Shock!

november 15.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Inkább töltsék le az emberek ingyen a lemezeinket, mint hogy a Spotify-on hallgassák őket”

0706spotifyGyakran felmerül manapság, hogy a lemezipar túlélési kulcsának tűnő streaming-szolgáltatásokból az előadók valójában nem profitálnak túl sokat. Phil Collen és Gregor MacKintosh egyaránt úgy látja: ha valaki a Spotify-on hallgat valamit, az a végeredményt tekintve nem különbözik túl sokban attól, mintha ingyen letöltené.

„Nekem nagyon bejön, hogy Taylor Swift nem engedi a zenéit a Spotifyra", mondta Phil Collen, a Def Leppard gitárosa a CTNownak, amikor arról kérdezték, miért nincs fent a szóban forgó streaming-szolgáltatáson a zenekar katalógusának nagy része. „Van egy dalszerző barátom, akinek az egyik szerzeményét több mint egymilliószor játszották le a Spotify-on, amiért összesen 12 fontot kapott. Az olyan 18-19 dollár, és ezzel nagyjából mindent el is mondtam. Ez ugyanolyan rossz, ha nem rosszabb, mint az egész Napster-dolog volt, amikor annak idején megkezdődött a letöltögetősdi. Aki vezető pozícióban dolgozik a Spotifynál, az biztos nagyszerű profitot tesz zsebre, miközben az előadót kihasználják. Én nem vagyok híve az ilyesminek. Fogalmam sincs, hová tart ez az egész a jövőben, de jobb lenne, ha más irányt vennének a dolgok. Amikor belátsz a színfalak mögé, egyből világossá válik, hogy ez csupán a régi történet új köntösben. Mint amikor az öreg blues-arcok kaptak 50 dollárt, az életművükkel pedig örökre azok rendelkeztek, akik lerabolták őket. Igazából mindig ez történt a művészekkel, Michelangelóval vagy akárkivel régebben is. Blake is fillértelenül halt meg, rézkarcokat csinált, és nem volt saját otthona. Az üzletembereknek az a hozzáállásuk, hogy az előadóknak elég csupán az alkotás öröme. Nagyon szar érzés, amikor lerabolnak."

Hasonló álláspontra helyezkedik a Spotify-jal kapcsolatban Gregor MacKintosh, a Paradise Lost gitárosa is. „Inkább töltsék le az emberek ingyen a lemezeinket, mint hogy a Spotify-on hallgassák őket, mert a Spotify csak azon kevés ember számára jövedelmező, akik működtetik. Az Apple hasonló szolgáltatásával szerintem ugyanez lesz a helyzet. Eközben pozitív fejlemény, hogy a vinylpiacon fellendülés tapasztalható, még a bakeliteladási listákat is visszahozták. A fiam egyébként például kötődik a fizikai formátumhoz, és még csak 18 éves múlt, szóval ennek alapján azért van némi bizodalmam a jövőben."

 

Hozzászólások 

 
-1 #36 deniro2 2015-07-08 18:27
Ok, majd akkor örülök, ha megmondod, hogy mikor és hol írtam, hogy bárminek is kellene örülni...

Idézet - saszi:
Hat akkor örüljetek, csak ne szidjátok, aki nem csatlakozik. Én már itt kiábrandultam ebből a reformból, anikor like okkal kezdték eldönteni, ki játszon egy fesztiválon
Idézet
 
 
#35 saszi 2015-07-08 17:55
Idézet - deniro2:
Persze, semmi nem kötelező senkinek. Viszont számomra ez a keveset fizet a legális stream, lopjatok helyette, továbbra sem szól másról. mit egyfajta sértettségről... Lehet venni cd-t is nyilván, de én pl. 20 évig gyűjtögettem az adathordozókat és mostanra alig férünk tőlük a lakásban, szóval, kösz, de nem kell több. Abba már bele sem megyek, hogy a '90-es években Magyarországon eladott (nagyrészt hamis) "eredeti" kazetták és cd-k után mennyi pénzt kaphatott az adott zenekar... De arra is kíváncsi lennék, hogy egy manapság Magyarországon forgalmazott, 70 irányból megadóztatott cd után mennyit kap egy külföldi zenekar... Szerintem centeket, de lehet tévedek...
Szerintem egy a lényeg: megszünt a korábbi rendszer, kialakulóban van egy új, de sokan ezt nem akarják elfogadni. Persze szívük joga, de ettől még az van, ami van, meg kell szokni, mert a világ tetszik, vagy nem tetszik, nem fog visszafordulni.

