Pénteken jelent meg az Iron Maiden új, dupla nagylemeze, a The Book Of Souls, amely a következő hetekben garantáltan hatalmas sikereket arat majd a nemzetközi eladási listákon. Bruce Dickinson énekes azonban pontosan tisztában van vele, hogy a fiatal előadóknak messze nem olyan egyszerű a dolguk manapság, mint nekik.
„Igen, a streaming-szolgáltatók lehúzzák a zenészeket”, mondta Dickinson az Opie Radio című műsorban. „De ez is csak egy azon dolgok közül, ahol az is rossz, ha benne vagy, meg az is, ha kimaradsz belőlük. A kölykök, az emberek talán jobban szeretik ma a zenét, mint az emberi történelem során eddig bármikor, szóval mit csinálsz? Azt mondod ezeknek az embereknek, akik imádnak mindent, hogy bűnözők vagytok, mert szeretitek a zenét? Pontosan ettől süllyedt el az összes lemezkiadó, akik nem voltak képesek felfogni, hogy ezek az emberek nem ártani akarnak, hanem csak imádják a zenét. A Spotifyból meg az Apple Musicból kétségtelenül a bejáratott nevek kovácsolnak előnyt inkább, nem pedig a feltörekvő előadók. Ami persze szomorú a fiatal zenekaroknak, hiszen hogy fognak megélni ebből az egészből?”
Bruce nem a levegőbe beszél, hiszen két fia, Austin és Griffin is zenél. „Mindketten most szerződtek le a zenekarukkal, én meg lementem velük a pubba, és mutatták a szerződéseiket, hogy nézzem meg, lerabolják-e őket. Én meg mondtam, hogy erre meg arra a pontra kérdezzenek rá, mert kicsit rafkósnak tűnnek nekem. Például az egyikben ott állt, hogy ad a cég a zenekarnak x ezer előleget, ami nyilván nem egy nagy összeg, és eleve nagyjából az ötöde annak, ami akár még csak tizenöt évvel ezelőtt is lett volna. Emellett viszont ők akarják eladni a pólóidat is, vagyis a kiadók mindenből kapni akarnak egy szeletet. Az is ott állt a szerződésben, hogy adnak turnétámogatást, amit a turné után, a számlák alapján fizetnek majd ki. Én meg: na nem! És akkor ki biztosítja majd a pénzt? Más szavakkal ki kellene fizetned az egészet abból, amiből élsz, aztán meg visszaigényelni ezektől a barmoktól? Ez egy vicc. Így nem lehet megszervezni egy turnét.”
Ami a Maiden turnéját illeti, a körút harmincöt országot érint majd, és a zenekar – természetesen az Antarktisz kivételével – minden kontinensre ellátogat. A menet február végén indul Észak-Amerikában, majd tavasszal Közép- és Dél-Amerikában folytatódik, hogy aztán ismét észak-amerikai dátumok következzenek. Ezután – még mindig tavasszal – a Távol-Keleten lesz a sor, és a banda karrierje során első ízben Kínában is fellép, méghozzá több koncertet is adnak. Ausztrália és Új-Zéland után Dél-Afrikában koncerteznek, majd májustól augusztusig Európán lesz a sor, vélhetően fesztiválokon és önálló bulikon egyaránt.
Hozzászólások
Én pont az újítást nem hallom benne, és ez vele az egyik bajom. A Maiden lemezek(csak úgy mint a Judas Priestek) mindig attól voltak jók hogy valami újat tudtak belevinni a zenéjükbe, most viszont(csak úgy mint a tavalyi Priest-nél) olyan mint ha csak a már jól bevált formulára támaszkodnának és kész. Írtak néhány olyan dalt amit vártak, meg egy olyat amit senki sem várt.(Az a bizonyos 18 perces ugyebár...ami egyébként pont az egyik legerősebb pillanat, de lehet csak azért mert zongorát még nem nagyon hallottam Maiden lemezen és újdonságnak hatott). És ennyi, szerintem ez egy Maiden szinten közepes lemez. Rossznak nem az, csak épp nem is olyan jó. De ez legyen az én bajom. Örülök neki hogy tetszett nektek mert akkor ezek szerint csak velem van a baj. :D Na majd akkor adok neki még pár esélyt hátha beérik mint a Final Frontier. :D
(Azzal is sokáig barátkoztam, most pedig simán azt mondom hogy az egyik legjobb Maiden album még a töltelékek ellenére is.)
