Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Huszonhárom év után ismét egy színpadon állt Axl Rose és Slash

0403gnr1Los Angelesben április 1-jén este megtörtént az, amiről egészen tavaly nyár végéig azt gondolta a többség, hogy soha többé nem kerülhet rá sor: huszonhárom év után ismét egy színpadon állt W. Axl Rose és Slash, illetve Duff McKagan. A Guns N' Roses 2016-os felállását rajtuk kívül – az előzetes híreknek megfelelően – Dizzy Reed, Richard Fortus és Frank Ferrer alkotja, de a Troubadour klubban a banda egy plusz billentyűssel állt ki a színpadra. A várakozásokkal ellentétben Steven Adler végül nem bukkant fel a régi-új csapat első koncertjén, viszont a programban szerepelt néhány dal a 2008-as Chinese Democracy lemezről is, és valószínűleg tényleg lesz új album: a fellépést követően a Guns új szerződést írt alá a Geffen kiadóval.

Hosszas felvezetés és találgatássorozat után végül az előzetesen valószínűsített hatos fix felállásban lépett színpadra április 1-jén este, a Los Angeles-i Troubadour klubban a Guns N' Roses: a régi felállásokat W. Axl Rose énekes, Slash gitáros, Duff McKagan basszer és Dizzy Reed billentyűs képviselte, a frontember újabb keletű társait pedig Richard Fortus gitáros és Frank Ferrer dobos. Axl és Slash, illetve egészen pontosan Axl, Slash, Duff és Dizzy utoljára 1993. július 17-én, Buenos Airesben állt egy színpadon.

A várakozásokkal ellentétben a Guns eredeti felállásának dobosa, Steven Adler vendégként sem bukkant fel a színpadon, mint ahogy nem volt jelen Izzy Stradlin, Matt Sorum, Gilby Clarke és Chris Pitman sem. Viszont Melissa Reese személyében egy második billentyűs-vokalista is játszott a bandával, méghozzá az alábbi dalokat:

0402gnr201. It's So Easy
02. Mr. Brownstone
03. Chinese Democracy
04. Welcome To The Jungle
05. Double Talkin' Jive
06. Live And Let Die
07. Rocket Queen
08. You Could Be Mine
09. The Godfather Theme (Slash)
10. Sweet Child O' Mine
11. New Rose
12. Better
13. Knockin' On Heaven's Door
14. My Michelle
15. Nightrain
16. The Seeker
17. Paradise City

0403gnr2

A négyszáz férőhelyes Troubadour klubban természetesen zsúfolt teltház jött össze, és a rendkívül szigorú biztonsági előírások következtében egyelőre még kevés videó és fotó került fel a netre a fellépésről, amelyek ráadásul rossz minőségűek és rövidek. De ez vélhetően azért változik majd a következő órákban-napokban, különösebben sokat ugyanakkor a folytatásra sem kell várni, ugyanis a Guns jövő héten már Las Vegasban játszik két arénakoncerten, illetve ott lesznek a kaliforniai Coachella fesztiválon és Mexikóvárosban is két-két fellépéssel. Egyelőre nem tudni, ezeken a bulikon várható-e Steven felbukkanása.

0403gnr3

A banda az áprilisi dátumok után Not In This Lifetime Tour címmel indul huszonegy állomásos észak-amerikai turnéra – mindez elég jellegzetes, szarkasztikus Axl-humor, hiszen pár éve az énekes felelt így arra a kérdésre, hogy mikor áll össze újra a zenekar régi tagjaival. A körút június 23-án kezdődik Detroitban, és augusztus 22-én végződik San Diegóban, vagyis bizonyossá vált, amit nagyjából eddig is sejteni lehetett: hiba a 2016-os nyári európai fesztiválokra Guns N' Rosest vizionálni. Ugyanakkor eddig is szó volt még idén az Egyesült Államokon és Kanadán kívüli dátumokról, és ezt látszik erősíteni a The Cult gitárosának, Billy Duffynak a napokban tett nyilatkozata is, aki azt állította: ők játszanak majd számos helyen a Guns előtt, és ezek nem amerikai állomások. A pletykák ugyanakkor egyelőre elsősorban Dél-Amerikáról szólnak a hazai pálya után. A csapat természetesen kizárólag stadionokban lép majd fel.

