Gene Simmons tavaly alaposan felzaklatta a közönség lelkivilágát elhíresült „a rock halott" nyilatkozatával. Többen a mai napig nem értik, miért mondta a KISS basszere, amit mondott, így Gene most Eric Singer dobossal közösen megpróbálta ismét elmagyarázni a helyzetet...
„A világ legnagyobb zenekarai ma nem húszévesekből állnak. Egyszerűen nincsenek fiatal nagy bandák", szögezte le a Studio Brusselnek adott interjújában Simmons a desseli Graspop fesztiválon. Amikor nekiszegezték, hogy ennek akár az is lehet az oka, hogy a mai feltörekvő csapatok nem olyan kreatívak, mint a régiek, lesöpörte a dolgot. „Nem erről van szó, hanem arról, hogy meghalt a lemezipar. Ti, rajongók ártottatok a legtöbbet annak, amit szerettek. A rajongók ölték meg a lemezcégeket, akik korábban pénzelték a fiatal zenekarokat, amelyek így a nyilvánosság elé léphettek." „Egyszerűen elvették a fejlődési szakaszt", tette hozzá Eric Singer dobos. „Korábban a zenekarok küzdöttek, játszottak, turnéztak, és talán a harmadik-negyedik albumuk idejére elkezdtek hírnevet szerezni, ismertté válni világszerte. Manapság létezik olyan lemezcég, amelyik odateszi az infrastruktúrát, a támogatást három vagy négy lemez mögé, mire a banda befut? Ilyen ma már nem létezik, és ez kemény. Tehetségek ma is léteznek, talán több is, mint valaha."
„Itt van ötvenezer ember a Graspopon. Be kellene őket is engedni ingyen, vagy inkább fizessenek?", tette fel a kérdést Simmons. „Semmi sincs ingyen. Illetve lehet: letöltheted és megoszthatod a zenéket ingyen, csak éppen ezzel megölöd a következő új csapatot. Mondom, őket. Nem minket, hiszen mi negyvenegy éve itt vagyunk, ránk nincs hatással az ilyesmi. Egy kezdő csapat számára viszont mindez nagyon szomorú. Mi is szeretnénk, ha sikeresek lennének a fiatalok..." „Szerintem Gene nyilatkozatát a rock haláláról sokan kiragadták a szövegkörnyezetéből, és félreértelmezték", mondta Singer. „Nem arra célzott, hogy ma már nincsenek tehetségek, nagyszerű rockzenészek vagy kiváló zenekarok, hanem azt, hogy ezeknek már nincs lehetőségük arra, hogy a következő Beatlesszé, Sabbathtá vagy akármivé váljanak, és ezt a rajongók intézték el nekik. Iszonyatosan nehéz ma bárhová is eljutni a zeneiparban, és csak egyre nehezebbé válik. A tehetség nem tűnt el, ezt mint tudjuk, menj csak fel a YouTube-ra, és nézd meg ezeket a kissrácokat, akik fenomenálisan játszanak. Viszont nekik is kemény lesz az útjuk, hiába gondolják a legtöbben egy-egy ilyen videó láttán, hogy ó, ebből a kölyökből sztár lesz, hát mennyire jól zenél! De ha ugyanezek az emberek nem akarnak fizetni és támogatni ezeket a zenészeket, hogyan fognak karriert csinálni, megélni a zenélésből?"
„Az emberek ilyenkor azt mondják, hogy de hát ennek nem a pénzről kell szólnia. Pedig de", szögezte le Simmons. „Beülsz a kocsidba, hogy elmenj valahová, amihez benzint kell venned. Ha mindenki nekiállna ellopni a benzint, a forgalmazók leállnának a behozatallal, és egy idő után senki sem jutna üzemanyaghoz. És itt mondom azt, hogy a rajongók a fiatal zenekarokat ölik meg azzal, hogy nem fizetnek a zenékért. Mondom: minket ez nem érint, nem panaszkodunk. De az újaknak nagyon rossz."
