Shock!

november 25.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„A rock halott, napjainkban minden a hip-hopról szól”

0809emigrateTöbb más zenész után most a Rammstein gitárosa, Richard Z. Kruspe is úgy vélekedett egy interjúban, hogy a rock nagy korszakának mindenképpen vége. A zenekar jelenleg éppen következő nagylemezén dolgozik.

Jövőre stadionturnéra indul Európában a Rammstein, és mivel az állomások javarésze napok alatt betelt, eléggé úgy tűnik, hogy a zenekar népszerűbb, mint valaha. Richard Z. Kruspe most mégis azt nyilatkozta a Revolvernek, hogy maga a műfaj, amiben alkotnak, leszállópályán van. „Akkor is kitartunk a teátrális rock’n’roll mellett, amikor a műfajban a lemeztelenített előadások mennek”, mondta a gitáros. „Azt csináljuk, amit szeretünk, de ezen túlmenően nem tudok túl sokat mondani. A rock halott. Szomorú ez az egész, én is tisztában vagyok vele. De az embernek néha meg kell békélnie a valósággal. Minden alkalommal körbenézek az újdonságokat illetően, és ezek egyértelműen nem a rockból jönnek.”

Miután az újságíró ellenvetéssel élt, mondván, a Metallica, a Tool, a Slipknot vagy maga a Rammstein továbbra is roppant sikeres, Kruspe kitartott álláspontja mellett: „Mindig is lesznek ilyen öreg dinoszauruszok, amelyek a maguk produkciójával túlélőnek számítanak. Én azonban az új rockgenerációról beszélek. A mai kölykök nem nyomják be otthon a kedvenc rockdalaikat azért, hogy a szüleiket bosszantsák velük, ez az érzés ma már nincs meg. A gitárok ma már nem bosszantanak senkit, így aztán a hangot, a szövegeket használják erre, különösen Németországban – erre pedig leginkább a hip-hop alkalmas. A fiatalok minden ellen lázadnak, és ehhez ma a hip-hop a soundtrack. Napjainkban minden a hip-hopról szól, ami engem személyesen is kellemetlenül érint, ugyanis pont ez az a fajta zene, amihez soha életemben nem tudtam kapcsolódni. Ha egy fesztiválon látok egy hip-hop formációt, azt is azonnal megunom. Ez mondjuk ma is a rock nagy előnye a hip-hoppal szemben: vizuálisan és a zene oldaláról egyaránt szoros kapcsolat alakul ki élőben a zenekar és a közönség között.”

Gene Simmons pár évvel ezelőtti, hasonló tartalmú nyilatkozata után a napokban azért lángolt fel ismét a vita a témában, mert a Maroon 5 frontembere, Adam Levine szintén halottnak nyilvánította a rockzenét. „Legyünk őszinték, a rockzene ma sehol sincs”, mondta az énekes a Varietynek. „Én legalábbis nem tudom, hová tűnt. Ha ma is jelen van a rock, engem senki sem hívott meg a buliba. Minden innováció és nagyszerű dolog, ami ma a zenében történik, a hip-hopból érkezik. Minden másnál jobb a hip-hop: különleges, avantgarde és valóságos, ezért is szeretik annyira az emberek.”

 

Hozzászólások 

 
#31 lajosbá 2018-12-12 13:15
"Amit viszont a mai arctetkós spotify/youtube-nyomoroncok állítanak elő, az leginkább már majommakogás + TR 808. Ez mondjuk tényleg nem is jó semmi másra csak bosszantásra"

Nyilván erre a vonulatra gondolt a Rammstein gitárosa, ugyanis ők generálnak sok milliós vagy milliárdos nézettséget ,hallgatottságo t.Belenéztem a legutóbbi magyar ixfaktorba és ott is trashhiphopp előadók voltak a döntőbe.
Idézet
 
 
#30 RobertThorn 2018-12-12 09:41
Csak úgy mellesleg megnyugtatásul - ahogy már Scarecrow is pedzegeti a #7 alatt - a hiphop is pontosan ugyanolyan hanyatlásnak indult stílus, mint az általunk és Kruspe úr által is szentnek, sérthetetlennek felsőbbrendűnek gondolt rock.