Elég valószínű, hogy a pletykák egy esetleges új lemezt illetően sem hazudtak, a hollywoodi koncert után ugyanis a Guns új szerződést írt alá a Geffennel. A Troubadourban történtekről itt olvasható egy bővebb beszámoló.

Az ugyanakkor elég valószínű, hogy a pletykák egy esetleges új lemezt illetően sem hazudtak, a hollywoodi koncert után ugyanis a Guns új szerződést írt alá a Geffennel.

 

Hozzászólások 

 
+1 #25 dydsy 2016-04-06 19:12
De a magam részéről nem elemezem. És teljes mértékben vallom, hogy a gnr egy rock zenekar. Rock zenekarnak a színpadon a helye.
Idézet
 
 
#24 dydsy 2016-04-06 19:07
Guns N roses, zenéljen a színpadon, aki ebben bármi negatívumot lát, az nem érti a művészet lényegét. Érezze jól magát a koncerten a közönség és a zenészek, ennél több nem kell. Lehet elemezni a gnr mint a magyar történelmet.
Idézet
 
 
#23 Svet 2016-04-05 14:31
Idézet - roland78:
Svet: én nem emeltem ki Ashbat, csak egyedült az Ő nevét tudtam :)

Így már más. Bocsi. :)
Csak meglepődtem mert szerintem ő volt a legkevesebb ideig a Chinese album utáni Gunsban, ráadásul tényleg ő volt az egyetlen aki nem majmolt egy kicsit sem és tulajdonképpen hibátlanul teljesített.
(Leszámítva természetesen azt az 1 Sweet child o mine bakit amikor el volt hangolódva az egyik húr. Igen, az tényleg gáz volt, de attól függetlenül a többi koncerten jól játszotta azt a dalt is úgy ahogy kell.)
Idézet
 
 
#22 roland78 2016-04-05 11:23
Svet: én nem emeltem ki Ashbat, csak egyedült az Ő nevét tudtam :) és tudom hogy nem játszik a lemezen, én a koncertekre értettem amit irtam. Elhiszem hogy jó gitárosok egyenként akik megfodultak a GNR-ben, de pl.: ha James Hetfield, vagy Yngwie Malmsteen lépett volna be Slash helyére, az sem lett volna jó választás. Hogy értsd: szeretem a Deep Purple-t és a Black Sabbath-ot. De amikor Ian Gillan a Sabbath tagja volt, az egy rakás szar volt. Ketten nem illetek össze, nemhiába csúfolták Purple Sabbathnak.
Idézet
 
 
+1 #21 pelu 2016-04-04 22:12
Én egyelöre még kivárnék a nagy szavakkal, mindenesetre hihetetlen és egyben furcsa is őket újra egy színpadon látni.

Az új album hírét is csak fentartásokkal tudom kezelni: fogalmam sincs, h mi lesz majd várható tőle, és egyáltalán mennyire érdemes eröltetni.
Idézet
 
 
+2 #20 Svet 2016-04-04 16:49
Idézet - roland78:
Sajnos a régebbi dalok sem szóltak úgy Dj Ashba-val és a többi zenészel, ahogy méltó lett volna.


Miért pont DJ Ashba-t emelted ki a gitárosok közül? Hisz ő nem is játszott a Chinese lemezen és pont ő volt talán az egyetlen aki nem majmolta a régi hőst. :D
Persze hogy máshogy szóltak a dalok vele, hisz neki van egyénisége és stílusa ami közel sem ugyanaz mint Slashé, még akkor sem ha sokan szerették őt Slashhez hasonlítani, vagy inkább párhuzamot vonni közöttük.(Pedig az egyetlen párhuzam köztük a kalap, de még az sem ugyanolyan nekik.)
Fortusnak viszont nem igazán...Ő mindig csak Izzyt másolta. Bumblefoot meg...ő meg csak néha akart Slash lenni. Többnyire azért próbálta a saját módján játszani a dolgokat. Legalábbis gondolom, bár az ő saját stílusát nem ismerem, mert a Guns videókon kívül nem igazán láttam/hallottam még játszani. (Tudom hogy van szóló lemeze meg ilyenek, de azok nem érdekeltek mert őt annyira nem csíptem.)
Idézet
 
