Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Heaven & Hell: Zakk Wylde megismételte nagy port kavart kijelentését

0121zakkMagyarázkodni kényszerült Zakk Wylde, aki egy régebben készült, de már januárban nyilvánosságra hozott interjúban azt találta mondani, hogy a Ronnie James Dio-féle Black Sabbath igazából nem volt Black Sabbath. A gitáros ugyanakkor megismételte kijelentését.

„Meghallgatod a Ronnie James Dióval felálló Black Sabbathot, és az nem Black Sabbath", mondta Zakk a Songfactsnek adott, nagy vihart kavart interjújában. „Az elejétől fogva Heaven & Hellnek kellett volna hívni, ha ugyanis meghallgatod a Heaven And Hell lemezt, az még csak közel sem áll a korábbi Black Sabbath hangzáshoz. Körülbelül annyira sabbathos, mint a Blizzard Of Ozz... Óriási Sabbath rajongó vagyok, de ha annak idején lejátszottad volna nekem a régi lemezeket, aztán betetted volna a Dio apánkkal készülteket, megkérdeztem volna: ó, tök jó, mi ez? A dalok egyáltalán nem szólnak sabbathosan. El tudod képzelni a Neon Knightsot Ozzyval?"

Zakk kijelentései olyan felháborodást váltottak ki a Dio-érás Sabbath hívei körében, hogy egyenesen feleségének, Barbaranne-nek kellett magyarázkodnia helyette a Twitteren, mondván, a gitáros nagyon szereti a Heaven And Hell-érát is. Az Artisannek most Zakk egy kicsit más szögből is megvilágította a kérdést, és leszögezte, hogy imádja a poszt-Ozzy korszakos Sabbathot is – de ezzel együtt kitartott korábbi kijelentése mellett. „Miután megváltak Ozzytól, resetet nyomtak a kreativitásukon. Ha belegondolunk, hol állt a Sabbath akkoriban, a Technical Ecstasy meg a Never Say Die! után... Ha Tony akkoriban haverként megmutatta volna nekem, min dolgoznak, és most csak a riffekre, a zenére gondolok, már akkor is azt mondtam volna neki, hogy hűha, ez semmire sem hasonlít, amire számítottam volna tőled, egyáltalán nem olyasmi, amiket korábban írtál. Tök mindegy, hogy a Children Of The Sea-ről vagy a Neon Knightsról beszélünk, vagy akármin azon az albumon. És Ozzy szólódolgai sem szólnak úgy, mint a Black Sabbath. Tony, Geezer és Dio az utóbbi években is Heaven & Hell néven futott, nem? Ezzel le is zárhatjuk ezt az egészet. Mi a banda neve? Heaven & Hell, pontosan. Nem Black Sabbath, vagy igen? Nem, Heaven & Hell. Én csak annyit mondtam, azok a lemezek úgy szólnak, mintha egy új zenekar készítette volna őket. Hé, mi ez? Ez egy Heaven & Hell nevű csapat. Nagyszerű, ki ez az énekes? Ronnie James Dio. Haver, ez valami fantasztikus!"

 

Hozzászólások 

 
+3 #24 Palinkas Vince 2014-01-22 13:27
Idézet - Assassin:
Idézet - TattooedAngel:
Idézet - Assassin:
Szerintem a Black Sabbath Dio-val teljesedett ki igazán. A doom megkapta a hozzá illő méltó hangot.


A Heaven and Hell meg a Mob Rules minden csak nem doom...


Pl. a Sign of the Southern Cross, a Falling of the Edge of the World, de a maga a Heaven and Hell is az...
A doom nem egyenlő Ozzy-val, a sokkal inkább Iommival és Geezerrel.


Hát ja és főleg attól függ, hogy mit nevezünk doomnak. A Candlemassra vagy a Soltude Aeturnusra biztos hogy elég komolyan hatott a Dio-éra is, sőt ez utóbbit még akár a When Death Calls c. Martin-érás szám is inspirálhatta, az idősíkon belefér.
Idézet
 
 
#23 Assassin 2014-01-21 21:19
Bocs, az egyik f lemaradt.
Természetesen Falling Off The Edge Of The World
:)
Idézet
 
 
+3 #22 Assassin 2014-01-21 21:10
Idézet - TattooedAngel:
Idézet - Assassin:
Szerintem a Black Sabbath Dio-val teljesedett ki igazán. A doom megkapta a hozzá illő méltó hangot.


A Heaven and Hell meg a Mob Rules minden csak nem doom...


Pl. a Sign of the Southern Cross, a Falling of the Edge of the World, de a maga a Heaven and Hell is az...
A doom nem egyenlő Ozzy-val, a sokkal inkább Iommival és Geezerrel.
Idézet
 
 
+1 #21 pumpika666 2014-01-21 20:57
Idézet - TattooedAngel:
Idézet - Assassin:
Szerintem a Black Sabbath Dio-val teljesedett ki igazán. A doom megkapta a hozzá illő méltó hangot.


