Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Ma már csak a pop- és raptábor vesz lemezeket”

0914slipknotNoha a Slipknot új albuma, a .5: The Gray Chapter 132 ezer példányos első heti eladással az amerikai listák első helyén kezdett, James Root gitáros szerint különösebb pénzek aligha folynak majd be a lemezeladások után. Még meglepőbb, hogy ez állítólag soha nem is volt náluk másképp…

„Az ember manapság már azt sem tudhatja, egyáltalán képes lesz-e folytatni a pályafutását”, érzékeltette a helyzetet Root a The Morning Callban. „Képesek leszünk még lemezeket eladni? Lesz kiadónk? A kiadók ugyanis folyamatosan húzzák le a redőnyt. Csak akkor képesek továbbra is fennmaradni, ha poppal vagy rappel foglalkoznak, mert ma már csak ezek a táborok vesznek lemezeket. És az, hogy 130 ezer eladott lemezzel listavezetők lettünk… Még emlékszem, amikor elkezdtük ezt az egészet: akkoriban ahhoz, hogy felkerülj az első helyre, legalább félmillió vagy még több albumot kellett elpasszolnod, legalábbis rockvonalon. Ma már csak ennek a töredékéről beszélünk, ami elég jól megmutatja, milyen állapotok uralkodnak… De én nem nagyon foglalkozom ezzel az egésszel, mert egy vasat sem látunk a lemezeladások után, és soha nem is láttunk. Számunkra mindig is a turnézásról szólt ez az egész…”

Mivel a Slipknot még szerény számítások szerint is legalább 20 millió lemezt adott el világszerte eddigi karrierje során, Root utóbbi kijelentése mindenképpen furcsa, de a lényeg végső soron úgyis az, hogy a banda február 5-én Magyarországon koncertezik a Live Nation szervezésében.

 

Hozzászólások 

 
+2 #27 pekkae 2014-12-08 20:53
Egyébként van ilyen. Úgy ismertem meg sok bandát, pl: Trivium, hogy olvastam az új albumról. Azt meghallgattam, megtetszett, majd beszereztem a régieket is. Ennyi.
Idézet - nekem8:
Idézet - MATEo9:
Látom nem érted... akkor felhozok még 1 példát:
Mindig is kedveltem az AC/DC-t, de sosem fogott meg annyira, hogy meghallgassak tőlük egy lemezt végig.
Most kiadták az új albumukat, minek hatására én azt beszereztem, és végighallgattam , és most folyamatban van a korábbi albumjaiknak a pótlása is.
Ha nincs új album, valószínűleg sosem ismerkedek meg velük annyira alaposan, mint most, pedig eddig is ismertem/szerettem őket.
Mint írtam, ezzel nem azt mondom, hogy a Rock or Bust annyira jó lett, hogy fanná váltam, de amiatt a régiekkel is alaposan megismerkedtem, és -még ha nem is lettem fan, de- követőjük vagyok mostantól.
Vagy nem érted a mondanivalómat, vagy csak nem akarod.

"meghallgassak tőlük egy lemezt végig"
na ez nálam abszolúte kib@szta a biztosítékot... innentől nagyon át kellett gondolnom, hogy elolvassam-e amit írtál, vagy hogy reagáljak-e rá
komolyan nekem amolyan idegsokkot okoz az olyasmi, mint amit írtál. ez halál komoly...
ha nincs új album, nem ismerkedsz meg velük, pedig eddig is tudtál róluk... ne haragudj, de a homlokom ráncolom: mi tartott vissza tőlük? ez egészen elképesztő és csak pislogok, hogy ilyen egyáltalán hogy lehet... valahogy mission impossible a szitu... na mindegy, az egésznek számomra egy pozitívuma van, amennyiben hinni lehet a szavaidnak: hogy megvetted a lemezt, és beszerzed a korábbi lemezeiket is eredetibe. ha tényleg így van, Respect!
Idézet
 
 
-6 #26 nekem8 2014-12-08 20:01
Idézet - MATEo9:
Látom nem érted... akkor felhozok még 1 példát:
Mindig is kedveltem az AC/DC-t, de sosem fogott meg annyira, hogy meghallgassak tőlük egy lemezt végig.
Most kiadták az új albumukat, minek hatására én azt beszereztem, és végighallgattam , és most folyamatban van a korábbi albumjaiknak a pótlása is.
Ha nincs új album, valószínűleg sosem ismerkedek meg velük annyira alaposan, mint most, pedig eddig is ismertem/szerettem őket.
Mint írtam, ezzel nem azt mondom, hogy a Rock or Bust annyira jó lett, hogy fanná váltam, de amiatt a régiekkel is alaposan megismerkedtem, és -még ha nem is lettem fan, de- követőjük vagyok mostantól.
Vagy nem érted a mondanivalómat, vagy csak nem akarod.

