Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Diamond Head: Diamond Head

0105dhcHa meghallod a Diamond Head nevét, nem biztos, hogy rögtön képbe kerülsz, ha viszont azt mondom: Am I Evil vagy Helpless, valószínűleg egyből kapcsolsz, hogy ez az a brit banda, akik bő harmincöt évvel ezelőtt többek között a Metallicára is óriási hatással voltak. Olyannyira, hogy azok fel is dolgozták tőlük az említett nótákat, első lemezük felével egyetemben, világszerte ismertséget hozva és némileg igazságot is szolgáltatva ezzel legalább az életmű egy szeletének.

A Diamond Head tehát egy ősi NWOBHM-csapat, akik 1976-ban alakultak, első korongjuk, a Metallicát is nagyban inspiráló Lightning To The Nations pedig 1980-ban jelent meg. Azóta kétszer is jegelték magukat hat-hat évre, 2000 óta azonban töretlenül aktívak az egyetlen őstag, Brian Tatler gitáros vezetésével. Bár a lemezkészítést nem viszik túlzásba, hiszen a tizenhat évvel ezelőtti újraaktivizálódást követően idén márciusban napvilágot látott, szimplán csak Diamond Headre keresztelt cucc kilenc évvel követi az előző What's In Your Headet?, de összességében is csak a hetedik a sorban, ami negyven év termésének eléggé soványka.

megjelenés:
2016
kiadó:
Dissonance Productions
pontszám:
9 /10

Szerinted hány pont?
( 10 Szavazat )

Bár a ritmusszekció 2002 óta egészen az album megjelenéséig állandó volt Tetler mellett, a ritmusgitárosi és énekesi posztokon megint akadtak csereberék, 2014-ben pedig az a Rasmus Bom Andersen érkezett a csapatba, aki a mikrofon mögött tíz évig tevékenykedő Nick Tartot váltotta (pár hónapja pedig új basszusgitárosuk van Dean Ashton személyében). És ugyan lassan fél éve kint van már ez a cucc, hiba lenne végleg elsiklani fölötte, ugyanis ahogy néhány éve a Satan is igen huszáros comebacket produkált, úgy a Diamond Head is olyan anyagot kalapált össze, amely méltó a régi időkhöz. Ez a tizenegy dal maga a tökéletes NWOBHM-esszencia: némileg nosztalgikus és régimódi, de kellően friss és izgalmas is. Azaz, bár egyértelműen célja, hogy örömkönnyeket csaljon a régi rajongók szemébe, kellően jó ahhoz is, hogy új arcokat állítson a csapat mellé.

Rasmus hangja abszolút illik a klasszikus, régisulis zenéhez, és amellett, hogy kiváló énekdallamokat hoz, orgánuma is olyan, amelyhez hasonlóakat harminc-harmincöt évvel ezelőtt egy rakat bandában is imádott a színtér (lásd pl. Angel Witch). Nagy megfejtések nincsenek persze a Diamond Headen, ez szimplán csak tizenegy kiválóan eltalált dal emlékezetes refrénekkel, fogós dallamokkal és ragadós gitárszólókkal. A zeppelines záró Silence, valamint a szimfonikus elemekkel operáló All The Reasons You Live lóg ki talán kissé, mivel azonban mindkettőben ízléssel és mértékkel alkalmazzák a vonósokat: ez a két tétel egyben ki is emelkedik a lemezről. A korong egyebekben többnyire húzós, rockos, dallamos metal-dalokat tartalmaz, amelyekben a hangsúly a fogós dallamokon és fülbe ragadó refréneken van: a nyitó Bones, a Shout At The Devil vagy a Wizard Sleeve ugyanúgy tízpontos, ahogy a középtempós See You Rise vagy a kifejezetten súlyos Our Time Is Now is.

Ha tehát szeretted anno a NWOBHM másodvonalát, akkor az idei Diamond Headdel nem tévedhetsz, de akkor is érdemes tenned vele egy próbát, ha kíváncsi vagy rá, hogy a '80-as évek elején a nagyok (Maiden, Priest, Saxon) mellett miféle csapatok mozogtak a színtéren. Garantált időutazás az akkori Nagy-Britanniába!

 

Hozzászólások 

 
#6 Draveczki-Ury Ádám 2023-04-19 11:36
Idézet - LikvidálGyula:
A direkt ostoba, primitív kommentek miért nincsenek gyomlálva?!

Mert ez még a szabad kommentelés időszaka volt, 2018-tól van előszűrés.
Idézet
 
 
#5 LikvidálGyula 2023-04-19 11:34
A direkt ostoba, primitív kommentek miért nincsenek gyomlálva?!
Idézet
 
 
+4 #4 Tulus 2016-08-29 18:59
masztiedző, ha nem tetszik, akkor nem kell elolvasni.

Pélót vagy primitív.

Ui: A hosszabb cikk nem a magadfajta gyíkarcoknak szól, hanem azoknak, akik szeretik a felsorolt zenekarokat.
Idézet
 
 
-19 #3 Mesteredzo 2016-08-29 18:28
faszt okoskodol
Idézet
 
 
+6 #2 Tulus 2016-08-29 16:02
Egy kis kiegészítés NWOBHM témában:

58 New Wave Of British Heavy Metal zenekar ad/ott ki lemezt az idén:

Paralex, Badge, Fist, Bitches Sin, Hollow Ground, Rogue Male, Robespierre, Diamond Head, Venom, Phasslayne, Desolation Angels, Tytan, Black Rose, Ricochet, Spartan Warrior, Grim Reaper, Quartz, Hell, White Lightning, Sparta, Dealer, Seventh Son, Salem, Troyen, Vardis, High Treason, Rock Goddess, Oxym, Satan's Empire, Millenium, Tygers Of Pan Tang, Metal Mirror, Chariot, Weapon UK, BattleAxe, Avenger, More, Slander, Malleus, Malias, Sister Rose, Stormchild, Blackmayne, Vigilante, The Handsome Beasts, Omen Searcher, Chaser, Geddes Axe, Stormtrooper, Sacrilege, Trespass, Mandora, Chrome Molly, Sherwood, Warrior, Seventh Era, Tank, (and maybe) Tokyo Blade.

Újjáalakult NWOBHM zenekarok: SYZ Rock Band, Tragician, Stormchild, Malleus, Chaser, Scarab, Satan's Empire, Mandora, Briar, Preyer, Steve Crowther Band, Seventh Era, Snatch-Back, Blackmayne, Rox, Traitors Gate
Idézet
 
 
+4 #1 Tulus 2016-08-29 15:55
Köszönet a lemezajánlóért :)

Fantasztikus lemez lett, méltó visszatérés! Nagyon remélem, hogy a Tygers Of Pan Tang és a Tokyo Blade is hasonló visszatérést tervez \m/

Egyébként Diamond Head-ék már javában írják az új dalokat, szóval remélhetőleg 2017-ben már ki is jönnek az új anyaggal :)

És ugyanez áll a Holocaust-ra is :)

Ha már szóba került az Angel Witch... nagyon jó lenne, ha ők is előrukkolnának egy új lemezzel, 2012 nem mostanában volt....

New Wave Of British Heavy Metal is the future \m/
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Uriah Heep - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. szeptember 21.

 

Jeff Loomis - Budapest, Dürer Kert, 2012. november 11.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2012. július 11.

 

Whitesnake - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. július 13.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.

 

Watch My Dying - Budapest, Almássy téri Szabadidőközpont, 2007. március 23.