 
+3 #19 szviktor 2016-04-04 13:19
Idézet - White Sunday:
Én meghallgattam Izzy kb. összes Guns óta kiadott lemezét. Semmi különös nem történik rajtuk, hirtelen egy olyan szám sem jut eszembe róluk, ami igazán kiemelkedő lenne. Nem gondolnám, hogy igazán hiányozna ő egy Guns N' Roses lemezről ennyi év hobbizenélés után. Persze, úgy lenne teljes a nosztalgiázásun k, ha ő és Steven is ott lennének, mint arcok, de mint zenészek, nem tudnának semmit jobban csinálni, mint akik helyettük ott vannak, vagy még annyira sem.

A Guns N Roses ereje mindig is abban állt, hogy pl. Izzy témáit összerakták, dallá gyúrták. Ebben Axl az egyik legjobb a világon. Slash meg alápakolja a magáét. Izzyhez a Guns éra Rolling Stonesra hajazó dalai a jellemzőek. Azokból pedig volt nem kevés óriási darab.
Idézet
 
 
+3 #18 Tom 2016-04-04 12:43
Nekem bejött a Chinese Democracy, de tegyük hozzá, én sosem voltam oda a Guns-ért
Idézet
 
 
+5 #17 White Sunday 2016-04-04 10:48
Én meghallgattam Izzy kb. összes Guns óta kiadott lemezét. Semmi különös nem történik rajtuk, hirtelen egy olyan szám sem jut eszembe róluk, ami igazán kiemelkedő lenne. Nem gondolnám, hogy igazán hiányozna ő egy Guns N' Roses lemezről ennyi év hobbizenélés után. Persze, úgy lenne teljes a nosztalgiázásun k, ha ő és Steven is ott lennének, mint arcok, de mint zenészek, nem tudnának semmit jobban csinálni, mint akik helyettük ott vannak, vagy még annyira sem.
Idézet
 
 
+5 #16 szviktor 2016-04-04 08:05
Óriási dolog, hogy ez a banda újra színpadra lépett így együtt. Komolyan mondom, egy jó lemezzel visszahozhatják a rockzenét az azt megillető pozícióba. Pozitívum, hogy Axl lejjebb szállt a föld felé kinézetben is, a hangja is rendben volt, s szimpatikus a banda egy ilyen klubbulin. Pozitív, hogy előszedtek dalokat a Chineseről. Pozitív, hogy nem volt megalománia. Negatívum Izzy és Steven teljes hiánya. Remélem Izzy bábáskodik majd az album dalainál, Steven pedig kap egy blokkot valamelyik bulin.
Idézet
 
 
+1 #15 roland78 2016-04-04 07:48
A Kínai lemezre visszatérve, nekem sem a kedvencem. A dalok gerince, a riffek lehet hogy jók lennének, de az agyon samplerezett dalok nem jönnek be. Szerintem hiányzik belőle Slash gitárhangzása, és Duff bőgő díszitései mint pl: Paradise City, Civil War, Sweet Child dalokban is van. Ezen az album a basszusban nincs semmi extra. Mondom a dalok attól jók, ezért lennék majd kiváncsi olyyan koncertfelvétel ekre ahol Slash játsza ezeket a dalokat. Sajnos a régebbi dalok sem szóltak úgy Dj Ashba-val és a többi zenészel, ahogy méltó lett volna. Nem rég ha jól emléxem pont a Slash játékáról és gitárhangzásáró lvolt itt egy cikk. Na nekem csak ez hiányzik erről az albumról, és ezért kedveltem jobban Slash produkcióit.
Idézet
 
 
+3 #14 Zsolti 2016-04-04 06:54
Izzy nekem is hiányzik, dehát mindent nem lehet_ már az is óriási dolog, hogy ez így, ebben a formában összejött. Akik meg Gilbyt és Mattet hiányolják: dalokat egyikükkel sem írtak, ráadásul Fortus és Ferrer kb. kétszer annyi ideje van a zenekarban, mint anno Gilby és Matt, tehát legalább annyi létjogosultsága van ennek a felállásnak, mint a UYI turnésnak volt. Viszont, ha lesz új lemez, abba legalább mint dalszerző, bekapcsolódhatn a Izzy is, biztos sokat dobna a végeredményen.
Idézet
 