"meghallgassak tőlük egy lemezt végig"
na ez nálam abszolúte kib@szta a biztosítékot... innentől nagyon át kellett gondolnom, hogy elolvassam-e amit írtál, vagy hogy reagáljak-e rá
komolyan nekem amolyan idegsokkot okoz az olyasmi, mint amit írtál. ez halál komoly...
ha nincs új album, nem ismerkedsz meg velük, pedig eddig is tudtál róluk... ne haragudj, de a homlokom ráncolom: mi tartott vissza tőlük? ez egészen elképesztő és csak pislogok, hogy ilyen egyáltalán hogy lehet... valahogy mission impossible a szitu... na mindegy, az egésznek számomra egy pozitívuma van, amennyiben hinni lehet a szavaidnak: hogy megvetted a lemezt, és beszerzed a korábbi lemezeiket is eredetibe. ha tényleg így van, Respect!
Idézet
 
 
+4 #25 MATEo9 2014-12-08 18:56
Idézet - nekem8:
Ne haragudj, de ez nonszensz. Én a Knot-ot akkor ismertem meg, miután az all hope lemezük megjelent. Nem konkrétan akkor, hanem 2-3 évre rá. Azt a lemezt meghallgattam, és nem volt rám semmi hatással. Kiadták újra az iowa-t, meghallgattam, és egyből rohantam megvenni. Ha az ember böngészgeti a netet, vagy metal újságokat olvas, akkor azért lehet tájékozódni a zenekarokról, szerinted hányan ismerik mondjuk a beatles-t? Pedig de rohadékok, már rég nem is léteznek... Ugye érted? Írhatnék még, de ebből úgyse lesz közös nevező... sajnos...


Látom nem érted... akkor felhozok még 1 példát:
Mindig is kedveltem az AC/DC-t, de sosem fogott meg annyira, hogy meghallgassak tőlük egy lemezt végig.
Most kiadták az új albumukat, minek hatására én azt beszereztem, és végighallgattam , és most folyamatban van a korábbi albumjaiknak a pótlása is.
Ha nincs új album, valószínűleg sosem ismerkedek meg velük annyira alaposan, mint most, pedig eddig is ismertem/szerettem őket.
Mint írtam, ezzel nem azt mondom, hogy a Rock or Bust annyira jó lett, hogy fanná váltam, de amiatt a régiekkel is alaposan megismerkedtem, és -még ha nem is lettem fan, de- követőjük vagyok mostantól.
Vagy nem érted a mondanivalómat, vagy csak nem akarod.
Idézet
 
 
+3 #24 pekkae 2014-12-08 15:26
A lemezek után gondolom a lemez finanszirózója, azaz a kiadó teszi zsebre a pénzeket, amit a zenekar kap az max a jogdíjak, de ez is attól függ, hogy milyen szerződésük van a kiadóval. A turnék után megkapják az ún. gázsit, ez is szerződéstől függ. Minden zenekarnak más szerződése van, kinek jobb, kinek rosszabb, attól függ mit tudnak kialkudni. Nekik jó így és kész, valaki másképpen csinálja, ők így. Ha valaki úgy dönt a zenekarban, hogy ez neki nem jó, akkor fogja magát és lelép, gondolom így is van mit a tejbe aprítani, ezért vannnak még együtt a tisztelt urak. Én úgy gondolom ez így megy. Ennyi
Idézet
 
 
-1 #23 nekem8 2014-12-08 13:49
Idézet - zombee:
Idézet - nekem8:
Sajnállak! Nekem megvan az iowa. Az minden metal rajongónak meg kellene hogy legyen legalább 1 eredeti példányban...
Egyébként gondoljatok már bele: ha nem éri meg lemezt kiadni, akkor nem csinálnának lemezt... HATALMAS nagy KAMU hogy nem éri meg lemezt készíteni...
Ha nem éri meg, minek csinálják? Ha nekik ebből nincs pénzük, vagy uram bocsá' még veszteség is nekik, egy amolyan "szükséges rossz"... de ezt se értem, akkor meg turnázhatnának a régebbi lemezeikkel, új dalok, lemezek készítése nélkül...


