Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Tuomas az Élan kiszivárgásáról: „Úgy éreztem, meggyalázták a csapatot”

Péntek óta hivatalosan is meghallgatható a Nightwish új single-je, az Élan, ám a dal már kicsit korábban is kicsúszott a netre. A zenekart mélységesen felháborította a dolog, de most már úgy látják: heves reakcióik következtében legalább ismét szó esik a kiadatlan anyagok netes terjesztésének elfogadhatatlan voltáról.

Indulatos Facebook-posztokban reagált nemrég a Nightwish, amikor a február 13-ai hivatalos megjelenés előtt kiszivárgott a netre friss kislemezdaluk, az Élan. Tuomas Holopainen ma már úgy látja, kissé túlreagálta a történteket, de továbbra is elfogadhatatlannak tartja az esetet. „Egyből megtudtuk, amikor kicsúszott a dal, és az egész zenekart nagyon felzaklatta az eset”, mondta a TeamRocknak a billentyűs. „Így utólag nézve szerintem jó, hogy nyíltan beszéltünk a kérdésről, mert ez az egész igen komoly problémát jelent manapság. És nem a pénz miatt, hanem mert egyszerűen megöli a titokzatosságot. Igen, biztos vehettünk volna egy nagy levegőt, mielőtt a pillanat hevében cselekszünk, ma már én is másképp csinálnám ezt az egészet, de akkor és ott úgy éreztem, meggyalázták a csapatot. Még akkor is, ha ez ma már egy teljesen általános jelenség, és majdnem mindenkit érint. De nem ez a lényeg, az ilyesmi ugyanis ettől még helytelen, és manapság is helytelen. Mi pusztán csak ezt szerettük volna kinyilvánítani, mivel úgy tűnik, sokan tényleg semmi kivetnivalót nem találnak benne, hogy megjelenés előtt álló anyagokat terjesszenek az interneten.”

A Nightwish új albuma, az Endless Forms Most Beautiful – az első lemezük Floor Jansennel a mikrofonnál – március 27-én jelenik meg a Nuclear Blastnél.

 

Hozzászólások 

 
+3 #15 shmonsta 2015-02-17 10:55
Idézet - nekem8:
Idézet - P:
Teljesen igaza van, és helyén is kezeli a dolgot. Tényleg úgymond elmarad a varázs. Régen az volt a varázs, hogy megláttad, hogy készül a lemez egy ÚJSÁGBAN, vártad, mint a messiást, aztán vártad, hogy megérkezzen a boltba, hogy belehallgathass , majd vártad, hogy legyen annyi pénzed, hogy az anyukád által adott kajára való pénzből megvedd. Most csak annyi lenne az embernek a dolga, hogy kivárja, míg a csapat, vagy a kiadó facebook csatornából, vagy hírlevélből megkapja, de még ez se megy... A "varázs" egy töredékét átélni is menő, de így tényleg csak az van, hogy fogod, leszeded, és hallgatod mindenféle körítés nélkül, ami egyébként valószínűleg tervezetten nagyobb élményt nyújtana a hallgatónak.

jaj édes istenem.... ki nem szarja le?
ma már teljesen máshogy vannak ezek a dolgok, és így is van jól
felkerül előbb, végighallgatod, és rájössz, hogy ezt már 600 másik banda eljátszotta--> nem adsz ki pénzt a lemezért feleslegesen
ha meg egy jó lemez előbb felkerül, azt mondod: hú de király, már a hivatalos megjelenés előbb hallgathatom. tehát ez se éppen negatívum.


Ha kivárja a "kedves" feltöltő azt az egy hetet még, akkor sem kell pénzt kiadni feleslegesen.
Idézet
 
 
-4 #14 nekem8 2015-02-17 10:17
Idézet - P:
Teljesen igaza van, és helyén is kezeli a dolgot. Tényleg úgymond elmarad a varázs. Régen az volt a varázs, hogy megláttad, hogy készül a lemez egy ÚJSÁGBAN, vártad, mint a messiást, aztán vártad, hogy megérkezzen a boltba, hogy belehallgathass , majd vártad, hogy legyen annyi pénzed, hogy az anyukád által adott kajára való pénzből megvedd. Most csak annyi lenne az embernek a dolga, hogy kivárja, míg a csapat, vagy a kiadó facebook csatornából, vagy hírlevélből megkapja, de még ez se megy... A "varázs" egy töredékét átélni is menő, de így tényleg csak az van, hogy fogod, leszeded, és hallgatod mindenféle körítés nélkül, ami egyébként valószínűleg tervezetten nagyobb élményt nyújtana a hallgatónak.

