Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Simmons: „A rock végleg meghalt”

0906geneGene Simmons közismerten végletesen fogalmaz, ám most még saját magához képest is igen borúlátó módon nyilatkozott. A KISS basszer/énekese szerint a mai fiatalok legfeljebb álmodhatnak a rocksztárságról, a műfajnak ugyanis végérvényesen vége van...

„Ne add fel a normális állásodat – azt hiszem, ez egy elég jó tanács", mondta Gene az Esquire-nek, amikor saját fia, Nick arról faggatta a magazin hasábjain, mit mondana azoknak a fiatal zenészeknek és dalszerzőknek, akik manapság szeretnének karriert csinálni a zeneiparban. „Amikor én kezdtem ezt az egészet, még nem egy megmászhatatlan hegycsúcsról beszéltünk. Ha ott állt melletted egy kiadó, ők finanszíroztak, és amikor turnéra indultál, azt is támogatták. Egy teljes iparág létezett annak érdekében, hogy segítse a következő Beatlest, Stonest, Prince-et, Hendrixet: hogy felfedezze ezeket az előadókat, és az út minden egyes lépésénél támogatást nyújtson nekik. Kiadók persze ma is vannak, ami a popműfajban, a rapben és egy bizonyos szintig a countryban is sokat jelent. De azoknak az előadóknak, akik rockzenében, soulban, bluesban gondolkodnak, és egyszersmind dalszerzők is, végérvényesen befejeződött a móka. A rock végleg meghalt."

Simmons természetesen roppant szomorú, hogy a dolog így alakult. „Nagyon elkeserítő, hogy a következő 15 éves kölyök, aki valahol, egy Saint Paul-i garázsban bedugja a Marshallját és fel akarja tekerni tízesre, sehol sem fogja megkapni azokat a lehetőségeket, amiket annak idején én például megkaptam. Teljesen mindegy, mit csinál, keservesen meg fog vele bukni, mert nincs ipar arra, hogy segítse őt. Az érdeklődési irányok mindig változnak, a zenei ízlés is generációról generációra másmilyen. Ezt ostobaság is lenne okolni emiatt, mert mindig is érdekes volt, mi lesz a következő. Most azonban valami másról van szó: a rock halála nem természetes halál volt, a műfaj nem végelgyengülésben múlt ki. Meggyilkolták. Méghozzá pont a 15 éves kölyök szomszédja, aki lehet, hogy barátja is egyben. Sőt, lehet, hogy a zenekarának egyik tagja is benne volt. Az a tragédia ebben az egészben, hogy láthatóan ezeknek az arcoknak lövésük sincs róla, hogy a saját lehetőségeiket nyírták ki, meg azokat az előadókat, akiket imádtak volna. Rengeteg briliáns ötlet, aminek elő kellene jönnie, most nem fog tudni a felszínre törni, mert nem lehet megélni abból, hogy dalokat írsz és játszol. A világon senki sem fog neked fizetni ezért."

Simmons szerint a tömegek még mindig nem értik, hogy a letöltögetés és a fájlmegosztás lopás. „Nem azzal a példánnyal van a baj, amit feltöltesz a netre, hanem az a másik, amit valaki ezáltal megkap, és nem fizet érte. Ilyen körülmények között senki sem fogja kifizetni neked azt a tízezer munkaórát, amit beleöltél a lemezed elkészítésébe. Csak elképzelni tudom, micsoda frusztrációt okozhat, hogy valaki elvégzi ezt a rengeteg melót, és senki sem becsüli meg annyira az értékét, hogy fizessen érte. És ez bizony nagyon szomorú az új zenekarok számára, lélekben velük vagyok. Egyszerűen esélytelenül indulnak. Ha gitározol, lehetetlen helyzetben vagy. Lehet, hogy jobb, ha meg sem tanulsz gitározni meg dalokat írni, hanem csak énekelsz helyette a zuhany alatt, aztán elmész az X-Faktor meghallgatására. És ezzel most nem az X-Faktort vagy a popénekeseket akarom bántani, de hát hol van a következő Bob Dylan? Hol a következő Beatles? Hol vannak a dalszerzők, akik teremtenek valamit? Sokuk manapság már inkább a színfalak mögött tevékenykedik: popelőadóknak ír dalokat, és az ő felépítésükön dolgozik."

