Nálunk is többször kerekedett már vita abból, csalásnak minősülnek-e egy koncerten az előre felvett vokálok, avagy teljesen lényegtelen kérdésről van szó, a lényeg, hogy minden jól szóljon. Rachel Bolan, a nemrég végre Magyarországon is fellépett Skid Row basszere szerint a válasz ugyanakkor egyértelmű.
„Én ilyenkor mindig úgy érzem, hogy jól lehúztak lóvéval”, mondta Bolan a The Great Southern Brainfartnak, amikor arról kérdezték, mit szól a Mötley Crüe búcsúturnéján alkalmazott gépi mankóvokálokhoz. „Ha valamit csinálni akarsz, akkor simán csak csináld, ha pedig nem vagy képes úgy visszaadni, ahogy annak idején a lemezen szerepelt, simán csak hagyd ki. Amikor a Queen a Bohemian Rhapsodyt játszotta, a Galileo-részt mindig szalagról nyomta, viszont ilyenkor el is hagyták a színpadot, hogy mindenki tudja: előre felvett részek szólnak. Ez a megoldás teljesen elfogadható, de amikor bizonyos zenekarok mindenfélét felvételről nyomatnak be, köztük olyanok is, akiket nagyon szeretek, nos, ilyenkor tényleg az az érzésem támad, hogy levesznek egy rakás pénzzel.”
Rachel szerint a Skid Row soha nem élt ilyen eszközökkel. „Minden koncertünkön a színpadon látható öt ember játssza az összes hallható hangot. Nincsenek előre felvett sávok, és akár jól szól valami, akár nem, mi szólaltatunk meg mindent. Teljes felelősséget vállalok minden kibaszott hamis hangért, ami csak elhangzik! De most komolyan: hogy juthat el egy zenekar odáig, hogy annyira unja, amit csinál, hogy egy koncerten folyamatosan előre rögzített sávokat játszik maga alá?”
Azt persze nem tudjuk, hogy Bolan az utolsó mondatával is a Crüe-re utalt-e, netán valaki másra… A Skid Row új EP-je mindenesetre már kapható.
Hozzászólások
Alapból én sem szeretem, ha a dalok egy része szalagról megy, de azért lássuk be, hogy nem vihet minden banda minden turnéjára egy komplett kórust és/vagy szimfonikus zenekart.