A KISS júniusi bécsi koncertjéről itt olvashatsz.
Hozzászólások
ezzel nincs is probléma, de vajon van-e otthon akár 1 db eredeti cd, neadjisten lp az említett zkaroktól? ez a nem mind1, az már inkább a siker fokmérője, az meg méginkább, hogy ha erre téved a zkar, akkor elmennek-e a bulira, v inkább elboroskólázzák a közeli krimóban? azért egy slipknot koncertjegy árából valszeg napokig merevrészegek lennének :D
(Ui.:A Steel Panthernél tudom hogy 50 fölötti arcok, oda is írtam, de Steel Panther névenn kb 2008-9 óta működnek ezért írtam őket új-nak. És ismerem a Fight-ot, tudom hogy Russ ott zenélt, Ralph Saenz meg az L.A.Guns-ban egy rövid ideig és a Long Gone-ban, és azt is hogy Steel Panther előtt is együtt zenéltek csak mindig más néven, de az első hivatalos albumuktól számítva ők egy új formáció, és ezt is oda írtam hogy így értettem újnak a dolgot. :) )
Egy másik cikk kommentjei között merült fel az általános zenei kultúra kérdése, illetve inkább, hogy mit is jelent a többség számára a zene. Szerintem az emberek túlnyomó többsége nem hallgat zenét, hanem használja azt valamire: háttérzajnak, vagy, ha lépegetni akar valamire, esetleg, ha épp nagyon sajnálja magát és kell valami, ami segíti a könnyezést. Aki leül és azért hallgat meg valamit, mert zenei élményt keres, ritka, mint a fehér holló. Éppen ezért tud annyira meghatározó lenni a média, mert a többség nem keresi és nem hallgatja a zenét, mert alapvetően egyáltalán nem érdekli, hanem használja, amit a szájába tolnak...
Nem volt ez másként régebben sem, csak korábban nem volt tiltólistán a rock zene.
Többen emlegették itt a tömegtermelést és az innováció hiányát, mint a komolyabb siker elmaradásának okát. Szerintem azok, akik megeszik a milliomodik 2 hangos, butyuta pop szart, azok pont egy pillanatig nem foglalkoznak ilyesmivel. Pedig tetszik, nem tetszik a tömeget a stadionokban soha nem a zenét értő közönség hozta össze, hanem a sikongató kiscsajok meg a menőző kissrácok...
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Valami úgyis lesz, mindig kitermelnek majd nagyszínpados fél-rock előadókat, akikre tódul a nép.
A nagy bandák meg nyilván továbbörökítik majd a nevet a Kiss üzleti tervét követve, ha van eszük (és legtöbbjüknek nyilván van), szóval nem fognak eltűnni és 25-30 év múlva is vígan lehet majd Metallicára, Slayerre, Jovira meg Gunsra járni meg minden másra ami most van, meg ezután lesz. Majd játszanak a zenekarban a gyerekeik (ez néha már most is megfigyelhető)
https://youtu.be/GYfFFrcet2g?t=83
A Death Punchot írtam korábban. A Bullet For My Valentine tényleg kimaradt, de ott azért elég rendesen megtört az ív az utolsó két albummal, nem véletlen görcsölnek most a visszakeményedé ssel (az első két lemezüket egyébként kifejezetten szeretem, nyugodtan keresd vissza az archívumból). A Black Veil Brides még Amerikában is jócskán feltörekvő történet, távolról sem arénás szint ott sem, a Halestorm is messze van még a headliner arénaturnéktól, a Steel Pantherben meg igenis ötven felé haladó, a színtéren a '90-es évek eleje óta aktív zenészek játszanak. Például Russ Parrish, aki az én generációmnak örökre a Fight gitárosa marad. :)
Amúgy meg akkor tessék, hogy mindenki értse: ezek a nevek a még mindig falakkal körbezárt metal-gettón kívül SEMMIT nem jelentenek, tíz átlag zenehallgatóból kilenc egyikről sem hallott soha az életben (a Halestormról a Grammy miatt talán kettő igen). Én erről a szintről beszélek alapvetően, és talán éppen ezért kár is volt idekevernem a Slayer/Pantera/Slipknot/SOAD-féle, a metal műfajban egyezményes topdogoknak számító előadókat. Az olyan szintű rock-szupersztárokat hiányolom, mint amilyen a Guns, a Bon Jovi, a Metallica, az Aerosmith, a Nirvana stb.-stb. volt a fénykorban, akiket mindenki ismert és hallgatott. Nyilván ennek a szintű népszerűségnek voltak árnyoldalai is, de ilyen bandák nélkül igenis nehéz lesz tovább élni és a felszínen maradnia a műfajnak. Ezen a szinten az említett Nickelback meg a Linkin Park voltak az utolsó előadók kábé a rockvonalról, és ezek sem tegnap futottak fel. (És most ne keverjük ide, hogy ki mit gondol a Linkin Parkról meg a Nickelbackről, mert nem ez a lényeg.)
