Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„A lemezeladások csökkennek, de koncertjegyből egyre több és több fogy”

Se szeri, se száma a rockzene általános állapotát elemző fejtegetéseknek. Adam Darski, azaz Nergal azok közé tartozik, aki nem látja drámaian a műfaj helyzetét és a zeneipar állapotát.

behemoth_k_2019_02

Az Ultimate Guitarnak adott interjút Nergal. A Behemoth frontemberét a beszélgetés során többek között arról is kérdezték, mi a véleménye a rock és a metal jelenlegi állapotáról, illetve arról, hogy egyes helyeken már akár Billie Eilish vagy az Imagine Dragons is alternatív rocknak minősül. „Elismerem, amit Billie Eilish csinál", mondta Nergal. „És vannak új bandák, amelyek izgalmasnak tűnnek, mint például a Greta Van Fleet. Ők például azok közé tartoznak, akik akár nagyra is nőhetnek a jövőben. És miért is ne? Még ha egy csomószor lopással is vádolják őket, meg ilyesmi... Én ilyenkor mindig azt kérdezem: ez most komoly? Mindannyian lopunk egymástól. Baszki, emberek, higgadjatok már le egy kicsit... Jó látni, ahogy tehetséges tinédzserek ennyire nagyra nőnek. Én bírom az ilyesmit."

Nergal szerint a mai zeneiparban ami elvész a réven, bejön a vámon. „Az egyik oldalról úgy fest, mintha üzleti szempontból drasztikus változások tanúi lennénk: a fizikai eladások zuhannak, a streaming-felületek jönnek felfelé, blablabla... Sorolhatnánk napestig. De én inkább optimista vagyok. Szerintem a rockzene mindig megtalálja majd az útját az emberekhez. És tegyük hozzá azt is: miközben a lemezeladások csökkennek, a koncertjegyekből minden előadó esetében egyre több és több fogy. Mi is egyre több jegyet adunk el. Az Iron Maiden meg konkrétan soha nem adott el annyit, mint manapság. A Guns N' Roses sem. A Rammstein sem. Szóval szerintem nem annyira rossz a helyzet, mint sokan mondják..."

A Behemoth februárban Budapesten is fellépett a Slipknot vendégeként.

 

Hozzászólások 

 
#17 Draveczki-Ury Ádám 2020-03-12 11:28
Idézet - Asidotus:
De bizony, ezek vastagon underground zenekarok, maga az egész műfaj underground

Lehet, hogy nem ártana pontosítani, mit értetek underground alatt, de hogy a felsoroltak közül egyedül a Behemoth számít klubbandának, az tuti.

A Volbeat egész Nyugat-Európában arénabanda, német nyelvterületen a legnagyobb fesztiválokon is simán headlineri szinten mozog, Dániában pedig konkrétan a legnagyobb, 50 ezres stadiont is megtöltötték pár éve önálló bulin. Pont ma olvastam, hogy soha korábban egyetlen európai zenekar sem produkált még annyi listavezető rockdalt a mainstream rockslágerek listáján Amerikában sem, mint ők. Ez minden szerintem, csak nem underground népszerűség.

A Stone Sour nálunk is megtöltötte a Tracket, minimum ötezer nézővel futott a buli - jól futó banda aranylemezekkel , komoly név szintén. A Powerwolf szintén elég rendesen kinőtte magát az utóbbi években, még nem arénás szint, de nem kizárt, hogy pár éven belül simán sikerül nekik is, ami legutóbb például a Sabatonnak, és már az Arénában játszhatnak nálunk is. Németországban nincs már olyan messze ez nekik, listavezető a nagylemezük, satöbbi.
Idézet
 
 
#16 Asidotus 2020-03-12 11:15
Idézet - MattK:
Idézet - Equinox:
Szerintem is, de akkora underground sikerek, mint Powerwolf, Behemoth, Stone Sour, Volbeat meg ilyenek lesznek egyébként


Ezek kozul egyik sem underground.

..

