Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„A mai rockból hiányoznak az időtlen dallamok, amelyek tinédzserkorodban az egész nyaradat meghatározták”

0729joshNemrég egy hiphopos projektbe fogott Josh Todd, és mint egy friss interjúból kiderült, az énekes nem véletlenül tapogatózik más irányokba: a Buckcherry frontembere olyan gondolatokat fogalmazott meg, amelyek igen gyakran előkerülnek a rockzene mai állapotával kapcsolatban.

„Úgy gondolom, a rockzene nem véletlenül tart jelenleg ott, ahol tart", mondta a rockzene mai állapotáról az énekes az amerikai FM94 rádióban. „Nem akarom fikázni a csapatokat, akik most a színtéren mozognak, és a legjobbnak gondolják magukat, mert ez az a mentalitás, amire szükség van. Személy szerint azonban úgy gondolom, hogy a mai rock elég zavaros meg felejthető, és már nem jelenti ugyanazt a szórakozást, mint azelőtt. És ennek változnia kell. Annak idején az volt a legnagyszerűbb ebben a műfajban, hogy feltettél egy AC/DC-lemezt, és tudtad, hogy amit hallasz, az időtlen. Ha ma meghallgatod a Back In Blacket, ugyanolyan jó, mint húsz évvel ezelőtt, mert táncolhatsz rá, dughatsz rá, bulizhatsz rá. És ez jelentette régen a rockzene varázserejét. Ezzel szemben ha ma bekapcsolok egy rockrádiót, azt mondom: istenem, ez annyira lehangoló... Nincsenek már gitárhősök, és nincs sok nagyszerű, karizmatikus frontember sem: hiányoznak az olyan zenekarok, ahol minden az előadásról szól. Nincs hozzájuk nőve a gitár, nem használják ki a teljes arzenáljukat. És ez egyszerűen unalmas így. Felejthető. Ez a bajom a mai rockzenékkel. Minden zenekar olyan, mint a többi. Hiányoznak azok az időtlen dallamok, amelyek tinédzserkorodban az egész nyaradat meghatározták."

Todd szerint a fenti szempont roppant fontos lenne. „Nézd, alapvetően fiataloknak zenélünk, mert amikor idősebb leszel, és dolgozni kezdesz, már nem a zene határozza meg, ki vagy. Felnősz, és felnőttként felelősen kell élned. Teljesen más a helyzet, mint amikor középiskolába jársz, minden nagyon fontosnak tűnik, változik a tested, meg akarod szerezni a csajt, satöbbi, és minden mozgásban van körülötted. A zene ebben az életkorban jelenti a legtöbbet az embernek. Így amikor ma zenét hallgatok, mindig megkérdezem a 15-17 éves önmagamat, hogy olyasmi szól-e, ami tetszett volna akkor, amihez kötődni tudtam volna. És a válasz többnyire nemleges."

 

Hozzászólások 

 
-1 #25 necromedve 2016-07-30 11:29
Azt ne felejtsük: régen a kiadók meg tudták tervezni, mikor hoznak ki egy-egy lemezt, kapott felvezetést, aztán a rádiók, mtv egy egész nyáron át nyomta az aktuális (rock) slágert, persze, hogy az határozta meg valakinek a nyarát... :P
Ma meg kicsit szabadabban válogathatnak az emberek, nincs ilyen nyomás, hogy jóra hallgattatnak velem valamit, mert a csapból is az folyik. Vagyis én személy szerint meg tudok szabadulni a szeméttől. Utoljára talán a Poker Face volt az, amibe nem tudtam nem beleszaladni, a szomszéd autószerelőből óránként 2x bömbölt pár éve, azóta is a fejemben van, ahogy pár zenetévés Kozsó és Republic dal is. :P
Nyilván ha Lady Gaga helyett rock előadót tesznek be óránként kétszer, akkor az lett volna a sláger az adott nyáron, ennyi.
illetve jön ki manapság annyi új lemez, hogy ha mindet letöltöm és meghallgatom, nem fogom tudni olyan szinten jóra hallgatni őket, mint mikor még másolt kazettán szereztem be a zenéket, ígyéves szinten mondjuk 2-300 albumot hallgattam meg összesen, ugyanannyi időt szánva zenehallgatásra .
Idézet
 
