Csütörtökön debütált, és máris kőkemény vitákat eredményezett a Linkin Park első új dala, a Heavy. Akit kiakasztott a finoman szólva sem éppen rockos húrokat pengető szerzemény, jobb, ha felkészül rá: a májusban érkező One More Light albumot nem neki készítette a csapat.
Emily Wrighttal, Miley Cyrus, Katy Perry vagy Flo Rida korábbi dalszerző partnerével készült a Linkin Park elsőként bemutatott új single-je, a Heavy, amely címével ellentétben minden, csak nem súlyos. Mike Shinoda szerint magától a május 19-én érkező One More Light albumtól sem érdemes nagy zúzdát remélni. „Az egyik ok, amiért a Heavyt választottuk felvezető single-nek, mert megmutatja, milyen az új album alapvető hangzása”, mondta a rapper a Billboardnak. „Nem arról van szó, hogy az egész albumnak van egy adott megszólalása, a single pedig valami teljesen más: így szól az egész lemez. Ezért aztán egy efféle dalt akartunk bemutatni először, hogy mindenki hallja, milyen irányba indultunk most el.”
A zenekar ezúttal alapvetően külső dalszerzőkkel közösen rakta össze az anyagot, amelyre az alábbi dalok kerülnek fel:
01. Nobody Can Save Me
02. Good Goodbye
03. Talking to Myself
04. Battle Symphony
05. Invisible
06. Heavy
07. Sorry for Now
08. Halfway Right
09. One More Light
10. Sharp Edges
A Linkin Park persze régen sem szólt úgy, mint a Cryptopsy, viszont egyelőre nem tudni, van-e valami része ebben a nyílt visszapoposodásban annak, hogy legutóbbi albumuk, a magukhoz képest igen gitárcentrikusra vett, 2014-es The Hunting Party nem lett akkora siker, mint a banda korábbi lemezei. Ugyan a 2000-es Hybrid Theory, a 21. század egyik legsikeresebb albuma „csak” a második helyig jutott a maga idejében az amerikai listákon, azután viszont a banda mind a négy frissen kiadott stúdiólemeze felkerült a Billboard Top 200 tetejére, és a legutóbbi anyag ötödikként ezt a páratlan szériát szakította meg azzal, hogy harmadikként debütált. A lemez azóta világviszonylatban körülbelül egymillió példányban talált gazdára, de az Egyesült Államokban például mind a mai napig nem érte el az arany fokozatot – ezt a szintet korábban a banda összes albuma hozta. Kérdés, mire lehet képes a One More Light…
A Linkin Park június 27-én Sopronban, a VOLT Fesztiválon játszik, részletek itt.
Hozzászólások
Nem teljesen. Arról írtam, hogy ha és amennyiben ez a lemez tényleg olyan lesz, mint amilyennek most beállítják, az szerintem rakenroll (a szó átvitt értelmében persze), mert a LP eddig elért sikerei alapján nem erre számítottak az emberek.
Idézet - deniro2: Láttunk már ilyet is, olyat is, szerintem ne általánosítsunk . (Én sem tettem: egészen konkrétan erről a lemezről írtam le a gondolataimat.)
Idézet - deniro2:
Bocs, de erre a következtetésre te jutottál, én ilyet nem írtam.
Tényleg csak egy mondat erejéig: elképesztő eladásokat produkáltak és ők már nem az a zenész-generáció, ahol nemritkán felszívták és/vagy beszúrták a milliókat.
Idézet - deniro2:
Szerintem nem ez történt, hanem együttműködés, de erről majd akkor, ha kinn lesz a lemez. Mivel eddig egyáltalán nem ez jellemezte őket, meglepne, ha bérmunkában készültek volna a dalok. A hangszerelés/hangzás más téma.
Arról volt szó, hogy ebben az esetben, bár tudják, merre lejtene az út, valamilyen okból más irányt választottak. Nem gondolom, hogy a LP elektronikus zenével (már ha tényleg az lesz, mert még nem hallottuk) szeretne milliós eladást produkálni.
Idézet - zombee:
Senki nem írta, hogy nem kerül pénzbe, bár megjegyzem - és erről hosszan lehetne értekezni -, hogy a finanszírozási költségek jelentősen visszaestek. A "milyen zenei irányba induljunk el?", a "mi az, ami most minket izgat/érdekel?" része nem vet(het fel szerintem) megtérülési szempontokat náluk. Érted, kreatív oldalról.
