Shock!

november 21.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Bill + Phil: Songs Of Darkness And Despair

billphil_cPhil Anselmót nyilván senkinek sem kell bemutatni. Bill Moseley azonban elsőre nekem sem ugrott be, amikor először megláttam a híreket erről a projektről, de később azért sikerült arcról beazonosítani. Emberünk alapvetően színész, és olyan kultikus horrorfilmek színvonalát emelte jelenlétével, mint a Texasi láncfűrészes mészárlás második része, A massza, vagy időben közelebbről a Rob Zombie-féle Halloween-remake. Emellett írogat, zenélget, most pedig valahogy a köztudottan horrormániákus Anselmo oldalán kötött ki, és összehozták ezt az EP-t, méghozzá a fáma szerint mindössze három napnyi jammeléssel, és a jövőben valamikor teljes nagylemezt is terveznek közösen.

Persze lehet Moseley akármilyen rokonszenves figura, Shock!-szempontból Phil neve jelenti itt a vonzerőt, viszont ha valami újabb projektre számítanál, amit a Pantera ex-frontembere dominál, csalódni fogsz. Anselmo ezen a minialbumon bizonyos – többnyire nem túl hangsúlyos – háttérvokálokat leszámítva inkább indirekt formában van jelen, hiszen egyfelől részt vett a dalok megírásában, másrészt pedig bejáratott cimborái, Kevin Bond gitáros, Squizzy Squires basszer/gitáros és José Gonzalez dobos nyomták fel az anyagot. Maga a zene pedig valami furcsa, mocskos ötvözet ősrockból, jellegzetes déli muzsikákból, nyakon öntve a VHS-korszak horrorjait idéző színpadiassággal, legalább annyira szöveg-, mint zenecentrikusan. Viszont az EP öt igazi trackje ezzel együtt is mind más arcot mutat (a félperces Widder Woman átvezetést inkább ne tekintsük önálló dalnak).

megjelenés:
2016
kiadó:
Housecore
pontszám:
5 /10

Szerinted hány pont?
( 9 Szavazat )

Nem kerülgetem a forró kását, a háromnapos érlelési periódus minden szempontból érződik, és innentől kezdve az ember hangulatán, illetve jóindulatán múlik, hogy spontánnak vagy befejezetlennek bélyegzi a kiadványt. Moseley kántáló fahangja inkább az utóbbi irányba hat, gajdolása elég illúzióromboló is a Dirty Eye című sabbathos-ősrockos nyitásban. Phillel a mikrofonnál sokkal jobban működhetne ez a téma, de elfogadtam, hogy ez a projekt nem erről szól. A Corpus Crispy bizarrul gördülő, pszichedelikus horror-blues-country-valamije akkor már meggyőzőbb, a Tonight's The Night We Die visszafogott, mégis feszült hangulatossága pedig még inkább, bár kiemelkedőnek ezeket sem nevezném. A Catastrophic doomos, szétmázolt riffekkel, disszonáns, hamisan, fájdalmasan síró gitárdíszítésekkel operál, a Bad Donut pedig gyakorlatilag egy dzsunga garázsriffekre rádumált spoken word monológ Billtől. Utóbbiakban nagyon benne van az Anselmo önálló megmozdulásait jellemző kaotikus, anarchikus, tüskés-szennyes vonulat, de zeneileg és atmoszférájukat tekintve egyaránt mentesek mindenféle érdekességtől.

Érteni vélem, miért tolta magát előtérbe Anselmo ebben a projektben, hiszen egyedül Bill Moseley neve alatt a kutya sem hallgatná meg az EP-t, viszont kétélű fegyvernek tartom ezt a húzást. Ez a minialbum ugyanis, akárhogy is nézzük, sajnos maga a megtestesült középszer, és legfeljebb koptatni képes az énekes személyes legendáriumát, érdemit hozzáadni bizonyosan nem. Másrészről pedig: miközben Phil pár éve még azt mondta nekünk, hogy bőven elvan a Downnal meg a The Illegalsszal, most már ha jól számolom, ezzel együtt négy további formációban érdekelt (hiszen ott van még a Superjoint, a Scour és a Metraton Nganga), ez pedig mindenképpen aránytalanul soknak tűnik, főleg, hogy itt-ott személyi átfedések is akadnak. Nem lenne jó végignézni, ahogy ő is rálép a maxcavalerai útra...

 

Hozzászólások 

 
+1 #7 metanor 2017-02-06 12:15
a mennyiség helyett a minőségre kellene törekedni Mr.Anselmo
Idézet
 
 
+4 #6 zombee 2017-01-26 23:12
Idézet - TelekiPál:
Őszinténszólva kezd tömény lenni Anselmo jelenléte a metál világban. Egyáltalán nem láttam tőle semmi meggyőzőt a Pantera óta, legfeljebb néhány, a középszarnál feljebb tehet próbálkozást, de ez a f.szi szerintem már rég túlélte önmagát. Művészi szempontból mindenképpen.
Erősen kétlem, hogy valaha is feljebb fog kalaszkodni a klubzenekari létnél és azok a klubok nem lesznek idővel egyre kisebbek és kisebbek...



Pedig a Down III nagyon jó anyag.
Idézet
 
 
-1 #5 TelekiPál 2017-01-24 11:48
Őszinténszólva kezd tömény lenni Anselmo jelenléte a metál világban. Egyáltalán nem láttam tőle semmi meggyőzőt a Pantera óta, legfeljebb néhány, a középszarnál feljebb tehet próbálkozást, de ez a f.szi szerintem már rég túlélte önmagát. Művészi szempontból mindenképpen.
Erősen kétlem, hogy valaha is feljebb fog kalaszkodni a klubzenekari létnél és azok a klubok nem lesznek idővel egyre kisebbek és kisebbek...
Idézet
 
 
+3 #4 messire 2017-01-22 23:53
a helyén kell kezelni, és jó ez. moseley-nak zenekara is volt cornbugs néven, akinél ez a kis szösszenet működik, valószínűleg az is fog.
Idézet
 
 
+4 #3 Ric$ 2017-01-22 20:41
Beteg állat vagyok, rajongom mindkét palit. Nekem ez az EP is bejön, de ebben nyilván a horror-fanatizmusom is aktívan közrejátszik. Nem mondom, hogy hibátlan, vagy alapvetés, de párszor tuti meghallgatom.
Idézet
 
 
+9 #2 Igor Igorovics 2017-01-22 12:23
Idézet - Codename333:
Anselmo neve már régóta kétélű fegyver.Inkább egy....mert amihez az utóbbi években hozzá/belenyúlt abból még jó projekt nem lett....ez sem az....ennyi elég is volt ebből...

A Scour azért jó lett.
Idézet
 
 
+4 #1 Codename333 2017-01-22 11:33
Anselmo neve már régóta kétélű fegyver.Inkább egy....mert amihez az utóbbi években hozzá/belenyúlt abból még jó projekt nem lett....ez sem az....ennyi elég is volt ebből...
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Eric Martin - Budapest, PeCsa Music Café, 2013. március 9.

 

Sodom - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

Watch My Dying - Budapest, Kultiplex, 2007. július 11.

 

Wackor - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.