Shock!

november 05.
kedd
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Tate: „Én vagyok a Queensryche”

Különös fényt vet Scott Rockenfield Queensryche-ból történt távozására Geoff Tate egy friss interjúja. Az énekes emellett azt is hangsúlyozta: volt zenésztársai csinálhatnak akármit, a klasszikus lemezek akkor is hozzá fűződnek.

geoff_tate_k2015_01

Interjút adott az All That Shredsnek Geoff Tate, aki jelenleg különböző projektekkel foglalkozik az Avantasiától kezdve a Sweet Oblivionig, és bortermelő vállalkozásával is egyre többet dolgozik. Az énekes ugyanakkor nem úgy tűnik, mint akit már egyáltalán nem érdekel volt zenekara. „Mindig is a saját zenémet játszottam. Ma már nincs szükségem a Queensryche névre sem, ami jó dolog", szögezte le a frontember, amikor a csapatról kérdezték. „Nekik mindenképpen szükségük van rá, hiszen egyedül vagy a saját nevük alatt semmit sem lennének képesek csinálni, ha nem Queensryche-nak hívnák a zenekart. Így jobb mindenkinek. Persze tényleg tragikus, ahogy szétesett ez az egész, hiszen most már csak a basszusgitáros és a ritmusgitáros zenél a bandában, mindenki más lelépett. És én vagyok a Queensryche. Az én hangom hallható azokon az albumokon, és olyanokat soha többé nem fognak készíteni."

Az alapemberek közül Scott Rockenfield távozása idén vált véglegessé: a dobos hivatalosan gyermeke születése miatt maradt távol a banda turnéitól az utóbbi években, ám nem tért vissza az idei lemez elkészítésére és koncertjeire sem. Tate szavai alapján gyanítható: nem pusztán családi okok állhatnak a háttérben. Legalábbis amikor a riporter felvetette, hogy furcsa a szituáció, elég egyértelműen felelt: „Nem, nem furcsa. Egyáltalán nem. Csak idő kérdése volt. Csűrhetik-csavarhatják, ahogy csak szeretnék. Tényleg nagyon gáz az egész... Remélem, Scott jól van. Még azután is őszintén remélem, hogy felgyógyul a problémáiból, és visszatér a zenéléshez, miután oly sok fájdalmat okozott mindenkinek maga körül. Akármennyire mélyre is süllyedsz, a zene mindig megment. Ha csak a zenére támaszkodsz, vissza fog húzni. Legalábbis én hiszek ebben..."

 

Hozzászólások 

 
#15 Anomander 2019-07-03 12:48
Elolvastam az eredeti interjút is, Tate-nek tényleg vannak vállalhatatlan (illetve inkább ellenőrizhetetl en) válaszai, de a teljességhez hozzátartozik, hogy szerintem idegesítő kérdéseket is kapott. Pl. azzal nyitni, hogy nem tetszett az O:M három lemeze, de a Sweet Oblivion végre olyan mint a régi QR... Nem kicsit fárasztó lehet állandóan ilyeneket hallgatni.

Részemről amúgy az O:M tényleg nem volt sikertörténet (kivéve az első lemezt), de a Sweet Oblivion egész jó. Tate volt számomra a #1 énekes, és ma is örülök, ha jó formában hallhatom.
Ugyanakkor a QR utóbbi lemezeit is bírom, még akkor is ha kezdenek egyre inkább egy tribute banda lenni.
Szerintem a sok keserűségben a kétoldali hülye nyilatkozatokon és a csúnya váláson kívül az is benne van, hogy a QR első 10+ éve alapján nagyon magasra került a léc velük kapcsolatban és ezt nehéz elengedni a legtöbb rajongónak.
Idézet
 
 
#14 gabnov 2019-07-03 06:10
A Queensrüyche ma már olyan mint egy barátságos futball mérkőzés: Tate nélküli...
Idézet
 
 
#13 Anarchy-X 2019-07-02 12:26
Az "Én vagyok a QR HANGJA" és az "ÉN vagyok a QR" kijelentés között óriási különbség van!!! Ha az előbbit mondta volna egyetértenék, de így... :)
Idézet
 
 
#12 BB 2019-07-02 09:41
Idézet - bogar:
Nekem tényleg ő a QR.

Elfogadom,hogy Tate mostani zenéi igencsak hagynak kívánnivaló maguk után, de a régi dalokat sokkal szívesebben hallgatom az ő kissé megkopott hangján, mint hogy az új QR-t nézzem, ahol egy színpadon bujkáló basszer és egy közepes gitáros képviseli az eredeti tagokat. Ráadásul SR "elvitte" magával azokat a groove-okat, amitől olyan speciális lüktetése volt a daloknak.

Találni egy asszem 2013-as felvételt a TeCsövön az Eyes Of A Strangerről, ahogy az akkoriban összeállt haknibrigádjáva l nyomja őket... Na, az a teljesítmény nálam kritikán aluli. És nem arról van szó, hogy nem tudja kiénekelni, hanem konkrétan azt sem tudja néhol, hol kell beszállnia. Nálam Tate ott esett ki a pikszisből. Néha olyan számomra, mint egy kivert kutya, aki áll a régi gazdája házai előtt, és morog. A múlt dicsőségeiből sosem lehetett megélni...