Idézet - zombee:
Erre rövid választ tudok adni: lehet finanszírozni.
Nem vagyok LP-rajongó, de a rockzene iránti nyitottságom okán ragadt rám annyi velük kapcsolatban, hogy hagyományosan ők írják a dalaikat. Nehezen tudok egy olyan szituációt elképzelni, hogy kvázi kiadják a munkát x-nek és y-nak, hogy tessék lemezt írni. Ez nem így szokott menni. Sok olyan kreatív kooperálást lehetne említeni, ahol a "jól ismert zenéhez" képest valami eltérő született, függetlenül egyébként attól, hogy bejött, vagy sem.
Az a baj, hogy arra húztad fel az elméletedet, hogy a LP már annyit keresett, hogy bármit csinálnak, az kizárólag csak személyes művészi preferenciából adódhat, pénzügyi érdekből még véletlenül sem. Mintha nem láttuk volna már számtalanszor,, hogy zenészek (vagy sportolók, etc) elképzelhetetle n mennyiségű pénzt is képesek eltapsolni és totál legatyásodni. A másik tévképzeted, hogy a népszerűség egy konstans dolog és top előadók nem tűnhetnek el a balfenéken. Pedig de. Erre is láttunk már számtalan példát.
Az agyfasz versenyben pedig a kijelentésed indulhat, nem te, ne értsd félre:) Számomra nonszensz, hogy egy zenekar művészi szabadságból kezd nem írni zenét, hanem bíz meg ezzel másokat. Bocs.
Idézet - queensryche999:
A koncertek is annyi embert érintenek, hogy abból nem lehet egy ilyen lemezfelvételt finanszírozni.
Idézet - queensryche999:
Abban az esetben egyetértenék az álláspontoddal, ha valóban autonóm alkotókról beszélnénk a LP esetében, de hát ez nem így van. Én azon lepődnék meg, ha így lenne. Számomra a művészet az autonóm hozzáállásnál kezdődik, még akkor is, ha a végeredmény nem feltétlenül zenei, minőségi, vagy csak egyszerűen nem találkozik a saját ízlésemmel. De ha külső dalszerzők, meg mindenféle producerek rakják alájuk azt, amit ők előadnak a koncerteken, akkor maximum előadóművészetr ől beszélhetünk, noha véleményem szerint az inkább mondvacsinált művészet, mintsem valódi. És egy ilyen esetben nehéz lenne elhinni, hogy a LP a saját érzéseit, gondolatait, benyomásait közvetítené. Ha ez szerinted nevezhető (művészi) szabadságnak, ám legyen, de inkább egy jól működő üzlet a leszerződött felek között. Amivel egyébként semmi baj szerintem, de jobb lenne a dolgokat a saját nevükön nevezni.
Értem és szeretem az iróniát, de nem erről volt szó. Az általad említett megfeleléshez nem ártott volna némi gitár. Szerintem pontosan tudják, a többség milyen zenét hallana tőlük. A megvalósítás színvonala egy másik kérdés. Amit én itt hallok, az jóindulattal is középszerű, de ki-ki döntse el maga.
Idézet - deniro2:
Művészi szab.: csak ismételni tudom. Az is a művészi szabadság részét képezi, hogy kivel dolgozol. A pontosság kedvéért hozzáteszem, hogy nem tudom, a lemez egészét tekintve hogyan nézett ki a dalszerzés dalokra lebontva, mennyire került ki a gyeplő a kézből. Ha abból indulok ki, mi volt eddig jellemző, meglepne, ha nem közös kreatív folyamatról lenne szó.
Agyfasz: Hát, kösz, sajnos régi motoros vagyok ahhoz, hogy felvegyem. :)
Jaja, a LP aztán soha nem akart megfelelni senkinek, pusztán illúzió, hogy rendszerint a trendek után loholva valósítják meg önmagukat...:)
Az meg mekkora aranyköpés már, hogy művészi szabadságból íratják mással a dalaikat...:) Eddig az év agyfasza verseny egyik legnagyobb esélyese...:
Az is a művészi szabadság részét képezi, hogy kivel dolgozol.
Te ezt komolyan gondoltad, ha nagy muveszi szabadsag miatt lenne ez a csoda, akkor nem kulsos irjak a dalokat....
Karácsonyi dal.