Shock!

december 21.
szombat
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Negyvenhét éves album lett 2024 legkelendőbb rocklemeze

Kihozta az idei év legnagyobb példányszámban elfogyott lemezeinek összesítését a Billboard. A világ legnagyobb zenei piacán, az Egyesült Államokban a rockmezőnyből kizárólag több évtizedes albumok és válogatások számítottak a legkelendőbbek közé.

1219taylorstevie

Közel harminc rocklemez szerepel a Billboard éves Top 200-as listáján, amelyet a 2024-es amerikai eladások alapján állított össze a magazin. A lista alapját mindig a SoundScan mérései adják, ezekbe a fizikai és digitális albumeladások mellett beszámítanak a minősítésekbe a streamek és az adott lemezről történő dalletöltések is. Ennek értelmében tíz dal fizetős letöltése az adott lemezről további egy teljes albumpéldány eladásának felel meg, az online hallgatásokat tekintve pedig ezerötszáz audió- és/vagy videóstreamet számítanak egy eladott lemeznek.

A legkelendőbb rockalbum a fentiek alapján a Fleetwood Mac 1977-es Rumours albuma volt 2024-ben, amely összességében a 34. helyig jutott. Rajta kívül bejutott még a felsőházba Elton John Diamonds válogatása (35. hely), a Creedence Clearwater Revival Chronicle: Their 20 Greatest Hitse (40. hely), a Queen Greatest Hitse (47. hely), a Nickelback The Best of Nickelback: Volume 1-ja (75. hely), , a Journey Greatest Hitse (99. hely), a Guns N' Roses Greatest Hitse (104. hely), az Aerosmith Greatest Hitse (129. hely), a Linkin Park Papercuts válogatása (141. hely), a Foo Fighters Greatest Hitse (142, hely), a Lynyrd Skynyrd All Time Greatest Hitse (146. hely), a Bon Jovi Greatest Hits: The Ultimate Collectionje (155. hely), a Fleetwood Mac Greatest Hitse (158. hely), a Blink-182 Greatest Hitse (169. hely) vagy a Creed Greatest Hitse (199. hely). Mint látható, a legjobban fogyó albumok szinte mind válogatások: kivételt képez e kategóriából a Nirvana Nevermindja (93. hely), az AC/DC Back In Blackje (162. hely) és a Linkin Park Hybrid Theoryja (180. hely). Utóbbiak közül a Back In Black – minden idők legsikeresebb rockalbuma – idén két amerikai platinafokozatot is ugrott, míg a Guns N' Roses kollekciója ősszel bekerült a Billboard Top 200-ban több mint hétszáz hetet töltő lemezek elitklubjába.

A lista első helyén egyébként Taylor Swift áll két albummal, az idei The Tortured Poets Departmenttel, amelyet rögtön a második pozícióban követ az 1989 (Taylor's Version), de az énekesnő lemezei, a Lover és a Midnights szerepelnek a kilencedik és a tizedik helyen is. Swift idén minden idők legsikeresebb és leglátogatottabb turnéját zárta az Eras körúttal, amelynek száznegyvenkilenc koncertjére világszerte összesen több mint 10,1 millió jegyet értékesítettek 2,077 milliárd dollár értékben.

 

Hozzászólások 

 
#21 JR 2024-12-20 11:18
Mondjuk egy Maiden ugyanolyan zeneipari termék, mint egy Taylor Swift. A maga nemében profi mindkettő, hiszen milliók megvásárolják. "Átlagos" meg "semmilyen"? Lehetséges. Mégis ők szólítanak meg több embert.
Nem hiszem, hogy ettől a "nem megszólítottak" elitebbnek kellene, hogy érezzék magukat.
Nagy a kínálat. Mindenki megtalálja a magáét.
Idézet
 
 
#20 Ben Nihil 2024-12-20 10:07
Várj, még átgondolom, hogy akarok e beszélgetni a két lábon járó Lángoló gitárokkal... ;D
Idézet
 
 
#19 Bahn&Scorper 2024-12-20 10:04
Idézet - Ben Nihil:
Madonna- , Spears-, Aguilera-, Lopez-, Perry-, Minogue-dalt tudnék mondani, de ez a Taylor Swift-jelenség mellettem úgy suhant el, mint öngyilkos mellett a negyedik emeleti erkély.
(...)
És azt ne mondd, hogy azért, mert öreg vagyok. Mert lehet, hogy igen, de nem alzheimeres...


