A negyedik albumához érkezett svájci banda abszolút nem olyasmi zenét játszik, mint amit nemzetiségük alapján várna tőlük az ember. Mostanában arrafelé ugye leginkább a jóféle, régivágású hard rock muzsika pörög (Gotthard, Shakra, illetve az újra a régi fényében tündöklő Krokus), és bár maga a stílusmegjelölés többé-kevésbé rájuk is áll, azonban ez inkább az a fajta súlyos, karcos, grunge beütésű, mégis metalközeli hard rock muzsika, amit a tengerentúlon művelnek olyan csapatok, mint az Alter Bridge, a Creed vagy a Godsmack. A Pure Inc. ezt az iskolát képviseli, méghozzá olyan hitelességgel, hogy ha nem tudnám az igazságot, fél nóta után simán amerikai zenekarnak gondolnám őket.
megjelenés:
2011 |
kiadó:
Brownsville Records |
pontszám:
7 /10 Szerinted hány pont?
|
Első három albumukon ezeken az alapokon állva alkottak kellemesen hallgatható dalokat, és ugyan a recept alapvetően nem változott, azért ezúttal mégis sikerült egy kicsit megreformálniuk saját magukat. Egyfelől a korong egy olyan súlyos, ráspolyosan száraz, karcos hangzást kapott, ami elsőre szinte inkább riasztólag hat. A Far Beyond Driven vagy a Metallica Justice lemeze bírt ilyen horzsoló sounddal, és ezt bizony szoknom kellett egy darabig. Másfelől az album általános zenei csapásiránya is vett egy szigorúbb, ütősebb fordulatot, pár dalban a Pantera, vagy éppen a Subhuman Race-korszak Skid Rowjának neve is felrémlik a CD-t hallgatva. Másutt ugyanakkor maradt a régi, jól bevált irány a maga poszt-grunge/modern hard rock fundamentumon álló, kimérten hömpölygő, dallamosabb és érzelemgazdagabb megközelítésével. Őszintén szólva jobbára nekem ezek a momentumok jönnek be inkább, mint ahogyan az például a torzítatlan, dallamos részeket besúlyosodó témákkal keverő Fading To Greyben, vagy a zeppelines lüktetésű alapokon Alter Bridge-et idéző monumentalitással operáló Beyond The Universe-ben hallható. De nagyon jó a balladisztikus hangvételű My Riverbed vagy a vidámabb, húzós tempójú, már-már táncolós To The Rhythm is, akárcsak az üdítő színfoltot jelentő, funkos/Extreme-es Sexxels, amit még egy feelinges szaxiszóló is színesít.
Nagy kedvenc lehetne még a pumpáló basszusfutamokra különféle ki-be úszkáló gitárhangokkal építkező, némiképp Audioslave-ízű Diary Of A Suicidal Man is, azonban ennek a végét sikerült alaposan elrontania az amúgy kiváló torokkal rendelkező Gianni Pontillo énekesnek azokkal a Phil Anselmo legelborultabb megnyilvánulásait idéző üvöltözésekkel. Az amúgy nagyjából a Chris Cornell – Myles Kennedy – Johnny Solinger tengely által behatárolható karcos, de dallam- és érzelemgazdag stílusban igen kiválóan teljesítő srácnak – illetve magának a zenekarnak – egyszerűen nem áll jól ez a több helyütt is megjelenő, mesterkélt keménykedés. A legdurvább elhajlást e téren az utolsó dal (Beyond The Universe) végére, két percnyi csendet követően felpakolt rejtett bónusztrack jelenti, ami lényegében már szinte egy az egyben Pantera stílusgyakorlatnak felel meg, csak éppen a színvonal van jócskán alatta a néhai legendás banda által igen magasra tett mércének. Remélem, nem ez a vonal lesz az irányadó a következő Pure Inc. korong világát illetően...
Az ízléses (bár igencsak a tavalyi Alter Bridge CD frontjára hajazó) borítóba csomagolt albumon azért szerencsére többségben vannak a pozitívumok a negatívumokhoz képest, de legközelebb mindenképpen jobban örülnék egy mind hangzásban, mind zenében kiegyensúlyozottabb anyagnak.