 

Hozzászólások 

 
+3 #66 shmonsta 2014-12-08 20:57
Idézet - KH:
legalább ő beismeri.. A "classic rock" óta kb 1 milló annál jobb stílusirányzat látott napvilágot. A rock/metál egyszerűen meghalt, az a stílus kifutotta magát és így is elég sokáig bírta. Kimerültek a lehetőségek, egy dob-bass-gitár-énekkel manapság már nem tudsz széles közönség számára figyelemfelkelt ő zenét csinálni. Fejlődött a teknika, megjlentek és egyre szélesebb körben elérhetőek az elektronikus hangzások, annak létrehozása és ez így van rendjén.. Szerintem már túl is futotta magát.. PL: Ossiának és társainak már 10 éve végleg elkellett volan tűnnie itthonról.. Ott a dubstep annak volt egy 5-6 éves kifutási ideje, ennél több nem kell egy stílusnak.. Nem is értem, hogy hogyan húzta ilyen sokáig.. és meglehet élni a zenéből, csak a reagálni kell rögtön a trendekre, korszűnek, lendületesnek lenni, ami a zenekarok 95%-ból hiányzik manapság, akik jogtalanul csodálkoznak, hogy nincsenek rajtuk emberek..


Esetleg olvasd el majd az egész interjút valahol, és akkor érthető lesz. hogy mit is akart mondani. Mert amit írtál, annak nem sok köze van Simmons mondanivalójáho z.
Idézet
 
 
+3 #65 Nulla 2014-12-08 19:51
Idézet - KH:
legalább ő beismeri.. A "classic rock" óta kb 1 milló annál jobb stílusirányzat látott napvilágot. A rock/metál egyszerűen meghalt, az a stílus kifutotta magát és így is elég sokáig bírta. Kimerültek a lehetőségek, egy dob-bass-gitár-énekkel manapság már nem tudsz széles közönség számára figyelemfelkelt ő zenét csinálni. Fejlődött a teknika, megjlentek és egyre szélesebb körben elérhetőek az elektronikus hangzások, annak létrehozása és ez így van rendjén.. Szerintem már túl is futotta magát.. PL: Ossiának és társainak már 10 éve végleg elkellett volan tűnnie itthonról.. Ott a dubstep annak volt egy 5-6 éves kifutási ideje, ennél több nem kell egy stílusnak.. Nem is értem, hogy hogyan húzta ilyen sokáig.. és meglehet élni a zenéből, csak a reagálni kell rögtön a trendekre, korszűnek, lendületesnek lenni, ami a zenekarok 95%-ból hiányzik manapság, akik jogtalanul csodálkoznak, hogy nincsenek rajtuk emberek..


A jövő évi Wackenre 12 óra alatt elfogyott mind a 75.000 jegy, de biztosan igazad van, a kutyát nem érdekli manapság már a rockzene.

http://www.blabbermouth.net/news/next-years-wacken-open-air-festival-sells-out-in-record-12-hours/
Idézet
 
 
-4 #64 KH 2014-12-08 19:10
legalább ő beismeri.. A "classic rock" óta kb 1 milló annál jobb stílusirányzat látott napvilágot. A rock/metál egyszerűen meghalt, az a stílus kifutotta magát és így is elég sokáig bírta. Kimerültek a lehetőségek, egy dob-bass-gitár-énekkel manapság már nem tudsz széles közönség számára figyelemfelkelt ő zenét csinálni. Fejlődött a teknika, megjlentek és egyre szélesebb körben elérhetőek az elektronikus hangzások, annak létrehozása és ez így van rendjén.. Szerintem már túl is futotta magát.. PL: Ossiának és társainak már 10 éve végleg elkellett volan tűnnie itthonról.. Ott a dubstep annak volt egy 5-6 éves kifutási ideje, ennél több nem kell egy stílusnak.. Nem is értem, hogy hogyan húzta ilyen sokáig.. és meglehet élni a zenéből, csak a reagálni kell rögtön a trendekre, korszűnek, lendületesnek lenni, ami a zenekarok 95%-ból hiányzik manapság, akik jogtalanul csodálkoznak, hogy nincsenek rajtuk emberek..
Idézet
 
