A Shock! hasábjain hallgatható meg először Jónás Tamás új kiadványa. Az Autumn a korábban megkezdett The Four Seasons sorozat harmadik része, amely négy tételt tartalmaz a gitárostól, és az ősz hangulatait és fázisait mutatja be a kora őszi verőfényes napoktól kezdve az utolsó levél lehullásáig.
Június 28-án, vasárnap délután 5 órakor jelenik meg Jónás Tamás új albuma, a The Four Seasons sorozat harmadik. része, az Autumn. A tételek címe: The Golden Times, Like Mixing Colors, Dance Of Leaves, On The Edge.
„Mivel az anyag a korábban megkezdett konceptalbum-sorozat, a Spring és a Summer folytatása, ezért számos formai és tartalmi trükköt alkalmaztam, hogy a három EP – és a leendő Winter album – egységes és kerek egészet alkothasson", mondja a premier kapcsán Tamás. „Természetesen a formai trükkök az egyszerűbbek. Először is, a számcímek mindig annyi szóból állnak, ahányadik évszakról van szó. A Tavasz tehát egyszavas címekből állt, a Nyár kétszavasakból, és most az Ősz háromszavas dalcímeket kapott, amely az angol nyelv sajátosságai miatt nem volt nehéz feladat. És persze a szavak számától függetlenül mindig egy-egy képet, fogalmat találtam ki az összes évszakos dalhoz, például a tavasz ébredését (legelső szám), vagy a nyári vihart (a Summer harmadik száma). Folytatva a formai hasonlóságokat, mindegyik évszak lemezborítójának közepén egy-egy kerek mérőműszer van. Tavasz: élet indulása, ébredés, tehát régi óra, világtérképpel. Nyár: szabadság, utazás, tehát iránytű. Ősz: változás, elcsendesés, tehát barométer/hőmérő. És évszakról évszakra egyre modernebb dizájn, és a műszer egyre komplexebb dolgot mér. A Tél esetén még nem árulom el a műszer jellegét, de aki a cikk alatt helyesen tippel, annak egy zenei meglepetést küldök e-mailben."
„A tartalmi, azaz zenei eszközök jelentik az igazi keretet a sorozathoz", teszi hozzá a gitáros. „Több síkon is játszani lehet, és ez a játékosság az egyik legfontosabb tényező. Például minden évszak második számának a legvége Vivaldi híres Négy Évszak sorozatának aktuális részét idézi fel, mégpedig az adott Vivaldi-mű legikonikusabb zenei motívumát. Sergey Boykov, a zseniális billentyűs – aki alapvetően progmetálban utazik, viszont a The Four Seasons albumain arra kértem, hogy mindig klasszikus zongoraszólót játsszon – minden évszaknál egyre hamarabb jelentkezik: a Tavaszban a negyedik számban szólózott, a Nyárban a harmadik számnál játszott, most az Ősznél pedig a második számban szerepel a zongorajátéka. Mindegyik évszaknak van egy fő zenei motívuma, amely az adott EP-n mindig visszatér. A Tavasz esetén még ritmus-inverziót is használtam, tehát a ritmika megfordult egy helyen. Az Ősz motívuma hasonló hangközökkel indul, mint a Nyár fődallama, csak utána másfelé vezetem tovább. Ennek az az oka, hogy e két évszak szerintem összetartozik, mindketten a hazánkban öt-hat hónapos (enyhe és hómentes) telet ellensúlyozza. Van még sok érdekesség, ezekről majd legközelebb itt, valamint a GSFanatic gitár-rovatában hamarosan induló Ősz tananyag-sorozatban olvashattok."
Hozzászólások