Már a maszterelési fázisban jár a Philm első nagylemeze, ami azért érdekes, mert a csapat egyik alapítója a Slayer dobosa, Dave Lombardo. A kísérletezős poszt-hardcore trióban Lombardo mellett Gerry Nestler gitáros/énekes (Civil Defiance) és Pancho Tomaselli basszusgitáros (War) muzsikálnak még. Az anyag kiadója a Mike Patton-féle Ipecac Recordings lesz.
Már az utolsó simításokat végzik a Philm első nagylemezén, amely valamikor az év első felében kerülhet a boltokba az Ipecac gondozásában. A kiadó nyilván a kísérleti zenék szerelmese, az egyik tulajdonos Mike Patton révén vállalta fel a triót, hiszen a Faith No More frontembere hosszú évek óta együtt zajong Lombardóval a Fantomasban. A Philm gyökerei még a ’90-es évek második feére nyúlnak vissza, amikor Lombardo éppen nem volt a Slayer tagja, újonnani feléledésük 2009-re datálódik.
Már ezekből az információkból is sejthető, hogy aki a Slayer vagy a Grip Inc. nyomdokain haladó thrashes fűrészelésre áhítozik a bandától, rossz helyen keresgél: ez a formáció a hardcore punk mellett jazz, ambient és funk elemekkel is dolgozik, és e hatásokat ötvözi valami egészen sajátos zajongássá. „Amikor az emberek meghallják a nevemet a Philm kapcsán, automatikusan valami slayeresre asszociálnak, ennél nagyobbat azonban nem is tévedhetnének”, magyarázza Lombardo. „A Philm hangzása majdnem bipoláris: egyfajta nagyon váratlan valami ez, ami ugyanakkor hihetetlen szenvedéllyel tölt el. A banda kedvéért mindössze négy elemesre redukáltam le a dobcuccomat, mint a késői ’60-as évek ütősei, akik akkora hatást gyakoroltak rám. Minden dalunk önálló egész és egyéni a maga valójában – én leginkább ritmikusan érzelemgazdagként szeretem jellemezni őket. Mintha csak a ’60-as évek összes súlyos nótáját egy csokorba gyűjtenénk, és mai tálcán szolgálnánk fel őket, meghintve napjaink modern trance-es és pszichedelikus hangzásaival.”
„A Philm zenéje rengeteg különböző hatást csatornáz egybe”, mondja Gerry Nestler is. „Drum’n’bass, expresszionizmus és underground keveredik itt ősi, bennszülött dolgokkal és modern utcai hangzásokkal. Dave-vel közösen rengeteg különböző dologba másztunk bele, amik aztán a Philm víziójának megszületését eredményezték, és végül Pancho magas minőségű basszusjátéka, színesítései révén sikerült ezeket végső formába önteni. Dave dobjátéka senki máséhoz nem hasonlítható – ahogy egyszer Pancho megfogalmazta, kicsit olyan ez, mintha úgy zenélnél, hogy nem az Apokalipszis négy, hanem egyenesen hét lovasa dübörög a hátad mögött.”