Mit tehet az ember, ha a megszokott, sok évtizedes életformát felrúgva kényszerpihenőt kell tartani egy világjárvány miatt? Feldolgozáslemezt készít néhány cimborával. Persze a történet talán nem volt ennyire pofonegyszerű, de az ötlet alapja tényleg elég spontán jött Thom Hazaerttől, David Ellefson rasztás tettestársától, akivel az utóbbi években szorosabbra fűződött a munkakapcsolata mindenféle projekt kapcsán. A lemezen vendégeskedő zenészek névsora pedig tényleg impozáns, már csak ezért is érdemes belehallgatni.
Nem spóroltak a tartalommal, tizenkilenc feldolgozást rejt a No Cover, és szerencsére nem csontig rágott, milliószor eljátszott dalokat kerestek, hanem akad itt jó néhány érdekesség, amit nem ártott leporolni egyfajta felfrissített formában. A zenekar magja Daviden és Thomon kívül két olasz zenész (Andy Martongelli – gitár és Paolo Caridi – dob), illetve a mostanában a Sons Of Apollo soraiban zenélő Ron „Bumblefoot” Thal, akinek jellegzetes gitározását nem lehet nem szeretni. Mellettük rengeteg, de TÉNYLEG rengeteg vendégzenész szerepel a dalokban, csak néhány név a repertoárból: Dave Lombardo, Charlie Benante, Dirk Verbeuren, Al Jourgensen, Gus G, Doro Pesch, Mark Slaughter, Troy Lucketta, Frank Hannon, de még Chuck Behler és Jimmy DeGrasso is. Tényleg klassz a névsor, akad néhány kultikus figura is, de nem sorolom fel itt az összeset, a megfelelő helyen meg lehet találni a teljes gárdát. Mindamellett logisztikai rémálom lehetett ezt a huszonpár zenészt összegereblyézni egy kiadványra, bár sanszos, hogy tavaly nagy eséllyel bárki ráért bármire, csak zenélhessen végre.
megjelenés:
2020 |
kiadó:
Combat Records / EMP Label Group |
pontszám:
- /10 Szerinted hány pont?
|
Az éneket tekintve helyenként akad segítség Thom számára, aki egyébként egész tisztességesen hozza az énektémákat is, nem csak a kiabálást, noha természetesen a dalokat az ő hangfekvéséhez igazították. Persze nem egy hangszálakrobata, nem is énekli le Rob Halfordot, sem Billy Idolt, talán a Nazareth Love Hurtse sok neki már, de a kiabálósabb témákat tényleg jól hozza. A feldolgozott zenekarok is széles skálán mozognak, a Judas Priesttől kezdve a Queenen át a W.A.S.P.-ig akad mindenféle stílusú csapat, és persze néhány kihagyhatatlan örök kedvenc is, mint az AC/DC és a Motörhead. Utóbbiban Doro is szerepel, és hát ugye ők elég jóban voltak annak idején.
Ha hirtelen elfelejtetted volna, kinek a neve alatt fut a lemez, ahogy a Dead Kennedys Holiday in Cambodia című száma elindul, újra bevillan, hiszen ahogy elindul a dal, Ellefson védjegyszerű basszusgitár-hangzását ezer közül is azonnal be lehet azonosítani. A Krokus Eat The Rich-e is dögösre sikerült, mint ahogy az AC/DC Riff Raffje is a rendkívül visszafogottan, de jellegzetesen doboló Lombardóval, de ezeket elrontani sem lehet. Egyik kedvencem a Rebel Yell Billy Idoltól, eleve gyerekkorom óta imádom ezt a számot, de itt tényleg remekül elkapták a lüktető hangulatot, ami az eredeti sajátja is, még a csilingelő hangást is megtartották, tényleg imádnivaló ebben a formában is, és Thom szintén nagyon ráérzett a dalra. Másik kedvencem a lemezről a záró, szintén nem túl hamvas életkorú Downed a Cheap Tricktől, amiben Chip Z'Nuff énekel, a klipesített Auf Wiedersehenben pedig a jó öreg Al bácsi áll a mikrofonnál. Rokonszenves még a már egyáltalán nem szirénahangú Mark Slaughter által előadott Say What You Will az egykori Fastway zenekartól, amiben „Fast" Eddie Clarke (Motörhead) próbálta folytatni a Motörhead után, a ma már szintén csak néhai Pete Way oldalán.
Az Over The Mountain annyira beletapadt a fülembe Ozzy hangjával, hogy nehezen tudok elvonatkoztatni az eredetitől, pedig Andrew Freeman (Last In Line, Lynch Mob) sem énekli rosszul. Russell John Parrish, azaz Satchel, akit manapság a Steel Panther nyelvnyújtogatós, izomvillantós koncertjeiről lehet ismerni, stílszerűen egy Fight-dalban szerepel (Nailed To The Gun), amit feljebb transzponáltak, és kevésbé porszívóhangzású, mint az eredeti. A Sweet zenekar Sweet FA-jének sokszólamos vokáltémáit is remekül oldották meg, és a KISS egyik legszebb líraija, a Beth is jól sikerült. Mielőtt a borító miatt szívrohamot kapnál, pillants rá a Def Leppard debütlemezére, és rögtön meg fogsz világosodni. Így értelemszerűen arról az albumról is felkerült egy feldolgozás (Wasted), Dave McClain dobjátékával.
Hogy mennyire rugaszkodtak el az eredetitől a feldolgozásokban? Kevéssé, sokkal inkább tiszteletadás és örömzenélés ez, könnyed, szórakoztató formában. Az is előfordulhat, hogy neked pont mások lesznek a kedvenceid erről a bő egy és negyed órás lemezről, mint nekem, de ha feldolgozáslemezt keresel az utóbbi évekből, jó szívvel ajánlom a No Covert. Ideális esetben egy ilyen lemezt egy laza klubturné követne a világ számos pontján, ám egyelőre senki nem tudja megjósolni, mikor kerülhet erre sor bármilyen formában. De ha egyszer a világ újra kinyílik, és lesz lehetőségük valamilyen formában Európában előadni néhány dalt, és esetleg a környékre tévednek, szívesen megnézném őket.
Hozzászólások
Még egy ideig nem, nehezen bírnám ki sajnálkozás/röhögés nélkül. Nehéz ügy ez...
Most is? Hogy elsikkadt már ez a lemez... kíváncsi leszek, utóbb hányan határolódnak majd el ettől a produktumtól...
De attól még Def Leppard-os a boritó :D
Itt még istenes a helyzet, látnád mi megy az Arckönyvön.
Amúgy bárcsak nekem is személyesen a főszerkesztő asszony válaszolna. :-)
Olvasd el a cikket...