A kisebb előadók rosszul járnak az internetes letöltögetésekkel, a régi nagy nevek azonban nem feltétlenül – legalábbis ezt állítja Vivian Campbell, a Def Leppard gitárosa. Ő persze könnyen beszél, hiszen zenekara több mint 65 millió lemezt értékesített az elmúlt három évtized folyamán...
„Ma már minden teljesen másképp működik ahhoz képest, mint amikor én elkezdtem", mondta a Beatweek magazinnak Vivian Campbell (a képen még a DIO-korszakban látható). „Az internet egy rakás ajtót nyitott meg, és megnövelte a zenészek játékterét. Ma már nem léteznek igazi szűrők, ami persze azt is jelenti, hogy több a szar, mint valaha. Tényleg vadászni kell a jó dolgokra. Ezek az idők elsősorban az új zenekarok számára nehezek, mert annak idején egy sláger egészen az emberek DNS-éig tudott hatolni a rádiós és MTV-s nyomatás révén. Egy mai sláger abszolút nem úgy sláger, mint egy húsz évvel ezelőtti sikerdal. Óriási a verseny, roppant nehéz elérni az embereket. Egyszerűen túltelített a piac, és nincsenek meg a korábbi kapuőrök."
Campbell nem rejtette véka alá: a Def Leppardnak nem feltétlenül tett rosszat a netes zenekalózkodás. „Ez csak a személyes véleményem, nem zenekari álláspont: szerintem a kalózkodás nem kimondottan káros nekünk. Az új bandáknak az, de számunkra egy rakás új rajongót hozott, csupa fiatalt. Az internet ebből a szempontból semmiképpen sem ördögtől való. Tudom, hogy egy rakás kölyöknek ott figyel az iPodján a teljes katalógusunk, és abban is biztos vagyok, hogy nem mindannyian fizettek ezért pénzt. De lehet, hogy ezeknek a srácoknak egy része már megveszi a koncertjegyet, és eljön minket megnézni élőben. Nekünk már nem létfontosságú, hogy rengeteg lemezt adjunk el, így örülünk neki, hogy az emberek még ma is hallgatják a dalainkat. Ez számunkra fontosabb, mint hogy fizessenek is érte... Később minden értelemben megtérül majd a dolog."
Vivian szerint a zenészek utolsó védőbástyája az élő fellépés, a koncertezés, hiszen végső soron minden itt dől el. „A technológia fejlődése könnyebbé tette a zene elkészítését és persze a zene manipulálását is. A stúdióban összebarkácsolt, gépek segítségével összerakott zenével operáló bandák ugyanakkor nem mindig működnek élőben. A mai előadók között is akad egy rakás kiváló koncertcsapat, sokan viszont képtelenek megszólalni egy bulin, mert nem organikus a zenéjük", mondta a gitáros.
A Def Leppard történetének első hagyományos koncertalbuma, a Mirrorball június első felében jelent meg, és az amerikai listák 16. helyén nyitott, miután 20 ezer példányban fogyott az első héten. A banda a lemezen szereplő egyik új dal, az Undefeated révén első ízben hozott ki bármit is hivatalos digitális formátumban.
Hozzászólások