Habár harminckét éve feloszlottak, és azóta csupán kivételes esetekben, szigorúan alkalmi jelleggel álltak össze, a Led Zeppelin iránti kereslet ma sem csökken. A banda 2003-as DVD-jét nemrég tizenháromszoros platinává nyilvánította az RIAA.
Vannak dolgok, amik nem változnak, és egy ezek közül a Led Zeppelin döbbenetes, szemernyit sem kopó népszerűsége. Megoszlanak a vélemények arról, mennyit számít ebben az, hogy Robert Planték a legdurvább ajánlatok hatására sem hajlandók újjáalakulni, a lényeg azonban annyi: minden idők legsikeresebb hard rock bandájának legendája ma is épp olyan eleven, mint azelőtt. Aki mindezt kétségbe vonná, annak íme egy friss adat: az RIAA (Recording Industry Association Of America, a MAHASZ amerikai megfelelője) júliusban tizenháromszoros platinává minősítette a banda 2003-as, simán csak Led Zeppelin című, összesen mintegy öt és fél órányi élő anyagot rejtő DVD kiadványát. Mindez számokra lefordítva azt jelenti, hogy a monstre videó csak az Egyesült Államokban több mint 1,3 millió példányban talált gazdára (DVD-k esetében Amerikában százezer eladott példány után jár a platina státusz).
A Led Zeppelin összes albumeladását illetően csak becslések léteznek, az azonban biztos, hogy a zenekar eladott lemezeinek száma világviszonylatban jócskán meghaladja a 200 millió példányt. A banda egyedül az Egyesült Államokban mintegy 112 millió albumot értékesített, aminél többet csak a Beatlesnek, Elvis Presleynek és a countrysztár Garth Brooksnak sikerült.
Hozzászólások