 
-9 #63 Nornagest 2014-09-10 22:59
Idézet - chris576:
Agytrösztök! Az underground bandák régen sem éltek meg a zenélésből amikor még nem volt letöltés, a nagyobb zenekarok meg továbbra is megélnek belőle, max. nem tudnak 40 db. luxusautót meg 30 db. palotát vásárolni mint a hetvenes években, hanem be kell érjék egy kicsit kevesebbel! Lehet mínuszozni!


Én plusszoztam, én is nagyjából ezt akartam mondani pár kommenttel lejjebb csak a blackmetal undergroundot hoztam fel példának. Nyilván szükség van bevételre hogy működjön a dolog, de az a színtisztán profit orientált mentalitás ami a régivágású zeneipart jellemezte, tovább nem megy, legalábbis metal téren nem, ezek meg képtelenek ebbe beletörődni. A bm undergroundot is azért hoztam fel példának, mert ott régen se ez a profit orientált mentalitás ment,hanem fanatikusok zenélnek fanatikusoknak és az underground kiadókat is ilyen fanatikusok csinálják. és szerintem ez az underground hozzáállás lesz a jövő a magánrepülős-luxusautós-heroinos rocksztárkodás helyett, nem is baj hogy annak vége.
Idézet
 
 
-22 #62 chris576 2014-09-10 19:06
Idézet - asdasd:
Idézet - chris576:
Agytrösztök! Az underground bandák régen sem éltek meg a zenélésből amikor még nem volt letöltés, a nagyobb zenekarok meg továbbra is megélnek belőle, max. nem tudnak 40 db. luxusautót meg 30 db. palotát vásárolni mint a hetvenes években, hanem be kell érjék egy kicsit kevesebbel! Lehet mínuszozni!


toppants a lábacskáddal!

Te meg örülj a lemezeladások visszaesésének, hisz az ilyen rossz hírek okozzák a magadfajtának a legszebb perceket! Ha az ellenkezőjéről olvasnál, ahhoz nem tudnál hozzászólni, mert számodra annak nem lenne hírértéke! A kesergés az bezzeg megy.
Idézet
 
 
+20 #61 asdasd 2014-09-10 18:01
Idézet - chris576:
Agytrösztök! Az underground bandák régen sem éltek meg a zenélésből amikor még nem volt letöltés, a nagyobb zenekarok meg továbbra is megélnek belőle, max. nem tudnak 40 db. luxusautót meg 30 db. palotát vásárolni mint a hetvenes években, hanem be kell érjék egy kicsit kevesebbel! Lehet mínuszozni!


toppants a lábacskáddal!
Idézet
 
 
-24 #60 chris576 2014-09-10 17:24
Agytrösztök! Az underground bandák régen sem éltek meg a zenélésből amikor még nem volt letöltés, a nagyobb zenekarok meg továbbra is megélnek belőle, max. nem tudnak 40 db. luxusautót meg 30 db. palotát vásárolni mint a hetvenes években, hanem be kell érjék egy kicsit kevesebbel! Lehet mínuszozni!
Idézet
 
 
+38 #59 bogar 2014-09-10 06:13
Idézet - Porce:
Már megint az a fránya letöltés a bűnbak és ennek hangoztatásáról ezek a nagy stadiontöltő zenekarok sosem fognak leszokni, mert ezzel eltakarnak egy szerintem sokkal komolyabb tényt: nem lehet mellettük labdába rúgni. Ők már jól bejáratott brandek, és pénzügyileg sokkal biztonságosabb az ő 20-30 éves számaikat nyomatni le a tömeg torkán, mint rizikózni és akár dupla annyi energiát belefeccölni egy újdonsült reménység felfuttatásába. Persze ez nem egy átfogó tendencia, mindig vannak kivételek, meg azért ott van hogy bejött az internet is, de el kell ismerni hogy a zeneiparnak is megvannak a maga mcdonalds-ai. Én nekem jelenleg nincs problémám a mostani helyzettel. Habár a zenélés már inkább egy drága hobbi lett, de nagyobb a kísérletezések aránya is. A zenészek sokkal jobban koncentrálnak magára a zenére úgy mint művészetre ahol megvalósíthatjá k elképzeléseiket , nem őrlődnek fel egy profitorientált rendszer fogaskerekei között, így aki az undergroundban turkál napról napra talál valami frisset, érdekeset, és egyedit. És az internet igenis nagyon sokat segít hogy a világ minden táján megtalálja a zenekar a maga legtöbbször vékony, de hű rétegét, akik támogatják őket.