Nem. A Black Sabbath, a Number of the Beast, a Screaming for Vengeance, a Master of Puppets, a Reign in Blood, a Cowboys from Hell, az Among the Living ilyen lemezek, az Iowa nagyon nem. :)

Neked ez a véleményed, nekem meg az, hogy amiket felsoroltál, szintén remek lemezek.
De nem érdemes hozzásorolni az iowa-t, mert teljesen más fajta zene... a listádon szereplő lemezeknek azért van stílusilag közös pontja, de az iowa ezektől a lemezektől mondhatni teljesen eltér. Ezért is értelmetlen ezeket a lemezeket felhoznod példának.
Na jó, most nem fogod megérteni hogy mit akarok kihozni belőle, de nem is fontos. El lehet diskurálni itt a dologról, ennyi. Mielőtt lehordanál: a felsorolt kedvenc lemezeid kiváló lemezek a maguk nemében. Én viszont annyival egészíteném ki, hogy zeneileg, úgymond lemezileg egy szintre hoznám az iowa-t ezekkel a lemezekkel. De mint írtam, felesleges, egyáltalán az említett lemezeket felhozni, mert más korszak, más stílus, gyakorlatilag mindenben eltérnek egymástól... Mindenesetre megnyugtatlak: az iowa is nagyon olyan lemez... :)
És mondom, azon túl, hogy itt elvitatkozunk ezen, azon túl értelme, haszna abszolúte nincs... inkább főzök valami ebédet helyette :)
Idézet
 
 
+5 #22 zombee 2014-12-08 11:22
Idézet - nekem8:
Sajnállak! Nekem megvan az iowa. Az minden metal rajongónak meg kellene hogy legyen legalább 1 eredeti példányban...
Egyébként gondoljatok már bele: ha nem éri meg lemezt kiadni, akkor nem csinálnának lemezt... HATALMAS nagy KAMU hogy nem éri meg lemezt készíteni...
Ha nem éri meg, minek csinálják? Ha nekik ebből nincs pénzük, vagy uram bocsá' még veszteség is nekik, egy amolyan "szükséges rossz"... de ezt se értem, akkor meg turnázhatnának a régebbi lemezeikkel, új dalok, lemezek készítése nélkül...


Nem. A Black Sabbath, a Number of the Beast, a Screaming for Vengeance, a Master of Puppets, a Reign in Blood, a Cowboys from Hell, az Among the Living ilyen lemezek, az Iowa nagyon nem. :)
Idézet
 
 
-1 #21 Nűnű 2014-12-08 11:20
http://langologitarok.blog.hu/2014/12/07/sokat_osszel_sem_javult_a_kozizles

A cikk végén lévő MAHASZ-album-listát nézve, én inkább azt látom, hogy a rockrajongók veszik a lemezeket, Tankcsapda, Ákos, Hooligans, Kowalsky lemezekkel van tele.
Idézet
 
 
+1 #20 cápaidomár 2014-12-08 10:34
Bocs, Ambivalentet próbáltam idézni.
Idézet
 
 
+1 #19 cápaidomár 2014-12-08 10:33
#13 ---> Idézet - cápaidomár:
Ezt én nem hiszem el. Ha 20 millió(!!!) lemezből nincs semmi pénz, akkor a turnékból hogy lehet? Ilyen nincs. Akkor semmiből sincs pénz, a maszkok mögött meg vagy szellemek vannak, vagy számunkra ismeretlen eredetű táplálékot fogyasztó földönkívüliek.

Turnék és koncertek után közvetlenül megkapják a pénzüket, vagy ocsmányabb nevén, gázsijukat a zenészek (aminek egy része szintén nem az ő zsebükben landol), de a lemez áráért nem mennek házhoz, és nem viszi házhoz nekik senki. Sok fölözős kézen keresztül megy egy lemez 13 dolláros vagy mondjuk 5000 forintos ára, mire a zenekar számlájára kerül belőle valami.

