Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Sok banda annyi pénzt termel, hogy egyszerűen nem éri meg feloszlaniuk, hiába utálják egymást”

Robb Flynn szerint gyökeresen másképp működnek manapság a zenekarok, mint a rockzene hőskorában. A Machine Head frontembere úgy látja: számos csapat működése inkább vállalatokat idéz, ezért sem jellemző ma már, hogy az igazán nagy bandák szétrobbanjanak.

0406mh

A Machine Head nemrég elég alapvető tagcseréken esett át, mindez azonban a banda főnöke szerint korántsem tér el a normálistól. „Sokszor hallom, hogy nálunk is mennyit változott a felállás", mondta Robb a The Robbcast Podcastben. „Nyilván eszemben sincs ennek az ellenkezőjét állítani, de huszonhét év alatt összesen hat tagcserénk volt, és huszonhét év nagyon hosszú idő. Könnyű az ilyesmit felnagyítani, és sztorit kerekítené köré, hogy na, ennél a csapatnál mindig zűrzavar volt. Viszont arról sosem esik szó, hogy nálunk héttől tíz éves időtartamokig működtek stabil felállások. Én úgy tekintek erre az egészre, hogy a legtöbb zenekar tíz évig bírja. Még a Beatlesnél is így volt ez. Black Sabbath – tíz év. Beatles – tíz év. Led Zeppelin – tíz év. Még minden idők legnagyobb zenekarai is mindössze tíz éven át tudták egybentartani a felállást, aztán szétmentek. Sokan ekkorra már annyira rühellik egymást, hogy egy helyiségben sem képesek megmaradni, nemhogy közösen zenélni. Mindig emlékeztetem magam rá, hogy még a Beatles is szétment, aztán később sajnos soha nem is jöttek össze ismét. Az eredeti Black Sabbathnak is harminchét-negyven évbe telt, mire megint összeálltak (valójában inkább tizenhét-tizennyolcba – a szerk.). Azért más keretbe helyezi a dolgokat, ha így nézzük ezt az egészet..."

Robb szerint a Machine Head felállása valójában a legtöbbször stabil volt. „McClain huszonhárom évig zenélt itt. Phil tizenöt évig, Adam húsz évig. És ott van Jared, az úgynevezett új fiú, aki szintén majdnem nyolc éve játszik már a Machine Headben. De manapság tovább is húzzák a zenekarok, mint azelőtt. Régen sosem tartott ilyen sokáig a csapatok pályafutása. Nagyjából elértünk egy olyan szakaszba, amikor a zenekarok gyakorlatilag örökké léteznek, mert vállalatként működnek tovább. Nem mondom, hogy a Machine Head is ilyen, de sok banda tényleg annyi pénzt termel, hogy egyszerűen nem éri meg feloszlaniuk. Még akkor sem, ha esetleg utálják egymást, külön repülőn utaznak, külön hotelben alszanak, és egy szót sem beszélnek egymással: simán csak kimennek a színpadra, lejátsszák a bulit, aztán mindenki megy a maga dolgára. De eközben annyi a bevételük, hogy a zenekar működik tovább. Nem feltétlenül van róla határozott véleményem, jó-e ez így vagy sem, de egészen biztos, hogy régebben nem volt jellemző. Azelőtt a zenészek meghaltak, a tagok túladagolták magukat, vagy kurvára feloszlottak a csapatok: a Doors, Jimi Hendrix, a Black Sabbath, tényleg hosszasan sorolhatnám."

Flynn szerint a Machine Head esetében a zene szeretete jelenti a motivációt. „Továbbra is kurvára imádom, amit csinálok. Imádok zenélni. Mióta az eszemet tudom, ez az egyik legfontosabb dolog az életemben. A koncertjeink hangulatától és a rajongótáborunk elkötelezettségétől szó szerint a mai napig elérzékenyülök, olyan szenvedélyesen imádják a zenénket, a zenekart és mindazt, amit képviselünk. És akár háromszázan, akár háromezren vannak, kiállok a színpadra, és ezer százalékot nyújtok, mert ettől érzem, hogy élek: én miattuk, ők miattunk. Egy őrült energia- és erőkörforgás, egyesülés ez az egész. Számomra ez a legfontosabb."

