Pár napon belül sikerült kétszer is látnom az újra éledező Perfect Symmetry zenekart. Azaz a jól sikerült szerdai pécsi koncert után döntöttem úgy, hogy mindenképpen repetázok belőlük a pénteken amúgy is útba eső fővárosban.
időpont:
2006. június 7. / 2006. június 9. |
helyszín:
Pécs, IH Billentyű / Budapest, Zöld Pardon |
Neked hogy tetszett?
|
A kellemes progresszív zenéje miatt “Pécs Warning” névvel is illetett csapat eddigi egyetlen albumán (Human Machines, 2001) szereplő felállásból viszont már csak hárman vannak a csapat soraiban. Kusinka Tamás alapító-dalíró-gitáros-vokálos mellett Cselényi Feci és Szkrobó Szabolcs kezelik a hat, illetve négy húrt. Szende Balázs dobos már kb. két éve van velük, ének és billentyű fronton viszont nemrégiben történt változás. A zenekar frontemberi posztján Friskó “Fidó” Pétert Sudár Anita váltotta, Kovács Péter személyében pedig újra élő szintetizátor gazdagítja a muzsikát.
A pécsi Ifjúsági Házban a Steelage zenekar melegített, igen sok fiatal nézőt csábítva a helyszínre. A zenekar tagjai ránézésre maguk sem lépték még át második X-et, de lelkesen és abszolút reményteljesen nyomták saját dalaikat és feldolgozásaikat. Utóbbiak között volt Audioslave, Nickelback, Liquido, és Spin Doctors is – utóbbinál (Two Princes) szegény énekes alig kapott levegőt, de azért lendületből nyomta tovább. Nagy pozitívum volt, hogy Fidó (a volt Symmetry énekes) állt a keverő mögött, így a Steelage eléggé meggyőzően szólt, no, meg mozogtak is a raklapnyi színpadon.
Symmetryék Pécsen beállásként a Psychotic Waltz Morbidját idézgették, ezzel jelezve, hogy a készülő új lemez nótái mellett nem feledték el régi dolgaikat sem. Tény, hogy programjuk oroszlánrészét a már magyar nyelvű új dalok alkották, de volt az első lemezről is pár gyöngyszem (Morning és Reaching High, illetve Not For Sale és Sacred Pécsen), meg 2-3 feldolgozást is hallhattunk: A fent említett Morbid előtt Kusinka Tomi mindkét helyszínen elmesélte, hogy mekkora élmény volt a dalt pár éve az eredeti énekessel elnyomni – aztán Anita bizonyított, hogy neki is megy a téma. A Savatage Edge of Thorns c. opuszát rég nem hallhattuk a csapattól, szóval volt is nagy örömködés. A Zöld Pardonban pedig egy Conception nóta is belefért (itt Péter alakított a billentyűknél), a gitárcserét áthidaló dobszóló is volt, amelybe Balázs igen agyas témákat szőtt bele, sőt, még egy önjelölt táncosfiú is felsorakozott a színpad elé, úgymond bónuszként, átsferis vörös ingét fel-alá gombolgatva.
Az új dalok közül párhoz már volt szerencsém élőben (egy-kettőhöz még angol verzióban), és a www.perfectsymmetry.hu oldalon meghallgathatóak részletek is a még Fidó énekével készülő, célegyenesben lévő Szabad Akarat lemezről. Élőben is eléggé meggyőzően jött szembe a Szenvedélyek Vonata zakatolós riffjével, szállhattunk a Sosem Volt Falak refrénjére, majd torkot szorított a balladisztikus Álmodj Még, és felszabadított a Szabályok Nélkül. Pécsen elhangzott a régen instrumentális dalként játszott Örvény (“Örmény? Csaknem System of a Down lesz?”) is, amelyből azóta sajnos kiveszett a nóta durva élét adó riff. Kapott viszont helyette egy kellemesen összecsengő, kissé az After Crying lírai vénáját idéző szöveget, és egy slágeres refréndallamot, amelybe – ha jól emlékszem – még Fidó is besegített Anitának egy-egy szólammal a keverőpult mögül.
Az új nóták között kakukktojásként hat a Symmetrytől szokatlanul zúzós Fűrész, ami biztos sok régi rajongót meglep majd. Azonban összességében nem kell félni, hiszen a csapat iránya változatlanul a dallamosan progresszív rock/metal, igen érett dallamvilággal. A két koncert alapján ki merem jelenteni, hogy Anita erős, de egyben sokszínű hangjával méltó utódja lesz Fidónak, én pedig a többi rajongóval egyetemben kíváncsian várom, hogy mit hoznak össze ezután.