Nemcsak mi öregszünk és változunk, de a világ is körülöttünk.

K. Perry az én életemből már kimaradt, és Lady Gaga-tól is csak a Pokerface-et hallottam... de a többi, akit felsoroltál, mind akkor futott be, amikor még csak tévé és rádió volt, ahol legfeljebb csak a csatornák között váltogathattál, és nem te mondhattad meg, hogy kérek másfél kiló heavy metalt, húsz deka jazzt és bűnös élvezetként egy csipetnyi gengszerrapet.

Az utóbbi jó húsz évben én se tudom, hogy mik éppen a slágerek meg a zenei trendek, mert ki tudom zárni azokat az életemből... de közben az általam kedvelt stílusokból nagyon sokat fel tudtam fedezni azóta is, a régiek és az újonnan jövők közül egyaránt.

Idézet - Montsegur:
A válogatáslemeze ket gyakran ajándékba meg polcdísznek veszik és a kutya sem hallgatja meg őket.


Kapásból én is ezt vágtam rá, aztán mikor jobban elolvastam, akkor vettem észre, hogy már a letöltés és a stream is beleszámít az eredménybe.

De ezen se lepődök meg. Nevezhetjük az embereket felszínesnek és lustának,meg persze érdekes pszichológiai jelenség is lehet, hogy miért bizonyos számok lettek slágerek egy zenekartól, és hogy a legalább olyan jók miért maradtak meg az igazi rajongóknak szóló rejtett kincsnek. Annyi persze igaz, hogy egy válogatással nem nehéz melléfogni, de akárhogy is rakják össze azokat, valami mindig elsikkad.

Aztán meg már zenekara válogatja, hogy ők biztosra mennek és a tömegeket akarják kiszolgálni, vagy a fanatikusaiknak kedveznek. De meg lehet ott is találni a középutat, erre a Metallica, a Maiden és a Priest sem rossz példa. (De nem kell dinoszaurusznak lenni ahhoz, hogy az egyre több lemez - és nemcsak a legújabb - mindig kiszorítson valami jót, már a Sabaton meg a Powerwolf is így van ezzel.)

Az emberi tényezőről meg csak annyit, hogy Axel Rudi Pell-től nekem is csak a Ballads-ok vannak meg, de a legutóbbi koncertjén ugyanúgy odavert tőle a Strong As A Rock és ahogy mindig, a Fool Fool is, nemcsak az Oceans Of Time...
Idézet
 
 
#18 Guvat Jenőné 2024-12-20 09:52
Idézet - Ben Nihil:
Nahát, tök profi produkció? Meglepő is lenne, ha nem az lenne, ezen a szinten. Nekem nem az a problémám vele, hogy nem profi, hanem az, hogy semmilyen. Sem a hangszíne nem egyedi, sem a dallamai nem ragadósak. Egyszerűen semmi különlegeset nem hallok benne, ami alapján megérezném benne azt a potenciált, ami ilyen csúcsok megmászására predesztinálná. Tudod, az X-faktor... Számomra ez inkább X-akták.
Nem az a gondom, hogy egyszerű - mert, ha már komolyzene (de utálom ezt a szót, mondtam már?), akkor Bartók óta tudható, hogy a legegyszerűbb formák a leghatásosabbak -, hanem az, hogy átlagos.
Olyan mintha egy középiskolai osztálytársnőd az éves kiránduláson, éjszaka, némi vodka-narancs után nekiállna nyavalyogni a volt pasijairól, miközben nagyon be akarná bizonyítani, hogy rohadtul túl van az egészen, majd három hónap gitárleckével a háta mögött megpróbálná mindezt dalba önteni. Te meg csak bólogatsz neki, és azt mondod, hogy arany van a torkában, aztán rohadtul reméled, hogy félreérti, és az lesz a vége, amire eredetileg gondoltál, és belőled is múzsa válhat.
Lehet, hogy ez a titka? Ez a bárki-lehetne érzés? Ez a hétköznapiság? Ez a hazugság, ami a Harcosok klubja szerint, ha kiderül a turpisság, akkor rohadtul berágunk majd?