A Heaven and Hell meg a Mob Rules minden csak nem doom...

a korai sabbath-okon is volt lemezenként kb 1, max 2 nóta, ami doom, ha szigorúak akarunk lenni
amúgy meg vessetek meg érte, de nekem a martin-éra az óriási kedvencem, hatalmas dalok, a forbidden-nel is a szar hangzáson kívül nem volt semmi probléma
Idézet
 
 
+2 #20 pumpika666 2014-01-21 20:55
Idézet - Generica:
Idézet - pumpika666:
Idézet - kiss gabor:
Ennél nagyobb gond vele kapcsolatban, hogy élőben szarrá vijjogtatja a klasszikus Sabbath/Ozzy riffeket. Egy Sabbath riff az Petőfi vers. Ne okoskodjunk bele.

huhh, az ozzy nótákat sem szerettem koncertlemezeke n tőle, mert vijjogtatott állandóan, a szólókat sem mindig tolta úgy, ahogy azt anno kőbe(acélba) vésték


Mostanában sokan kritikával illetik Zakk-et a pinch harmonics miatt, vagy ahogy itt mondjátok, "vijjogtatás", de rajta kívül nem kevesen vannak az elitben, akik szintén rengeteget használják egy nótán belül. John Sykes, Doug Aldrich, hogy csak 2 nagy nevet említsek., de valahogy őket ezért nem szokás cseszegetni.
Persze azt is megértem, hogy sokaknak nem tetszik ez a jelenség, de nekem nincs vele különösebb problémám.

igazából baj nem lenne vele, ha nem a nótákat mismásolnák el vele, ha egy kezdő(bb) gitárostól hallanám, akkor azt mondanám, hogy nem tanulta meg a dalt rendesen, azért mismásol :)
Idézet
 
 
+3 #19 Generica 2014-01-21 20:47
Idézet - pumpika666:
Idézet - kiss gabor:
Ennél nagyobb gond vele kapcsolatban, hogy élőben szarrá vijjogtatja a klasszikus Sabbath/Ozzy riffeket. Egy Sabbath riff az Petőfi vers. Ne okoskodjunk bele.

huhh, az ozzy nótákat sem szerettem koncertlemezeke n tőle, mert vijjogtatott állandóan, a szólókat sem mindig tolta úgy, ahogy azt anno kőbe(acélba) vésték


Mostanában sokan kritikával illetik Zakk-et a pinch harmonics miatt, vagy ahogy itt mondjátok, "vijjogtatás", de rajta kívül nem kevesen vannak az elitben, akik szintén rengeteget használják egy nótán belül. John Sykes, Doug Aldrich, hogy csak 2 nagy nevet említsek., de valahogy őket ezért nem szokás cseszegetni.
Persze azt is megértem, hogy sokaknak nem tetszik ez a jelenség, de nekem nincs vele különösebb problémám.
Idézet
 
 
+3 #18 TattooedAngel 2014-01-21 20:25
Idézet - Assassin:
Szerintem a Black Sabbath Dio-val teljesedett ki igazán. A doom megkapta a hozzá illő méltó hangot.


A Heaven and Hell meg a Mob Rules minden csak nem doom...
Idézet
 
 
#17 Assassin 2014-01-21 19:49
"Mi a banda neve? Heaven & Hell, pontosan. Nem Black Sabbath, vagy igen?"

Ez a Zakk... szerintem nyalja Sharon mama és Ozzy papa seggét. Perben álltak Iommiék Sharonnal a Black Sabbath névhasználat kapcsán, azért kényszerültek felvenni Dio-val a Heaven & Hell nevet. A pert Dio halálakor azonnal megszüntették... milyen érdekes...
Azt hiszem 2006-ban vagy 2007-ben megjelent egy Black Sabbath válogatás Dio Years címmel... szóval. Sharon volt a hunyó ebben a névkérdésben (is).

Szerintem a Black Sabbath Dio-val teljesedett ki igazán. A doom megkapta a hozzá illő méltó hangot.
Idézet
 
 
+2 #16 kiss gabor 2014-01-21 19:26
Idézet - pumpika666:
Idézet - kiss gabor:
Ennél nagyobb gond vele kapcsolatban, hogy élőben szarrá vijjogtatja a klasszikus Sabbath/Ozzy riffeket. Egy Sabbath riff az Petőfi vers. Ne okoskodjunk bele.

huhh, az ozzy nótákat sem szerettem koncertlemezeke n tőle, mert vijjogtatott állandóan, a szólókat sem mindig tolta úgy, ahogy azt anno kőbe(acélba) vésték