 
+5 #24 notreadam 2016-07-30 09:08
[quote name="deniro2"]Ez mindannyiunk problémája. Egyrészt a millió zenéből nagyon nehéz kiszűrni a jókat, másrészt, ha végtelen sorban állnak a meghallgatásra váró lemezek, akkor nem fogsz olyat hallgatni, ami éppen nem annyira tetszik, és visszatérni sem igen fogsz hozzá, mert mindig lesz új.

Egyrészt igazad lehet, de inkább az úgymond belépőkre.Másrészt aki már régebb óta hallgat zenét, annak már kiforrott zenei ízlésvilága van(nem divatmajmokra gondolok),ami egyfajta szűrő ami már jelentősen szűkíti a kört, tudod mit keresel mi jelent minőséget és mi az amire időt fogsz szánni.Ez persze nem jelent szűklátókörűség et, magamból kiindulva, én is sokféle stílust kedvelek, a pop-tól kezdve a rock-metal műfajon keresztül, noha a fő vonal valóban az utóbbi.Sőt, az elektronikus zenéktől sem zárkózom el.Ebből is látható hogy nem emelek korlátokat, rengeteg zene/műfaj érdekel és bőven belefér az új zenék/zenekarok megismerése is.Hozzáteszem nem a zenéről szól a napom, családom van,dolgozom etc. , max esténként tudok szánni rá időt, ha tudok.. Régóta, 26 éve hallgatok zenét,mindig is volt választék bőven de még sose tört rám a frász, hogy úristen mennyi rohadt zenekar!!Na most ehhez valóban az kellett amiről korábban beszéltél, a megismerés!Itt a fejekkel van a baj , hozzáállással, gondolkodással és ebben megint egyetértünk. Úgy valóban nem lehet, hogy félszámokat hallgatok, tekerek tovább majd ítélek.Ez nem zenerajongás, ez valami más.Anno nekem is számos olyan album volt,ami nem tetszett elsőre, egyik legjobb példa a Type O - Bloody Kisses-je,nem könnyű anyag,egy két éven belül azonban kedvenccé vált.Viszont erről a sokat emlegetett tömegtermelésrő l létezik adat, mondjuk sokkal több zenekar van mint 10-20 évvel ezelőtt vagy évente dobálják a zenekarok felénk az albumokat??Utóbbit nem tartom valószínűnek, nem lehet hogy csupán a technika fejlődésének köszönhetően a többhöz való hozzáférés mondatja ezt és valójában régen is volt ennyi zenekar/zene?
Idézet
 
 
#23 cápaidomár 2016-07-29 22:23
Deniro2: oké, ez igaz. De "szerencsére" én elég finnyás vagyok. :-)
Idézet
 
 
+3 #22 Jánosi Péter 2016-07-29 21:50
Nem ismerem az eredeti zenekarát, de azt állítani, hogy hiányoznak az időtlen dallamok a rockzenében és emellett megjelentetni egy nagyrészt dallamtalan hiphop anyagot számomra hiteltelen.
Idézet
 
 
#21 Tom 2016-07-29 15:10
Tömegtermelésrő l:
az Encyclopaedia Metallumra idén, az első hét hónapra 3700 "Full-length" album adatait töltötték fel, napi 17-18 albumot.
Csemegézzél belőlük
Másik
ha minden évben csak egy TOP20-at gyűjtesz be, akkor 25 év alatt összeszedtél 500 lemezt. Olyan sok az a TOP 20? Nem. Kevés az az 500 lemez? Ha napi 4-et tudsz meghallgatni, akkor 4 hónap alatt végig érsz a soron
Idézet
 
 
#20 deniro2 2016-07-29 13:50
Ez mindannyiunk problémája. Egyrészt a millió zenéből nagyon nehéz kiszűrni a jókat, másrészt, ha végtelen sorban állnak a meghallgatásra váró lemezek, akkor nem fogsz olyat hallgatni, ami éppen nem annyira tetszik, és visszatérni sem igen fogsz hozzá, mert mindig lesz új.