Igazad van, de a vékony, de hű réteg nem termel ki annyi pénzt, hogy a zenészek eltartsák magukat.
Idézet
 
 
-20 #58 Porce 2014-09-09 19:46
Már megint az a fránya letöltés a bűnbak és ennek hangoztatásáról ezek a nagy stadiontöltő zenekarok sosem fognak leszokni, mert ezzel eltakarnak egy szerintem sokkal komolyabb tényt: nem lehet mellettük labdába rúgni. Ők már jól bejáratott brandek, és pénzügyileg sokkal biztonságosabb az ő 20-30 éves számaikat nyomatni le a tömeg torkán, mint rizikózni és akár dupla annyi energiát belefeccölni egy újdonsült reménység felfuttatásába. Persze ez nem egy átfogó tendencia, mindig vannak kivételek, meg azért ott van hogy bejött az internet is, de el kell ismerni hogy a zeneiparnak is megvannak a maga mcdonalds-ai. Én nekem jelenleg nincs problémám a mostani helyzettel. Habár a zenélés már inkább egy drága hobbi lett, de nagyobb a kísérletezések aránya is. A zenészek sokkal jobban koncentrálnak magára a zenére úgy mint művészetre ahol megvalósíthatjá k elképzeléseiket , nem őrlődnek fel egy profitorientált rendszer fogaskerekei között, így aki az undergroundban turkál napról napra talál valami frisset, érdekeset, és egyedit. És az internet igenis nagyon sokat segít hogy a világ minden táján megtalálja a zenekar a maga legtöbbször vékony, de hű rétegét, akik támogatják őket.
Idézet
 
 
+42 #57 shmonsta 2014-09-08 21:05
Érdekes, hogy a cikk és 50+ komment után még mindig ott tartunk, hogy az internet mekkora lehetőség a zenekaroknak. Meg, hogy a youtube-on milyen jó zenekarok vannak. De pl. azt is érdemes végiggondolni, hogy miből jön be a youtubenak az a sok pénz, ami miatt érdemes üzemeltetni és ami miatt az említett zenekarokat meg lehet ott ismerni. Én elfogadom, hogy valakinek kényelmes a jelenlegi helyzet, vagy hogy van néhány kivétel, de ettől még a cikkben leírtak igazak maradnak.
Idézet
 
 
-39 #56 Nornagest 2014-09-08 20:08
Idézet - bélféregtámadás :
[quote name="Nornagest"][

"Pont ez a szép a black metal undergroundban. Ott senki se akar rocksztár lenni, "

A Satyricon,Mayhe m, Immortal, Emperor mind főzenekarok a nagyobb fesztiválokon, valahol olvastam, hogy Norvégia egyik legnagyobb exportja a black metal :)) Az a különbség,hogy ők tehetséges zenészek,nem úgy mint ez a vállalhatatlan kiss.


Egy mentalitásról beszéltem elsősorban. Abban igazad van hogy ma Norvégia fő exportcikke a black metal de ez azért van mert a közismert események miatt a média felkapta a műfajt és az Inner Circle bandák híresek lettek (vagy jobban mondva elhíresültek). De eredetileg nem azzal a céllal alakultak meg, hogy sztárok legyenek tőle. Na de persze abban egyetértek veled hogy jobbak mint a kiss.:)
Idézet
 
 
-36 #55 bélféregtámadás 2014-09-08 10:13
[quote name="Nornagest"][

"Pont ez a szép a black metal undergroundban. Ott senki se akar rocksztár lenni, "

