A dombóvári Blokád zenekar év elején rögzítette a cikkem tárgyát képző 20 perces anyagot. A fényképpapíros, szemrevaló borítóval bíró cd-t átadó Németh Tomi (a csapat dobosa) elmondása szerint főleg a nyári fesztiválokra való jelentkezés miatt készült a felvétel, de miután meghallgattam, egyértelmű volt, hogy írjak róla, hisz jól kitalált, korrekt produkcióról van szó.
A csapat trióként muzsikál, Tomi mellett Szabi (ének-gitár) és Petya (bőgő) alkotják, zenéjükről főleg a régi Sex Action (biztos a csajozós szövegek miatt is), talán helyenként a Tankcsapda, a Lángok Közt riffjéről pedig a Motörhead ugrik be. Olyan ideális bulizós rockzene ez, jó értelemben. A manapság eléggé jól pörgő Road és a Rómeó Vérzik is hasonló stílusban utazik. A lényeg, hogy bár nem bonyolítják túl a témákat a fiúk, azaz zeneileg és mondanivalóban is könnyen emészthető szerzeményekről van szó, de van az egésznek egy konkrét iránya, nem érzem útkeresésnek az öt dalt.
A csörgővel is megtámogatott refrénű Nem Félek a demó egyik legjobbja, a refrént felvezető témában Szabi is kiereszti hangját, és automatikusan bebólintok, mert ez bizony mocskos, tökös rock and roll! Ugyanez igaz a kicsit Metallica-hangulatú témával kezdő, majd belendülő Minden Este és a záró Használj Fel című szerzeményekre is, utóbbinak talán a szövegét érzem kicsit esetlennek néha ("a barátod már nem segít, én leszek, aki a bűnbe visz"), ezen a téren mindenképp tessék változatosabb irányba tekingetni!
A legnagyobb pozitívum - főleg annak ismeretében, hogy a demót kb. egy jobb sportcipő áráért vették fel - az egészséges gitárhangzás, így még az egy-két akkordot reszelő témákban is ott van az a dög, amit kezdő csapatoknál kivételes esetben lelni csak. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy legalább másfél-két hanggal le vannak tolva a hangszerek, ami azért ad egy kis plusz tekintélyt a témáknak. Tetszik pl. az is, hogy minden dalban található egy-egy gitárszóló, amiken bár lenne mit kozmetikázni, ha szigorúan nézzük, de jó irányba mutat a dolog, és rendesen ki van találva a többi hangszer szerepe is. Jó példa erre a Minden Este szólója: semmi nagy bravúr nincs benne, kis nyekergetett dallamként követi az alapot, de alatta bedupláz, majd visszalassul a dob, aztán újra repeszt a refrén.
A negyedik Vigyáz Ránk Az Ég lírai hangulatban kezd, az első refrén is akusztikus gitárral megy el, utána viszont súlyosan bejön a torzító, és kimérten hömpölyög a nóta többi része. Itt kicsit több teret kaphatna a ritmusszekció, amit sajnos nem használták ki annyira, mint szeretném, csak a szóló alatt van egy kisebb bőgőfutam. Ebben a dalban is érezhető, hogy Szabi hangja eléggé rendben van, érdemes lenne rágyúrnia az énekre, hogy bátrabban merjen kísérletezgetni, amivel a kicsit egysíkú versszakdallamokat is feldobhatná, és az előforduló hamisságot kijavíthatná.
Persze demóról lévén szó, van azért sok-sok kis pontatlanság, amire a későbbiekben jobban oda kell figyelni, hisz ezek a kis csúszkálások veszik el a témák élét, húzását, de ezzel szerintem Blokádék is tisztában vannak, szóval felesleges kiveséznem. A lényeg, hogy a srácok érzik a mikéntjét ennek a muzsikának, és remélem, hogy a következő anyagba tényleg apait-anyait beleadnak. Addig pedig a recept: sok fellépés és nótaírás!