Idézet - saszi:
Ez a két zenekar annyit mondott, hoy nem adják a zenéjüket. Joguk van hozzá. Senkonek sem mondták hogy kapja be. Semmi egyebet. aki akaeja megveheti, vagy egyébb uton is hozzájuthat. csak számotokra az az egyetlen út. Amíg CD-t kiadmak, addig meg is lehet venni

Hat akkor örüljetek, csak ne szidjátok, aki nem csatlakozik. Én már itt kiábrandultam ebből a reformból, anikor like okkal kezdték eldönteni, ki játszon egy fesztiválon
Idézet
 
 
+1 #34 deniro2 2015-07-08 17:32
Persze, semmi nem kötelező senkinek. Viszont számomra ez a keveset fizet a legális stream, lopjatok helyette, továbbra sem szól másról. mit egyfajta sértettségről... Lehet venni cd-t is nyilván, de én pl. 20 évig gyűjtögettem az adathordozókat és mostanra alig férünk tőlük a lakásban, szóval, kösz, de nem kell több. Abba már bele sem megyek, hogy a '90-es években Magyarországon eladott (nagyrészt hamis) "eredeti" kazetták és cd-k után mennyi pénzt kaphatott az adott zenekar... De arra is kíváncsi lennék, hogy egy manapság Magyarországon forgalmazott, 70 irányból megadóztatott cd után mennyit kap egy külföldi zenekar... Szerintem centeket, de lehet tévedek...
Szerintem egy a lényeg: megszünt a korábbi rendszer, kialakulóban van egy új, de sokan ezt nem akarják elfogadni. Persze szívük joga, de ettől még az van, ami van, meg kell szokni, mert a világ tetszik, vagy nem tetszik, nem fog visszafordulni.

Idézet - saszi:
Ez a két zenekar annyit mondott, hoy nem adják a zenéjüket. Joguk van hozzá. Senkonek sem mondták hogy kapja be. Semmi egyebet. aki akaeja megveheti, vagy egyébb uton is hozzájuthat. csak számotokra az az egyetlen út. Amíg CD-t kiadmak, addig meg is lehet venni
Idézet
 
 
-2 #33 saszi 2015-07-08 17:10
Idézet - deniro2:
Nem ugyanarról beszélünk... Szó nincs róla, hogy azt gondolnám, hogy rendesen megfizetik a zenészeket manapság. Ugyanakkor eléggé falsnak tartom azt a megközelítést, hogy azt mondom azoknak az embereknek, akik minden hónapban kifizetnek x összeget az online zenehallgatásér t, hogy kapd be öregem, nekem kevés jut a pénzedből, úgyhogy inkább lopjad te is a zenémet, mint a többiek... Az árakat nem én szabom, a szerződéseket nem én írom (alá). Szerintem, aki fizet a zenéért havi 5 eurót, az simán fizetne 10-15-öt is. Nem az ő hibájuk, hogy ennyibe kerül az előfizetés, vagy, ha a szolgáltató/kiadó/kiskutyafasza nem fizet eleget a zenészeknek. Az elmúlt 10-15 év korlátlan zenelopkodása után igenis előrelépés, hogy sokan elkezdtek újra fizetni a zenéért, pedig senki és semmi nem kényszeríti erre őket, mert manapság könnyebb zenéhez jutni ingyen, mint valaha. Szóval lehet ötletelni az árakról, százalékokról, meg arról, hogy ki nyúl le kit, de nehogy már egy fizetős modellt húzzunk le a lopás javára... Ez egyrészt baromi rossz üzenetet hordoz, másrészt pedig szűklátókörűség et feltételez.
Egyébként meg, a világ megy valamerre, tetszik az irány, vagy sem, két dolgot tehetsz: úszol, vagy elsüllyedsz...:)
https://www.youtube.com/watch?v=eTwEZ5hpc3U&feature=youtu.be&t=1028

Idézet - saszi:
Pedig megérthetnéd. Fillérekért odaadják egy élet munkáját. Add el a házad 1000 forintért, fizetnek érte, nem panaszkodhatsz. Jobb lenne ha ellopnák? odaadod?