És igen, az O:M korszakban kb egyenrangú szerzők voltak, bár a zene javát tudtommal akkor is DeGarmo és Wilton szerezte - viszont Tate nélkül nem lett volna pl az a lemez az, ami, mert kellettek hozzá a remek szövegei és egy kurva jó koncepció, ami az ő fejéből pattant ki. egyik nélkül a másik nagyon kevés lett volna.
Idézet
 
 
#11 Qrman 2019-07-01 22:32
Scott pialhat(ott)?vagy rosszul olvasok ki valami ilyesmit?
Idézet
 
 
#10 George 2019-07-01 22:00
Lehet szidni,ócsároln i,de neki nem kell senki hangját utánozni... próbálkoztam az "új" énekessel...de igaza van Geoffnak...ő a Queensryche...ha "másolatot"akarok, akkor ott az első kettő Crimson Glory,vagy a Lethal Programmed
Idézet
 
 
#9 bogar 2019-07-01 20:16
Nekem tényleg ő a QR.

Elfogadom,hogy Tate mostani zenéi igencsak hagynak kívánnivaló maguk után, de a régi dalokat sokkal szívesebben hallgatom az ő kissé megkopott hangján, mint hogy az új QR-t nézzem, ahol egy színpadon bujkáló basszer és egy közepes gitáros képviseli az eredeti tagokat. Ráadásul SR "elvitte" magával azokat a groove-okat, amitől olyan speciális lüktetése volt a daloknak.
Idézet
 
 
#8 Anarchy-X 2019-07-01 17:44
Idézet - Meszlényi Bálint:
Geoff Tate egy szerény ember!


:)
Bruce Dickinson sem egy babapiskóta, mégsem mondd olyanokat, hogy Éééénvágyokazáá ájronméééden :D
Idézet
 
 
#7 Meszlényi Bálint 2019-07-01 17:13
Geoff Tate egy szerény ember!
Idézet
 
 
#6 Anarchy-X 2019-07-01 16:19
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - Anarchy-X:
"Az én hangom hallható azokon az albumokon, és olyanokat soha többé nem fognak készíteni."

Igen, a te hangod hallható Chris DeGarmo és Michael Wilton csodás szerzeményein! De ettől függetlenül TE vagy a QR. Muhaha!!! :D Köszönjük e mélységes tiszteletet egykori bajtársaid iránt. Soha életedben nem lettél volna képes ilyen színvonalú dalokat írni és nem is fogsz soha a büdös életben. Legfeljebb elhaknizhatsz velük és életben tarthatod a neved az ilyen stílusú kijelentéseidde l. :D

Anélkül, hogy védeni akarnám Tate-et, ugye tudod, hogy az, miszerint "az ő hangja hallható a gitárosok szerzeményein", a régi lemezeket tekintve sem igaz? :) Minimum egyenrangú szerzők voltak így hárman.


Lehet így is mondani, igen, és van is benne igazság nyílván:) ezt csak ők tudják. De csak a zenei részeket tekintve én nem lennék ebben ennyire biztos... Mindegy, ha így is volna, ilyet akkor sem mondunk volt kollégákról/barátokról, és főleg KÖZÖSEN megalkotott dalokról. Ez a tiszteletlenség legalsóbb foka.
Idézet
 
 
#5 Montsegur 2019-07-01 16:14
Szerintem a valóban zseniális alkotások egy idő után önálló életre kelnek, és már teljesen mindegy, mit mond vagy próbál mondani róluk utólag bárki. Nekem az O:M és az Empire már rég ebben a kategóriában vannak. (Ja, és bocs Geoff, nem kétlem, hogy az írásukban benne voltál, de rendesen elénekelni már te sem tudod őket.)

DeGarmo pedig minden Tate-interjú után tovább nő a szememben... Ő csak akkor beszél, ha valami értelmes mondanivalója van.
Idézet
 
 
#4 Draveczki-Ury Ádám 2019-07-01 14:56
Idézet - Anarchy-X:
"Az én hangom hallható azokon az albumokon, és olyanokat soha többé nem fognak készíteni."

Igen, a te hangod hallható Chris DeGarmo és Michael Wilton csodás szerzeményein! De ettől függetlenül TE vagy a QR. Muhaha!!! :D Köszönjük e mélységes tiszteletet egykori bajtársaid iránt. Soha életedben nem lettél volna képes ilyen színvonalú dalokat írni és nem is fogsz soha a büdös életben. Legfeljebb elhaknizhatsz velük és életben tarthatod a neved az ilyen stílusú kijelentéseidde l. :D

Anélkül, hogy védeni akarnám Tate-et, ugye tudod, hogy az, miszerint "az ő hangja hallható a gitárosok szerzeményein", a régi lemezeket tekintve sem igaz? :) Minimum egyenrangú szerzők voltak így hárman.
Idézet
 
 
#3 Anarchy-X 2019-07-01 14:22
"Az én hangom hallható azokon az albumokon, és olyanokat soha többé nem fognak készíteni."

Igen, a te hangod hallható Chris DeGarmo és Michael Wilton csodás szerzeményein! De ettől függetlenül TE vagy a QR. Muhaha!!! :D Köszönjük e mélységes tiszteletet egykori bajtársaid iránt. Soha életedben nem lettél volna képes ilyen színvonalú dalokat írni és nem is fogsz soha a büdös életben. Legfeljebb elhaknizhatsz velük és életben tarthatod a neved az ilyen stílusú kijelentéseidde l. :D
Idézet
 
 
#2 BB 2019-07-01 12:58
Abban viszont nagyon igaza van, hogy a mélyre süllyedt embert a zene képes megmenteni.
Idézet
 
 
#1 BB 2019-07-01 12:57
Jól van, Tata, úgy látom, még mindig nem tudsz veszíteni...
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

King 810 - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Within Temptation - Budapest, PeCsa Music Hall, 2014. március 14.

 

Roger Waters - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 22.

 

Slayer - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Watch My Dying - Gödöllő, Trafó, 2003. május 23.