Logan Mader, a Machine Head első két albumának szólógitárosa manapság keresett producerként dolgozik, és egy friss interjúban a zeneipar helyzetéről osztotta meg gondolatait leendő kuncsaftjaival, illetve a közönséggel.
„Próbálok eltávolodni a tradicionális lemezkiadós dolgoktól, és új utakat keresni", mondta a Hollywood Music Magazine-nek Logan Mader. „Mindig vannak új utak. Lehet, hogy ma már nem fogsz eladni sok CD-t, de az emberek mindig szomjaznak az élőzenére, és a koncerteken venni akarják a merchandise cuccokat is. És persze ma is léteznek olyan cégek, akik rengeteg pénzt fektetnek be kreatív módon a zenébe, mint például a Red Bull. Nem lemezkiadó, de tonnányi pénzük van, jóval több, mint akármelyik lemezkiadónak manapság. Mindig lépést lehet tartani valahogy a változó környezettel, a haldokló lemeziparral ahelyett, hogy az ember csak túlélni próbál, és lecsapolja a maradék vért a már halálra sebzett dinoszauruszokból."
„Szerintem a mostani óriások idővel vagy összeomlanak, vagy átalakulnak valami olyasmivé, aminek semmi köze a tradicionális raktározós terjesztéshez, CD marketinghez, lemezeladásokhoz vagy letöltési statisztikákhoz", magyarázta Mader a zeneipar jövőjéről. „Mindez a fizikai hordozók jövőjétől függ, és gyanítom, hogy előbb-utóbb a nagy cégek inkább a tagság-alapú streamelt zenékre támaszkodnak majd, ahol nem birtoklod az mp3-at vagy a CD-t. Tagnak kell lenned ahhoz, hogy kapj egy kódot, amivel hozzáférést kapsz a teljes katalógusukhoz vagy akármihez, amit hallgatásra a rendelkezésedre bocsátanak, de semmit sem birtokolhatsz. Ez egy lehetséges út a kalózkodás megfékezésére, bár nekem sem tetszik különösebben egy ilyen modell. Most még persze nem is látom, hogyan tudna működni a gyakorlatban, de talán valaki már dolgozik rajta. Azt is hallottam, hogy az Apple talán felvásárolja majd a Pandorát, ami ugye kalózoldalként kezdte, aztán akkora lett, hogy megállapodásokat kötött a jogtulajdonosokkal, mára pedig igazán hatalmas platformmá vált. Az mindenesetre biztos, hogy a CD-k hamarosan idejétmúlttá válnak, a DVD-lejátszók eltűnnek, és az összes zenét egy más eszközről hallgatjuk majd, vagy a számítógépen. Fogalmam sincs, hová fut ki mindez, de az előadóknak is gondolkodniuk kell azon, honnan szereznek bevételeket, amiknek semmi közük a zene eladásához. Fel kell építeni egy közösséget maguk körül, és ha tényleg motiváltak, ezen a módon tehetnek magukért."
Logan szerint egyértelműen a közösségi szolgáltatásoké a jövő. „Kiépül egy rajongói bázis, egy adatbázis és egy közösség, ami minél nagyobb, annál értékesebb tőkét jelent. Eladhatod a hirdetési felületeket és szponzorokat nyerhetsz ahhoz, hogy tovább zenélj, és közben persze pénzt is keresel vele. Csak éppen nem a lemezcégtől kapod a fizetésedet, hanem a Coca-Colától vagy a Red Bulltól. Ami pedig a turnézást illeti: ha elég jó vagy, tudsz keresni. Zene továbbra is létezni fog, mindig jönnek jó új bandák, ahogy a régiek kihalnak, csak éppen senki sem tudja, pénzügyileg hogyan néz majd ki ez az egész. Érdekes, amolyan forradalmi időket élünk manapság..."
Hozzászólások