Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Tökéletesen megértem, miért töltik le a lemezeket az emberek”

0524carcassA zenészek jelentős része – teljesen érthető okokból – általában kárhoztatni szokta az illegális letöltéseket, de eközben azért persze tisztában vannak vele, hogy az internet hozta változásoknak pozitív kifutásai is lehetnek. A Carcass énekes/basszusgitárosa, Jeff Walker azok közé tartozik, akik bevallottan így gondolkodnak.

„Az illegális letöltéseknek lehet pozitív hatásuk is, ha az emberek letöltenek egy lemezt, meghallgatják, tetszik nekik, aztán megveszik”, mondta Jeff a Metal Shock Finlandnek adott interjújában. „A veszélyt inkább az a keménymag jelenti, akik mindent letöltenek, de sosem vesznek meg semmit: na, ez tényleg pusztítja a zenei színteret. Ezek az arcok senkit sem támogatnak, nem támogatják rajongóként az előadókat. De legnagyobb részben szerintem pozitív dologról beszélünk, mert tökéletesen megértem, miért csinálják ezt az emberek. Iszonyatos mennyiségű zene létezik, és a zenehallgatóknak nincs pénzük arra, hogy mindent megvásároljanak. Emellett pedig korábban talán olyan lemezekre vesztegették el a pénzüket, amelyek utóbb csalódást okoztak nekik. Szóval ez az egész esélyt ad az embereknek arra, hogy leteszteljenek valamit, mielőtt megvásárolják. Személy szerint nem gondolnám, hogy ez bármiben is különbözne például attól, ha a rádióban hallgatsz zenét. De ahogy mondtam, létezik egy mag, akik igen nihilista attitűddel közelítenek ehhez az egészhez, és totális tévedésben vannak azt illetően, mit is jelent az, ha valaki rajongója egy zenekarnak. Nem kellene megpróbálni elpusztítani az előadókat, akik örömöt okoznak az embereknek. Nem háborúban állunk a közönséggel…”

A brit death metal pionírok visszatérő albuma, a Surgical Steel 8500 eladott példánnyal a Billboard Top 200 negyvenegyedik helyen kezdett a héten, ami áttörésnek is tekinthető, hiszen a banda soha korábban nem jutott még be az amerikai Top 200-ba. Az anyag Európában Finnországban produkálta a legjobb nyitást, ahol a hatodik helyen kezdett, de Németországban is felverekedte magát a tizedik helyig. Egy Zochrot című új, de a lemezre fel nem került dal itt hallgatható meg.

 

Hozzászólások 

 
-2 #40 asdasd 2013-10-07 12:28
Idézet - valaki-senki:
asdasd uramisten, te mekkora idióta vagy... szánalom esküszöm... menj és ásd el magad


Miért?
Idézet
 
 
+2 #39 valaki-senki 2013-10-07 12:19
asdasd uramisten, te mekkora idióta vagy... szánalom esküszöm... menj és ásd el magad
Idézet
 
 
-1 #38 Zoli 2013-10-02 10:03
Idézet - pumpika666:
Idézet - Power Service:
Idézet - Zoli:
Azért a kiadókat nem írnám le teljesen. Ott van a nuclear blast, egy hihetetlen birodalmat építettek ki, én is onnan rendelem a cuccokat. Németországban (meg európában máshol is) a metal fesztiváloknak, azon belül a retro metalnak hihetetlen kultusza van, ezek a rajongók többet költenek felvarróra mint mi itt hazánkban lemezekre. Én elsődlegesen vinylpárti vagyok aztán kismértékben vásárolok még cd-ket is a kényelem miatt is. mp3 csak belehallgatásra jó, meg arra hogy lerombolja azt az érzést amikor először rakok fel egy lemezt. Most őszintén mitől féljen az ember egy voivod vagy death angel esetében hogy sz.r lemezt adnak ki? Aztán egy lemezgyűjtemény érték is, az idő haladtával is tartja az árát, sőt egyre többet érnek a lemezek!