A zenekar tavaly ősszel Budapesten is ismét fellépett.

 

Hozzászólások 

 
#12 Barcs Bence 2020-04-10 16:37
Idézet - Equinox:
Emberek, Rush! De tudom, hogy ez ritkaság


Kíváncsi voltam, meddig kell várni, mire végre valaki megemlíti...
Idézet
 
 
#11 Montsegur 2020-04-07 08:03
U2 - ők több mint 40 éve vannak együtt tagcsere nélkül. Persze nem ez a tipikus :)
Idézet
 
 
#10 Equinox 2020-04-06 16:31
Emberek, Rush! De tudom, hogy ez ritkaság
Idézet
 
 
#9 Goodbye 2020-04-06 16:03
Idézet - Wendiii:
Szokás szerint van igazság abban, amit mond, de...
De votl egy Queen. Van egy Maiden. Van egy Rammstein. Van egy Metallica. Csak hogy ellenpéldákat írjak.


A Queen Freddie halála nélkül se húzta volna sokkal tovább. A Maidenben volt már pár elég jelentős tagcsere. A Rammstein modern zenekarként pont példa olyan csapatokra, akik a pénz miatt együttmaradnak. A Metallica is kiutálta Newstedet. Az Accept viszont egész sokáig bírta Udóval.
Idézet
 
 
#8 shownomarcy 2020-04-06 15:04
Idézet - Wendiii:
Szokás szerint van igazság abban, amit mond, de...
De votl egy Queen. Van egy Maiden. Van egy Rammstein. Van egy Metallica. Csak hogy ellenpéldákat írjak.


És a Karthago! :D :D
Idézet
 
 
#7 nikfisz 2020-04-06 14:43
Ahogy látom ez a Robi gyerek még azt is megaszonta a többieknek,hogy an kell metálosan öltözködni...Egyébként amit mond:kereslet/kínálat..no meg azok a fránya csekkek.
Idézet
 
 
#6 Kerei Gusztáv 2020-04-06 14:23
Idézet - Gazdag Illés:
Igaza van. Például az FFDP is régen feloszlott volna ha nem lenne az egyik legsikeresebb zenekar. ( Jöhetnek nyugodtan a "hát ők nyugottan szétmehetnek" válaszok)


Hát ők nyugodtan szétmehetnek.
Idézet
 
 
#5 Gazdag Illés 2020-04-06 13:29
Idézet - Tulus:
Szóval akkor Robinak a sok lóvé miatt nem éri meg feloszlatni a (sajnos már eléggé) sekélyes zenét játszó zenekarát?


Mivel nálunk is 3X zsinórban koncertezett teltház előtt köztük a legrosszabb lemezükkel, ezért kijelenthető hogy jól megy a szekér. Gondolom ha neked jól fizető állásod van te sem hagyod ott a semmire
Idézet
 
 
#4 Gazdag Illés 2020-04-06 13:26
Igaza van. Például az FFDP is régen feloszlott volna ha nem lenne az egyik legsikeresebb zenekar. ( Jöhetnek nyugodtan a "hát ők nyugottan szétmehetnek" válaszok)
Idézet
 
 
#3 Kovács Tibor 2020-04-06 13:06
Idézet - Tulus:
Szóval akkor Robinak a sok lóvé miatt nem éri meg feloszlatni a (sajnos már eléggé) sekélyes zenét játszó zenekarát?


Nem tudom.
Idézet
 
 
#2 Tulus 2020-04-06 11:53
Szóval akkor Robinak a sok lóvé miatt nem éri meg feloszlatni a (sajnos már eléggé) sekélyes zenét játszó zenekarát?
Idézet
 
 
#1 Wendiii 2020-04-06 10:49
Szokás szerint van igazság abban, amit mond, de...
De votl egy Queen. Van egy Maiden. Van egy Rammstein. Van egy Metallica. Csak hogy ellenpéldákat írjak.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Anneke Van Giersbergen - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Mátyás Attila Band - Budapest, A38, 2011. július 2.

 

Nevermore - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Overkill - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Destruction - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Orphaned Land - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.