Pontosan ugyanezeket a sirámokat kellett hallgatni, olvasni pár évvel ezelőtt Billie Eilish, Lana Del Rey meg Ed Sheeran kapcsán. Pár hozzászólással ezelőtt amellett érveltél, hogy a metál underground, oda is való, stadionbandákra semmi szükség, az volt a természetellene s, hogy pár évig ennyire népszerű volt, az meg egy konzumidióta, akit ezek rántottak be. Ebből következik, hogy a mainstream meg ilyen, mint ezek, az embereknek ez kell, ez az igénytelen hétköznapiság, a bárki-érzés, a HAZUGSÁG, szemben a Szentséges Művészi Őszinte Kőkemény Heavy Metallal a föld alól.
Idézet
 
 
#17 Ben Nihil 2024-12-20 09:35
Nahát, tök profi produkció? Meglepő is lenne, ha nem az lenne, ezen a szinten. Nekem nem az a problémám vele, hogy nem profi, hanem az, hogy semmilyen. Sem a hangszíne nem egyedi, sem a dallamai nem ragadósak. Egyszerűen semmi különlegeset nem hallok benne, ami alapján megérezném benne azt a potenciált, ami ilyen csúcsok megmászására predesztinálná. Tudod, az X-faktor... Számomra ez inkább X-akták.
Nem az a gondom, hogy egyszerű - mert, ha már komolyzene (de utálom ezt a szót, mondtam már?), akkor Bartók óta tudható, hogy a legegyszerűbb formák a leghatásosabbak -, hanem az, hogy átlagos.
Olyan mintha egy középiskolai osztálytársnőd az éves kiránduláson, éjszaka, némi vodka-narancs után nekiállna nyavalyogni a volt pasijairól, miközben nagyon be akarná bizonyítani, hogy rohadtul túl van az egészen, majd három hónap gitárleckével a háta mögött megpróbálná mindezt dalba önteni. Te meg csak bólogatsz neki, és azt mondod, hogy arany van a torkában, aztán rohadtul reméled, hogy félreérti, és az lesz a vége, amire eredetileg gondoltál, és belőled is múzsa válhat.
Lehet, hogy ez a titka? Ez a bárki-lehetne érzés? Ez a hétköznapiság? Ez a hazugság, ami a Harcosok klubja szerint, ha kiderül a turpisság, akkor rohadtul berágunk majd?
Idézet
 
 
#16 JR 2024-12-20 08:20
Én pl. 35 éve rockot, metált (és némi jazzt meg némi komolyzenét) hallgatok, de tökre bírom Taylor Swift-et. Egyszerű? Igen. De ettől még tök profi produkció. Simán meghallgatok egymás után egy Dillinger Escape Plan-t, egy Taylor Swift-et és egy My Dying Bride-ot egymás után, és mindhármat élvezem.
(Nyilván nekem is volt 15 évesen csak-death-black-metalt hallgatok korszakom. :) )
Idézet
 
 
#15 Lafayette 2024-12-20 04:21
Sokmindent elmond napjaink társadalmáról, hogy az első helyen Taylor Swift áll. Mivel olyan sokan ajnározták, hát meghallgattam több dalát is. Ilyen unalmas, sablonos, klisékkel teli zenét már rég hallottam. A dalai igazi iparos munkák, semmi jellegzetesség, megjegyezhetetl en dallamok, sablonos mondanivaló.
Idézet
 
 
#14 cápaidomár 2024-12-19 18:00
Idézet - Guvat Jenőné:
Idézet - Goodbye:
Azért akad bőven különbség a leghallgatottab b magyar és külföldi előadó közt. Előbbi lehet, hogy csak átlagos előadó, de kik vannak még az országban rajta kivül? Puhatalpú lányokról daloló, magukat nagyon elvontnak és értelmiséginek mutatni próbáló bácsik, meg kikötözött kislányok megbaszásáról kornyikáló 40 éves majmok, így persze, hogy ő az, akik ezek mellett kitűnik, mert hoz egy bizonyos minőséget. Külföldön viszont más a helyzet, ott szintén egy átlagos előadó a leghallgatottab b, de úgy, hogy mellette hemzsegnek azok, akik sokkal jobb dolgokat jelentetnek meg, elég csak az álértelmiségi vetítés nélküli alternative rock zenekarokra, vagy úgy bárkire gondolni, aki a 80-as években kezdte, és még aktív. Utóbbinak mondjuk már nincs sok ideje hátra, mert a produkció túl nagy részben épül az előnyös külsejére, ami ugyebár mulandó.


