenek, azok komoly eséllyel nem túl jó albumok. De – és ez egy nagy DE – a Graspop koncertünket csak két sávon rögzítettük, ami azt is jelenti, hogy azon semmiféle utómunkát nem tudtunk végezni a stúdióban. Ha valaki egy teljesen élő fellépést akar látni, mindenféle utómunkálat nélkül, az megnézheti ezt. Nulla utómunkálat, nulla javítás. És éppen ezért nem is része a CD bónusznak… Ha CD-t készítek, azt akarom, hogy annak minden hangja tökéletes legyen. Ettől még nem vagyok rossz ember.”
Bach ugyanakkor nem veszi sértőnek, ha valaki túl tökéletesnek bélyegzi a lemezeken hallható énekteljesítményét. „Senkinek sem szeretném összezúzni az illúzióit, de az 18 And Life eredeti verzióját például fel sem vettük, miközben egy focipálya-méretű színpad egyik végéből rohangásztam a másikban. Ez egy ballada, amit húsz éves koromban énekeltem, jövő hónapban pedig negyvenöt leszek. Nagyon nagy áldásnak érzem, hogy még ma is képes vagyok elénekelni ugyanabban a hangnemben, amiben annak idején felvettük, és hogy még ma is kijönnek belőlem azok a sikolyok. Ha viszont valaki azt hiszi, hogy az összes anyagot teljes egészében a stúdióban vettük fel, a válasz nem. A Hellfest és a Nokia koncert majdnem minden magasa élőben került rögzítésre a koncerteken. Javarészt azokat a részeket javítottuk meg, amikor egy verze vagy egy refrén alatt ide-oda futkároztam.”
Bach ezekben a hetekben már javában dolgozik új nagylemezén is, amelyen olyan szerzőtársak segítik a munkában, mint John 5 vagy Steve Stevens.
Hozzászólások