Shock!

december 27.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Kamelot: „Nem akarunk leragadni a '80-as évek metaljánál”

KamelotBár a Kamelot 5 éve létezik, nevük csak a február közepén megjelent "The Fourth Legacy" lemezükkel tudatosult bennem. Az amerikai fogat nem sokat vacillált, importált egy kiváló hangmérnököt Európából (Sascha Paeth) személyében, és megalkotta eddigi legkiemelkedőbb anyagát.
A "Fourth Legacy" promóciós célját szolgáló interjúkészítés közben azért szerencsére jó pár olyan téma is felmerült, amit csak egy tipikus magyar újságíró kérdezhetett meg Thomas Youngblood gitárostól…

Mit kell tudni a "The Fourth Legacy" albumról?

Ha valaki ismeri a zenekart, tudja, hogy mit várhat tőlünk. Minden lemeznek szeretjük, ha megvan a maga szerkezete. Ennél az albumnál szerettünk volna különböző hatásokat ötvözni, mint pl. arab, perzsa vagy indiai elemeket az újkori metallal. Emellett minden albumból próbáltunk valami mást kihozni, hiszen nem olyan zenekar vagyunk, amelyik folyton ugyanazt a dolgot akarja erőltetni újra és újra. Természetesen maradunk a dallamos metalnál, de próbálunk olyan elemeket beiktatni, ami nekünk is kihívás és érdekessé teszi a zenét. Ha őszinte akarok lenni, azt kell mondanom, hogy semmiképpen nem akarunk leragadni a '80-as évek metaljánál.

Véleményed szerint olyannak sikerült az album amilyennek szerettétek volna?

Igen, tökéletesen, bár utólag mindig vannak apró dolgok, amin az ember változtatna, de elmondhatom, hogy kétség kívül ez a legkielégítőbb végtermék, amit Sascha Paeth-el sikerült maximálisan kivitelezni a felvételek és a keverés során. Elégedettek vagyunk a lemezzel és a fogadtatás az egész világon számomra is hihetetlen volt.

Miért volt szükség Sascha Paeth (Heavens Gate) személyére az album elkészítéséhez?

Meghallgattuk a számainkat és azon tanakodtunk ki lenne a legjobb producer ehhez az albumhoz. Az egészhez egy erős német, sokkal európaibb hangzást, produkciót akartunk és ő állt a listánk élén. Felhívtam, volt egy nagyszerű beszélgetésünk, elvállalta és onnantól tulajdonképpen elkezdődött az érdemi munka. Átjött Floridába az ottani felvételekhez aztán a munkát Németországban fejeztük be, amit nagyon élveztünk és ezek után úgy néz ki, hogy a következő 2 lemezen is vele fogunk dolgozni.

Miért két stúdióban rögzítettétek a felvételeket?

Számunkra ez tulajdonképpen gazdaságosabb megoldás volt. A gitáron és éneken kívül mindent Floridában vettünk fel, de az előzőeket kényelmesebb volt Sascha házi stúdiójában, Németországban elkészíteni.

Azt meg szabad kérdezni mennyi pénzt áldoztatok a lemezre?

(enyhe kacaj) Hát általában nem szoktunk a költségekről beszélni, én nem is nagyon szoktam a dolog anyagi részébe belefolyni túlzottan.

Magyarországon egy metal lemez elkészítése kb. 3000$-ba kerül, legalább annyit árulj el ennél mennyivel többet kell nálatok költeni egy lemezre...

Hát azért ennél jóval több. Minden lemezünk kb. 20.000 $-ba került. Az első 14.000-be, de az összes többi ennél többe.

Erre a kérdésre már az előbb majdnem válaszoltál, de visszatérnék rá, hogy milyen is volt a lemez fogadtatása a rajongók körében?

Mint már említettem csodálatos, az első héten több ment el belőle, mint az előző lemezből összesen. A promóció és a lemez is jobban sikerült, mint korábban. Sok e-mailt kapunk, hogy a boltokban nem győzik utánrendelni a lemezeket, aminek csak örülni tudunk.

Ezek szerint a Kamelot sikeres csapatnak számít Amerikában?

Amerikában most kezdünk felzárkózni a Korn, Limp Bizkit és más hasonló műfajt képviselő zenekarok mögé, mivel az utóbbi időkben a dallamos metalt komolyan visszafogja, hogy a legtöbb kezdő gitárosnak egyszerűbb a Korn-szerű zenét játszani, de egyre több e-mailt kapok az itteni srácoktól, akik egyre jobban kezdik értékelni azt a fajta több és főleg más gitártudást igénylő zenét, amit mi képviselünk. Mindemellett nagyon sokan - akik a korábbi stílus hívei - a Kornhoz hasonló bandákban látják a metal zene, mint fogalom bitorlóit, amivel a műfaj eredeti mivoltát sértve érzik. Ennek ellenére nekem tetszik, amit ezek a zenekarok csinálnak, de nem hiszem, hogy túl időtálló lenne.