jaj édes istenem.... ki nem szarja le?
ma már teljesen máshogy vannak ezek a dolgok, és így is van jól
felkerül előbb, végighallgatod, és rájössz, hogy ezt már 600 másik banda eljátszotta--> nem adsz ki pénzt a lemezért feleslegesen
ha meg egy jó lemez előbb felkerül, azt mondod: hú de király, már a hivatalos megjelenés előbb hallgathatom. tehát ez se éppen negatívum.
Idézet
 
 
+5 #13 James Smith 2015-02-17 02:55
1./ Igaza van.

2./ A linkelt szám szerintem nem rossz. Tipikus Nightwish.

3./ Erről a zenekarról se feledkezzetek meg:

https://www.youtube.com/watch?v=vZrT_w2TAIU
Idézet
 
 
+18 #12 shmonsta 2015-02-16 20:28
Idézet - TelekiPál:
Idézet - shmonsta:
Idézet - TelekiPál:
Mindkét számot hallottam és szörnyen fapados mindkettő, mindenféle kreatív szikrát mellőző, lapos szerzemény. Kár, hogy ezt a tehetséges énekesnőt egy ennyire semmilyen album fogja bemutatni a (zenekarral szemben érthetetlenül türelmes és elnéző) közönségnek.


Az albumról hallott 1db szám alapján te már tudod, hogy ez egy "semmilyen" album lesz. :D Frankó, ezzel a tudással lenne keresnivalód a zeneiparban. Nem kéne a zenekaroknak megírni az albumokat feleslegesen, ha egy szám alapján már megtudnák, hogy "semmilyen" lesz a többi :)


Mondom két szám, öcsém, két szám. Remélem anyád nem így számolta a kölykeit oviból elfelé menet, mert egy öcsivel többen, vagy kevesebben lennétek.


Ahhoz képest, hogy egy nem túl bonyolult szöveget sem sikerült értelmezned, nagyon magabiztosan ontod a fergeteges poénokat és személyeskedsz. Próbálkozz meg még egyszer ezzel: " az albumról hallott 1db szám". Ez azt jelenti, hogy az albumon szereplő 11 szám közül egyet hallottál és véleményt formáltál az egész lemezről. A másik szám nem fog szerepelni rajta, ezért az album szempontjából teljesen mindegy, hogy milyen. Édesanyámat nyugodtan kihagyhatod a dologból, mert nem ismered, és az irományodból az is kiderült, hogy egy hajszálába több értelem szorult mint beléd. A stílusod, meg hogy a családomat próbálod belekeverni a bénázásodba mindent elmondott rólad. Több szót nem érdemelsz. Öcsém.
Idézet
 
 
-27 #11 TelekiPál 2015-02-16 18:33
Idézet - shmonsta:
Idézet - TelekiPál:
Mindkét számot hallottam és szörnyen fapados mindkettő, mindenféle kreatív szikrát mellőző, lapos szerzemény. Kár, hogy ezt a tehetséges énekesnőt egy ennyire semmilyen album fogja bemutatni a (zenekarral szemben érthetetlenül türelmes és elnéző) közönségnek.


Az albumról hallott 1db szám alapján te már tudod, hogy ez egy "semmilyen" album lesz. :D Frankó, ezzel a tudással lenne keresnivalód a zeneiparban. Nem kéne a zenekaroknak megírni az albumokat feleslegesen, ha egy szám alapján már megtudnák, hogy "semmilyen" lesz a többi :)


Mondom két szám, öcsém, két szám. Remélem anyád nem így számolta a kölykeit oviból elfelé menet, mert egy öcsivel többen, vagy kevesebben lennétek.
Idézet
 