A vilag nagyon rossz irányba tart. Attól, hogy sokan felszállnak egy vonatra, nem kell mindenkinek oda mennie. Van ki csak maradna. Sajnos a mai metal zenek zöme is ilyen elsőre a pofádba nyomom, mert második esely nincs alapján irjak dalaikat. Ezek nekem nem hiányoznak
Idézet
 
 
-2 #32 saszi 2015-07-08 16:18
Idézet - deniro2:
Nem ugyanarról beszélünk... Szó nincs róla, hogy azt gondolnám, hogy rendesen megfizetik a zenészeket manapság. Ugyanakkor eléggé falsnak tartom azt a megközelítést, hogy azt mondom azoknak az embereknek, akik minden hónapban kifizetnek x összeget az online zenehallgatásér t, hogy kapd be öregem, nekem kevés jut a pénzedből, úgyhogy inkább lopjad te is a zenémet, mint a többiek... Az árakat nem én szabom, a szerződéseket nem én írom (alá). Szerintem, aki fizet a zenéért havi 5 eurót, az simán fizetne 10-15-öt is. Nem az ő hibájuk, hogy ennyibe kerül az előfizetés, vagy, ha a szolgáltató/kiadó/kiskutyafasza nem fizet eleget a zenészeknek. Az elmúlt 10-15 év korlátlan zenelopkodása után igenis előrelépés, hogy sokan elkezdtek újra fizetni a zenéért, pedig senki és semmi nem kényszeríti erre őket, mert manapság könnyebb zenéhez jutni ingyen, mint valaha. Szóval lehet ötletelni az árakról, százalékokról, meg arról, hogy ki nyúl le kit, de nehogy már egy fizetős modellt húzzunk le a lopás javára... Ez egyrészt baromi rossz üzenetet hordoz, másrészt pedig szűklátókörűség et feltételez.
Egyébként meg, a világ megy valamerre, tetszik az irány, vagy sem, két dolgot tehetsz: úszol, vagy elsüllyedsz...:)
https://www.youtube.com/watch?v=eTwEZ5hpc3U&feature=youtu.be&t=1028

Idézet - saszi:
Pedig megérthetnéd. Fillérekért odaadják egy élet munkáját. Add el a házad 1000 forintért, fizetnek érte, nem panaszkodhatsz. Jobb lenne ha ellopnák? odaadod?

Ez a két zenekar annyit mondott, hoy nem adják a zenéjüket. Joguk van hozzá. Senkonek sem mondták hogy kapja be. Semmi egyebet. aki akaeja megveheti, vagy egyébb uton is hozzájuthat. csak számotokra az az egyetlen út. Amíg CD-t kiadmak, addig meg is lehet venni
Idézet
 