Ebből a hozzászólásból csak a félreértelmezet t felsőbbrendűség és a rosszindulat csöpög. Az "elvont" és "álértelmiségi" jelzőt is csak az ilyenek használják.


Általában nem szoktam vele egyetérteni, de most fején találta a szöget. Identitásnélkül i, az önazonosságot hírből sem ismerő pojácák, akik megalkudtak a kurrens hatalmi berendezkedésse l, ha Kovács "fehér sólyom" Ákos éppen nem ér rá, de kéne az udvari "zenész". Nincs más dolgod, mint végigtekinteni a Tankcsapda életúton a környezeti változásokkal együtt. Ezekhez képest egy Azahriah tényleg felüdülés a kappan hangjával... És akkor a mindenféle "tehetségkutatók " következményeir ől még nem is esett szó.
Idézet
 
 
#13 DRAZSEN 2024-12-19 17:08
Annyira örülök,hogy nem ismerem ezt a Taylor Swiftet,annyit tudok róla,hogy egy csaj,de egyetlen számát sem ismerem,és ennek így kell maradnia. Ezért elolvasva ezt a cikket,boldog vagyok,hogy semmilyen hatással nincsen rám a mai kor moslékosdézsája .
Idézet
 
 
#12 Montsegur 2024-12-19 17:00
Idézet - Ben Nihil:
Nem fér a fejembe ő se, hogy a tömegpszichológ iai magyarázatokon túlmutatóan miképp válhat valami ennyire langyos víz a többség kedvenc italává.


Úgy hogy a többség lusta gondolkodni, lusta energiát fektetni egy zene megismerésébe, lusta elmélyülni valamiben. Tökéletesen jó nekik a langyosvíz, a szuperhősfilmek , az egyenkaják meg a kétperces videók bámulása a telefonon.
Idézet
 
 
#11 Montsegur 2024-12-19 16:51
A válogatáslemeze ket gyakran ajándékba meg polcdísznek veszik és a kutya sem hallgatja meg őket.

Nem értem a problémátokat. Annyi jó lemez jelent meg idén, hogy egyszerűen nincs időm mindegyikben rendesen elmélyülni. Soha ne legyen nagyobb gondom :) Szerintem egy metálrajongónak ez egy nagyon jó év volt, minden műfajban jöttek kiemelkedő alkotások.

És valahogy megoldják a jelenlegi sikeres előadók az anyagi részt és a menedzselést is. Még egyetlen komolyabb zenekar se húzta le a rolót anyagi okok miatt... (Nem vonom kétségbe, hogy a kicsiknél ez igenis gond lehet, de a hetvenes-nyolcvanas években se futott be mindenki. Sőt.)
Idézet
 
 
#10 Ben Nihil 2024-12-19 16:00
Végigolvasva a hozzászólásokat - különös tekintettel az utolsóra (#9 blackmagic) -, szerintem ott van mindenki eltévedve, hogy árucikként és nem művészetként tekint a többség a zenére. Amikor kívülre figyelsz a belső helyett, és úgy akarsz zenélni, akkor nem is lehet alkotásról beszélni - sokkal inkább találó ide valóban a "fabrikálás" szó. Így viszont kiveszik - mit kiveszik, már régen kiveszett! - az őszinteség az egészből. Pedig ez a lényeg! Ettől tudja a dalod megérinteni egy másik ember lelkét, nem mástól. Nem az kell legyen a cél, hogy sikeres légy, hogy lenyomd a tömegek torkán a zenédet, hanem, hogy kiadd magadból, ami kikívánkozik.
Aki a sikert hajszolja, nem művész, pusztán előadó, s legyen bármilyen profi is, másodhegedűs a szívből alkotók mellett. Aki siratja a rock aranykorát, az nem érti az egészet, mert minden megoldási javaslata csak popformátumúvá akarja tenni az erre alapvetően alkalmatlan rockzenét.
Az legszebb évek tovaszálltak, fogadjátok el! Őrizzük meg, ami érték, és ne árusítsuk ki, ami megmaradt!
Idézet
 