A Satyricon,Mayhe m, Immortal, Emperor mind főzenekarok a nagyobb fesztiválokon, valahol olvastam, hogy Norvégia egyik legnagyobb exportja a black metal :)) Az a különbség,hogy ők tehetséges zenészek,nem úgy mint ez a vállalhatatlan kiss.
Idézet
 
 
+32 #54 redriot 2014-09-08 10:09
Annyiból van igaza Simmonsnak hogy ma már kicsi a valószínűsége hogy egy új rock vagy metal zenekar olyan szintre jusson mint ők, hogy 30-50ezres arénákat megtöltsenek és 5 millió példány fogyjon egy-egy albumukból.

Ellenben az internet korábban nem látott lehetőségeket biztosít az új bandáknak hogy eljuttassák a zenéjüket az emberekhez.
Hány és hány bandát ismertem már meg úgy, hogy hallgattam valamit a jútyúbon és oldalt az ajánlások közül lecsekkoltam valamit és kiderült róla hogy tök jó zene? Rengeteget!
Ma már olyan zenekarok is kialakíthatnak egy viszonylag kicsi de azért kimutatható rajongótábort és lemezt adhatnak ki, akik 20 éve megragadtak volna demózgatós, lokális szinten.

Dollármilliókat termelő giga-produkciók már nem lesznek belőlük mint a Metallica, a Maiden vagy a KISS. Nem is ez a céljuk, hanem hogy stabilan legyen pár száz vagy pár ezer ember aki kíváncsi rájuk, és ezt a szintet ma már könnyebb elérni mint régen.

Működik a dolog, jönnek ki az új lemezek, pörögnek a turnék világszerte. Egy hónapja voltam Misery Indexen a Dürer Kertben - lehet hogy 150-en voltunk csak, de egy kurva jó death metal buli volt. És ameddig egy zenekarnak megéri átjönni az USA-ból hogy pár száz emberes közönségek előtt játsszon, addig nem lehet okunk a panaszra.
Idézet
 
 
+22 #53 Palinkas Vince 2014-09-08 09:49
Idézet - Zsolti:
Nem is kell messze menni érte:
http://hammerworld.hu/2014/09/05/kiss-gene-simmons-a-rockzenet-meggyilkoltak/

Amúgy szerintem a Korn volt az utolsó "rocksztár" rockzenekar, akire a rock/metal szubkultúrán kívül is sokan felkapták a fejüket (esetleg lettek maguk is rockerek) és új zenei forradalmat indítottak el - mégha a nu metal jóval silányabb is volt, mint előtte a szintén sok szemetet kitermelő grunge. (Gondoljunk bele: a legnépszerűbb grunge zenekar a Pearl Jam lett - a legnépszerűbb nu metal banda meg a Limp Bizkit... Hát hol említhetők egy lapon?)


System Of A Down? Evanescence? Nickelback? Alter Bridge? Ezek már Korn utániak.
Idézet
 
 
+27 #52 Palinkas Vince 2014-09-08 09:38
Idézet - queensryche999:
Idézet - józsi:
És mi van azokkal a zenészekkel akik saját maguknak akarnak zenélni, nem másoknak?


Semmi. Mindig is voltak - sokkal többen, mint a 'főállásúak' - és lesznek is. Én is ilyen vagyok. A zene mindenkié, aki áldoz rá pénzt és időt. Legyen bármilyen tehetségtelen kutyaütő. Korábban ezek közül került ki az az 1%, aki ismert lett. Most ő is a youtube-ra töltögeti fel a dolgait, ingyen.


Valszeg Simmons meg Stanley sem csinált akciótervet 20 évesen, hanem ösztönből nyomták. És úgy alakult, hogy bejött a dolog. Akkor is többszáz zenekar próbált a szomszédos próbatermekben, vajon hány zseni sikkadt így el?
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Jeff Loomis - Budapest, Dürer Kert, 2012. november 11.

 

Portnoy, Sheehan, MacAlpine, Sherinian - Budapest, PeCsa Music Hall, 2012. október 19.

 

Die Hard - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

Beardfish - Budapest, A38, 2010. október 24.

 

Wisdom - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 14.