Shock!

november 24.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Friedmannek nem volt elég agresszív a Megadeth

Mint azt mindenki jól tudja, Dave Mustaine általában előszeretettel varrja Marty Friedman nyakába a Megadeth legvitatottabb lemeze, az 1999-es Risk rádiósra vett irányvonalát, az akkori szólógitáros azonban egy friss interjúban kijelentette: éppen azért hagyta ott a következő évben a csapatot, mert nem játszottak elég agresszív zenét.

„2000 elején hagytam ott a zenekart", elevenítette fel a korszakot a Metalshrine-nak adott interjújában Friedman. „Megmondtam a srácoknak, hogy már 1999 közepén eldőlt a dolog, de ez egy másik történet. Végül 2000-ben léptem ki, és abban az időben minden zenekar ezerszer agresszívebben szólt, mint mi. Akkoriban a Kornnak, a Marilyn Mansonnak, sőt, még a Limp Bizkitnek is voltak igazán súlyos témái, a mi dolgaink pedig vékonynak, jelentéktelennek és az én füleim számára idejétmúltnak, ódivatúnak, tradicionálisnak hangzottak ezek mellett. Ezzel önmagában semmi gond, rengetegen imádják a tradicionális heavy metal hangzást, és nem is akarnak benne változásokat. Ez egy elfogadható álláspont, meg is értem, főleg, hogy Ramones fanatikus vagyok csecsemőkorom óta, és a legkisebb változtatástól is idegbeteg voltam náluk. De egy Megadeth esetében gáz, ha minden más banda elsöpör téged a súlyos hangzásával, ami sokkal félelmetesebb, keményebb és átütőbb, mint a Megadethé. És onnantól kezdve nem is indított be a dolog."

Marty mindehhez hozzátette: ő a maga részéről megpróbált változtatásokat eszközölni a bandában. „Mondtam nekik, hogy vagy ezt csináljuk, vagy azt: legyünk állati súlyosak, vagy legyünk kicsit piacbarátabbak, mert így most underground csapat vagyunk, és ennek nem így kellene lennie. A négy tagban hatalmas potenciál rejlett, és baromira nem kellett volna underground tradicionális metal bandává válnunk. Nem akartam ebbe az irányba haladni, ők azonban talán igen. Vagyis színtiszta zenei döntésről volt szó, amikor otthagytam a csapatot, és semmiféle személyes probléma nem merült fel közöttünk. Simán csak láttam a többi bandát, és imádom az agresszív zenét is – aminek viszont tényleg kibaszott agresszívnek kell lennie. Most is hallgatok olyasmiket, mint például a Decapitated."

Friedman leszögezte: semmi baja azokkal a Megadeth albumokkal, amiken játszott. „A csatlakozásom után készített első pár anyagunk igazán agresszív volt a maga idejében, de aztán olyanok is készültek, amik beszorítottak minket ebbe a kategóriába. Tudom, hogy a zene nem verseny, de úgy láttam: egy csomó banda olyasmiben utazik, amit nekünk kellett volna megcsinálnunk, méghozzá sokkal jobban. Nem értettem, miért tartózkodunk állandóan a '80-as évek thrash metal zónájának középtempós régióiban..." Kérdésre válaszolva Marty elárulta: nincs rossz viszonyban korábbi kollégáival, de különösebb barátságban sem. „Nem nulla a kommunikáció, de annyira nem is ápoljuk a viszonyt. Amikor néha kapcsolatba kerülünk, mindig nagyon barátságos a hangulat. A világon semmi problémám nincs velük, és csakis sikert kívánok nekik. Remélhetőleg ők is így vannak ezzel az én irányomban."

Mint ismeretes, Dave Mustaine rendszerint Marty nyakába szokta varrni a Risk lemez populárisabb(nak szánt) irányvonalát, mondván, hogy a gitárost akkoriban már egyáltalán nem izgatta a súlyos metal. Tény, hogy Marty keze több dalban volt benne a '99-es albumon, mint bármelyik azelőtti Megadeth lemezen. Kérdés persze az is, Friedman miért beszél undergroundról, amikor a Megadeth egészen a '90-es évek végéig sikerbandának és komoly közönségmágnesnek számított: karrierjüket és hitelüket épp a slágerbombának szánt Riskkel sikerült alaposan taccsra vágni, előtte minden tökéletesen működött. Ugyanígy az sem teljesen világos, miért nyergelt át a távozását követő években a Megadeth-énél sokkal poposabb vonalra a gitáros, ha annyira agresszív zenét akart játszani...