 
+1 #31 deniro2 2015-07-08 14:14
Nem ugyanarról beszélünk... Szó nincs róla, hogy azt gondolnám, hogy rendesen megfizetik a zenészeket manapság. Ugyanakkor eléggé falsnak tartom azt a megközelítést, hogy azt mondom azoknak az embereknek, akik minden hónapban kifizetnek x összeget az online zenehallgatásér t, hogy kapd be öregem, nekem kevés jut a pénzedből, úgyhogy inkább lopjad te is a zenémet, mint a többiek... Az árakat nem én szabom, a szerződéseket nem én írom (alá). Szerintem, aki fizet a zenéért havi 5 eurót, az simán fizetne 10-15-öt is. Nem az ő hibájuk, hogy ennyibe kerül az előfizetés, vagy, ha a szolgáltató/kiadó/kiskutyafasza nem fizet eleget a zenészeknek. Az elmúlt 10-15 év korlátlan zenelopkodása után igenis előrelépés, hogy sokan elkezdtek újra fizetni a zenéért, pedig senki és semmi nem kényszeríti erre őket, mert manapság könnyebb zenéhez jutni ingyen, mint valaha. Szóval lehet ötletelni az árakról, százalékokról, meg arról, hogy ki nyúl le kit, de nehogy már egy fizetős modellt húzzunk le a lopás javára... Ez egyrészt baromi rossz üzenetet hordoz, másrészt pedig szűklátókörűség et feltételez.
Egyébként meg, a világ megy valamerre, tetszik az irány, vagy sem, két dolgot tehetsz: úszol, vagy elsüllyedsz...:)
https://www.youtube.com/watch?v=eTwEZ5hpc3U&feature=youtu.be&t=1028

Idézet - saszi:
Pedig megérthetnéd. Fillérekért odaadják egy élet munkáját. Add el a házad 1000 forintért, fizetnek érte, nem panaszkodhatsz. Jobb lenne ha ellopnák? odaadod?
Idézet
 
 
+1 #30 cápaidomár 2015-07-08 12:54
Idézet - faktor69:
Én is a CD híve vagyok. Több százzal rendelkezem.
Természetesen én is letöltöm amire kíváncsi vagyok, hallgatom telefonon, gépen (melóhelyen) és ha annyira bejön, akkor meg is veszem. Otthon 99%-ban CD-n hallgatok zenét.


Hasonló a helyzet nálam is. Csak ne döglött volna meg a hi-fim :-((
Idézet
 
 
+1 #29 faktor69 2015-07-08 11:57
Én is a CD híve vagyok. Több százzal rendelkezem.
Természetesen én is letöltöm amire kíváncsi vagyok, hallgatom telefonon, gépen (melóhelyen) és ha annyira bejön, akkor meg is veszem. Otthon 99%-ban CD-n hallgatok zenét.
Idézet
 
 
+5 #28 saszi 2015-07-08 11:51
Idézet - Palinkas Vince:
Idézet - saszi:
[quote name="Anomander"]Gondolatok:
- a Spotify a bevétele kb. 70%-át jogdíjra fizeti ki, ha jól tudom tavaly már egymilliárd euro felett volt az éves bevétel. Ezt a pénzt azonban a kiadó kapja, kérdés, milyen szerződése van a zenésszel
- a fogkrém nem megy vissza a tubusba, a változásokhoz alkalmazkodni kell, akár tetszik, akár nem
- régen is sokszor lehetett hallani, hogy rossz szerződést kötött az együttes, túl keveset kaptak az eladásokból
- régen Metal Hammert olvastam, és a Solaris lemezboltban kis pénzért felvették üres kazettára, amit kértem. Szerintetek ebből mennyi lett a zenészé? Most fizetek a Spotifyért, járok koncertre, sőt viszem a gyerekeimet is
- remélem,hogy a streaming terjedésével üzletileg meg fogja érni mindenkinek, és továbbra is tudok így zenét
hallgatni[
én meg azt remélem kipusztul ez az egész digitális szarság. És maradnak a CD, LP formátumok. Remélem előbb utóbb összefognak a vezető bandák, és nem állnak be a sorba,


Az LP-hez ragaszkodást még megértem. De a CD felett tényleg eljárt az idő.