A legkomolyabban tudom mindenkinek ajánlani, hogy amúgy érdemes a szögesdrót túloldalán lévő muzsikákat is tanulmányozni, elképesztően flott, húzós, minőségi és rockeragy számára inspiráló hiphop cuccokat lehet találni a golden age (80as évektől 90es évek elejéig) lemezterméséből . És nem csak az 'uccagyermekevag yok-énaztántudommia dörgés' pofánverősen realista gengszter vonalból, hanem a lazább, bulizósabb, funk-soul alapú dolgok is nagyon jók tudnak lenni. És csak egy dolgot mondok: ha túllendülsz azon, hogy szlengek tömkelegét használják, a golden age lyricjei még mindig megmaradnak normális, érthető, szabályszerű angol mondatoknak.
Amit viszont a mai arctetkós spotify/youtube-nyomoroncok állítanak elő, az leginkább már majommakogás + TR 808. Ez mondjuk tényleg nem is jó semmi másra csak bosszantásra.
Idézet
 
 
#29 Toti 2018-12-12 09:22
Ezt a dinoszauruszozá st nem értem - egyszerűen most lett olyan idős a rock/metál zene, hogy őskövületekről lehessen beszélni.
Ami meg a hatást illeti, nyilván nem lesz már olyan hatással lemez az egész világ zenei életére, mint mondjuk 1991-ben a Metallica, a Nirvana és az RHCP lemezei, de ugyanúgy nem fog akkora felfordulást okozni egy 500 méteres felhőkarcoló megépülte, mint az Empire State Buildingé.
Idézet
 
 
#28 19EmpEroR75 2018-12-11 23:08
"Addig amíg ezek a zenekarok (akiknek hatalmas respect!)itt vannak,nem engednek az újaknak terepet." - nikfisz, a Pantera, a Metallica, '90-es évek skandináv zenekarai, stb. sem várták ki, hogy az akkori mammutok kihaljanak, hanem helyet követeltek maguknak mellettük, mert úttörő volt a zenéjük, és tudtak újat mutatni, ami tovább lendítette a műfajt. Ma ezeket nem látom. Sok jó csapatot, kiváló zenészekkel, nagyszerű albumokkal igen, ezért nem osztom ezt a "rock halott"-dolgot. Mindössze tudomásul kellett vennem, hogy nagy valószínűséggel még egy zenei robbanás részese már nem leszek. (nehéz volt ezzel szembenéznem? Nyilván. De ha ezen nem tettem volna túl magam, új kedvenceket sem tudnék felfedezni)
"Az én időmben-a '90es évek elején-minden osztályba volt vagy hat-hét megrögzött rocker,ma szinte egyse,ahogy hallom/tapasztalom." - én '75-ös vagyok, általánosban egyedül voltam, aki rockzenét hallgatott, a középiskolában ketten voltunk rockerek. És már akkor is a "rock/metal halott"-dolgot hallottam állandóan. Pedig akkor sem volt halott. Mostanra pedig az őrület lett kisebb, és ha a régiek visszavonulnak nem lesznek nagyobb stadionturnék. De a műfaj megmarad, mivel utánpótlás is van.
Idézet
 