Milyen lehetőségeitek vannak fellépni ilyen viszonyok mellett?

Általában helyileg van lehetőség, de nem sok. Idén sikerült először olyan zenekaroknak, mint pl. az Iced Earthnek vagy nekünk, hogy komolyabb turnét szervezzünk az USA-ban. Mi ősszel csinálunk egy keleti parti turnét.

Ki számít igazán sikeresnek Amerikában a dallamos metal vonalon és mi a helyzet a floridai death hullám zenekaraival?

Igazából Amerikában a már említett Iced Earth mellett természetesen a Dream Theater és a Savatage igazán sikeres csapatnak számít. Ami a floridai death zenekarokat illeti szinte teljesen eltűntek.

Kell valami rendes foglalkozás a zene mellé, hogy meg tudjatok élni?

Én személy szerint a zene mellett nem igazán csinálok semmit, néha internetes oldalakat tervezek. A dobos doboktató, de akárcsak a többiek ő se csinál semmi komolyat a zene mellett. Ennek ellenére úgy érzem a zene mellett kell, hogy legyen valami, ami elfoglalja az embert, hogy ne fásuljon el, és, hogy legyen valami behatás a zenére az ember magánéletéből. Én például szeretek utazni, más tájakat, kultúrákat megismerni, ez az albumon is érezhető igen erős külső hatás.

Milyen a viszonyotok a kiadótokkal a Noise Records-szal és az ott lévő más zenekarokkal?

Jól kijövünk a kiadóval. Főleg, hogy a lemez ilyenre sikerült és továbbra is boldogan adjuk ki a Noise Recordsnál a lemezeinket. A többi zenekarral azon kívül, ha együtt turnézunk nem igen találkozunk, pl. a Stratovariussal (a Strato időközben már a Nuclear Blasttal kötött szerződést) és a Tura Satanaval sosem találkoztunk pedig egy a kiadónk.

Jöttök Európába az új lemezt bemutatni, esetleg Magyarországra?

Igen, áprilisban a Crimson Gloryval aztán később az idén még egyedül is szeretnénk visszajönni Európába, Magyarországról volt már szó, hogy valamikor oda is elmenjünk, talán jövőre összejön. Sok múlik azon, hogy épp mi van tervbe véve, akár turné akár stúdió, ezért nem is tudok komolyabbat ígérni.

Mennyire vesz igénybe benneteket egy turné (lelkileg, család)?

Az első két hétben általában mindannyian nagyon izgatottak vagyunk és néha a turné végén se szívesen hagyjuk abba, annak ellenére, hogy mindannyiunknak van családja, hiszen ez része az egésznek. Én személy szerint, különösen szeretek utazni, más embereket megismerni, velük bulizni. Nem mindenkinek adatik meg, hogy eljusson olyan helyekre, ahova szeretne, ezért én különösen szerencsésnek érzem magam.

Tudsz-e valamit a magyar metal zenéről?

Ismerek egy magyar zenészt, Szekeres Tamást aki Ian Perry-vel (Elegy stb.) dolgozott egy szóló albumon. Arról is volt szó, hogy Budapesten veszünk fel az új lemezre dolgokat, de nem jött össze.

Mit kellene ahhoz tenni, hogy egy magyar zenekar előttetek felléphessen, ha Magyarországon jártok?

Ez sok mindentől függ. Többek közt attól, hogy kivel jönnénk, mit szól hozzá a promóciós cég, bele tudjuk e illeszteni a koncert egészébe az adott zenekart zeneileg. Általában nagyon szívesen vesszük, bárhol járunk, ha hazai zenekarok is fellépnek előttünk feltéve, ha beleillenek a turné arculatába. Mindig meghallgatjuk előtte a kazijaikat és e szerint döntjük el, hogy illik-e elénk a zenekar vagy nem. Az európai turné műsorát nagyon jól sikerült összeraknunk, ezért próbáltunk ehhez választani zenekarokat bármerre járunk.

Van valami, amit üzennél azoknak, akik még nem ismerik a Kamelotot?

Természetesen az, hogy előítéletektől mentesen hallgassák meg a lemezt, mert szerintem mindenképp megéri.

 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Nickelback - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. november 8.

 

Riverside - Budapest, A38, 2013. május 23.

 

Lillian Axe - Budapest, Club 202, 2012. szeptember 12.

 

Nitzer Ebb - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

Destruction - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Poisonblack - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.