 
-6 #10 Sárvári Gábor 2015-02-16 18:19
Azt már mindenki tudja hogy a zeneiparban nincs annyi pénz mint régebben. Értjük. De azt nekem senki ne mondja, hogy egy turnézó, viszonylag bejáratott nevű zenekar ebből nem csinál annyi profitot hogy ne kelljen nekik elmenni dolgozni. Látszik hogy romlik a helyzet egyre jobban, de erre a zenészek még rátesznek egy lapáttal, és annál is rosszabbul festik le a helyzetet mint amilyen valójában. Nem adnak el annyi albumot, ez igaz. De most, nyáron minden bokorban van egy fesztivál, ahova hívják őket, a koncertek látogatottsága nőtt az elmúlt években. Az egyesült államokban egyre többen töltik le a zenét fizetős oldalakról. Többet kell nekik egy kicsit turnézni, de általában minden zenész arról beszél hogy ők hogy szeretnek turnézni. Ezzel akkor probléma nem lehet.
Arról senki nem nagyon nyilatkozik hogy mi lett sokkal könnyebb az internet által, csak arról mi lett sokkal rosszabb. Igazuk van persze. De ez szerintem egyértelmű jel arra, hogy ez a formátum így ebben a formában nem működik. Nyitni kellene valami új felé, nem görcsösen ragaszkodni a régihez. Mondjuk pont a Def Leppard cikknél jutott eszembe hogy, ahhoz képest hogy a kiadóknak nem éri meg, a Def Leppard-hoz több kiadó ajánlata is befutott. Ez mondjuk nem éppen abba az irányba mutat, mintha nem érné meg még mindig valamennyire. Max nem akkora profittal, de valamennyire még működik. És ezt a végletekig ki is fogják használni.
Bár mondjuk én is szeretem a fizikai hanghordozókat. Ha van lehetőségem mindig megvásárolom valamelyik kedvenc bandám albumait. Szóval nem örülnék ha eltűnne ez a formátum, de így jelenlegi formájában biztos nem fog örökké maradni.
Idézet
 
 
+10 #9 Adam 2015-02-16 15:42
Idézet - zombee:
Valaki szóljon Tuomas-nak, hogy a lemez is előbb lesz fent a neten! :)

És ez már több, mint 10 éve így van, nem értem, miért pont most kapta fel a vizet. 2002-2003 körül még rácsodálkoztam, ha egy lemez 1-2 nappal megjelenés előtt fent volt valahol, ma már fel se tűnik. Nem ezen múlik, hogy megveszek-e egy CD-t. Mondjuk nem is az ilyen kirohanásokon. Igaza van, de nem tud tenni ellene semmit.


Igazad van, de nem baj ha tobben adnak ennek hangot. A Hammerfall-os Oscar adott interjut a minap, ahol leirta mennyire nehez mostansag az iparban dolgozni. Es ne azt mondjatok, hogy mashol es masnak sem konnyu, mert ezzel csak relaitivizaljuk a problemat. Talan erdemes azon is elgondolkodni, hogy mennyi lelkesedest es energiat fektetnek egy-egy lemezbe, ha tudjak hogy ugyis lelopjak... Megmaradnak koncertbandanak , osszedobnak neha egy-egy lemezt, csak hogy lassak hogy elnek, es kesz. Erot energiat, szenvedelyt nem tudnak beletenni, mert a mindennapos megelhetes valik egyre nehezebbe. Tudom, sokan zeneles mellett munkat is vallalnak (lasd SepticFlesh)...
Idézet
 
 
+2 #8 zombee 2015-02-16 15:13
Valaki szóljon Tuomas-nak, hogy a lemez is előbb lesz fent a neten! :)

És ez már több, mint 10 éve így van, nem értem, miért pont most kapta fel a vizet. 2002-2003 körül még rácsodálkoztam, ha egy lemez 1-2 nappal megjelenés előtt fent volt valahol, ma már fel se tűnik. Nem ezen múlik, hogy megveszek-e egy CD-t. Mondjuk nem is az ilyen kirohanásokon. Igaza van, de nem tud tenni ellene semmit.
Idézet
 
 
#7 P 2015-02-16 14:20
Idézet - shmonsta:
Idézet - TelekiPál:
Mindkét számot hallottam és szörnyen fapados mindkettő, mindenféle kreatív szikrát mellőző, lapos szerzemény. Kár, hogy ezt a tehetséges énekesnőt egy ennyire semmilyen album fogja bemutatni a (zenekarral szemben érthetetlenül türelmes és elnéző) közönségnek.