Viszont a Book of Souls meg igen. Egyszerűen, most jobbak a dallamok, engem legalábbis magukkal ragadnak.
(Viszont a Speed of Light dal nem jött be. Elsőre sem, és azóta sem.)
Nekem nem tűnik nagyon önismétlőnek, de sejtem mire gondolsz. Nem tudnám megmondani miért jó ez a lemez, de jó. Van egy-két töltelék, de mintha picit nyitottak volna új dolgok felé, és talán pont ezért talál be a lemez.
Kíváncsi vagyok a shock kritikájára, lehetőleg több stábtagtól...
Számomra ez az év csalódása eddig.
Amúgy:van ám egy másik új lemez is amit megvettem, szintén tegnap jött meg. Five Finger Death Punch - Got Your Six. Arról az a véleményem hogy a Maiden lemez ellentéte mert egy borzalmas dalt hoztak ki ízelítőnek (ugyebár J&H) egy kurva jó lemezhez. Na, az ütött mint az állat, viszont az új Maident egyszerűen tök jellegtelennek találom. Egyedül Dickinson-t tudnám felhozni róla mint pozitívumot, mert ő tényleg mindent belead, és néha pont ő pumpál egy kis életet azokba a fakó dalokba, amik ráadásul nem mentesek a különböző sablonoktól sem. Tök kiszámítható hogy mikor mi következik, de amikor valami más jött a várt helyett akkor meg csak még csalódottabb voltam.
Van az albumon egy When the river runs deep című dal, ami annyira állatul indul hogy már rendesen elkezdtem rá a bólogatást, aztán bejön egy tök semmilyen refrén hogy agyonvágja az egészet. Na, kb. ilyen az album is szerintem.
Szerintetek milyen? Őszintén érdekelne a véleményetek mert ha szerintetek is unalmas akkor nem velem van a baj, ha meg igen, akkor sürgősen csinálnom kell valamit magammal. 11 éve vagyok Iron Maiden rajongó, de ez az első albumuk eddig amit képtelen vagyok többször meghallgatni. De azért adok még neki pár esélyt hátha beérik.
Én meg soha nem voltam Maiden rajongó, mindig azok a lemezek jöttek be a legjobban amit mindenki más fikáz. Így pl. a kedvencem az "X Factor", "Brave New World", és azt kell mondjam bizony ez a lemez is. Na nem az egész, de pl. a nyitódal nagyon betalál, meg van még egy-kettő...
Mindenestre a "Book of Souls" jobb mint az utóbbi 3 albumuk együttvéve, legalábbis az én véleményem szerint.
De ha nincs pénzed zenére, miért nem töltöd le ingyen?...
Nekem meg mire megérkezett az előrendelt díszpéldány, addigra jobb létre szenderült az utolsó olyan eszköz is a háztartásban, amivel CD-t tudnék lejátszani. Viszont még így is megérte az utolsó fillérig is a CD, a booklet meg az egész kiállítása a lemeznek példaértékű, igényes, szép. Élmény kézbevenni, nekem ugyan az LP-korszak kimaradt, de valami ilyet kellene mindenkinek adnia a rajongóknak, aki még 2015-ben ragaszkodik a fizikai hanghordozó kiadásához.
Aztán szépen hazajöttem és lehúztam a netről is a lemezt. hogy miért? Mert hamarabb lejön, mint amennyi idő alatt az mp3 konverter átalakítja. :-)
Eddig az volt a baj, hogy túl drágák a lemezek, most meg az hogy túl olcsón lehet hozzájutni a zenéhez.
Szeretem a fizikai formátumot, de ha nincs pénzem új zenékre, akkor én is rámegyek a Spotify-ra, mint csibe az itatóra! :)