 
#9 blackmagic 2024-12-19 15:11
Ez az a helyzet, ahol mindenkinek igaza van és közben senkinek nincs. :) Igen, a Taylor Swift jelenség mellettem is elment, de míg a metálosok (így pőrén) fikázzák, hogy 3 akkordból ír sikeres zenét, miért nem próbálják meg? A rapet is lehet szidni, de (mivel csinálom) tudom, hogy nem olyan könnyű azokat a pont összeillő hangokat megtalálni és addig fabrikálni, hogy jó legyen, ráadásul 3x annyi szöveget kell írni. Nem szabad lenézni, pláne, hogy Kendrick Lamar a grammy mellé Pulitzer-t is kapott az albumáért. Kalap le. Azariah pedig baromi jól levette a kinti mainstream rapet, adott hozzá egy kis magyaros ízt és kész. Eredeti? Nem, de sikeres. Aztán mikor megcsinálta a rock dalát, Horváth Attilával, a sok rocker megszakértette, (én is) hogy finoman fogalmazva kik voltak az inspirációk, és lehúzták (én nem), ahelyett, hogy valamelyik rock zenekar közreműködést csinált volna vele, rögtön meglovagolva a lehetőséget. Vagy csak mellé állni, hogy népszerűsítse azt a kib... gitárzenét. Meg kéne érteni a mindenkori generációt és alkalmazkodni. Ahogy mondjuk anno a Metallica megértette, hogy a kölykök gyorsabbat akarnak.Aztán megértették, hogy hogyan lehet és kell aréna zenét csinálni. Akárhogy is, figyeltek a piaci igényekre. Leegyszerűsítve , nem ítélek el senkit (manapság), ha megír egy albumot csupa Nothing else mattersel...aztán majd a 3. albumot félig teheted fight fire with fire-el. Ja, és a rapzenészektől (producerektől) elvitathatatlan , hogy rohadtul figyelik a trendeket és alkalmazkodnak, életben tartják a műfajt. Ezt hívhatod kurvulásnak vagy előrelátó gondolkodásnak. De hogy figyelni kell és tanulni az biztos. Természetesen minden szavam magánvélemény.
Idézet
 
 
#8 Guvat Jenőné 2024-12-19 13:38
Idézet - Goodbye:
Azért akad bőven különbség a leghallgatottab b magyar és külföldi előadó közt. Előbbi lehet, hogy csak átlagos előadó, de kik vannak még az országban rajta kivül? Puhatalpú lányokról daloló, magukat nagyon elvontnak és értelmiséginek mutatni próbáló bácsik, meg kikötözött kislányok megbaszásáról kornyikáló 40 éves majmok, így persze, hogy ő az, akik ezek mellett kitűnik, mert hoz egy bizonyos minőséget. Külföldön viszont más a helyzet, ott szintén egy átlagos előadó a leghallgatottab b, de úgy, hogy mellette hemzsegnek azok, akik sokkal jobb dolgokat jelentetnek meg, elég csak az álértelmiségi vetítés nélküli alternative rock zenekarokra, vagy úgy bárkire gondolni, aki a 80-as években kezdte, és még aktív. Utóbbinak mondjuk már nincs sok ideje hátra, mert a produkció túl nagy részben épül az előnyös külsejére, ami ugyebár mulandó.


Ebből a hozzászólásból csak a félreértelmezet t felsőbbrendűség és a rosszindulat csöpög. Az "elvont" és "álértelmiségi" jelzőt is csak az ilyenek használják.
Idézet
 
 
#7 Goodbye 2024-12-19 11:09
Azért akad bőven különbség a leghallgatottab b magyar és külföldi előadó közt. Előbbi lehet, hogy csak átlagos előadó, de kik vannak még az országban rajta kivül? Puhatalpú lányokról daloló, magukat nagyon elvontnak és értelmiséginek mutatni próbáló bácsik, meg kikötözött kislányok megbaszásáról kornyikáló 40 éves majmok, így persze, hogy ő az, akik ezek mellett kitűnik, mert hoz egy bizonyos minőséget. Külföldön viszont más a helyzet, ott szintén egy átlagos előadó a leghallgatottab b, de úgy, hogy mellette hemzsegnek azok, akik sokkal jobb dolgokat jelentetnek meg, elég csak az álértelmiségi vetítés nélküli alternative rock zenekarokra, vagy úgy bárkire gondolni, aki a 80-as években kezdte, és még aktív. Utóbbinak mondjuk már nincs sok ideje hátra, mert a produkció túl nagy részben épül az előnyös külsejére, ami ugyebár mulandó.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

King 810 - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Nitzer Ebb - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

Heathen - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Solar Scream - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

Wackor - Budapest, A38, 2004. szeptember 29.