 
#27 Montsegur 2018-12-11 21:39
Idézet - 747:
Idézet - Szőlő:
44 éves vagyok. Eszméletlen volt a 80-as évek vége, a 90-es évek eleje a metalban. Olyan lemezek jöttek havonta, amelyek ma is korszakosak, ikonok lettek. 1986-tól hallgatok metalt. Gondoljatok bele, milyen érzés volt a friss master-rel megismerni ezt a világot, meg a live after death-el, oké ez 85-ös. Utoljára a SOAD-ra és a Slipknot-ra kaptam fel a fejem. Azóta semmi. Csak a régiek. Akik lassan leteszik a bárdot. Áldom az életemet, hogy átélhettem pl. a Pantera felbukkanását, hogy tarolt le mindent, vagy mennyire zseniálisan alázta a metallicát a rust in peace. Hogy, milyen volt az operation: mindcrime-t hallgatni 88-ban és látni őket 1991-ben a pesti MOR-on, a crüe, az AC és Hetfieldék társaságában. Az empire-t turnéztatták. Az nem írható le, hogy a GNR use-ja és a black lemez Lars-éktól mit okozott. Arra, tényleg nincsennek szavak. Mit jelentett 1991-ben 1800.--ért megvenni a black LP-t. Igen, ilyen korszak már nem lesz. Sajnos.

Ezt akár én is irhattam volna, minden szavával egyetértek. Respect!


Én is ezt érzem :-) Óriási szerencsém volt, hogy a nyolcvanas években voltam kamasz, és a leglázadóbb évekhez tényleg a legjobb zenekarok adták a zenét... Amikor röpködtek a "hú b... meg, ezt meg hogy csinálta!", az "ezt kapd ki, ilyet még nem hallottál" vagy az "ilyen kemény zene nincs is" mondatok. Elmúlt, szép volt, de ha így folytatódik, a rock meg a metal ugyanolyan rétegzene lesz, mint a manapság a jazz vagy a komolyzene - egyszerűen nem tud megújulni (lásd Greta Van Fleet - mi a lázadás abban, ha valaki tökéletesen, de minden újítás nélkül játszik Led Zeppelint?). Persze az a réteg nagyon fogja szeretni, én is mindig nagyon fogom szeretni, de rétegzene lesz. Én inkább arra lennék kíváncsi, mi lesz a következő hasonló robbanás? Mert valami jönni fog, abban biztos vagyok.
Idézet
 
 
#26 redriot 2018-12-11 21:06
"Minden alkalommal körbenézek az újdonságokat illetően, és ezek egyértelműen nem a rockból jönnek."

Hol néz körül? A VIVA TV-n? :)
Nem tudom tágabb értelemben gondolta-e a rockot, beleértve a metalt is, de idén metal újdonságokból kifejezetten erős volt a felhozatal, sok jó lemez jelent meg.

Vannak és lesznek új bandák minden stílusban, van utánpótlás. Vannak akik a régi műfajokat viszik tovább, mások új dolgokkal kísérleteznek.

Annyi új metal és rocklemez jelenik meg hogy kiválogatni is nehéz mit hallgasson meg az ember.

F*szt halott a rock.

Ha azt mondta volna hogy a régi rock-dinoszauruszok visszavonulása után már nem lesznek 50.000-es stadionokat megtöltő rockbandák, azt aláírom. De hogy a rock halott és a hiphop mindennél jobb és izgalmasabb? Ilyet csak olyan nyilatkozik aki a hiphopot szereti jobban.

Adam Levine nevét pedig nagyon rossz érzés ezen az oldalon egyáltalán meglátni. Mi köze annak a zsúrpubinak a rockzenéhez? Egyáltalán, énekes ő? Mert amit ének gyanánt előad ez a mókamaki, inkább hasonlít egy náthás csivava hasmenés közbeni virnyogásához, mint egy rockénekes produkciójára.
Idézet
 
 
#25 Zsolti 2018-12-11 20:32
Ránézek a lejátszómon levő zenékre, a lemezgyűjtemény emre és máris egyértelmű, hogy a rock számomra nem halott. Hogy a "világ" számára az-e? Tökmindegy. Amíg az egyes ember számára élő dolog, addig sosem lesz halott.
Idézet
 