 

Hozzászólások 

 
#9 vitya121 2012-06-05 16:29
az új lemezek jók csak az ének(témák) szar(ok),pont a Risk óta
Idézet
 
 
+4 #8 degradalt 2012-06-05 14:25
igazad van, nem kevés indulat is volt a kommentemben, erre a hülyeségre reagálva, hogy a megadeth nem volt elég kemény. :) mondom nem követtem a fickót, láttam egy két bohóckodását a yutubon, ahol a japán bukkakés punáknak tolta a szólóit.
Idézet
 
 
+5 #7 kamikaze 2012-06-05 13:55
Azért ez nem teljesen fedi a valóságot, ,,kissé" előítéletes, és jó néhány olyan állítást tartalmaz, ami egyszerűen nem igaz. Nos Marty külsejével foglalkozni az újabb kori munkásságának negatív alátámasztására gyenge érv. Kit érdekel, hogy hogy néz ki? Gitározni tud? Nagyon is. A kétezres évek ,,elején" pont hogy jó szólólemezeket csinált. Mind a Music for Speeding (2002), mind a Loudspeaker (2006) kiváló albumok! Az Exhibit A Live in Europe (2007) pedig egyenesen zseniális! Utána kezdődött a gyengébb korszaka, elsősorban a Tokyo Jukebox (1-2) és a Bad DNA lemezekkel, de ezeken is vannak igen jó dolgok. A Megadeth viszont tényleg jó lemezeket csinált az utóbbi években.
http://www.youtube.com/watch?v=H-ABoXNIr8s
Idézet - degradalt:
ehhm. érdekes dolgok derülnek ki néha. itt tényleg mintha egy csepp elentmondás lenne. a risk lemez úgy sz*r ahogy van, és ha megnézzük a kétezres évek elején mibe kezdett marty bácsi, valahogy nem áll össze az egész. gitárcentrikus popzenét nyomatott japánban, olyan embereknek akiknek fogalmuk sincs a metálról. emellett a haját is levágatta, és az öltözködése is inkább egy dj pult mögé illett volna. jelenleg nem követem a fickót, de tény hogy zseniális gitáros. a megadeth viszont azóta simán hozza a jóféle fémet.
Idézet
 
 
-8 #6 neal and jack and me 2012-06-05 09:38
neked gyöngyszem, nekem nokedli. hiszen mindig minden szubjektív. szerintem a 2001-es lemeztől a megadeth értékelhetetlen . mások szerint - köztük vagy te is - nem.
ennyi.
Idézet
 
 
+8 #5 degradalt 2012-06-05 09:32
Idézet - neal and jack and me:
az a baj, hogy nem hozza... :)


a kérdés látod adott: miért is nem? nézzük már meg az utóbbi 3 albumot. gyönygyszem egytől egyig. igen, mustaine még mindíg egy faszkalap, de ez a lemezek minőségén nem jön át hálistn'
Idézet
 
 
-8 #4 neal and jack and me 2012-06-05 09:20
azt tőlük kérdezd meg :)
Idézet
 
 
+8 #3 Venomádi 2012-06-05 09:13
Mitől is nem?
Idézet
 
 
-6 #2 neal and jack and me 2012-06-05 07:34
az a baj, hogy nem hozza... :)
Idézet
 
 
+16 #1 degradalt 2012-06-04 12:03
ehhm. érdekes dolgok derülnek ki néha. itt tényleg mintha egy csepp elentmondás lenne. a risk lemez úgy sz*r ahogy van, és ha megnézzük a kétezres évek elején mibe kezdett marty bácsi, valahogy nem áll össze az egész. gitárcentrikus popzenét nyomatott japánban, olyan embereknek akiknek fogalmuk sincs a metálról. emellett a haját is levágatta, és az öltözködése is inkább egy dj pult mögé illett volna. jelenleg nem követem a fickót, de tény hogy zseniális gitáros. a megadeth viszont azóta simán hozza a jóféle fémet.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Peter Gabriel - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. május 6.

 

Leander Rising - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. február 7.

 

Helloween - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Muse - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 15.

 

ZZ Top - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2009. október 15.

 

Watch My Dying - Gödöllő, Trafó, 2003. május 23.