Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Blackmore: „A mai rádiós szarságok iszonyatosan rosszak”

Semmilyen új zenét nem hallgat önszántából Ritchie Blackmore. A Deep Purple és a Rainbow legendás gitárosa ugyanakkor képben van számos mai előadót illetően – csak éppen nem tartja őket sokra.

1121bn

Friss videót tett közzé Ritchie Blackmore, amelyben arról esik szó, milyen muzsikákat hallgat manapság. „Úgy őrzöm meg a zene iránti szenvedélyemet, hogy csupa régi dolgot hallgatok az 1400-as meg az 1500-as évekből – mondta a 79 éves gitáros. – Meg néhány zenekart, akikkel összebarátkoztam Németországban, Csehországban, Finnországban, Svédországban: ezek is mind ezt a muzsikát nyomják, amit tényleg izgalmasnak találok. Valóságos megszállottja vagyok. Akkoriban még tényleg teljesen organikus volt a zene… Ez fog meg benne.”

A mai sztárok természetesen nem Blackmore-nak szólnak. „Amerikában sosem hallgatok rádiót, ott mindig csak a legújabb dolgokat játsszák. Ahogy haladunk előre az időben, és váltják egymást a nemzedékek, egyre kevésbé tudok azonosulni a rádióban játszott zenékkel. És rock’n’rollt sem nagyon hallgatok már. Ott is inkább az ’50-es évekbeli dolgokat pörgetem, amikor még friss volt ez az egész: Elvis Presley-t, Scotty Moore-t, James Burtont és Ricky Nelsont, a The Everly Brotherst például nagyon szeretem. És persze Buddy Holly volt annak idején a kedvencem közülük. Kicsit úgy érzem magam, mint valami öreg nagypapa, aki panaszkodik a rádiókban adott zenék miatt. De akkor is úgy érzem, hogy a ’70-es években még tényleg tartalmas zenéket nyomtak: ott volt például Eric Clapton meg a Cream, lement a White Room, nem kellett bele semmi túlzás, de egyből azt mondtad magadban, mennyire hatalmas nóta. A White Room például tényleg fantasztikus. Imádom a Creamet. Eric kezdte el ezt az egészet, ez teljesen nyilvánvaló. Sokféle zenét szeretek, de ilyesmiket csak nagyon ritkán hallok a rádióban. De mondjuk eleve inkább a beszélgetős műsorokat szeretem, amikor arról van szó, kit választottak elnöknek, és a többi. A legtöbb embert az ilyesmi halálra untatja. De a saját szemszögemből nézve jó zenét nem hallani. Illetve, lehet, hogy jók ezek a zenék, csak én nem hallgatnék magamtól ilyesmit.”

Blackmore saját bevallása szerint tudja, miről beszél. „Amikor a családdal beülünk a kisbuszba és elindulunk nyaralni, mondjuk húsz mérföldnyire, mert nem szeretek utazni, akkor persze csak Taylor Swift és hasonló előadók szólnak. Nehezen azonosulok ezekkel, de ettől még persze nem rosszak. A mai fiatalok erre kíváncsiak, és nekik bizonyára épp olyan nagyszerűek, mint nekem a The Beatles, a Cream meg Jimi Hendrix volt. Szóval igazából nincs okom panaszra, de szeretek panaszkodni, szóval panaszkodom is: szerintem a mai rádiós szarságok iszonyatosan rosszak.”

 

Hozzászólások 

 
#19 JamesSmith2 2024-12-06 22:38
Teljesen igaza van. Benyomod a Rádió 1-et és rájössz, hogy miről beszél. Ott csak a moslék és a hulladék van. Iszonyat kellemetlen.
Idézet
 
 
#18 Ottó 2024-12-06 19:33
A faszinak olyan életműve van, hogy sokan a mai "sztárok" közül bőven megelégednének a felével is. Nem akar mást csinálni, mint a saját zenéjét játszani, amíg csak tudja. És közben néha elmondja a véleményét. Megteheti közel 80 évesen, ilyen múlttal a háta mögött? Claptonról mint gitárosról valóban nincs túl jó véleménye, ahogy Hendrixről sem. A technikájukat nem tartja túl sokra, de a munkásságukat elismeri, olvassatok utána.
Idézet
 
 
#17 Eugen 2024-12-06 13:44
Idézet - 2Gábor2:
Idézet - Eugen:
Honnan vannak neki felvételei az 1400-as évekből?


Ahonnan mások Bachot, Vivaldit stb hallgatnak...