A Five Finger Death Punch pont idén 10 éves, a Black Veil Brides pedig 5. Nem elég? :) De ha a banda első hivatalosan megjelent albumától számítjuk a kort, akkor a Halestorm és a Steel Panther is ilyennek számít a maguk 6 évével. Vagy a Bullet for my Valentine akiknek 2005 körül jött ki az első albumuk. Bizonyára nem szereted őket, de attól még ezek azok a bandák akik manapság sikeresek és nem 50 évesekből áll. (Kivéve a Steel Panther) Úgyhogy nem értem miért mondod hogy S.O.A.D.-ék óta nem voltak "nagy bandák", persze hogy kinek mi a nagy banda az relatív. Nekem az olyan már annak számít aki hétről hétre több tízezer ember előtt zenél és több millió rajongóval rendelkeznek(né zd meg a facebook oldalukat).
Ja, meg valaki írta hogy a Nickelback zeneileg semmi. Aha, mer' az Alice In Chains olyan iszonyatosan jó zenészekből állt tényleg....És mégis hatással tudtak lenni másokra. A Nickelback miért ne lehetne? Egy csomóan vannak akik Chad Kroeger miatt fogtak gitárt hidd el nekem. Kurt Cobain sem volt jó zenész mégis sokan miatta tanulnak meg gitározni. Akkor meg? Aki képes hatással lenni másokra az nagy banda, mert generációk fogják továbbadni a nevét és újabbakkal megismertetni őket, így sohasem fogják őket elfejteni. Legalábbis szerintem...tessék, lehet leszólni!
Nem dúskáltak, de kaptak pénzt a kiadójuktól az első lemezükre a demós teljesítményük alapján. Majd a másodikra még több pénzt. Meg reklámot, terjesztést, turnélehetősége t. Később az amerikai turnét sem saját pénzből fizették és az amerikai lemezfelvételt sem. És így tovább. Ez az amit most nem tud megtenni egy átlagos anyagi helyzetű zenekar külső segítség nélkül.
Ahhoz, hogy véleményt alkossunk miért kéne bármit is letenni? Hol élsz te, még mindig a barlangban?
Nem küzdök én semmi ellen, csak nem érdekelnek az olyan bandák, zenék, akik az első helyen a pénzhiányt emlegetik ha nem sikeresek. A mai bandák 1-2 év alatt akarnak világsztárok lenni (valakinek sikerül is), semmi alázat nincs bennük. De ha megnézel mondjuk egy KREATOR-t, ők évtizedek alatt érték el azt amit.
A zenekar első 10 évében simán dolgoztak a banda mellett.
Tritze egy nyugdíjas otthonban tologatta a betegeket, aztán mellesleg felgitározta a terrible certainty-t, extreme aggressiont, coma of souls-t. Nem hiszem hogy dúskáltak volna az anyagiakban, de örültek hogy körbe turnézták a világot. Persze aztán később megjött az anyagi elismerés is.