 
#13 frontiers 2016-04-04 06:37
Idézet - Svet:
Idézet - Pasolini:
Igen, érdekes felvetés ez. Talán Slash által visszakanyarodn ak majd valamennyire az eredeti Guns hangzáshoz. Habár, erre szükség lenne Izzyre is.
Sose értettem azokat, akik leszarozták a Chinese albumot. Tény, hogy más mint a megszokott, ettől függetlenül számomra egy remekmű. Dollármilliókat illetve hosszú éveket emésztett fel a megjelenése, de megérte, mert Axl azzal a lemezzel rendesen bemutatott a világnak.
Én szeretem.

Én is szeretem. Szerintem semmivel sem rosszabb mint a "klasszikusok", csak más, de attól még mestermű úgy ahogy van Slashtelenül Dufftalanul Axlosan.
Azért gondolkodtam el ezen amúgy, mert ugye arról az albumról mindenki Slashéket hiányolta, de szerintem ha Slashék is ott lettek volna akkor sem lett volna nagyon más a különbség. Nyilván a rock & rollos részek még rock & rollosabbak lettek volna a modernek pedig még modernebbek. :D
De a viccet félretéve, kb. ugyanez lett volan a végeredmény Slashékkel is szerintem, mert az album gitározó srácok erősen nyúlták a stílusát...és a basszer is igen jó Duff dublőr volt az albumon.
Na, de majd meglátjuk mi sül ki belőle.
Én nagyon tudnék lelkesedni egy Chinese Democracy II-ért annyi biztos.


Engem pont ezért nem fogott meg az a lemez! Nekem olyan, mintha egy tribute zenekar lett volna -az is volt- de ez a mostani, így ebben a formában engem érdekel. Izzy nekem hiányzik, de a kikerült videók alapján ez most inkább a zenéről szól, mint a show-ról! Remélem jönnek európába, én biztos bekajálom ezt!
Idézet
 
 
+4 #12 Svet 2016-04-03 22:56
Idézet - Pasolini:
Igen, érdekes felvetés ez. Talán Slash által visszakanyarodn ak majd valamennyire az eredeti Guns hangzáshoz. Habár, erre szükség lenne Izzyre is.
Sose értettem azokat, akik leszarozták a Chinese albumot. Tény, hogy más mint a megszokott, ettől függetlenül számomra egy remekmű. Dollármilliókat illetve hosszú éveket emésztett fel a megjelenése, de megérte, mert Axl azzal a lemezzel rendesen bemutatott a világnak.
Én szeretem.

Én is szeretem. Szerintem semmivel sem rosszabb mint a "klasszikusok", csak más, de attól még mestermű úgy ahogy van Slashtelenül Dufftalanul Axlosan.
Azért gondolkodtam el ezen amúgy, mert ugye arról az albumról mindenki Slashéket hiányolta, de szerintem ha Slashék is ott lettek volna akkor sem lett volna nagyon más a különbség. Nyilván a rock & rollos részek még rock & rollosabbak lettek volna a modernek pedig még modernebbek. :D
De a viccet félretéve, kb. ugyanez lett volan a végeredmény Slashékkel is szerintem, mert az album gitározó srácok erősen nyúlták a stílusát...és a basszer is igen jó Duff dublőr volt az albumon.
Na, de majd meglátjuk mi sül ki belőle.
Én nagyon tudnék lelkesedni egy Chinese Democracy II-ért annyi biztos.
Idézet
 
 
+6 #11 Pasolini 2016-04-03 22:23
Igen, érdekes felvetés ez. Talán Slash által visszakanyarodn ak majd valamennyire az eredeti Guns hangzáshoz. Habár, erre szükség lenne Izzyre is.
Sose értettem azokat, akik leszarozták a Chinese albumot. Tény, hogy más mint a megszokott, ettől függetlenül számomra egy remekmű. Dollármilliókat illetve hosszú éveket emésztett fel a megjelenése, de megérte, mert Axl azzal a lemezzel rendesen bemutatott a világnak.
Én szeretem.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Slipknot - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Alter Bridge - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Depeche Mode - Budapest, Puskás Ferenc Stadion, 2013. május 21.

 

Psychotic Waltz - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Die Hard - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.