Ez van. Nem vagyunk egyformák .a mai napig CD-t vásárolok,vagy DVD-t. Összehasonlítha tatlan számomra a lwlöltött bitekkel. Minőségben is
Idézet
 
 
-1 #27 Palinkas Vince 2015-07-08 11:41
Idézet - saszi:
[quote name="Anomander"]Gondolatok:
- a Spotify a bevétele kb. 70%-át jogdíjra fizeti ki, ha jól tudom tavaly már egymilliárd euro felett volt az éves bevétel. Ezt a pénzt azonban a kiadó kapja, kérdés, milyen szerződése van a zenésszel
- a fogkrém nem megy vissza a tubusba, a változásokhoz alkalmazkodni kell, akár tetszik, akár nem
- régen is sokszor lehetett hallani, hogy rossz szerződést kötött az együttes, túl keveset kaptak az eladásokból
- régen Metal Hammert olvastam, és a Solaris lemezboltban kis pénzért felvették üres kazettára, amit kértem. Szerintetek ebből mennyi lett a zenészé? Most fizetek a Spotifyért, járok koncertre, sőt viszem a gyerekeimet is
- remélem,hogy a streaming terjedésével üzletileg meg fogja érni mindenkinek, és továbbra is tudok így zenét
hallgatni[
én meg azt remélem kipusztul ez az egész digitális szarság. És maradnak a CD, LP formátumok. Remélem előbb utóbb összefognak a vezető bandák, és nem állnak be a sorba,


Az LP-hez ragaszkodást még megértem. De a CD felett tényleg eljárt az idő.
Idézet
 
 
+1 #26 Palinkas Vince 2015-07-08 11:39
Idézet - Marci:
Idézet - Palinkas Vince:
.


Nem erted, hogy a spotifybol meg kevesebbet kap? Errol beszelnek. Neked nagyon kenyelmes, nem kell cipekedni, szinte ingyen van, fasza, azt meg nem veszed tudomasul, hogy a masik oldalnak morzsa fele jut belole, de te nagyon elegedett vagy magaddal es a helyzettel.




De akkor miért nem bulizták ki közös összefogással jobb feltételeket? Ha a Spoti havi 7 eurót kér a prémium előfizetésért, az valahogy ki lett kalkulálva. Sokan valszeg szívesen kifizetnék a dupláját is vagy többet (még jobb minőségért, még több funkcióért), mert nem spórolni akarnak vele, hanem egy praktikus, kényelmes megoldást, jó ár-érték aránnyal.

Azert, amiert a kiadok regen is beszopattak a zenekarokat. Hiaba van spotify, a kiado diktalja most is a felteteleket, a zenekar abbol is csak toredeket kap, ugyanugy mint a lemezeknel. Hogy miert mennek bele a zenekarok? Mert minden kiadonal ezek a feltetelek, nincs sok valasztasi lehetoseg. Egy acdc megteheti, hogy azt mondja, picsaba az egesszel, egy paradise lost es a bandak tolnyomo resze nem. Attol, hogy kenytelenek elfogadni, meg tudjak hogy mennyire nem jo nekik.

Én értem, hiszen Collen is erről beszél. Viszont ha az a rendszer rossz volt, meg ez is rossz, akkor nem tudom, mi a jó. Az egész élet valahol egy önmenedzsment, ha zenész az ember, ha nem és valóban sokan nem képesek tartani a lépést.
Viszont ha most ez van, akkor együtt kell vele élni. Nem véletlen, hogy egy csomó nagy banda, sőt a többség viszont fent van a Spotin. Lehet, hogy egyszerűbb lenne az egészet egy rádiónak tekinteni, mint ahogy lényegében az is. A rádiós lejásztásokkal az AC/DC-nek sincs semmi baja tudomásom szerint
Idézet
 
 
#25 saszi 2015-07-08 10:17
[quote name="Anomander"]Gondolatok:
- a Spotify a bevétele kb. 70%-át jogdíjra fizeti ki, ha jól tudom tavaly már egymilliárd euro felett volt az éves bevétel. Ezt a pénzt azonban a kiadó kapja, kérdés, milyen szerződése van a zenésszel
- a fogkrém nem megy vissza a tubusba, a változásokhoz alkalmazkodni kell, akár tetszik, akár nem
- régen is sokszor lehetett hallani, hogy rossz szerződést kötött az együttes, túl keveset kaptak az eladásokból
- régen Metal Hammert olvastam, és a Solaris lemezboltban kis pénzért felvették üres kazettára, amit kértem. Szerintetek ebből mennyi lett a zenészé? Most fizetek a Spotifyért, járok koncertre, sőt viszem a gyerekeimet is
- remélem,hogy a streaming terjedésével üzletileg meg fogja érni mindenkinek, és továbbra is tudok így zenét
hallgatni[
én meg azt remélem kipusztul ez az egész digitális szarság. És maradnak a CD, LP formátumok. Remélem előbb utóbb összefognak a vezető bandák, és nem állnak be a sorba,
Idézet
 
 
+2 #24 Marci 2015-07-08 09:00
Idézet - Palinkas Vince:
.


