Mantas neve alapból magáért beszél, szóval a Venom egykori gitárosa, illetve a klasszikus korszak utáni frontember, Tony „The Demolition Man" Dolan által grundolt Mpire Of Evil eddig sem árult zsákbamacskát. Noha kimondottan kedveltem a csapatot, a nevüket sosem tartottam szerencsésnek, így a másik régi venomos harcostárs, Abaddon csatlakozása után felvett Venom Inc. mindenképpen okosabb választás. Még akkor is, ha ez most itt tulajdonképpen egy újabb megkettőződés szentesítése, hiszen a Cronos-féle mai Venommal párhuzamosan, fej-fej mellett haladnak. Ráadásul a Venom legendájának erejét mutatja, hogy az Mpire Of Evillel ellentétben az átkeresztelt utódbanda már nem az olasz Scarletnél, hanem egyenesen a Nuclear Blastnél hozta ki a bemutatkozást.
Ha az a kérdés, mindez miként befolyásolta a történet irányát a Hell To The Holyhoz képest: nincs jelentős differencia, ugyanúgy venomos a végeredmény azokkal a kicsit modernebb ízekkel, amelyek miatt korábban sem lehetett egyenlőségjelet tenni Mantas újkori dolgai, illetve Cronos aktuális, hagyományosabb szabású lemezei közé. Viszont a Nuclear Blast hátterével sokkal szebben, erőteljesebben szól most a banda, ami még akkor sem hátrány, ha a Venom lényegét sosem a klinikai tisztaság adta. Abaddon dobjait meg nyilván addig vagdosták, amíg értékelhető nem lett a produkció...
Már az Mpire Of Evil kapcsán is többször leírtam, hogy a sztori elsősorban azért tudott a 21. században is működőképes maradni, mert Mantas ma is kivételes rifférzékkel rendelkezik, és Dolannel hallhatóan szeretnek is együtt zenélni. A Venom Inc. ebből a szempontból ugyanúgy hallgattatja magát, mint az előző formáció: nyilván nem túl szofisztikált, nem túl intellektuális és nem is túl világrengető, amit csinálnak, viszont van egy nagyon markáns, karakteres húzása az egész lemeznek. Ha meghallgatod például a Dein Fleisch című dalt, máris megértheted, miről beszélek, mint ahogy azt is, mitől több a Venom Inc. a mai, kvázi-igazi Venomnál. Már a kéjnyögéses kezdés is nagyon autentikus, aztán berobban Mantas riffje, ami szimpla, de lecsavarja a fejedet, és persze azonnal ordít belőle az is, ki játssza. Viszont mindebből mégis egy modernebb, disszonánsabb-horrorisztikusabb hangulatokkal is játszó, hét perc feletti darabot hoznak ki, ami ebben a formában abszolút nem nyilvánvaló. De ugyanígy idecitálhatom a Preacher Mant is, amely szintén tökéletes ezzel a magabiztos, méltóságteljes szerkezeti ívvel, éjfekete ritmusgitárjaival, illetve Dolan kissé ripacskodó, mégis perfekt módon ülő ordibálásával.
Nem állítom, hogy minden dal annyira kompakt, mint ezek, és néhol túl is húzzák a műsort, a nyitó Ave Satanas például mindjárt túlszalad, de maga a lemez is lehetett volna rövidebb 62 percnél. Viszont ezzel együtt is nagyon szerethető az anyag, és egyszerűen nincs szívem a hibákkal foglalkozni, mert amennyire ezt a fajta békebeli, archaikusan acsarkodó metalt ma topra lehet tenni, annyira bizony sikerült nekik. Mantast pedig tényleg nem tudom eléggé dicsérni. Nyugodtan lehet röhögni a korai Venom fakezűségén, de aki így tesz, pont a lényegét nem érti annak, mitől tudott stílusteremtő lenni az a banda – és én ezt bizony elsősorban Jeff kivételes, ösztönös tehetségének számlájára írom. A faszi nyilván nagyon messze áll attól, hogy virtuóznak nevezzük, viszont ma is olyan könnyedséggel rántja elő a fortyogó, ördögien gördülő riffeket, ami párját ritkítja. És szerencsére ezúttal is telepakolta az egész albumot gyilkos témákkal, amelyek a bivalyerejük mellett mindig kellően ízesek is. A Blood Stained, a War vagy a Black N Roll sűrű zúzda-témáinak lehetetlen ellenállni, de szépen elkapta a Forged In Hell finomabb, heavy metalosra vett gitárjait is, mint ahogy az I Kneel To No God csikorgó-vijjogó témái is elevenen zabálnak fel (bár itt magából a dalból többet is ki lehetett volna hozni). És nagyon odaver a gyors Time To Die is, ahol – kissé pikáns módon – a Venom egyik nagyon egyértelmű követője, a Slayer világa köszön vissza nagyon nyilvánvalóan a gitárokban, és maga a szám is az egyik legkerekebb az egész lemezen.
Tisztában vagyok vele, hogy nem lehet mindenki kedvence ez a zene, ahhoz túl nyers, barbár és színpadias, viszont aki vonzódik a Venom és leágazásai világához, és szeretné ezt a régi érzésvilágot ízig-vérig mai köntösben hallani, az ne keressen tovább. Mantas riffjei 2017-ben is ölnek!
Hozzászólások
Ha Mantas az agy,az M-Pire névre miért nem kapta fel a fejét senki? Hány lemezt adtak el? A jó zenét nem a név viszi,hanem a jó zene teszi patinássá a nevet.Minek 2 Venom.
Teljesen korrekt a hozzászólás.Nekem pl. a Very depths nagy kedvencem.Ami zavart:Volt már egy Venom....minek még egy?? az M-Pire név nem volt elég húzós?
Lopott dallam? Metanor, ne bomolj már... Mantas a Venom agya, lelke, és nem a Cronos nevű úriember, erről ennyit.
Ebből is következik az, hogy az igazi Venom (Inc) magasan veri Cronos összes 2000 utáni próbálkozását.
Annak ellenére, hogy Cronost minden tirpáksága ellenére, valamilyen megmagyarázhata tlan oknál fogva kedvelem, azt kell hogy mondjam, hogy ez eredeti Venom hangulatát a Venom Inc viszi igazán tovább ezzel a lemezzel.
Hölgyek-urak, írhatnátok az új Tytan és az új Warfare lemezekről is \m/
10/10
Metal we bleed \m/