Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Miért érdemelne Izzy ugyanannyit, mint Slash, amikor sokkal többen fizetnek Slashért, mint Izzyért?”

Az év egyik legsikeresebb turnéja kapcsán természetesen mindenki a főszereplők zsebében turkál, de ezen nincs is semmi meglepő. A W. Axl Rose-hoz közeli GNRTruth oldalon most a kulisszák mögé engedett betekintést a mindig jól értesült – és általában az énekes álláspontját direktben közvetítő – adminisztrátor, MSL.

0624gnr

Senki sem tudja, pontosan kicsoda a GNRTruth oldalt üzemeltető MSL, de bennfentes információi alapján W. Axl Rose közeli munkatársa lehet, és sokan úgy vélik, néha egyenesen az énekes szól általa – ennek megfelelően amit mond, arra általában oda is figyelnek. Nem meglepő, hogy Izzy Stradlin múlt heti megnyilvánulását is ő kommentálta, és ugyan reakciója még csak félhivatalosnak sem tekinthető, az eddigiek alapján nincs okunk kételkedni benne, hogy lehet valami alapja. „Tudjuk, hogy Izzy próbált a többiekkel egy ponton, és tárgyaltak arról is, hogy az áprilisi koncertek némelyikén ott lesz”, írta MSL. „Viszont soha nem volt szó közöttük egyenlő pénzekről: Izzyvel felbukkanásonként ötszámjegyű összegről beszéltek. És ha ötszámjegyű összegekről egyeztetnek, ott azért elég nagy a játéktér: 10 ezer? 99 ezer? Akárhogyan is, de az elképzeléseik nem metszették egymást, és Izzy lelépett. Nincs szüksége a többiek aprópénzére, a többieknek pedig nincs szüksége arra, hogy egy rakás lóvét költsenek valakire, aki igazából nem ad el annyi jegyet.”

MSL szerint semmi sem indokolná, hogy Izzyt ugyanolyan nagyságrendű összegekkel fizessék, mint Slasht vagy Duff McKagant. „Rengeteg ember van, aki sok pénzt hajlandó fizetni azért, hogy lássa Slasht gitározni, viszont nincs rengeteg ember, aki sok pénzt hajlandó fizetni azért, hogy lássa Izzyt gitározni. Miért kellene akkor őket egyenlően megfizetni azért, hogy gitározzanak? Ha Slash és Izzy is bejelentene egy-egy szólóturnét holnap, Slash turnéja tízszer annyit hozna, mint Izzyé. Miért érdemelne Izzy ugyanannyi pénzt, mint Slash, amikor a közönség sokkal nagyobb hányada fizet Slashért, mint érte? Úgy tűnik, Izzyt bántja és/vagy sérti, hogy nem ajánlottak fel neki többet a Steven Adler-féle szerepnél, vagyis annál, hogy játsszon párszor néhány dalban egy kis zsebpénzért. Ugyanakkor nem hinném, hogy korrekt lenne Izzyt itt kritizálni emiatt, mert egyébként nincs szüksége pénzre. Ha azt látnád, hogy egy turné 132 millió dollárt termel, miközben neked felajánlottak négy estényi vendégszereplést, alkalmanként mondjuk tízezer dollárért, lehet, hogy te is úgy éreznéd: nem éri meg belefeccölni az idődet.”

MSL indirekt módon azt is megerősítette: Steven Adlerben a többiek a mai napig nem bíznak meg maradéktalanul, ezért sem kapott komolyabb szerepet néhány vendégeskedésnél. „Még ha létezik is szerződés, amelyben rögzítik, hogy mindenféle drog kizárt, honnan tudhatná bárki is, hogy már nem drogozik? Ezzel most nem azt állítom, hogy cuccozik, de annyiszor hazudott már erről, és – mint minden drogos – annyiszor rejtegette a szenvedélyét mindenki előtt, hogy az az igazság: kurvára nem tudhatja senki, hogy drogos-e vagy sem. Mivel Frank dobol minden este, nem pedig Steven, Axl így most elkerüli a Farm Aidhez hasonló szituációkat.” (Adler annak idején az 1990-es Farm Aid fesztiválon lépett fel utoljára a Gunsszal, pocsék formában – a szerk.)

A mostani turnén Axl profitrészesedése magasabb a többiekénél, de ez érthető is, hiszen a Guns N’ Roses név jogaival ő rendelkezik. Százalékosan azonban csak Slash és Duff részesül a befolyó pénzekből, Dizzy Reedet, Richard Fortust, Frank Ferrert és Melissa Reese-t fix fizetéssel alkalmazzák. MSL információi szerint a három főemberre vonatkozó szerződés 2017 végéig szól. „De remélhetőleg mindenki jól érzi magát, örül a hihetetlen pénzeknek, és még éveken át folytatni akarja majd”, tette hozzá.

A Gunshoz kapcsolódó hír, hogy a reunionből kimaradt és emiatt vérig sértődött Chris Pitman billentyűs beperelte Axlt, amiért az énekes – állítása szerint – mintegy 163 ezer dollárral tartozik neki a zenekarban elvégzett munkájáért. A csapatot augusztusban mi is megnéztük a két Los Angeles-i koncerten.

