Brutális összeállítású turné éri el november 22-én Budapestet: aznap a Club 202-ben együtt lép fel a Kreator, a Morbid Angel, a Nile és a Fueled By Fire. Mind a négy zenekar járt már korábban Magyarországon – az első három többször is –, de ez a csomag még így is erősen kihagyhatatlannak tűnik...
A turné két társult headlinere a Kreator, akik június elején adják ki a Phantom Antichrist albumot, illetve a Morbid Angel, akik tavaly elég alaposan felzaklatták híveiket a formabontó Illud Divinum Insanus lemezzel. A két főattrakcióhoz a nyáron szintén új lemezzel jelentkező, okkult, ókori keleti tematikájú death metalban nyomuló Nile és az ifjúthrasher Fueled By Fire csatlakoznak előzenekarként, vagyis nyugodtan kijelenthetjük: a durva muzsikák hívei számára több mint kötelező lesz a megjelenés aznap este a Club 202-ben.
A Kreator augusztus elején a FEZEN-en is fellép. Jegyárak és további részletek hamarosan.
A turné dátumai eddig az alábbiak, de ez még nem a teljes menetrend:
01.11.2012 – Antwerpen, Trix
02.11.2012 – Giessen, Hessenhalle
03.11.2012 – Geiselwind, Music Hall
04.11.2012 – Eindhoven, Effenaar
05.11.2012 – Rennes, L´Etage
06.11.2012 – Párizs, Bataclan
22.11.2012 – Budapest, Club 202
23.11.2012 – Bécs, Arena
28.11.2012 – Pozsony
30.11.2012 – Lipcse, Hellraiser
10.12.2012 – Stockholm, Lilla Arenan
11.12.2012 – Gothenburg, Traedgarn
12.12.2012 – Koppenhága, Amager Bio
13.12.2012 – Aarhus, Voxhall
14.12.2012 – Hamburg, Große Freiheit 36
15.12.2012 – Stuttgart, LKA Longhorn
16.12.2012 – Leeuwarden, Schaaf
19.12.2012 – Saarbrücken, Garage
20.12.2012 – Hannover, Capitol
21.12.2012 – München, Backstage
22.12.2012 – Oberhausen, Turbinenhalle
Hozzászólások
De azt hiszem, túlbeszéltük a témát. Alaposan kifejtettük az álláspontkainka t.
Természetesen senki. Vegyen is nagyobb házat, ha 300 ezer ment el a Covenantból. AZ egy óriási mérföldkő, komoly klasszikus, azt úgy érzem megérdemli h tömegek ismerjék. Nem a nagyobb házat vitatom el tőle, hanem ha ilyen Illudokkal szerzi meg rá a lóvét. Egyébként nem így állunk, csak megjegyzem mint eshetőség.
Alapállásban ilyen vagyok én is, de ez a emez kiverte a biztosítékot. Ha kijön Trey egy zseniális AOR lemezzel tapsoltam volna neki, h hűha ilyen meg olyan. De ha ihlettelennek találom az újítást (mint ezt), akkor az görcs. Na így már majdnem pontosan elmondtam mi a bajom vele.
Ott van a különbség köztünk, hogy én alapvetően jóindulattal állok a zenekarokhoz és azt feltételezem, hogy saját önkifejezésükrő l szól az, amit csinálnak. Lehet, hogy ez naivitás, de mivel magam is zenélek, érteni vélem ezt a típusú folyamatot. Te viszont a jelek szerint (sokakkal együtt) abból az alapállásból indulsz ki, hogy a zenészek valakiket megcéloznak, valaminek megfelelnek, valamilyen stílust _kell_, hogy játsszanak (általában pont olyat, amit hallani akarunk).
Lehet, hogy naív vagyok, de én inkább nem így nézem a világot. És jól is érzem magam ettől :)
Értem én h művészi szabadság, de biztos ezt kell csinálnia egy death metallal legendává lett zenésznek? Ha szerinted igen a válasz, akkor elfogadtam, de ez szerintem görcsölés
Megjegyzem egy szót nem szóltam volna ha azt kapom amit egy Samael, Ministry, Rammstein lemeztől kapok : elektro hatás színesíti az ütős zenét. De itt csak van h legyen mert úgy lenne eredetibb. Szerintem death metalba ezt beleerőltetni mindenképp eredeti, akkor is ha maga ez az elektronika teszem azt 20 éves, nem értek hozzá.
Nem egy olyan embert ismerek, aki elvből viszolyog attól h extrém metal, de az elektronikust érdekesnek találja. Mikor nem kevésbé intenzívabb vagy nyersebb durvább, harsányab, mégis ez egy tömegek szempontjából emélszthetőbb formája a zenei keménységnek. Nagy elektro fan haverom is így látja, ő mondta ezt először nekem. Elektro zenében is van rengeteg válfaj, underground vonulatok, ezek most vannak a csúcson, a városomban pl Parov Stelarra 3000-en ugrálnak, Exoduson meg leszünk mondjuk néhány százan. Szóval errre értem mi a trendi. Az, amire a tömegek szórakoznak. Nem a magunkfajta albumhallgató analitikus, valamelyest különc csókák. Hanem a fiatalság, a tömeg. Aki sztárrá teszi az adott előadókat. Belőlük áll a tábor. Szerintem ezeket próbálta a Morbid Angel meghatni, tudatosan
Persze ezt lehet szeretni meg nem szeretni is, ez már más kérdés.
tudom, de elektronikus és nem is igazi industrial, meg attól még ugyanolyan modern trendek utáni rohangálás mintha sima dubstepet kevert volna a death metalba. Eredeti csak nem jó
Egyszerűen csak azt csinálnak, amit akarnak. Simán kihozhattak volna egy sztenderd death metal lemezt is biztos, ami biztos alapon, Előrelátható lett volna a siker.
Általában a metálosok szerint ha valaki letér a metál szent ösvényéről, az elkurvul, akármi másba is fog, de én ezt nem osztom, a kreativitást sokkal fontosabbnak tartom. Mondjuk annyira nem vett le a lábamról az Illud, de a totálisan lapos hipermetál utolsó Terrorizernél például sokkal izgalmasabb számomra.
De tökmindegy amúgy, koncerten nem játsszák az elektrós dalokat.
tiszta igaz. De ugyanakkor én ezt sem tudnám tagadni, h a Morbid Angel jelenleg trendi akart lenni, mivel a fiatalság körében ma hódítóbb az elektronikus őrület mint a vegytiszta death metal (ugyanakkor tudom h voltak elkalandozásaik máskor is, de nem ilyen ordináré módon). A dubstep szedi áldozatait, gondolta Trey h lesz hozzá 1-2 szava. Az más h megbukott a hibrid zenével. De vhol kimondatlanul is ez volt a cél. 20+ éve robotolnak, ők a legnagyobbak, mégsem elég ismertek, mivel pl rosszabb a marketingjük mint pl a CC-nak (aki nem hiszi, nézzen széjjel, kivel lát több pólót pl, ez egyenes mércéje a széleskörű népszerűségnek) . Szóval Trey megpróbált trendi lenni, és hoppon maradt. De az elkurvulási szándék, ha eladásban nem is, próbálkozásban tettenérhető. Ugyanakkor ezt lehet h csak én látom így.
Hú, de elkurvult a Morbid Angel! Bezzeg amikor a death metal hullám csúcsán a Covenanttel eladtak többszázezer lemezt, na az volt az underground.
Hát nagyon fontos a véleményed az biztos.