De bizony, ezek vastagon underground zenekarok, maga az egész műfaj underground
Idézet
 
 
#15 MattK 2020-03-12 10:57
Idézet - Equinox:
Szerintem is, de akkora underground sikerek, mint Powerwolf, Behemoth, Stone Sour, Volbeat meg ilyenek lesznek egyébként


Ezek kozul egyik sem underground.

Idézet - Ákos:
Ha meg lenne az a tűz, ami a 80as években, most nem lennének ilyen interjúk. Megadavet is kibaszták a Talicskából, ő meg elhatározta, hogy jobb lesz náluk. Nincs már meg az a bizonyítási vágy, mint 30-40 évvel ezelőtt. Szerintem ez a legnagyobb baj.


Az inkabb a baj, hogy ma mar nem realis az hogy zenelesbol elj meg, anno megvolt a tetje ennek, ha kicsit jobb voltal mar toltak alad a lemezszerzodest . Ma meg korszakalkoto zenekarok oszlanak fel mert nem tudjak osszeegyeztetni a zenelest a nappali melojukkal..
Idézet
 
 
#14 Montsegur 2020-03-11 14:28
Majd meglátjuk, mennyi valósul meg ebben a helyzetben a stadionturnékbó l... Már megvettem a jegyet a prágai Gunsra, de kicsit aggódom.
Idézet
 
 
#13 Draveczki-Ury Ádám 2020-03-10 14:25
Idézet - Goodbye:
Nergalnak részben igaza van. Bár kicsit mintha csak a saját helyzetét nézné. Neki persze hogy nincsenek gondjai a koncertlátogato ttsággal, miután kiadta minden idők legjobb black metal albumát. De másoknak azért jelentősen rosszabbul megy, mint régen. A Poison például már csak a Mötley Crüeval együtt képes megtölteni egy stadiont. Pedig a felvételek alapján jobban játszanak mint valaha.

Pont sikerült kiemelned azt a turnét, ami minden várakozást felülmúlóan sikeresnek ígérkezik. :) A Mötley meg a Poison a fénykorban, a '80-as években sem játszott főszabályként stadionokban odaát headlinerként (a Leppard néha igen, de náluk sem az volt a jellemző), ezek tipikus arénazenekarok voltak akkoriban is. Az arénák odaát tipikusan úgy kábé 7 és 20 ezer férőhely közötti helyek, nem mindegy, hogy kisebb, jellemzően jéghokira, kosárra stb. optimalizált arénáról beszélünk, vagy olyan "klasszik", többfunkciós arénáról, mint a miénk is.

A mostani turné viszont stadionokban lesz. Nyilván ezen a téren is eltérőek a méretek (odaát sem Giants Stadion méretű, 70-80 ezer férőhelyes stadion minden efféle hely), de ahogy néztem, nem nagyon játszanak 35-40 ezresnél kisebb létesítményben. Vagyis ez szintugrás minden zenekarnak, nem visszalépés. :)
Idézet
 
 
#12 SquatEye 2020-03-10 11:12
Idézet - Equinox:
Sikeres bandak persze, hogy nem sirnak. A Ghost se sirna, mert megy a szeker. De en azt latom, hogy az eladasok csak ezeket a gigabandakat nem erintik. Egy vadkapitalista Pareto-eloszlast latok itt inkabb. Maiden, Behemoth, Metallica, Rammstein, Kid Rock meg ilyenek arenat toltenek meg ma is, az Armored Saint meg ugyanugy ehenhal(na ha csak zenebol elne), csakugy mint 20-30 eve. Ez szar, de egyutt kell elni vele


Vannak mindenkinek olyan kedvencei, amiknél úgy érzi, többet érdemelnének, nekem is ott van az Evergrey, minden szempontból hibátlan, zseniális formák, karakteresek, jó a kiállásuk, aztán elmegyünk rájuk harmincan... de az igazság valahol az, hogy mindenkinek adott a lehetőség, hogy Ghost formátumú zenekar legyen belőlük. Csak hát nem mindenkiben van egy Nergal vagy Forge féle drive, vagy vízió.
Idézet
 