Sajnos tévedsz. Egyre kevesebbet. Bizonyos ritkaságok érhetnek többet x év múlva. Az átlagcédék előbb-utóbb poháralátét értéket fognak képviselni.

ő sztem az lp-kre gondolt, csak felkdughatja magának az lp-t is az ember, ha a sokadik meghallgatás után ugrik majd a lemez.
az új nyomású, méregdrága maiden újrakiadásaimat még rá sem mertem dobni a a technics lemezjátszómra, , mert nem egy biztonságos darab, sajnos kicsit hullámzik a tányér és félek tőle, hogy belevés 1-2 olyan témát is a dalokba a tű, amikről harris mester még csak nem is álmodott

amúgy rengeteget töltök le, de vásárolni inkább a régi kedvencek dolgait veszem meg, az új előadók közt nagyon kevés olyan van, akiért pénzt is kiadnék. persze ha a fizetések nyugatiak lennének, vennék havi 10-15 lemezt is akár, mert imádom őket gyűjteni, de 80-100ezres fizuk mellett nem merek nagyokat költeni :(


Jó hifi cuccra is költeni kell ám! Nekem az összes maiden megvan amúgy 90-ig első nyomásban maxikat is beleértve.
Semmi pénzért nem adnám oda őket.
Idézet
 
 
+1 #37 Zoli 2013-10-02 09:59
Sajnos tévedsz. Egyre kevesebbet. Bizonyos ritkaságok érhetnek többet x év múlva. Az átlagcédék előbb-utóbb poháralátét értéket fognak képviselni.
ő sztem az lp-kre gondolt, csak felkdughatja magának az lp-t is az ember, ha a sokadik meghallgatás után ugrik majd a lemez.
az új nyomású, méregdrága maiden újrakiadásaimat még rá sem mertem dobni a a technics lemezjátszómra, , mert nem egy biztonságos darab, sajnos kicsit hullámzik a tányér és félek tőle, hogy belevés 1-2 olyan témát is a dalokba a tű, amikről harris mester még csak nem is álmodott

amúgy rengeteget töltök le, de vásárolni inkább a régi kedvencek dolgait veszem meg, az új előadók közt nagyon kevés olyan van, akiért pénzt is kiadnék. persze ha a fizetések nyugatiak lennének, vennék havi 10-15 lemezt is akár, mert imádom őket gyűjteni, de 80-100ezres fizuk mellett nem merek nagyokat költeni :(

Természetesen a LP-kre gondoltam értékállóság szempontjából. Persze minden annyit ér amennyiért el lehet adni, (mondjuk semmi pénzért nem válnék meg egy első nyomású mercyful fate vagy bathory lemezemtől sem) de én adtam el cd-t mostanában is 5-6000 ft-ért. Más. Ahhoz hogy egy vinyl megsérüljön, ugorjon, igen erős behatás kell, vagy az hogy sz.r cuccon sz.r tűvel játsszák le. Amúgy én sem hallgatok mindennap vinylről zenét. Nem azért mert sérülne, hanem mert szeretek rá időt szánni. De OTT VAN a lehetőségem hogy elővegyem a CANDLEMASS-tól a Tales of creation vinylemet és miközben
hallgatom a zenét, nézegetem a dedikált borítót, eszembe jut amikor bemásztam a38-on felülről a zenekarhoz és tök kedvesen fogadtak. Ezért (is) gyűjtök eredeti lemezeket.
Az mp3 rajongók mi a lóf.szt dedikáltatnak? Ja hogy nekik ez sem fontos? Semmi gond, nekem igen.
Idézet
 
 
+1 #36 pumpika666 2013-10-01 21:05
Idézet - Power Service:
Idézet - Zoli:
Azért a kiadókat nem írnám le teljesen. Ott van a nuclear blast, egy hihetetlen birodalmat építettek ki, én is onnan rendelem a cuccokat. Németországban (meg európában máshol is) a metal fesztiváloknak, azon belül a retro metalnak hihetetlen kultusza van, ezek a rajongók többet költenek felvarróra mint mi itt hazánkban lemezekre. Én elsődlegesen vinylpárti vagyok aztán kismértékben vásárolok még cd-ket is a kényelem miatt is. mp3 csak belehallgatásra jó, meg arra hogy lerombolja azt az érzést amikor először rakok fel egy lemezt. Most őszintén mitől féljen az ember egy voivod vagy death angel esetében hogy sz.r lemezt adnak ki? Aztán egy lemezgyűjtemény érték is, az idő haladtával is tartja az árát, sőt egyre többet érnek a lemezek!