Idézet - cápaidomár:
... De ez legyen az ő bajuk! Szerintem, ha valamiben csak egy kicsit is, de látod a fantáziát, akkor rá kell szánni az időt, mert érdemes. Értem én, hogy a sok lusta - kiégett - alak inkább beleteker, hogy aztán elmondhassa, ja, igen, én ezt is hallottam már, meg azt is - mert naprakész vagyok -, de lehet másképp is hozzáállni. Meg ott vannak azok, akik szabályosan gyűjtik az MP3 file-okat a telójukra, de ez egy szemlélet, nem pedig zeneszeretet. Ez a megfelelési kényszer, plusz az, hogy akkor így vágnak fel a teló memória kapacitására. Pont amiatt, amit írsz.
Idézet
 
 
#19 cápaidomár 2016-07-29 13:33
... De ez legyen az ő bajuk! Szerintem, ha valamiben csak egy kicsit is, de látod a fantáziát, akkor rá kell szánni az időt, mert érdemes. Értem én, hogy a sok lusta - kiégett - alak inkább beleteker, hogy aztán elmondhassa, ja, igen, én ezt is hallottam már, meg azt is - mert naprakész vagyok -, de lehet másképp is hozzáállni. Meg ott vannak azok, akik szabályosan gyűjtik az MP3 file-okat a telójukra, de ez egy szemlélet, nem pedig zeneszeretet. Ez a megfelelési kényszer, plusz az, hogy akkor így vágnak fel a teló memória kapacitására. Pont amiatt, amit írsz.
Idézet
 
 
+1 #18 deniro2 2016-07-29 13:14
Nem egészen. A tömegtermelést nem lehet "leszarni", mert emiatt nehezebben találod meg az értékes zenéket,. Ráadásul az ezzel összefüggésben kialakult zenehallgatási szokások nem támogatják az elmélyülést és soha nem fogsz időtállónak tartani egy olyan zenét, amit 2x áttekertél, aztán mentél tovább. Számtalan olyan kedvencem van, amit kezdetben nem kedveltem, de ha már megvettem, hallgattam és idővel rájöttem, hogy mennyire jó zene. Erre manapság nem sok esély van, a többség fél szám alapján ítél és lép is tovább.

Idézet - cápaidomár:
Van igazság abban, amit mondasz, de alapvetően az egész csak hozzáállás kérdése. Le kell szarni a tömegtermelést! Ha elég időt szánsz egy frissen megjelent produkcióra (már ami egyáltalán felkelti az érdeklődésed), akkor joggal mondhatod mondjuk 5 év múlva, hogy hát, ez bizony nem állta ki az idő próbáját. Ma is vannak faszányos dolgok, igen, de az esetek többségében bizony gyorsan elszáll felettük az idő - tömegtermelés ide vagy oda.
Idézet
 
 
+2 #17 deniro2 2016-07-29 13:06
Úgy, ahogy mondod. A tehetséges zenészek nem haltak ki, de tömegtermelés van és megváltoztak a zenehallgatási szokások.

Idézet - Pista bá:
Azért ez elég összetett kérdés szerintem.Kategórikusan kijelenteni,hog y régen jó zenéket tudtak írni,ma meg nem...hát.Elég szűklátókörű hozzáállás ez. Zenék voltak régen is és vannak ma is.Ami változott,az a világ.A zenészek "tömegtermelnek",mivel erre van igény.Ráadásul régen elég macerás és költséges volt nótákat rögzíteni,így nyilván csak azt rögzítették,ami ben érzeték a szükséges pluszt,ma meg ahhoz,hogy valaki felvegyen pár dalt,elég egy számítógép és még a zenei tudás se kitétel legtöbbszőr. De ha a zenehallgatók szemszögéből vizsgáljuk a dolgot....nos...régen volt ugyebár pár kazetta,esetleg lemez amit aztán jól ronggyá hallgatott az ember.Ezek a dalok bizony örökre beleégtek mindenkibe.Így lett belőllük időtálló sláger.Ma viszont kijön egy új zene az ember belehallgat,vég igpörgeti egyszer-kétszer és már el is felejti,mivel közben már kijött egy másik ami amúgy szintén erre a sorsra fog jutni jó eséllyel.Idejük sincs rá,hogy beérjenek a nóták....
Idézet
 