De akkor még csak bakeliten jelentek meg a zenék, vagy már volt CD is?
Idézet
 
 
#16 Csiba 2024-12-05 20:49
A legjobb! Azt csípem benne a legjobban,hogy abba tudta hagyni idöben a rock zenét,nem égeti magát 70+osan rockerként a színpadon/nem úgy mint kortársai,akik bazári majmot csinálnak magukból pl Halford,stb/! Egyébként volt határőrként lekezeltem az útlevelét 91-ben!
Idézet
 
 
#15 Asidotus 2024-12-05 18:39
Idézet - Hangdalar:
Ahhoz képest, hogy kb. 20 éve egy interjúban azt mondta, hogy szerinte Eric Clapton nem tud gitározni, eléggé megváltozott a nézőpontja.

Jó dalokat írni nem kell nagy zenélni tudás. Innen is ki lehetne dobni a Klasszikushock nagyját, ha elvárás lenne a nagyfokú hangszerkezelés i jártasság.

De tény, hogy a popzene egyre butább, egyre rosszabb.
És az is tény, hogy Blackmore egy öreg nagypapa
Idézet
 
 
#14 2Gábor2 2024-12-05 13:14
Idézet - Eugen:
Honnan vannak neki felvételei az 1400-as évekből?


Ahonnan mások Bachot, Vivaldit stb hallgatnak...
Idézet
 
 
#13 2Gábor2 2024-12-05 13:11
Idézet - Bahn&Scorper:
Idézet - teszter:
fajt elolvasni. a lenyeget vegul is beismerte, egy hazsartos ven fasz lett belole, aki egezs nap panaszkodik, es osszevissza beszel.


Mondhatjuk így is, de nemcsak az évek alapján lett egy rigolyás vénember... nem kell persze bemutatni, hogy előtte is milyen bogaras volt. Az,hogy a zenei ízlése változik, még lehet természetes minden szempontból. Nekem viszont két másik mondat is szembe tűnt:

Idézet:
De mondjuk eleve inkább a beszélgetős műsorokat szeretem, amikor arról van szó, kit választottak elnöknek, és a többi. A legtöbb embert az ilyesmi halálra untatja.


Engem is, a Kossuth rádióval már 30 évvel ezelőtt is ki lehetett kergetni a világból - de a tévés változatokat és a podcastokat is utálom - ez alapján pedig tök mindegy, hogy milyen politikai- meg világnézet van bennük. De a szüleim is pont az a generáció, mint Blackmore, nekik sokkal természetesebb dolog ilyet nézni, hallgatni.

Viszont amíg ők már ilyenek voltak nemhogy 30, de 40 évvel ezelőtt is, ez már egyértelműen a kellemetlen öregedésre utal:

Idézet:
Amikor a családdal beülünk a kisbuszba és elindulunk nyaralni, mondjuk húsz mérföldnyire, mert nem szeretek utazni...


Értem itt is azt, hogy három zenekarral is végigjárta már a világot, és hogy ebbe nemcsak 70-en túl lehet belefáradni (ld. Araya vagy legújabban Christofer Johnsson), de itt azért én is érzek valami kellemetlen befordulást, beszűkülést. Pedig ha más nem, pont a családja fiatalíthatná egy kicsit...


Nem mutat az semmit.
Én mindig utáltam utazni, huszonévesen is. Unalmas, fárasztó, felesleges időpocsékolás, de leginkább az előkészületeit utálom. Na bumm.
Idézet
 
 
#12 Szikula Gellért 2024-12-05 12:26
Én már vagy 20 éve nem hallgatok rádiót. Ha zenét akarok hallgatni akkor bedobok valamit a gyűjteményből a lejátszóba.
Idézet
 
 
#11 Guvat Jenőné 2024-12-05 11:24
Idézet - TSCHYMPYLY:
Idézet - teszter:
akkor persze csak Taylor Swift és hasonló előadók szólnak. Nehezen azonosulok ezekkel, de ettől még persze nem rosszak.

VS

szerintem a mai rádiós szarságok iszonyatosan rosszak.

fajt elolvasni. a lenyeget vegul is beismerte, egy hazsartos ven fasz lett belole, aki egezs nap panaszkodik, es osszevissza beszel.


Nem is kell ahhoz házsártos vén fasznak lenni, hogy a mai rádiós szarságokat iszonyatosan rossznak lássuk.....ugyanis iszonyatosan nagy kupac trágya az egész...