Sajnos tévedsz. Egyre kevesebbet. Bizonyos ritkaságok érhetnek többet x év múlva. Az átlagcédék előbb-utóbb poháralátét értéket fognak képviselni.

ő sztem az lp-kre gondolt, csak felkdughatja magának az lp-t is az ember, ha a sokadik meghallgatás után ugrik majd a lemez.
az új nyomású, méregdrága maiden újrakiadásaimat még rá sem mertem dobni a a technics lemezjátszómra, , mert nem egy biztonságos darab, sajnos kicsit hullámzik a tányér és félek tőle, hogy belevés 1-2 olyan témát is a dalokba a tű, amikről harris mester még csak nem is álmodott

amúgy rengeteget töltök le, de vásárolni inkább a régi kedvencek dolgait veszem meg, az új előadók közt nagyon kevés olyan van, akiért pénzt is kiadnék. persze ha a fizetések nyugatiak lennének, vennék havi 10-15 lemezt is akár, mert imádom őket gyűjteni, de 80-100ezres fizuk mellett nem merek nagyokat költeni :(
Idézet
 
 
+2 #35 Power Service 2013-10-01 19:48
Idézet - Zoli:
Azért a kiadókat nem írnám le teljesen. Ott van a nuclear blast, egy hihetetlen birodalmat építettek ki, én is onnan rendelem a cuccokat. Németországban (meg európában máshol is) a metal fesztiváloknak, azon belül a retro metalnak hihetetlen kultusza van, ezek a rajongók többet költenek felvarróra mint mi itt hazánkban lemezekre. Én elsődlegesen vinylpárti vagyok aztán kismértékben vásárolok még cd-ket is a kényelem miatt is. mp3 csak belehallgatásra jó, meg arra hogy lerombolja azt az érzést amikor először rakok fel egy lemezt. Most őszintén mitől féljen az ember egy voivod vagy death angel esetében hogy sz.r lemezt adnak ki? Aztán egy lemezgyűjtemény érték is, az idő haladtával is tartja az árát, sőt egyre többet érnek a lemezek!


Sajnos tévedsz. Egyre kevesebbet. Bizonyos ritkaságok érhetnek többet x év múlva. Az átlagcédék előbb-utóbb poháralátét értéket fognak képviselni.
Idézet
 
 
+1 #34 Zoli 2013-10-01 19:11
Azért a kiadókat nem írnám le teljesen. Ott van a nuclear blast, egy hihetetlen birodalmat építettek ki, én is onnan rendelem a cuccokat. Németországban (meg európában máshol is) a metal fesztiváloknak, azon belül a retro metalnak hihetetlen kultusza van, ezek a rajongók többet költenek felvarróra mint mi itt hazánkban lemezekre. Én elsődlegesen vinylpárti vagyok aztán kismértékben vásárolok még cd-ket is a kényelem miatt is. mp3 csak belehallgatásra jó, meg arra hogy lerombolja azt az érzést amikor először rakok fel egy lemezt. Most őszintén mitől féljen az ember egy voivod vagy death angel esetében hogy sz.r lemezt adnak ki? Aztán egy lemezgyűjtemény érték is, az idő haladtával is tartja az árát, sőt egyre többet érnek a lemezek!
Idézet
 
 
+3 #33 Vaskalap 2013-10-01 11:30
hogy mondják azt, hogy zochrot? zocsrót? vagy zohhró?
Idézet
 