Akkor alapítsanak saját kiadót. A valamennyi meg több mint a semmi. Amúgy teljesen igazad van, én csak érzékeltetni akartam nyilatkozat képtelenségét. Mert ez egyszerűen nem igaz. Simán kitehetnék a honlapjukra, ahonnét aztán pénzért lehetne letölteni, így a CD gyártás költségeit máris megspórolhatnák , és nyomtatási költség sem lenne. A bögre, kulcstartó, zenekaros póló, stb, meg csak egy adott korosztálynál működik. Az emberek többsége (csúnya szóval) idővel kinövi az ilyesmit, szóval marad a turné valóban. De ettől még a mai világ technikai vívmányai megtudják teremteni a megfelelően kreatív hozzáállás lehetőségét. És mivel az interjúk, rádiós bejátszások is hoznak valamennyit a konyhára (ami még midig nem a semmi kategória), így szerintem ezért is van szükség ezekre az egyre gázosabb nyilatkozásokra . Szerintem. (A siránkozás pedig ott a bookletben.)
Idézet
 
 
+1 #18 nekem8 2014-12-08 08:57
Idézet - MATEo9:
Azért éri meg lemezt készíteniük, mert "felfrissíti" a zenekart, újra központba kerülnek.
Koncerteken új zenék, a turnét is könnyebb eladni, egy "új lemez turnéja" címmel.
Továbbá, új rajongók szerzése:
Akár úgy is, hogy még nem ismerték a zenekart, és az új albummal hozzájuk is eljutott a zenekar híre, és megtetszett nekik.
Vagy egyszerűen ismerték eddig, de az új album/új irány miatt megtetszett nekik a banda.
Számtalanszor fordult már elő velem, is hogy Fan lettem egy új album miatt.
Pl: az idei Slipknot, Exodus esetében is. Eddig is kedveltem őket, de az új albummal felhívták magukra a figyelmet, és ennek hatására megismerkedtem a teljes diszkográfiájuk kal, és már meg is van a kiemelt állójegyem az arénába.

De biztosan te is tudod, hogy mi miatt érdemes új albumot csinálni, csak megjátszod a primitívségedet .

Ne haragudj, de ez nonszensz. Én a Knot-ot akkor ismertem meg, miután az all hope lemezük megjelent. Nem konkrétan akkor, hanem 2-3 évre rá. Azt a lemezt meghallgattam, és nem volt rám semmi hatással. Kiadták újra az iowa-t, meghallgattam, és egyből rohantam megvenni. Ha az ember böngészgeti a netet, vagy metal újságokat olvas, akkor azért lehet tájékozódni a zenekarokról, szerinted hányan ismerik mondjuk a beatles-t? Pedig de rohadékok, már rég nem is léteznek... Ugye érted? Írhatnék még, de ebből úgyse lesz közös nevező... sajnos...
Idézet
 
 
#17 necromedve 2014-12-08 01:14
Idézet - Ambivalent:
Turnék és koncertek után közvetlenül megkapják a pénzüket, vagy ocsmányabb nevén, gázsijukat a zenészek (aminek egy része szintén nem az ő zsebükben landol), de a lemez áráért nem mennek házhoz, és nem viszi házhoz nekik senki. Sok fölözős kézen keresztül megy egy lemez 13 dolláros vagy mondjuk 5000 forintos ára, mire a zenekar számlájára kerül belőle valami.


Nyilván, de ebből egy Slipknot szintű zenekarnak tuti cseppen 1 dollár. Egy U2, Metallica talán 2-t is keres egy-egy eladott lemezen. Azt ne mondja már, hogy egy fitying se....
Idézet
 
 
-1 #16 Venomádi 2014-12-08 00:29
Relatív hogy mi az a kevés. Én csak azt szajkózom, hogy 9 felé el kell osztani már alapból ha van is mit. A létszámukat akkor is vállalták, ma is, akkor nincs miről beszélni. Én úgy közelítem meg hogy simán írnak jó zenét 7 emberrel is, vagy kevesebbel. Ezt megették. Még attól függetlenül is hogy igaz amit mond, csak már szerintem máshol kéne tartani gondolatilag, mert ezt mindenki elmondta már ezerszer, hogy ilyen szar meg olyan. Ez van, ez ma a huszonegyedik század. Várható volt hogy leáldoz majd az iparnak, mert 15 éve szart rá magasról mindenki amikor ezt már előre lehetett látni.
Idézet
 