Nem erről van szó, hanem hogy kér sorral felette még azt mondja szó szerint, hogy nem rosszak, aztán pedig a következő lélegzetvételné l, hogy iszonyatosan rosszak.
Idézet
 
 
#10 Bahn&Scorper 2024-12-05 11:16
Idézet - teszter:
fajt elolvasni. a lenyeget vegul is beismerte, egy hazsartos ven fasz lett belole, aki egezs nap panaszkodik, es osszevissza beszel.


Mondhatjuk így is, de nemcsak az évek alapján lett egy rigolyás vénember... nem kell persze bemutatni, hogy előtte is milyen bogaras volt. Az,hogy a zenei ízlése változik, még lehet természetes minden szempontból. Nekem viszont két másik mondat is szembe tűnt:

Idézet:
De mondjuk eleve inkább a beszélgetős műsorokat szeretem, amikor arról van szó, kit választottak elnöknek, és a többi. A legtöbb embert az ilyesmi halálra untatja.


Engem is, a Kossuth rádióval már 30 évvel ezelőtt is ki lehetett kergetni a világból - de a tévés változatokat és a podcastokat is utálom - ez alapján pedig tök mindegy, hogy milyen politikai- meg világnézet van bennük. De a szüleim is pont az a generáció, mint Blackmore, nekik sokkal természetesebb dolog ilyet nézni, hallgatni.

Viszont amíg ők már ilyenek voltak nemhogy 30, de 40 évvel ezelőtt is, ez már egyértelműen a kellemetlen öregedésre utal:

Idézet:
Amikor a családdal beülünk a kisbuszba és elindulunk nyaralni, mondjuk húsz mérföldnyire, mert nem szeretek utazni...


Értem itt is azt, hogy három zenekarral is végigjárta már a világot, és hogy ebbe nemcsak 70-en túl lehet belefáradni (ld. Araya vagy legújabban Christofer Johnsson), de itt azért én is érzek valami kellemetlen befordulást, beszűkülést. Pedig ha más nem, pont a családja fiatalíthatná egy kicsit...
Idézet
 
 
#9 Montenegro 2024-12-05 11:13
Idézet - Eugen:
Honnan vannak neki felvételei az 1400-as évekből?


Hol olvastad, hogy felvételei vannak?
Idézet
 
 
#8 Asdasd 2024-12-05 10:56
Idézet - Hangdalar:
Ahhoz képest, hogy kb. 20 éve egy interjúban azt mondta, hogy szerinte Eric Clapton nem tud gitározni, eléggé megváltozott a nézőpontja.



Ez kurva nagy
Idézet
 
 
#7 TSCHYMPYLY 2024-12-05 10:53
Idézet - teszter:
akkor persze csak Taylor Swift és hasonló előadók szólnak. Nehezen azonosulok ezekkel, de ettől még persze nem rosszak.

VS

szerintem a mai rádiós szarságok iszonyatosan rosszak.

fajt elolvasni. a lenyeget vegul is beismerte, egy hazsartos ven fasz lett belole, aki egezs nap panaszkodik, es osszevissza beszel.


Nem is kell ahhoz házsártos vén fasznak lenni, hogy a mai rádiós szarságokat iszonyatosan rossznak lássuk.....ugyanis iszonyatosan nagy kupac trágya az egész...
Idézet
 
 
#6 Guvat Jenőné 2024-12-05 10:08
Idézet - Carrast:
Szerintem igaza van, valamelyik étteremben ültünk a céggel és benyomták a rádiót. Mondom bazmeg, ezek a szarok a mai rádiós zenék? Egyik ugyanolyan volt mint a másik, puttyogás, vmi csaj rinyákolt benne, esetleg rap, még több puttyogás, már dallam se nagyon volt ezekben. Én is inkább régebbi zenéket hallgatok ha már "rádió". És persze black metalt, abból bármennyi jöhet :D JA és ajánlom a 14. 15. százdai világzenéket is, pl Jordi Savall Hispérion XXX !!! nagyon jók!


Pont ugyanezt gondolja a metálról az átlagos állampolgár. A metálosok is csak Normi Norbertek pepitában.
Idézet
 
 
#5 Hangdalar 2024-12-05 10:04
Ahhoz képest, hogy kb. 20 éve egy interjúban azt mondta, hogy szerinte Eric Clapton nem tud gitározni, eléggé megváltozott a nézőpontja.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Slipknot - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Destruction - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Accept - Budapest, Club 202, 2011. február 2.

 

Orphaned Land - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

Dark Tranquillity - Budapest, Dürer Kert, 2010. október 14.

 

ZZ Top - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2009. október 15.