Nem erted, hogy a spotifybol meg kevesebbet kap? Errol beszelnek. Neked nagyon kenyelmes, nem kell cipekedni, szinte ingyen van, fasza, azt meg nem veszed tudomasul, hogy a masik oldalnak morzsa fele jut belole, de te nagyon elegedett vagy magaddal es a helyzettel.



De akkor miért nem bulizták ki közös összefogással jobb feltételeket? Ha a Spoti havi 7 eurót kér a prémium előfizetésért, az valahogy ki lett kalkulálva. Sokan valszeg szívesen kifizetnék a dupláját is vagy többet (még jobb minőségért, még több funkcióért), mert nem spórolni akarnak vele, hanem egy praktikus, kényelmes megoldást, jó ár-érték aránnyal.

Azert, amiert a kiadok regen is beszopattak a zenekarokat. Hiaba van spotify, a kiado diktalja most is a felteteleket, a zenekar abbol is csak toredeket kap, ugyanugy mint a lemezeknel. Hogy miert mennek bele a zenekarok? Mert minden kiadonal ezek a feltetelek, nincs sok valasztasi lehetoseg. Egy acdc megteheti, hogy azt mondja, picsaba az egesszel, egy paradise lost es a bandak tolnyomo resze nem. Attol, hogy kenytelenek elfogadni, meg tudjak hogy mennyire nem jo nekik.
Idézet
 
 
+1 #23 Palinkas Vince 2015-07-08 07:50
.

Nem erted, hogy a spotifybol meg kevesebbet kap? Errol beszelnek. Neked nagyon kenyelmes, nem kell cipekedni, szinte ingyen van, fasza, azt meg nem veszed tudomasul, hogy a masik oldalnak morzsa fele jut belole, de te nagyon elegedett vagy magaddal es a helyzettel.

De akkor miért nem bulizták ki közös összefogással jobb feltételeket? Ha a Spoti havi 7 eurót kér a prémium előfizetésért, az valahogy ki lett kalkulálva. Sokan valszeg szívesen kifizetnék a dupláját is vagy többet (még jobb minőségért, még több funkcióért), mert nem spórolni akarnak vele, hanem egy praktikus, kényelmes megoldást, jó ár-érték aránnyal.
Idézet
 
 
+1 #22 Anomander 2015-07-07 22:08
Gondolatok:
- a Spotify a bevétele kb. 70%-át jogdíjra fizeti ki, ha jól tudom tavaly már egymilliárd euro felett volt az éves bevétel. Ezt a pénzt azonban a kiadó kapja, kérdés, milyen szerződése van a zenésszel
- a fogkrém nem megy vissza a tubusba, a változásokhoz alkalmazkodni kell, akár tetszik, akár nem
- régen is sokszor lehetett hallani, hogy rossz szerződést kötött az együttes, túl keveset kaptak az eladásokból
- régen Metal Hammert olvastam, és a Solaris lemezboltban kis pénzért felvették üres kazettára, amit kértem. Szerintetek ebből mennyi lett a zenészé? Most fizetek a Spotifyért, járok koncertre, sőt viszem a gyerekeimet is
- remélem,hogy a streaming terjedésével üzletileg meg fogja érni mindenkinek, és továbbra is tudok így zenét hallgatni
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

The Winery Dogs - Budapest, Barba Negra Music Club, 2016. február 17.

 

Overkill - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Stuck Mojo - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 2.

 

Pain of Salvation - Budapest, A38, 2010. október 24.

 

Beardfish - Budapest, A38, 2010. október 24.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.