Az év egyik legkellemesebb meglepetése volt, hogy a hivatalosan zombiállapotban létező (?) Blind Myself az emlékeztető szurikként elszórt, alkalmi koncertjei mellé teljes értékű új lemezt is készít. Bármennyire is magasra tette legutóbb a lécet a Négyszögöl, egy rakás okból kifolyólag lehetett számítani arra, hogy méltó lesz hozzá a folytatás. Mielőtt azonban a részletekben elmerülnénk, elsősorban azért örülök Az idő dönti el megszületésének, mert a Blind sztorijához egyszerűen méltatlan volt a tápkábel falból való hirtelen kirántása 2016-ban. Amúgy sem jó egy fél élet munkáját keserű szájízzel magára hagyni, Tóth Gergőéknek ráadásul nem is volt miért szégyenkezniük: nem a rájuk való igény fogyott el, hanem belőlük tűnt el az olykor önemésztőnek tűnő lendület, ami a mókuskerék folyamatos taposásához kell.
megjelenés:
2023 |
kiadó:
Supermanagement |
pontszám:
9 /10 Szerinted hány pont?
|
Gergő azóta felépítette maga körül a Supermanagementet, amely a hazai pop olyan topsztárjainak istállójául szolgál, mint a Wellhello, Azahriah, Dzsúdló, vagy éppen az Anna And The Barbies. Túl azon, hogy Az idő dönti el egyes dalaiban a supermanagementes arcok is felbukkannak, számunkra ez elsősorban azért fontos, mert a cég adta biztonság „árnyékában" ezek a dalok tulajdonképpen tét nélkül készülhettek el. Ráadásul bárhol hallgatsz bele az új anyagba, arról is villámgyorsan meggyőződhetsz, hogy a 2023-as Blind semmilyen szempontból nem kínál felhabosított megoldásokat. Persze a vaskalapos ősrajongók, akik még ma sem fogadták el a magyarra váltást és/vagy a feldolgozhatóbb dalszerkezeteket, nos, ők most is a fejüket fogják majd, egy sokkal szélesebb kör azonban önfeledten öleli majd a keblére ezt a tizenkettő plusz egy dalt.
Semmit nem kellett újra kitalálni a Négyszögölhöz képest, hiszen semmi nem tört el, sőt, olyan nagyszerűen működik minden, mintha meg se történt volna egy a közel évtizedes kihagyás. Pálinkás „Nagyúr" Tamásnak és Gergőnek megint sikerült elkövetnie néhány olyan dalszöveget, hogy az ember a nagy bólogatás közben is megáll, ahogy érzi, hogy egyes sorok milyen pontosan oda találnak, ahová szánták őket. Kettejük koprodukciója már a Budapest, 7 fok, esőn is bőven a hazai átlag fölé emelte a produkciót, és Az idő dönti el pedig tartja ezt a nívót. Megannyi apró pokoljárás, hepiend nélküli megtisztulás szinte minden nóta, a refrént pedig már másodszori hallgatásra együtt énekled a főszereplőkkel – nem azért, mert így illik, hanem mert nem tudsz másként tenni. Mindehhez a zene hozza a HC-ben gyökerező blindos fordulatokat, és még véletlenül sem akar túl sokat markolni.
Ha a végén mégis úgy érzed, ahogy én is, hogy a Négyszögöl azért tartalmasabb volt, nem árt ránézni az egyes dalok hosszára, illetve a teljes versenytávra, ami alig 37 perc, majd megerősítést nyerni, hogy bizony, ami működik három percben is, azt nem kell hosszabbra nyújtani. Van, ami töményen az igazi. Ráadásul a szigorúan vett, „lényegi" tartalom még ennél is rövidebb, hiszen a végén az Apró-cseprő poklocskákat már elkomolytalankodják a srácok, a Léna feldolgozása ebben a formában izgalommentes rutinmunka, az Akárki fiát pedig ismertük már korábbról. És Az idő dönti el van annyira jó, hogy ilyen távon is belemászik az arcodba, a bőröd alá, lyukat üt az egyforma mintázatok közé. Tök mindegy, minek nevezzük, visszatérésnek vagy soron kívüli ajándéknak, én nagyra értékelem.
Hozzászólások
Egyetértek.
Összességében nekem talán inkább egy beton biztos nyolcas, az album második felén azért akad egy-két filler, kevésbé maradandó téma, de összességében marhára örülök annak h 2023-ban arról lehet beszélni, hogy megint van Blind Myself lemez. Én nagyon örülök, h anno meghúzták a Budapest, 7 fokkal a váltást magyarra, majd a Négyszögölnél a poposodást is, nekem ez a Blind "a" Blind, mert a Négyszögöl miatt kezdtem sorra járni a koncertjeikre, amíg lehetett. Azért aki megírta a Bírák, Magyar világvége, Veszélyes Hulladék dalszövegeket az az én szememben már alapból kurva magas polcra kerül. Remélem ezt az új cuccot is elviszik azért a színpadra. :)