 
#24 visnyovs 2018-12-11 20:04
Én soha nem mondanám, hogy a rockzene halott, de kb. Szőlő-vel egyetértve csak ismételni tudnám amit írt! (43 éves vagyok, de már közelebb a 44-hez, mint a 43-hoz) Hihetetlen és egyben fantasztikus, hogy azok a zenekarok, amiken "felnőttünk", ma a világ legnagyobbjai (Maiden, Metallica, Slayer, AC/DC, Anthrax,...) Ugyanakkor elgondolkodtató , hogy nincs "trónkövetelő"! Anno tényleg egymást szorongatták meg a zenekarok (ki a headliner, ki, ki előtt nem akar játszani,mert sikeresebb volt az előzenekar, mint a főbanda...) Most meg tényleg "csak" a "régi nagyok" vannak, akik előbb-utóbb leteszik a lantot. És nincs aki "megszorongatná" őket headliner pozíciójukban. Ok, nyilván van utánpótlás, egy-egy kivételes sikerrel (Lásd: Volbeat)

De azt az átütő, mindent vivő érzést,, amit anno éreztünk, már soha nem fogjuk! Szerintem.

Én egyébként, 43 évesen is próbálom felfedezni (MAGAMNAK) az "új Metallicát"... sajnos nem sikerül. Természetesen az is igaz, hogy a zene már soha nem lesz rám (se) úgy hatással, ahogy tizenéves koromban volt...
Idézet
 
 
#23 747 2018-12-11 19:43
Idézet - Szőlő:
44 éves vagyok. Eszméletlen volt a 80-as évek vége, a 90-es évek eleje a metalban. Olyan lemezek jöttek havonta, amelyek ma is korszakosak, ikonok lettek. 1986-tól hallgatok metalt. Gondoljatok bele, milyen érzés volt a friss master-rel megismerni ezt a világot, meg a live after death-el, oké ez 85-ös. Utoljára a SOAD-ra és a Slipknot-ra kaptam fel a fejem. Azóta semmi. Csak a régiek. Akik lassan leteszik a bárdot. Áldom az életemet, hogy átélhettem pl. a Pantera felbukkanását, hogy tarolt le mindent, vagy mennyire zseniálisan alázta a metallicát a rust in peace. Hogy, milyen volt az operation: mindcrime-t hallgatni 88-ban és látni őket 1991-ben a pesti MOR-on, a crüe, az AC és Hetfieldék társaságában. Az empire-t turnéztatták. Az nem írható le, hogy a GNR use-ja és a black lemez Lars-éktól mit okozott. Arra, tényleg nincsennek szavak. Mit jelentett 1991-ben 1800.--ért megvenni a black LP-t. Igen, ilyen korszak már nem lesz. Sajnos.

Ezt akár én is irhattam volna, minden szavával egyetértek. Respect!
Idézet
 
 
#22 nikfisz 2018-12-11 18:58
Nézzük csak mi van mondjuk a Hammer címlapjain.:Iron Maiden,Metallic a,Guns,Judas,Sl ayer ,stb. Mintha még mindíg 1988-at írnánk.30 évet vissza a jövőbe.Addig amíg ezek a zenekarok (akiknek hatalmas respect!)itt vannak,nem engednek az újaknak terepet.A másik gond,hogy a mai gyerekek nem szeretik a rockot.Az én időmben-a '90es évek elején-minden osztályba volt vagy hat-hét megrögzött rocker,ma szinte egyse,ahogy hallom/tapasztalom.Max. Tankcsapda és hasonszőrű társai...Nincs lázadás,nincs tombolás .Jóhogy nincs,amikor minimum a 30as korosztály van a koncerteken.Lehet,hogy most meg fog(meg akar)cáfolni egy-két fiatal,de sajnos Nekem van igazam,és öregedik a rock közönség és a zenészek is.Így tényleg halott lesz a rock mondjuk tíz év múlva.Sajnos....
Idézet
 