 
#11 Goodbye 2020-03-10 08:41
Nergalnak részben igaza van. Bár kicsit mintha csak a saját helyzetét nézné. Neki persze hogy nincsenek gondjai a koncertlátogato ttsággal, miután kiadta minden idők legjobb black metal albumát. De másoknak azért jelentősen rosszabbul megy, mint régen. A Poison például már csak a Mötley Crüeval együtt képes megtölteni egy stadiont. Pedig a felvételek alapján jobban játszanak mint valaha.
Idézet
 
 
#10 Ákos 2020-03-10 07:06
Amúgy annyira unalmas már ez. Én imádom a metált és a rockot. Veszem a vinylt is. Szeretem a kézzel fogható dolgokat, ahogy pl könyvet sem tudok tableten olvasni. Az úttörők lassan kihalnak igen. De az a baj, hogy mindenki piccsog, veszekszik, pereskedik és játsza a primadonnát, ahelyett hogy jó dalokat írnának. Ha meg lenne az a tűz, ami a 80as években, most nem lennének ilyen interjúk. Megadavet is kibaszták a Talicskából, ő meg elhatározta, hogy jobb lesz náluk. Nincs már meg az a bizonyítási vágy, mint 30-40 évvel ezelőtt. Szerintem ez a legnagyobb baj.
Idézet
 
 
#9 Equinox 2020-03-09 19:54
Szerintem is, de akkora underground sikerek, mint Powerwolf, Behemoth, Stone Sour, Volbeat meg ilyenek lesznek egyébként, ahogy most is vannak. Nem is mind populáris rockzene, aztán mégis el lehetett adni ezeket a széles néptömegeknek. Slipknot se populáris stílus, mégis milliók őrjöngtek rá. SOAD szintén. Ezek 10-20 év múlva lesznek Maiden Metallica korban, én nem mondom, hogy nem változik semmi, de majd ezek a nevek is kiforrják magukat, és az aktuális nagyok (ha elégik a dinoszaurusz-kort ők is), és ők lesznek akkor a Maiden, Metallica, vagy legalább a Slayer. Mi úgy nőttünk fel, hogy Doors, Beatles, Zepp, Thin Lizzy vagy pl Zappa (RIP) már sehol nem volt, Pink Floyd alig, Genesis 20 éve nem játszik, Yes kb nem is létezik, Nirvana is, tudjuk miért, a műfaj mégis elvan valahogy, ezeket a bandákat meg nem felejtették el az emberek.
Idézet
 
 
#8 Draveczki-Ury Ádám 2020-03-09 17:42
Idézet - Montsegur:
Többek között pont ezt a jazz-hasonlatot kommenteltem a Robb Flynn-hírhez párral lentebb :-) A metalrajongók sose fogják otthagyni a kedvenceiket, de ez nyilván jóval kisebb piacot jelent majd, mint a nothingelsematt erses időkben. (És arányaiban valószínűleg több jó zenét is, ha csak az elkötelezett, bizonyítani akaró zenészek maradnak a színtéren.)

Szerintem ennél azért kicsit összetettebb a kérdés, a mainstreamben a nagy kapuzenekarok hiányát ugyanis hosszabb távon az underground is megsínyli. De ebben a széttöredezett zeneiparban senki sem tudja pontosan, mi merre és hogyan tovább, szóval alighanem folyamatában látjuk majd meg a dolgok alakulását. Én a mai rálátásunkkal azt mondom, hogy olyan tíz év múlva, amikor életkori-fizikai okokból leállnak a csúcszenekarok (AC/DC, Maiden, Metallica, Guns), azt ha nem is azonnal akkor, de meg fogja érezni a műfaj minden szempontból.
Idézet
 
 
#7 Valentin Szilvia 2020-03-09 16:34
Idézet - Montsegur:
OFF: Fogtok írni az új Psychotic Waltz-ról?