 

Hozzászólások 

 
+1 #43 ntsouth 2016-09-17 12:16
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Mindezt nem ők kommunikálták. :)

Világos. :)
Idézet
 
 
+6 #42 shmonsta 2016-09-16 13:27
Idézet - Náci Bácsi:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
De te sem dolgozol ingyen, meg én sem, meg más sem. És ettől még egyébként szeretheted a munkádat, sőt, végezheted szenvedélyesen is.


Tuttam baszmeg, hogy pénzt kaptok a shockért! MOst végre kibujt a szög a zsákbaa!!


Elismerték már azt, amit többen sejtettek, hogy a "kiadói támogatásokból és a trónkövetelő zenekarok következetes elhallgatásából befolyó busás pénzből" úgy gurul a szekér, mintha nitróval menne. Abból mentek Amerikába Guns koncertre is. Nem figyelsz? Hahaha :D
Idézet
 
 
+2 #41 Náci Bácsi 2016-09-16 12:16
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
De te sem dolgozol ingyen, meg én sem, meg más sem. És ettől még egyébként szeretheted a munkádat, sőt, végezheted szenvedélyesen is.


Tuttam baszmeg, hogy pénzt kaptok a shockért! MOst végre kibujt a szög a zsákbaa!!
Idézet
 
 
+1 #40 Draveczki-Ury Ádám 2016-09-16 12:14
Idézet - ntsouth:
Nincs szó naivitásról, legalábbis részemről semmiképp. Csak ezen a szinten érdemes lenne megtanulni kommunikálni. Nyilván nem számít, ha buknak néhány rajongót ezekkel a "nem visszatartott" információkkal és azok közlési stílusával, de jobban venné ki magát, ha inkább nem is tudnánk ezekről. A szórakoztatásho z ez is hozzátartozik.

Mindezt nem ők kommunikálták. :)
Idézet
 
 
-3 #39 ntsouth 2016-09-16 12:11
Nincs szó naivitásról, legalábbis részemről semmiképp. Csak ezen a szinten érdemes lenne megtanulni kommunikálni. Nyilván nem számít, ha buknak néhány rajongót ezekkel a "nem visszatartott" információkkal és azok közlési stílusával, de jobban venné ki magát, ha inkább nem is tudnánk ezekről. A szórakoztatásho z ez is hozzátartozik.
Idézet
 
 
+10 #38 Draveczki-Ury Ádám 2016-09-16 11:56
Idézet - Ratt:
Ennél gusztustalanabb megjegyzést nemigen hallottam még.
A GNR ezzel a Rolling Stones útjára lépett,vagyis üzletemberekké váltak.

Srácok, tényleg nem szeretnék megbántani senkit, de néha őszintén meglepődöm azon a naivitáson, amivel egyesek közelítenek ehhez az egészhez. Már a Gunsénál jóval kisebb szinten is minden professzionális zenész üzletember valahol, egyszerűen azzá kell válnia, mert különben nem marad állva ebben a szakmában. Ne a magyar okosba' megoldós szinttel azonosítsuk ezt az egészet, és ne is azokkal a parasztvakító dumákkal, amiket egyes zenekarok és orgánumok - amúgy nagyrészt szintén üzleti érdekből, jól felfogott számításból - demagóg módon nyomatnak a metal testvériségről és hasonlókról. Érdemes elolvasni Mustaine vagy Rex vagy Slash vagy főleg Duff könyvét a háttérről, mert erről is részletesen írnak.

A rockzene Elvistől és a Beatlestől kezdve üzlet IS, megélhetés IS, pénzkérdés IS. Akinek ez a szakmája és ebből él, ebből élnek a gyerekei, ebből élnek az alkalmazottai, hogy a jó életbe ne akarna minél többet kiharcolni magának? Nyilván nem minden áron - erre a reunionre sem véletlenül vártunk több mint húsz évet, pedig ajánlatokat folyamatosan kaptak. De te sem dolgozol ingyen, meg én sem, meg más sem. És ettől még egyébként szeretheted a munkádat, sőt, végezheted szenvedélyesen is.
Idézet
 
 
+2 #37 sziszka 2016-09-16 11:39
Idézet - bélféregtámadás :
Idézet - ntsouth:
Hogy egy ilyen mondanivalójú cikk meg bír jelenni, maga a cinizmus.

Igy van a schok rombojja az eggységet ezel a hozáállással ahelyet hogy erösitené feszt a rockereket! Régen a metál a tiszta erkölcsröl és a testvériségröl szolt ahogy irtam az utolso ciginket is meg osztottuk ma meg csak ez a g..........i dolár számit és undorito hogy a lap ezt nyomja s a Sabatont le fikázza!


A dohanyzas karos az egeszsegre!
Idézet
 
 
+1 #36 Ratt 2016-09-16 09:06
„Rengeteg ember van, aki sok pénzt hajlandó fizetni azért, hogy lássa Slasht gitározni, viszont nincs rengeteg ember, aki sok pénzt hajlandó fizetni azért, hogy lássa Izzyt gitározni. Miért kellene akkor őket egyenlően megfizetni azért, hogy gitározzanak? Ha Slash és Izzy is bejelentene egy-egy szólóturnét holnap, Slash turnéja tízszer annyit hozna, mint Izzyé. Miért érdemelne Izzy ugyanannyi pénzt, mint Slash, amikor a közönség sokkal nagyobb hányada fizet Slashért, mint érte?"

