Soha nem volt annyira jó muzsikusnak lenni, mint manapság – vélekedik a Guns N' Roses gitárosa, Ron Thal, közismertebb nevén Bumblefoot. A zenész a RockAAA-nek adott friss interjújában azt mondta: miközben a háttérből egyre inkább eltűnnek a nagy kiadók, a siker igazi kulcsa abban rejlik, hogy valami szokványostól eltérőt, érdekeset kell nyújtani a rajongóknak.
„A '90-es évek óta űzöm az ipart, és biztosan állíthatom: a kiadók nem tudnak életben maradni, ha nincsenek zenekaraik, a zenekarok viszont simán túlélhetnek kiadók nélkül", mondta Bumblefoot. „Vagyis miért kellene eladnod a lelkedet egy olyan valakinek, akinek sokkal nagyobb szüksége van rád, mint neked rá? Főleg manapság, amikor bárki előtt nyitott a lehetőség, hogy világszerte terjessze a zenéjét. Semmi más nem kell hozzá, csak egy CDBaby.com hozzáférés meg egy Facebook oldal... Az internet új szintekre helyezte a játékteret, mindenki megkapta az azonos méretű fegyvert. Innentől fogva csakis az számít, mennyire lősz pontosan."
Bumblefoot szerint miközben régen a nagylemez volt az alapegység és a kiindulópont, mára ez is megváltozott. „A zene továbbra is fontos, de sokkal inkább a személyes kapcsolat került középpontba. A CD-eladások javarészt a technológiai fejlődés következtében zuhannak, hiszen ma már jóval kényelmesebb módszerek is rendelkezésre állnak ahhoz, hogy zenékhez jusson az ember. A szélessáv ráadásul egyre jobb minőséget tesz lehetővé. Nyilván azzal semmi sem versenyezhet, amikor a kezedben tartasz egy kiadványt nyomtatott borítóval, ami kinyílik előtted: a Led Zeppelin III azzal a forgó kerékkel, a Sticky Fingers a cipzárral, a Magical Mystery Tour a bookletjével... Ezek a dolgok azonban mára elváltak a zenétől, és merch-termékekké váltak: akinek kell, az megveszi őket. Azért esnek a CD-eladások, mert több a lehetőség."
Abban inkább nem foglalunk állást, hogy a Guns N' Roses 2008-ban kiadott Chinese Democracy lemeze is a több lehetőség miatt teljesítette-e alul a várakozásokat, vagy inkább azért, mert W. Axl Rose a kisujját sem volt képes megmozdítani az album promotálása érdekében. Mindenesetre az anyag idén áprilisban ismét belépett a Billboard Top 200-ba, méghozzá a 198. helyre, miután a BestBuy akciósan, 1.99 dollárért kezdte el árulni. A hálózat annak idején exkluzív amerikai terjesztési szerződést kötött a lemezre, de zeneipari vélekedések szerint Axl mellett ők sem végeztek valami fullos munkát a reklámozás terén. Ezt igazolja az is, hogy az anyag elsősorban az Egyesült Államokban teljesített a vártnál jóval gyengébben, bár még így is platinalemez lett. A Chinese Democracy világszerte összesen több mint 3 millió példányban kelt el megjelenése óta.