 
#16 cápaidomár 2016-07-29 13:05
Idézet - Pista bá:
Azért ez elég összetett kérdés szerintem.Kategórikusan kijelenteni,hog y régen jó zenéket tudtak írni,ma meg nem...hát.Elég szűklátókörű hozzáállás ez. Zenék voltak régen is és vannak ma is.Ami változott,az a világ.A zenészek "tömegtermelnek",mivel erre van igény.Ráadásul régen elég macerás és költséges volt nótákat rögzíteni,így nyilván csak azt rögzítették,ami ben érzeték a szükséges pluszt,ma meg ahhoz,hogy valaki felvegyen pár dalt,elég egy számítógép és még a zenei tudás se kitétel legtöbbszőr. De ha a zenehallgatók szemszögéből vizsgáljuk a dolgot....nos...régen volt ugyebár pár kazetta,esetleg lemez amit aztán jól ronggyá hallgatott az ember.Ezek a dalok bizony örökre beleégtek mindenkibe.Így lett belőllük időtálló sláger.Ma viszont kijön egy új zene az ember belehallgat,vég igpörgeti egyszer-kétszer és már el is felejti,mivel közben már kijött egy másik ami amúgy szintén erre a sorsra fog jutni jó eséllyel.Idejük sincs rá,hogy beérjenek a nóták....


Van igazság abban, amit mondasz, de alapvetően az egész csak hozzáállás kérdése. Le kell szarni a tömegtermelést! Ha elég időt szánsz egy frissen megjelent produkcióra (már ami egyáltalán felkelti az érdeklődésed), akkor joggal mondhatod mondjuk 5 év múlva, hogy hát, ez bizony nem állta ki az idő próbáját. Ma is vannak faszányos dolgok, igen, de az esetek többségében bizony gyorsan elszáll felettük az idő - tömegtermelés ide vagy oda.
Idézet
 
 
+3 #15 cápaidomár 2016-07-29 12:56
Idézet - Thomas:
Különben ugyanezt a popzenéről is el lehet mondani. És soha nem szerettem a popzenét, de mégis ha hallom a nyolcvanas évek számait, meglepően jónak találom őket. Jobbnak, mint amit ma összekutyulnak :)


Én szeretem a pop zenét is, és határozottan állíthatom, hogy a '80-as években ezerszer jobbakat írtak, mint ma. Nyilván akkor is voltak kiadók által ugráltatott csapatok, előadók, de még az is jobb volt. Hogy miért, arról oldalakat lehetne szerintem megtölteni, de egy dolog biztos: az az időszak egészen rendkívül izgalmas volt, és volt akkor valami a levegőben. Ebbe pedig belejátszott egy sor technikai újítás, de mondom: erről tényleg rengeteget lehetne beszélni.

Frontiers +1! Totál egyetértek.
Idézet
 
 
+15 #14 Pista bá 2016-07-29 12:43
Azért ez elég összetett kérdés szerintem.Kategórikusan kijelenteni,hog y régen jó zenéket tudtak írni,ma meg nem...hát.Elég szűklátókörű hozzáállás ez. Zenék voltak régen is és vannak ma is.Ami változott,az a világ.A zenészek "tömegtermelnek",mivel erre van igény.Ráadásul régen elég macerás és költséges volt nótákat rögzíteni,így nyilván csak azt rögzítették,ami ben érzeték a szükséges pluszt,ma meg ahhoz,hogy valaki felvegyen pár dalt,elég egy számítógép és még a zenei tudás se kitétel legtöbbszőr. De ha a zenehallgatók szemszögéből vizsgáljuk a dolgot....nos...régen volt ugyebár pár kazetta,esetleg lemez amit aztán jól ronggyá hallgatott az ember.Ezek a dalok bizony örökre beleégtek mindenkibe.Így lett belőllük időtálló sláger.Ma viszont kijön egy új zene az ember belehallgat,vég igpörgeti egyszer-kétszer és már el is felejti,mivel közben már kijött egy másik ami amúgy szintén erre a sorsra fog jutni jó eséllyel.Idejük sincs rá,hogy beérjenek a nóták....
Idézet
 