 
#21 Igor Igorovics 2018-12-11 17:22
Nagy ügy. A jazz sem akkora attrakció már, mint a 30-as években, aztán mégis működik. Van egy rakás új stílusirányzat is. A jazzfesztiválok is jól pörögnek. Mondom, nincs akkora őrület, mint anno, de a műfaj egyáltalán nem halt meg csak kisebb lett, átalakult. Szóval vannak új metal csapatok is, jó lemezeket is hoznak ki, perszen nincs akkora örjöngés körülöttük, mit mondjuik a 80-as években a Bay Area csapatok vagy az ezredforduló nu metal csapatai körül, de simán megmarad a színtér. Max nem lesznek 40 000-s Iron Maiden bulik, hanem csak egy nagyobb klub lesz majd megtöltve, de szerintem aki tényleg szereti ezt a műfajt, azt azért ez annyira nem fogja zavarni. Bár az igazat megvallva ez a rock/metal is dead szövegeket már kicsit unom ugyanis 20 évvel ezelőtt ugyanezeket hallgattam. :-/
Idézet
 
 
#20 Nornagest 2018-12-11 17:17
"A mai kölykök már nem nyomják be a kedvenc rockdalaikat azért hogy a szüleiket bosszantsák velük"

Hát nem tudom, èn soha nem azért hallgattam metalt hogy bárkit is bosszantsak vele, simán leszartam más mit gondol. Nem is èrtem ezt a hozzáállást, nem azèrt hallgatni valamit mert tetszik hanem azért hogy másokat bosszantsa?? Ha van is ilyen hát az tényleg csak a tizenèvesekre lehet jellemző ès logikus is hogy ez hamar elmúlik, egy ilyen attitűd nem lehet tartós ès az a műfaj se ami ezt akarja meglovagolni. Persze èrtem èn hogy miről van szó de Kruspe elèg szerencsètlenül fogalmazott ( legalábbis remélem hogy nem ezt akarta mondani)
Idézet
 
 
#19 Szőlő 2018-12-11 16:30
44 éves vagyok. Eszméletlen volt a 80-as évek vége, a 90-es évek eleje a metalban. Olyan lemezek jöttek havonta, amelyek ma is korszakosak, ikonok lettek. 1986-tól hallgatok metalt. Gondoljatok bele, milyen érzés volt a friss master-rel megismerni ezt a világot, meg a live after death-el, oké ez 85-ös. Utoljára a SOAD-ra és a Slipknot-ra kaptam fel a fejem. Azóta semmi. Csak a régiek. Akik lassan leteszik a bárdot. Áldom az életemet, hogy átélhettem pl. a Pantera felbukkanását, hogy tarolt le mindent, vagy mennyire zseniálisan alázta a metallicát a rust in peace. Hogy, milyen volt az operation: mindcrime-t hallgatni 88-ban és látni őket 1991-ben a pesti MOR-on, a crüe, az AC és Hetfieldék társaságában. Az empire-t turnéztatták. Az nem írható le, hogy a GNR use-ja és a black lemez Lars-éktól mit okozott. Arra, tényleg nincsennek szavak. Mit jelentett 1991-ben 1800.--ért megvenni a black LP-t. Igen, ilyen korszak már nem lesz. Sajnos.
Idézet
 
 
#18 P 2018-12-11 16:03
Az a baj, hogy nagyon sokan rosszul értelmezitek a szavait. Ő pont ugyanarról beszél, mint kb. egy éve Gene Simmons, hogy nincsenek igazi tömeghisztériát előidéző fiatal csapatok, akik hatással lennének a fiatalokra, akiket lehetne idealizálni. Nem azt mondja, hogy nincsenek új zenekarok, hanem azt, hogy ezeknek a csapatoknak esélyük nincs olyan kitörésre, mint ami nekik volt, mert a világ elmozdult egy másik irányba.
Idézet
 
 
#17 Tulus 2018-12-11 15:10
hipp-hopp? Ugyan már... az egy szar.

A 90-es évek rapzenekarai még jók voltak... Cypress Hill, Megasound System, Ganxxta Zolee... azóta a rap leszállóágban van.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Nickelback - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. november 8.

 

Queensryche - Budapest, Club 202, 2013. október 23.

 

K3 - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 19.

 

A Life Divided - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.

 

30 Seconds To Mars - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 13.

 

Watch My Dying - Budapest, Kultiplex, 2005. november 12.