Ennél gusztustalanabb megjegyzést nemigen hallottam még.
A GNR ezzel a Rolling Stones útjára lépett,vagyis üzletemberekké váltak.
Idézet
 
 
+4 #35 2016-09-16 09:04
Igencsak ebbe a témába vágó írás még az Ozzy No more tears-es cikk,MetalStar kép melletti bekezdése. Tanulságos..
Idézet
 
 
-6 #34 bélféregtámadás 2016-09-16 07:49
Idézet - ntsouth:
Hogy egy ilyen mondanivalójú cikk meg bír jelenni, maga a cinizmus.

Igy van a schok rombojja az eggységet ezel a hozáállással ahelyet hogy erösitené feszt a rockereket! Régen a metál a tiszta erkölcsröl és a testvériségröl szolt ahogy irtam az utolso ciginket is meg osztottuk ma meg csak ez a g..........i dolár számit és undorito hogy a lap ezt nyomja s a Sabatont le fikázza!
Idézet
 
 
+3 #33 Simon Zoltán 2016-09-16 07:43
Szentségtörés vagy sem, én bizony remélem, hogy 2017 végével megy mindenki a dolgára, és Slash megint nekiáll konspirálni...
Idézet
 
 
+2 #32 björn 2016-09-16 06:03
Idézet - Bakk-Dávid László:
Idézet - xperimenter:
Legfeljebb azért mert a régi nótákat közösen írták, de sajnos a szerzői jogdíj élő előadásokra nem vonatkozik...

Én úgy tudom, hogy általában - bármilyen műfajról legyen szó - egy előadásban a felhasznált zene, legyen az sima felvétel, vagy akár feldolgozás, vagy az eredeti zenekar által játszott dal (ahol a társszerző ex-tag), bizony jár jogdíj (ha az adott rendezvény nem jótékonysági pl). Elég kacifántos ennek a mechanizmusa, de kb így működik.
De persze, ki tudja, hogy van ez a Guns'n'-éknál... :D


Igen. Még akkor is ki kell fizetni a jogdíjakat ha te magad rendezed a saját koncertedet. Gyakorlatilag kifizeted magad a jogdíj irodának, akik majd fél év múlva vissza fizetik....
Idézet
 
 
+4 #31 björn 2016-09-16 06:02
Idézet - nexxtbence:
Hát...lehet, hogy ez csak az én beszűkült agyamnak sok, de a Guns az Appetite felállás volt. Hivatalosan lehet ez is, de nézzük meg az Appetite for Destruction dalszerzőinek a listáját. Izzy az egyetlen, aki mindben benne van dalszerzőként. Mert hiába a session zenészek -meg a tök felesleges billentyűs csaj- attól még az ő témáit játsszák. És ezért érdemelne ugyanannyit mint a többiek. Ez a konformista szar meg, hogy "Slash hány jegyet képes eladni"...... Azért képes most ennyi jegyet eladni, mert akkor ott volt...Izzyvel együtt. Szerintem....


És benne van majdnem az összes UYI dalban is. Épp ezért a szerzői jogdíjakkal szarrá keresi magát ezzel a turnéval úgy is, hogy a kisujját nem mozdítja. Szegény Izzy :)
Idézet
 
 
+3 #30 Bakk-Dávid László 2016-09-16 02:26
Idézet - xperimenter:
Legfeljebb azért mert a régi nótákat közösen írták, de sajnos a szerzői jogdíj élő előadásokra nem vonatkozik...

Én úgy tudom, hogy általában - bármilyen műfajról legyen szó - egy előadásban a felhasznált zene, legyen az sima felvétel, vagy akár feldolgozás, vagy az eredeti zenekar által játszott dal (ahol a társszerző ex-tag), bizony jár jogdíj (ha az adott rendezvény nem jótékonysági pl). Elég kacifántos ennek a mechanizmusa, de kb így működik.
De persze, ki tudja, hogy van ez a Guns'n'-éknál... :D
Idézet
 
 
+4 #29 yoe 2016-09-15 22:42
Idézet - Doktorúr:
Idézet - Egy gitáros:
Slash a világ leg túlértékeltebb gitárosa. Zenészként iskolás szinten játszik higyje el mindenki.

Sajnos egyetértek. Feelingje kétségtelenül van, de rendkívül koszosan játszik, sok vakítós megoldással.


Slash "egyszerűen csak" Slash. Akárhány akkordot tud, vagy nem tud, akárhányszor nyúl mellé, vagy nem nyúl mellé, és akármilyen koszosan is játszik. Véletlenül, és/vagy a szerencsének köszönhetően senki nem jár be olyan életutat, ill karriert, mint ő... ;)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

Anneke Van Giersbergen - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Megadeth - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Poisonblack - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

Wackor - Budapest, Kultiplex, 2005. október 8.