Gyakran felmerül manapság, hogy a lemezipar túlélési kulcsának tűnő streaming-szolgáltatásokból az előadók valójában nem profitálnak túl sokat. Phil Collen és Gregor MacKintosh egyaránt úgy látja: ha valaki a Spotify-on hallgat valamit, az a végeredményt tekintve nem különbözik túl sokban attól, mintha ingyen letöltené.
„Nekem nagyon bejön, hogy Taylor Swift nem engedi a zenéit a Spotifyra", mondta Phil Collen, a Def Leppard gitárosa a CTNownak, amikor arról kérdezték, miért nincs fent a szóban forgó streaming-szolgáltatáson a zenekar katalógusának nagy része. „Van egy dalszerző barátom, akinek az egyik szerzeményét több mint egymilliószor játszották le a Spotify-on, amiért összesen 12 fontot kapott. Az olyan 18-19 dollár, és ezzel nagyjából mindent el is mondtam. Ez ugyanolyan rossz, ha nem rosszabb, mint az egész Napster-dolog volt, amikor annak idején megkezdődött a letöltögetősdi. Aki vezető pozícióban dolgozik a Spotifynál, az biztos nagyszerű profitot tesz zsebre, miközben az előadót kihasználják. Én nem vagyok híve az ilyesminek. Fogalmam sincs, hová tart ez az egész a jövőben, de jobb lenne, ha más irányt vennének a dolgok. Amikor belátsz a színfalak mögé, egyből világossá válik, hogy ez csupán a régi történet új köntösben. Mint amikor az öreg blues-arcok kaptak 50 dollárt, az életművükkel pedig örökre azok rendelkeztek, akik lerabolták őket. Igazából mindig ez történt a művészekkel, Michelangelóval vagy akárkivel régebben is. Blake is fillértelenül halt meg, rézkarcokat csinált, és nem volt saját otthona. Az üzletembereknek az a hozzáállásuk, hogy az előadóknak elég csupán az alkotás öröme. Nagyon szar érzés, amikor lerabolnak."
Hasonló álláspontra helyezkedik a Spotify-jal kapcsolatban Gregor MacKintosh, a Paradise Lost gitárosa is. „Inkább töltsék le az emberek ingyen a lemezeinket, mint hogy a Spotify-on hallgassák őket, mert a Spotify csak azon kevés ember számára jövedelmező, akik működtetik. Az Apple hasonló szolgáltatásával szerintem ugyanez lesz a helyzet. Eközben pozitív fejlemény, hogy a vinylpiacon fellendülés tapasztalható, még a bakeliteladási listákat is visszahozták. A fiam egyébként például kötődik a fizikai formátumhoz, és még csak 18 éves múlt, szóval ennek alapján azért van némi bizodalmam a jövőben."
Hozzászólások
Idézet - saszi:
Hat akkor örüljetek, csak ne szidjátok, aki nem csatlakozik. Én már itt kiábrandultam ebből a reformból, anikor like okkal kezdték eldönteni, ki játszon egy fesztiválon
Szerintem egy a lényeg: megszünt a korábbi rendszer, kialakulóban van egy új, de sokan ezt nem akarják elfogadni. Persze szívük joga, de ettől még az van, ami van, meg kell szokni, mert a világ tetszik, vagy nem tetszik, nem fog visszafordulni.
Idézet - saszi:
A vilag nagyon rossz irányba tart. Attól, hogy sokan felszállnak egy vonatra, nem kell mindenkinek oda mennie. Van ki csak maradna. Sajnos a mai metal zenek zöme is ilyen elsőre a pofádba nyomom, mert második esely nincs alapján irjak dalaikat. Ezek nekem nem hiányoznak
Ez a két zenekar annyit mondott, hoy nem adják a zenéjüket. Joguk van hozzá. Senkonek sem mondták hogy kapja be. Semmi egyebet. aki akaeja megveheti, vagy egyébb uton is hozzájuthat. csak számotokra az az egyetlen út. Amíg CD-t kiadmak, addig meg is lehet venni
Egyébként meg, a világ megy valamerre, tetszik az irány, vagy sem, két dolgot tehetsz: úszol, vagy elsüllyedsz...:)
https://www.youtube.com/watch?v=eTwEZ5hpc3U&feature=youtu.be&t=1028
Idézet - saszi:
Hasonló a helyzet nálam is. Csak ne döglött volna meg a hi-fim :-((
Természetesen én is letöltöm amire kíváncsi vagyok, hallgatom telefonon, gépen (melóhelyen) és ha annyira bejön, akkor meg is veszem. Otthon 99%-ban CD-n hallgatok zenét.
Ez van. Nem vagyunk egyformák .a mai napig CD-t vásárolok,vagy DVD-t. Összehasonlítha tatlan számomra a lwlöltött bitekkel. Minőségben is
Az LP-hez ragaszkodást még megértem. De a CD felett tényleg eljárt az idő.
De akkor miért nem bulizták ki közös összefogással jobb feltételeket? Ha a Spoti havi 7 eurót kér a prémium előfizetésért, az valahogy ki lett kalkulálva. Sokan valszeg szívesen kifizetnék a dupláját is vagy többet (még jobb minőségért, még több funkcióért), mert nem spórolni akarnak vele, hanem egy praktikus, kényelmes megoldást, jó ár-érték aránnyal.