Örülök, hogy a hiba nem az én készülékemben van, másnak is feltűnik a dolog. Bírom Zakk dolgait, a No rest-en, meg a No more tears-en csodákat művel, de az elődei témáit nem értem miért variálja meg. Amikor életemben először meghallottam a Crazy Train bevezető riffjét, belekönnyeztem a gyönyörbe. Aztán egy haver kölcsönadott egy Zakk-es Live DVD-t, egyből azt akartam meghallgatni, hát gyorsan lelohadt a lelkesedésem. Értem én, hogy ez a stílusa, de Randy nem így alkotta meg azt a témát.
Idézet
 
 
-2 #15 Gábor 2014-01-21 19:25
Ez egy celebszintű nyilatkozat volt Zakktől...
Idézet
 
 
+2 #14 pumpika666 2014-01-21 19:07
Idézet - kiss gabor:
Ennél nagyobb gond vele kapcsolatban, hogy élőben szarrá vijjogtatja a klasszikus Sabbath/Ozzy riffeket. Egy Sabbath riff az Petőfi vers. Ne okoskodjunk bele.

huhh, az ozzy nótákat sem szerettem koncertlemezeke n tőle, mert vijjogtatott állandóan, a szólókat sem mindig tolta úgy, ahogy azt anno kőbe(acélba) vésték
Idézet
 
 
+2 #13 DRAZSEN 2014-01-21 18:41
De jó az az album! Én is előkapom néha,nem csak a Danger Zone,hanem az egész úgy ahogy van irgalmatlan! Főleg az igazi vintage hangzás ami engem személy szerint megfog a kiváló számok mellett!

Idézet - kiss gabor:
Idézet - csferi:
Tony Iommi A BLACK SABBATH, muzsikálhat mellette bárki...

Ha a H&H nem is, de a Dehumanizer totál ős-Sabbath... Dio pedig még "súlyosbította" is az összképet. Szerintem hiba lett volna nem BS-ként kiadni azt a lemezt!:)

Igy van. Ugyanez a helyzet a Seventh Starral is. Iomi agyszüleménye a zene, tehát Sabbath. Múltkor hallgattam róla a Danger zone-t, barátnőm bejött a szobába és kérdezte hogy mi ez a k.rva jó szám? És baromi jó volt símán rávágni hogy Black Sabbath. Ahelyett, hogy belekezdtem volna hogy: tudod, az úgy volt hogy a Sabbathból kiszállt Ozzy, úgyhogy a gitáros ..bla bla....
Idézet
 
 
+2 #12 kiss gabor 2014-01-21 17:06
Idézet - csferi:
Tony Iommi A BLACK SABBATH, muzsikálhat mellette bárki...

Ha a H&H nem is, de a Dehumanizer totál ős-Sabbath... Dio pedig még "súlyosbította" is az összképet. Szerintem hiba lett volna nem BS-ként kiadni azt a lemezt!:)

Igy van. Ugyanez a helyzet a Seventh Starral is. Iomi agyszüleménye a zene, tehát Sabbath. Múltkor hallgattam róla a Danger zone-t, barátnőm bejött a szobába és kérdezte hogy mi ez a k.rva jó szám? És baromi jó volt símán rávágni hogy Black Sabbath. Ahelyett, hogy belekezdtem volna hogy: tudod, az úgy volt hogy a Sabbathból kiszállt Ozzy, úgyhogy a gitáros ..bla bla....
Idézet
 
 
+6 #11 csferi 2014-01-21 16:35
Tony Iommi A BLACK SABBATH, muzsikálhat mellette bárki...

Ha a H&H nem is, de a Dehumanizer totál ős-Sabbath... Dio pedig még "súlyosbította" is az összképet. Szerintem hiba lett volna nem BS-ként kiadni azt a lemezt!:)
Idézet
 
 
+2 #10 Aaaarrrggghhh.... 2014-01-21 16:05
Idézet - kmaker:
Egyszerű ez az egész: az, amiről szó van, az egy az egybe hatalmas nagy sznobizmus.
A dehumanizer meg minimum van olyan jó, ha nem jobb, mint az első 5-6 bs lemez.
Csak valahogy túlmisztifikáló dott a klasszikus sabbath első 5, 6 lemeze az évek során. Túlérékelődtek, meg maga a sabbath is (persze tagadhatatlan, h meghatározó szerepű a zenetörténelemb en).
Még ozzy nyilatkozta évekkel ezelőtt, amikor még szóba se volt igazán a reunion, hogy "a sabbath is csak egy zenekar volt, nem kell túlmisztifikáln i".
Erről ennyit.

A sznobizmus néha nem árt, például ha a helyesírásról van szó...
Egyébként szerintem tök mindegy, ki minek hívja, nem a zenekar nevétől lesz jó egy zene, és a zenekar neve sem kell, hogy egy stílusra korlátozzon.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Anthrax - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. június 3.

 

Voivod - Budapest, Club 202, 2011. május 11.

 

Thaurorod - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Die Hard - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

Amorphis - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

Watch My Dying - Budapest, Almássy téri Szabadidőközpont, 2007. március 23.