 
+4 #15 MATEo9 2014-12-07 21:19
Azért éri meg lemezt készíteniük, mert "felfrissíti" a zenekart, újra központba kerülnek.
Koncerteken új zenék, a turnét is könnyebb eladni, egy "új lemez turnéja" címmel.
Továbbá, új rajongók szerzése:
Akár úgy is, hogy még nem ismerték a zenekart, és az új albummal hozzájuk is eljutott a zenekar híre, és megtetszett nekik.
Vagy egyszerűen ismerték eddig, de az új album/új irány miatt megtetszett nekik a banda.
Számtalanszor fordult már elő velem, is hogy Fan lettem egy új album miatt.
Pl: az idei Slipknot, Exodus esetében is. Eddig is kedveltem őket, de az új albummal felhívták magukra a figyelmet, és ennek hatására megismerkedtem a teljes diszkográfiájuk kal, és már meg is van a kiemelt állójegyem az arénába.

De biztosan te is tudod, hogy mi miatt érdemes új albumot csinálni, csak megjátszod a primitívségedet .
Idézet
 
 
-7 #14 nekem8 2014-12-07 20:50
Idézet - Zoli:
Szerintem a legtöbb fizikai hanghordozót a metalosok veszik. Mivel hogy gyűjtenek, gyűjtünk. Bár az is igaz, hogy az én kollekciómban egyetlen slipknot LP vagy CD sincs...

Sajnállak! Nekem megvan az iowa. Az minden metal rajongónak meg kellene hogy legyen legalább 1 eredeti példányban...
Egyébként gondoljatok már bele: ha nem éri meg lemezt kiadni, akkor nem csinálnának lemezt... HATALMAS nagy KAMU hogy nem éri meg lemezt készíteni...
Ha nem éri meg, minek csinálják? Ha nekik ebből nincs pénzük, vagy uram bocsá' még veszteség is nekik, egy amolyan "szükséges rossz"... de ezt se értem, akkor meg turnázhatnának a régebbi lemezeikkel, új dalok, lemezek készítése nélkül...
Idézet
 
 
+5 #13 Ambivalent 2014-12-07 17:14
Nem értem, hogy miért lenne az faszság, amit Jim beszél? Nem egy zenész és zenekar beszélt már arról, hogy ha csak a lemezeladásra hagyatkoznának, akkor le is húzhatnák a redőnyt. És ez az állapot akkor már bőven létezett, amikor a SlipKnoT elkezdett lemezeket kiadni. A 20 millió példány-os "bevétel" meg nem egyben és nem mindennap esik le a zenekarnak, sőt, az is inkább a kereskedők és a kiadók kasszájában csörög. Rég köztudott már, hogy a zenekaroknak a lentebb is említett merchandise-ből és a koncertekből van csak számottevő bevétele, főleg utóbbiból, amiből folytatni is tudják a tevékenységüket . Jim kb. erről beszél, ráadásul siránkozás-mentesen.

Idézet - cápaidomár:
Ezt én nem hiszem el. Ha 20 millió(!!!) lemezből nincs semmi pénz, akkor a turnékból hogy lehet? Ilyen nincs. Akkor semmiből sincs pénz, a maszkok mögött meg vagy szellemek vannak, vagy számunkra ismeretlen eredetű táplálékot fogyasztó földönkívüliek.

Turnék és koncertek után közvetlenül megkapják a pénzüket, vagy ocsmányabb nevén, gázsijukat a zenészek (aminek egy része szintén nem az ő zsebükben landol), de a lemez áráért nem mennek házhoz, és nem viszi házhoz nekik senki. Sok fölözős kézen keresztül megy egy lemez 13 dolláros vagy mondjuk 5000 forintos ára, mire a zenekar számlájára kerül belőle valami.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

Apocalyptica - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.

 

Solar Scream - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

Wisdom - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 14.

 

Whitesnake Tribute Band - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. május 4.

 

Wackor - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.