Az albumról hallott 1db szám alapján te már tudod, hogy ez egy "semmilyen" album lesz. :D Frankó, ezzel a tudással lenne keresnivalód a zeneiparban. Nem kéne a zenekaroknak megírni az albumokat feleslegesen, ha egy szám alapján már megtudnák, hogy "semmilyen" lesz a többi :)



A cikk témáját illetően most teljesen mindegy, hogy milyen maga a produktum. Személy szerint nekem úgy igazán a NW a Century Child-ig tetszett, utána nekem már túl letisztult ahhoz képest, hogy zeneileg milyen fifikás tudott lenni. A mostani teljesen más, el kell ezt is fogadni. Nekem kicsit lapos, de ez alapján nem mondom, hogy az egész ilyen lesz. Lehet, hogy a többi nem ennyire egyértelműen befogadható, azért lett ez a felvezető single.
Idézet
 
 
+8 #6 shmonsta 2015-02-16 11:27
Idézet - TelekiPál:
Mindkét számot hallottam és szörnyen fapados mindkettő, mindenféle kreatív szikrát mellőző, lapos szerzemény. Kár, hogy ezt a tehetséges énekesnőt egy ennyire semmilyen album fogja bemutatni a (zenekarral szemben érthetetlenül türelmes és elnéző) közönségnek.


Az albumról hallott 1db szám alapján te már tudod, hogy ez egy "semmilyen" album lesz. :D Frankó, ezzel a tudással lenne keresnivalód a zeneiparban. Nem kéne a zenekaroknak megírni az albumokat feleslegesen, ha egy szám alapján már megtudnák, hogy "semmilyen" lesz a többi :)
Idézet
 
 
#5 TelekiPál 2015-02-16 11:13
Mindkét számot hallottam és szörnyen fapados mindkettő, mindenféle kreatív szikrát mellőző, lapos szerzemény. Kár, hogy ezt a tehetséges énekesnőt egy ennyire semmilyen album fogja bemutatni a (zenekarral szemben érthetetlenül türelmes és elnéző) közönségnek.
Idézet
 
 
+6 #4 Adam 2015-02-16 11:00
Idézet - Zoli:
Vegyék szalagra a zenét akkor talán nem csúszik ki.


Lehet tevedek, de azt hiszem ilyenkor a legritkabb esetben a kiado illetve a technikai szemelyzet a felelo a szivarogtatasok ert, sokkal inkabb az ujsagirok, akiknek kikuldik az elozetest, hogy mondjanak rola velemenyt. Es akkor meg ok vannak felhaborodva, hogy akadt kiado, akkor borzaszto minosegben kuldte ezeket kritikara....
Idézet
 
 
-3 #3 Zoli 2015-02-16 10:56
Vegyék szalagra a zenét akkor talán nem csúszik ki.
Idézet
 
 
+18 #2 P 2015-02-16 08:39
Teljesen igaza van, és helyén is kezeli a dolgot. Tényleg úgymond elmarad a varázs. Régen az volt a varázs, hogy megláttad, hogy készül a lemez egy ÚJSÁGBAN, vártad, mint a messiást, aztán vártad, hogy megérkezzen a boltba, hogy belehallgathass , majd vártad, hogy legyen annyi pénzed, hogy az anyukád által adott kajára való pénzből megvedd. Most csak annyi lenne az embernek a dolga, hogy kivárja, míg a csapat, vagy a kiadó facebook csatornából, vagy hírlevélből megkapja, de még ez se megy... A "varázs" egy töredékét átélni is menő, de így tényleg csak az van, hogy fogod, leszeded, és hallgatod mindenféle körítés nélkül, ami egyébként valószínűleg tervezetten nagyobb élményt nyújtana a hallgatónak.
Idézet
 
 
+14 #1 Adam 2015-02-16 08:14
Megértem, igaza van.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Anneke Van Giersbergen - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Cloudscape - Budapest, A38, 2014. március 13.

 

Perfect Symmetry - Budapest, Club 202, 2013. október 23.

 

Riverside - Budapest, A38, 2013. május 23.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2012. július 11.

 

Riverside - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 6.