megjelenés:
2011 |
kiadó:
Southern Lord |
pontszám:
9 /10 Szerinted hány pont?
|
A The Great Unfurling alatt szétnyitja pokoli szárnyait a sárkány, tipikusan fantasy filmbe illő hang hadovál valami bevezetőt a háttérben szépen megbúvó csellójátékra, majd bárminemű átmenet nélkül csúszunk bele a Hammerhandle-be, ami igazi Weedeater: komor, súlyos, rettentő szutykos, Dave „Shep" Shepherd gitárja pedig tényleg egészen úgy szól, mintha egy porszívón játszana. A meglepően Fu Manchu-s Mancoon alatt még egyértelműbb a dolog: a korong pont úgy szól, ahogy az egy ilyen mocskos galeri esetében elvárható, a bőgő egész egyszerűen csapdába esett varacskos disznóként röfög, hiába, a csapat régi cimborája, a legendás producerguru Steve Albini még mindig érti a dolgát. Gyorsan szaladnak tova a számok, a Turkey Warlockban még felkapjuk a fejünket egy jó kis riffre, aztán már jön is az egyetlen hosszabb tétel, a címadó. A tűzokádó Jason kalandjait elmesélő dal abszolút tízpontos: remekül felépített, mind a visszafogott energiától vibráló gitárjátékot, mind Keith „Keko" Kirkum fifikás dobolását tekintve magasan a korong legjobbja, a refrént meg úgyis együtt nyomod Dixie-vel.
A hatos Palm And Opium delíriumos lebegése pont olyan, mint amit a cím után vár az ember: pálmafák, szikrázó napsütés, mi meg atomjainkra szétcsúszva nézünk ki a fejünkből a tengerparton elájulva. Mindezt ráadásul egy egészen beteg rajzfilmfigurára, még inkább egy csontra betépett Bon Scottra hajazó énekhang közvetíti, ami csak felerősíti az álomszerű hangulatot. Dixie barátunk énektémái pedig már alapjáraton is embert próbálóak, olyasmi, mintha heveny torokgyulladással küzdve és tök részegen állna neki valami tufa Motörhead-témának. Szépérzéke miatt van, aki rosszul van az ilyentől, engem azonban a legkevésbé sem zavar, annál is inkább, mivel túl sokat úgysem halljuk: egy-egy Weedeater dalszöveg egy söralátéten, vagy akár egy cigipapíron is elférne.
A Long Gone szikár riffelése aztán visszaránt a földre, mit ránt, súlyos doom témájával át is menetel rajtunk. Az érdekes elnevezésű March Of The Bipolar Bear képében jön a már említett Keko dobszóló, ezután pedig a Homecoming, aminek a kezdése echte Kyuss, de aztán másfél perc elteltével jóval zaklatottabbá válik a játék, Jason Sárkány mellett ez a másik kedvencem. És akkor alig félóra elteltével már csak a Whiskey Creek instrumentális zárása van hátra, visszafogottan vidám bendzsójáték, a háttérben tartós vízzubogással, ami vagy eső akar lenni, vagy valaki nyitva hagyta a csapot, nem tudni. Némi szünet után még jön egy kis laza bárzongorás téma, majd ennyi, a sárkány hazatér.
A negyedik Weedeater korong kapcsán annak rövidségén kívül tényleg nincs mibe belekötni való, a borító is abszolút tetszetős, bár klasszikus heavy lemezeket idéző témája némileg félrevezető lehetne, ha lenne olyan ember a földön, aki ezzel a névvel másfajta zenét várna (mint ahogy nincs), úgyhogy a magas pontszám teljesen indokolt. Hallgassátok meg, aztán menjetek el koncertre. És örvendezzetek vala.