Az egyik leggyakrabban előkerülő rajongói észrevétel a Dream Theaterrel kapcsolatban, hogy külsős producerrel kellene dolgozniuk. Aki ebben reménykedik, ne nagyon tartsa vissza azért a lélegzetét, amíg összejön a dolog…
Jordan Rudess, a Dream Theater billentyűse volt a vendég a Rock Talk With Mitch Lafon podcastben. A beszélgetés során felmerült a külső producer kérdése is, hiszen a csapat az elmúlt húsz év összes albumát saját hatáskörben készítette el, először John Petrucci gitáros és Mike Portnoy dobos irányítása mellett, utóbbi kiválása óta egyedül Petruccival a zenei rendezői székben. Rudess szerint a csapat nem is kíván változtatni ezen a módszeren. „Őszintén élvezzük, hogy mi vagyunk a magunk producerei”, szögezte le. „John nagyszerű munkát végez, mindnyájunkat remekül ismer. Márpedig ez itt egy bonyolult zenésztársaság, már abban az értelemben, hogy nem általános dolgokkal foglalkozunk. Meg nagyon régóta csináljuk is ezt már, szóval maga a művelet semmiképpen sem hétköznapi. A Dream Theater a kezdetek óta következetes abban – pár korszaktól eltekintve, ahol kicsit talán másképp éreztük ezt –, hogy csakis azt tesszük, amit akarunk, és a saját zenei stílusunkban alkotunk. Elég nehéz lenne elfogadnunk, hogy valaki a külvilágból megjelenik, és megmondja, mit csináljunk. Főleg annak fényében, hogy mennyire sikeresnek bizonyult eddig, hogy csakis a saját fejünk után megyünk.”
Rudess kategorikusan azért persze nem akarta kizárni a lehetőséget a jövőre nézve. „Lehet, hogy egyszer majd szórakoztatónak találjuk, hogy bevonjunk valakit a munkába, és megnézzük, mihez kezd a zenénkkel. Egy olyan előadót például nagyra értékelnék ebben a pozícióban, mint Steven Wilson: jó barátom, emellett nagyon muzikális is. Na, ő egészen biztosan nem rontana el semmit. De szükség van erre? Kell nekünk külső producer? Szerintem nem igazán. Szerintem így elegendő szabadsággal rendelkezünk az ötletek terén, a producer szerepe pedig sok tekintetben szervezési jellegű: működteti a dolgokat, illetve együtt dolgozik a kiadóval is mindenféle téren, amire szükség van ahhoz, hogy megjelenhessen egy lemez. Mi ezt magunk is elég jól meg tudjuk oldani.”
A friss Distance Over Time lemezt turnéztató Dream Theater július 25-én Székesfehérváron, a FEZEN-en koncertezik, részletek itt. A csapat harminc éve megjelent debütáló albumáról, a When Dream And Day Unite-ról itt írtunk bővebben.
Hozzászólások
Nem biztos hogy annyira hibás volt az a következtetés _akkor_... a Falling demók megvoltak?
Szóval nem hülyeség az a sokat emlegetett külső producer (fül).
Eddig tényleg azért nem kellett nekik ilyen (pedig mint a FII bizonyítja, menne az velük is..), mert Portnoy _valamelyest_ kordában tudta tartani a dolgokat, de hát ez is csak addig tarthatott, amíg Labrie (meg Myung) ki nem utálta a zenekarból..
Igen, és az ez utáni Scenes pedig producer nélkül, és baromi sikeres lett. Sajnos e két lemez tapasztalataibó l vontak le egy hibás következtetést szerintem, amihez a mai napig tartják magukat.