 
+1 #13 Venomádi 2016-07-29 12:26
Idézet - Thomas:
UI. S számos gitároshaverom kifejtette nekem azt, hogy a mai gitárjáték fényévekkel jobb, technikásabb, mint húsz évvel ezelőtt. Ma sokkal komplexebb játéktudás kell a profizmusba való belépéshez. Mondom, mondták mások. De elég csak felnézni a youtube csatornára...


Na ez a lemez is unalmas már. Láttam pár ilyen hőst yt-n, és el tudom mondani, profi volt és feelinges, de hihetetlenül unalmas is. Eddig még egy olyat nem hallottam, ami megfogott volna ilyen instrumentális hokizásból. Ezt most szobagitárosokr a értem, mert a Satriani-t azért csípem. De aki jó gitáros, az tudja, hogy akármennyi hangot is játsszon, azoknak mind jókor kell megszólalniuk egy nótában. Ha meghallgatsz egy Panterát, vagy egy Trouble-t, pont ezt érzed. Ez egy működőképes elv a fentiekkel szemben.
Idézet
 
 
+3 #12 frontiers 2016-07-29 12:18
A 80-as években pont az volt zseniális, hogy nem bonyolúlt dalok születtek, viszont olyanok, amik megmaradtak az örökkévalóságna k. És lehet itt felhozni a technikát, meg, hogy mennyire fejlett ma a gitárjáték, meg sem közelítik ezek The Edge-t, Bryan May-t, Slash-t, Mr. Sambo-t vagy Eddie Van Halen-t! Az a baj a mai zenével, hogy pont az veszett ki belőle, amiről szólnia kellene, tehát a lélekről., És tisztában vagyok vele, hogy a 80-as években is a pénzről szólt az egész, de mégis úgy érzem, akkor törekedtek az előadók arra, hogy jó dalokat írjanak, ma már nem,
Idézet
 
 
-3 #11 Thomas 2016-07-29 12:05
Szerintem nem ez a lényeg(mármint a komplexitás). Nem azon vitatkozom hogy egy zenész ne legyen képzett, viszont ne a technikáját fitogtassa , hanem tudjon olyan zenét írni ami elkapja az embert, érzéseket fakaszt,hangula ta van. Attól még lehet zseniálisan játszani , ott van Eddie van halen , sose ment át túlzott komplexitásba (a dalokra értve)mégis nagyon rafináltan játszott ami nem ment a dalok rovására. Ott van a Don't Tell Me nóta a Balance-ról, nem bonyolult mégis zseniális az egész és hátborzongatóan feelinges, azonnal elkapja az embert! Nem azt gondolom, hogy a mai zenészek rosszabbak vagy képzetlenebbek , viszont hogy nem tudnak olyan karakteres nótákat írni az tuti.
Én főleg progresszív rockban és metalban utazom, de nekem egy Haken és egy Leprous mai album van annyira izgalmas, mint bármilyen előzmény mondjuk a kilencvenes évek elejéről. Sőt őszintén, nem nagyon szeretem a nyolcvanas évek albumainak hangzását, főleg a puffogó dobokat, ezért néha szivesebben hallgatok kortárs metálzenét. Szeretem érezni, hogy horzsol a gitár :)
Talán a filling,a szólok izessége terén érzek valami hiányosságot, s ennyiben egyetérhetünk. :)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Within Temptation - Budapest, PeCsa Music Hall, 2014. március 14.

 

Queensryche - Budapest, Club 202, 2013. október 23.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Orphaned Land - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

Watch My Dying - Gödöllő, Trafó, 2003. május 23.