Aha, már nagyrészt kész. Napokban kint lesz.
Idézet
 
 
#6 Montsegur 2020-03-09 16:30
"Ami a másikat illeti: azt, hogy meghal a metal meg meghal a rock, szerintem aránylag kevesen mondják, sőt, konkrétan ebben a formában senki. Nyilván ugyanúgy mindig lesz közönsége, ahogy a jazznek meg a bluesnak is van a mai napig. Az már sokkal inkább valid felvetés, hogy a műfaj visszaszorulóba n van..."

Többek között pont ezt a jazz-hasonlatot kommenteltem a Robb Flynn-hírhez párral lentebb :-) A metalrajongók sose fogják otthagyni a kedvenceiket, de ez nyilván jóval kisebb piacot jelent majd, mint a nothingelsematt erses időkben. (És arányaiban valószínűleg több jó zenét is, ha csak az elkötelezett, bizonyítani akaró zenészek maradnak a színtéren.)

OFF: Fogtok írni az új Psychotic Waltz-ról?
Idézet
 
 
#5 Igor Igorovics 2020-03-09 16:22
Draveczki-Ury Ádám:
O.K, az amerikai adatok tényleg beszédesek, de azért biztos vannak más , nem elhanyagolható piacok is, amelyek jól teljesítenek. (És itt nemcsak az eladásokra gondolok, hanem a koncertek látogatottságár a.) De persze ettől függetlenül azért ott is lehet valamilyen szintű regresszió. Ugyanakkor az a legfontossabb, amiről Te is írtál, magyarán azért valamilyen szinten a jövőben is lesz közönsége a zenének.
Idézet
 
 
#4 Draveczki-Ury Ádám 2020-03-09 15:17
Idézet - Igor Igorovics:
Végre egy intelligens és reálisan gondolkodó ember! Végre nem ez a meghal a metal, meghal a rock tipusú, semmilyen konkrétumot felmutatni nem tudó baromság.

Equinox: Az Armored Saint már a visszatérő 2000-es Revelation albumából sem adott el sokat. Pedig a Metal Blade állt mögöttük, John Bush akkoriban az Anthraxben is nyomta és a az ezredforduló idején igencsak szépen pörögtek még a lemezeladások. Talán ha 92-ben nem oszlottak volna fel és a Revelation után nem vártak volna még 10évet a következő lemez kiadással, akkor valszeg ma kedvezőbb helyzetben lennének.

Az Armored Saint a '80-as években is legendásan alulteljesítő zenekar volt, pedig a Chrysalisnál dolgoztak, és tolták is beléjük rendesen a pénzt. Akkor sem jött össze mindenkinek az áttörés.

Ami a másikat illeti: azt, hogy meghal a metal meg meghal a rock, szerintem aránylag kevesen mondják, sőt, konkrétan ebben a formában senki. Nyilván ugyanúgy mindig lesz közönsége, ahogy a jazznek meg a bluesnak is van a mai napig. Az már sokkal inkább valid felvetés, hogy a műfaj visszaszorulóba n van, és egyébként ha erről konkrétum kell, tessék, akad olyan is, ezek a számok eléggé beszédesek: http://www.shockmagazin.hu/hirek/a-queen-es-a-tool-volt-2019-ket-legsikeresebb-rockeloadoja-az-egyesult-allamokban
Idézet
 
 
#3 Igor Igorovics 2020-03-09 14:53
Végre egy intelligens és reálisan gondolkodó ember! Végre nem ez a meghal a metal, meghal a rock tipusú, semmilyen konkrétumot felmutatni nem tudó baromság.

Equinox: Az Armored Saint már a visszatérő 2000-es Revelation albumából sem adott el sokat. Pedig a Metal Blade állt mögöttük, John Bush akkoriban az Anthraxben is nyomta és a az ezredforduló idején igencsak szépen pörögtek még a lemezeladások. Talán ha 92-ben nem oszlottak volna fel és a Revelation után nem vártak volna még 10évet a következő lemez kiadással, akkor valszeg ma kedvezőbb helyzetben lennének.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Anthrax - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. június 3.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2012. július 11.

 

Roger Waters - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 22.

 

Marty Friedman - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 19.

 

Wisdom - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 14.

 

Watch My Dying - Gödöllő, Trafó, 2003. május 23.