 
#32 Assassin 2013-09-30 16:06
asdasd, ha mp3, akkor csakis a 320 kbps-os a minőség, de a lényegen nem változtat: az is mp3...
Maradjunk annyiban, hogy mindketten rosszul kommunikáltátok le. Féligazságokkal meg nem érdemes dobálózni, mert ilyen félreértéshez vezethet.. :)
Idézet
 
 
-1 #31 asdasd 2013-09-30 13:44
Idézet - Assassin:
asdasd, a "számítástechnik us" is arra gondolt, amire én, meg egy páran, csak egy kicsit "elszállva" adta elő: füllel nem hallható különbség. Ennyi a lényeg.
Nem arról volt szó. hogy mi a szabvány.. Amint írtam, az már más műfaj, az már protokoll.... :)


D egyébként ez sem igaz így, egy 128-as mp3 esetében a laikus is hallja, hogy valami sántít. 320-nál nem.
Idézet
 
 
-3 #30 asdasd 2013-09-30 13:42
Idézet - Assassin:
asdasd, a "számítástechnik us" is arra gondolt, amire én, meg egy páran, csak egy kicsit "elszállva" adta elő: füllel nem hallható különbség. Ennyi a lényeg.
Nem arról volt szó. hogy mi a szabvány.. Amint írtam, az már más műfaj, az már protokoll.... :)


Akkor nem kellett volna odaírnia, hogy aki mást terjeszt, az szart se tud az mp3-ról, mert így az jön ki, hogy ő nem tud szart se róla.

És akkor kezdhetjük elölről.
Idézet
 
 
#29 Assassin 2013-09-30 13:20
asdasd, a "számítástechnik us" is arra gondolt, amire én, meg egy páran, csak egy kicsit "elszállva" adta elő: füllel nem hallható különbség. Ennyi a lényeg.
Nem arról volt szó. hogy mi a szabvány.. Amint írtam, az már más műfaj, az már protokoll.... :)
Idézet
 
 
-2 #28 asdasd 2013-09-30 12:39
*irreleváns
Idézet
 
 
-1 #27 asdasd 2013-09-30 12:34
Na jó, utoljára írom le, mert ez már tiszta óvoda, ami itt megy.

A magát informatikai szakembernek tartó úriember azt mondta, hogy az mp3 és a CD tökéletesen egyforma és aki ennek azt ellenkezőjét terjeszti, az szart se tud az mp3-ről.

Erre írtam, hogy nem egyforma. Az totálisan irreveláns, hogy ki hallja a különbséget köztük. Nem ez a lényeg. Nem ezen vitatkoztunk. Én is mp3-ban hallgatom a zenét általában.

Sokszorosításho z viszont vagy analóg forrás kell, vagy .wav. Ez a szabvány, nem véletlenül. Ennyi az egész..
Idézet
 
 
+1 #26 Assassin 2013-09-30 12:18
asdasd, nem hiszem, hogy demót készítő zenészek ezrei szaladgálnának az utcán, hónuk alatt a minőségi CD-jükkel, hogy kiadót keressenek. Az már protokoll, az egy másik "műfaj".
Én füllel hallgatom a zenét, nem FLAC elemző szoftverrel. Márpedig a 320-as mp3 és a CD között egy "mezei" zenehallgató, mint pl. én, semmi különbséget nem hall, még profi cuccon sem.

Ahogy RobertThorn is említette, nincs veszteségmentes hangrögzítés.
Ha igazán vájtfülű lennék és sznob milliomos, - egyik sem vagyok - , csak vinylt vennék, + hozzá egy lézeres lejátszót. Nem két fillér, és szerintem nem is éri meg az árát.
Csak egy újabb úri huncutság... :D

Itt lehet rendelni, kedves asdasd:
http://www.elpj.com/

:)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Leander Rising - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. február 7.

 

Mátyás Attila Band - Budapest, A38, 2011. július 2.

 

Sting - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 30.

 

Riverside - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 6.

 

Solar Scream - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

Muse - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 15.