Azert, amiert a kiadok regen is beszopattak a zenekarokat. Hiaba van spotify, a kiado diktalja most is a felteteleket, a zenekar abbol is csak toredeket kap, ugyanugy mint a lemezeknel. Hogy miert mennek bele a zenekarok? Mert minden kiadonal ezek a feltetelek, nincs sok valasztasi lehetoseg. Egy acdc megteheti, hogy azt mondja, picsaba az egesszel, egy paradise lost es a bandak tolnyomo resze nem. Attol, hogy kenytelenek elfogadni, meg tudjak hogy mennyire nem jo nekik.
Én értem, hiszen Collen is erről beszél. Viszont ha az a rendszer rossz volt, meg ez is rossz, akkor nem tudom, mi a jó. Az egész élet valahol egy önmenedzsment, ha zenész az ember, ha nem és valóban sokan nem képesek tartani a lépést.
Viszont ha most ez van, akkor együtt kell vele élni. Nem véletlen, hogy egy csomó nagy banda, sőt a többség viszont fent van a Spotin. Lehet, hogy egyszerűbb lenne az egészet egy rádiónak tekinteni, mint ahogy lényegében az is. A rádiós lejásztásokkal az AC/DC-nek sincs semmi baja tudomásom szerint
- a Spotify a bevétele kb. 70%-át jogdíjra fizeti ki, ha jól tudom tavaly már egymilliárd euro felett volt az éves bevétel. Ezt a pénzt azonban a kiadó kapja, kérdés, milyen szerződése van a zenésszel
- a fogkrém nem megy vissza a tubusba, a változásokhoz alkalmazkodni kell, akár tetszik, akár nem
- régen is sokszor lehetett hallani, hogy rossz szerződést kötött az együttes, túl keveset kaptak az eladásokból
- régen Metal Hammert olvastam, és a Solaris lemezboltban kis pénzért felvették üres kazettára, amit kértem. Szerintetek ebből mennyi lett a zenészé? Most fizetek a Spotifyért, járok koncertre, sőt viszem a gyerekeimet is
- remélem,hogy a streaming terjedésével üzletileg meg fogja érni mindenkinek, és továbbra is tudok így zenét
hallgatni[
én meg azt remélem kipusztul ez az egész digitális szarság. És maradnak a CD, LP formátumok. Remélem előbb utóbb összefognak a vezető bandák, és nem állnak be a sorba,
Nem erted, hogy a spotifybol meg kevesebbet kap? Errol beszelnek. Neked nagyon kenyelmes, nem kell cipekedni, szinte ingyen van, fasza, azt meg nem veszed tudomasul, hogy a masik oldalnak morzsa fele jut belole, de te nagyon elegedett vagy magaddal es a helyzettel.
De akkor miért nem bulizták ki közös összefogással jobb feltételeket? Ha a Spoti havi 7 eurót kér a prémium előfizetésért, az valahogy ki lett kalkulálva. Sokan valszeg szívesen kifizetnék a dupláját is vagy többet (még jobb minőségért, még több funkcióért), mert nem spórolni akarnak vele, hanem egy praktikus, kényelmes megoldást, jó ár-érték aránnyal.
Azert, amiert a kiadok regen is beszopattak a zenekarokat. Hiaba van spotify, a kiado diktalja most is a felteteleket, a zenekar abbol is csak toredeket kap, ugyanugy mint a lemezeknel. Hogy miert mennek bele a zenekarok? Mert minden kiadonal ezek a feltetelek, nincs sok valasztasi lehetoseg. Egy acdc megteheti, hogy azt mondja, picsaba az egesszel, egy paradise lost es a bandak tolnyomo resze nem. Attol, hogy kenytelenek elfogadni, meg tudjak hogy mennyire nem jo nekik.
Nem erted, hogy a spotifybol meg kevesebbet kap? Errol beszelnek. Neked nagyon kenyelmes, nem kell cipekedni, szinte ingyen van, fasza, azt meg nem veszed tudomasul, hogy a masik oldalnak morzsa fele jut belole, de te nagyon elegedett vagy magaddal es a helyzettel.
De akkor miért nem bulizták ki közös összefogással jobb feltételeket? Ha a Spoti havi 7 eurót kér a prémium előfizetésért, az valahogy ki lett kalkulálva. Sokan valszeg szívesen kifizetnék a dupláját is vagy többet (még jobb minőségért, még több funkcióért), mert nem spórolni akarnak vele, hanem egy praktikus, kényelmes megoldást, jó ár-érték aránnyal.
- a Spotify a bevétele kb. 70%-át jogdíjra fizeti ki, ha jól tudom tavaly már egymilliárd euro felett volt az éves bevétel. Ezt a pénzt azonban a kiadó kapja, kérdés, milyen szerződése van a zenésszel
- a fogkrém nem megy vissza a tubusba, a változásokhoz alkalmazkodni kell, akár tetszik, akár nem
- régen is sokszor lehetett hallani, hogy rossz szerződést kötött az együttes, túl keveset kaptak az eladásokból
- régen Metal Hammert olvastam, és a Solaris lemezboltban kis pénzért felvették üres kazettára, amit kértem. Szerintetek ebből mennyi lett a zenészé? Most fizetek a Spotifyért, járok koncertre, sőt viszem a gyerekeimet is
- remélem,hogy a streaming terjedésével üzletileg meg fogja érni mindenkinek, és továbbra is tudok így zenét hallgatni