Könnyen meglehet, hogy megint csak a szokásos, menetrendszerű haragszomrád-hisztéria tanúi vagyunk a Rattnél, ahonnan a hét második felében bejelentette távozását Stephen Pearcy. Az énekes nem először hagyja ott társait, de máris kijelentette: ettől még az ő hangját lehet majd hallani a csapat következő lemezén.
„Ezzel az egésszel nem mondtam azt, hogy nem lesz újabb Ratt lemez”, mondta Pearcy Mitch Lafon rádióműsorában. „Egyszerűen csak nem úgy készül majd el, hogy a zenekar bevonul a stúdióba, és így, meg úgy. Simán csak nem fogok többé játszani velük, és javarészt félreteszem a dolgot. A lemez ügye iránt továbbra is elkötelezett vagyok. Warren DeMartinivel pár hónapja írtunk egy nagyszerű nótát a basszusgitárosom stúdiójában. Ha az lesz az utolsó és egyben egyetlen új Ratt téma, ami kijön, az is nagyszerű, de hát azt mondtam, megcsinálom a lemezt… De soha többé nem szeretnék tagja lenni a zenekaromnak, ennyi a lényeg.”
Stephen furcsán kétoldalas hozzáállásában nyilván az is közrejátszik, hogy a Rattet szerződés kötelezi a Loud & Proud kiadónál a 2010-es Infestation folytatásának elkészítésére. Pearcy az interjúban ugyanakkor arra a témára is reagált, amely egyébként a kommentekben nálunk is előkerült a kilépésről szóló hír alatt, jelesül, hogy kinek mekkora része volt a Rattben a dalszerzésben. „Nagyon sok zenét én írtam, ha nem én hoztam vagy jegyeztem legalább társszerzőként az összes nótát. Ellentétben azzal, amit az emberek hisznek, vagy amit nekik mondtak, az én zenémről van szó. Elsősorban gitáros vagyok, de nem tudom, tudja-e ezt a közönség, vagy érdekli-e egyáltalán.”
Az énekes innentől fogva elsősorban szólókarrierjére kíván koncentrálni (legalábbis a dolgok mostani állása szerint...), következő önálló lemeze valószínűleg dalonként csepegtetve jön majd ki.
Hozzászólások
http://www.blabbermouth.net/news/ratts-bobby-blotzer-on-stephen-pearcy-he-has-kept-us-hostage-for-years/
Stephennel egyébként sem volt egyszerű együtt dolgozni, ez világosan benne van a 'Behind the Music - Ratt' műsorban is.
"Juan Croucier: We had a atypical way of writing, and without getting into a lot of negativity, different things would happen in different ways, at different times. For example, Warren would come up with a riff on guitar and then he would toss around and work on it in a rehearsal studio. Or Robbin would get together a musical arrange and he would come to me, and ask what I would sing over this. An example of that was on “Can’t Wait on Love” from Detonator.
Stephen wasn’t the easiest guy to work with as he refused collaboration. His opinion of collaboration was taking your song home to make any changes he wanted to. There was no communication, conceptualizing , exchanging theories, where the song can go or how it can be interpreted. It made for an uncomfortable situation to put it lightly. Sometimes the producer, Beau Hill, would really work with Stephen to branch out to do things he wouldn’t normally do."
Lemez: a hírek alapján kell lennie legalább pár megírt nótának...Legyen csak lemez Pearcy-vel.