Nyugodtan lehet élcelődni azon, hogy a lassan a hetedik x-et is behúzó Sir Elton Hercules John már évek óta zömmel a Las Vegas-i Caesars Palace házi zongoristájaként szerepel, hiszen ez tényszerűen igaz, azzal azonban kevésbé, hogy a világ többi része ezzel egyidejűleg elfelejtette volna őt. Hősünk neve ma még akkor is jó hívószó, ha az utóbbi tizenakárhány évben bizony nem feltétlenül gyarapította azt a slágergyűjteményt, amelyet a tábor mindig is hallani akar tőle. A 2010-es The Union (Leon Russellel közösen jegyzett) albuma kapcsán hősünk egyenesen paradigmaváltást hirdetett meg azzal, hogy kijelentette: „nem kell többé poplemezt csinálnom". Szó se róla, a sorban ezt követő The Diving Board egyenesen a nyugdíjaskor keserédes illatát hordozta magán, ráadásul utóbbi lemezeken már a tőle évtizedek óta elválaszthatatlan zenekara tagjait sem hallhattuk. A Wonderful Crazy Night képében most a jó Elton egy tökéletes hátraarcot mutat be ebben a trendben.
Visszaülve a vegasi repülőre, ismerjük el, hogy az a közeg valami bicskanyitogatóan jól áll a manapság inkább csúnyácska öregasszonyként feltűnő zongoristának, ahol ráadásul pont az olyan arénaléptékű dalai érvényesülnek remekül, amilyenekből most is bemutat egy csokorral. Aki viszont látta mondjuk a legutóbbi, The Million Dollar Piano néven futó sorozat koncertfilmjét, tudja, hogy Elton nem temette el a finomabb hangszerelésű, nagyívű, epikus dalait sem, amelyek a koncertprogram derekán képesek egészen új színt adni a műsornak. Nos, efféle kísérletekről most szó sincs – a végletekig letisztított koncepciót anno nagyszerűen kiteljesítő Made In England logikája után az új album a Made In America címet is nyugodtan kaphatta volna.
A Wonderful Crazy Night azonban mindenekelőtt végre újra zenekari munkának tekinthető, hiszen bár természetesen itt is minden dalt a John/Taupin páros jegyez, a lemezt hallgatva nem csupán illúzió a zene „élő" érzete. Az Elton John Band az évkönyvek szerint pontosan egy évtizede nem volt hallható Sir Elton sorlemezein, a társulat mégis olyan frissességgel muzsikál itt, mintha annak tagjai egyetlen évet sem öregedtek volna. A tagságban is csak éppen annyi átrendeződés történt, amit a billentyűs Guy Babylon és bőgős Bob Birch halála sajnos mindenképpen magával hozott, ráadásul a régi barát, az ütőhangszeres zeni, Ray Cooper is újfent tiszteletét teszi egy Elton John-lemezen (ez legutóbb bő húsz éve, a már emlegetett Made In Englanden történt meg). Tábortűz, buli, régi haverok.
Mindez persze nem jelenti azt, hogy az album a maga módján ne lenne változatos, de tény, hogy uralma alá hajtják ezek a kifejezetten a kaliforniai napsütés alatt született, szellős, azonnal dúdolható témák. A címadó tömény bombasztját azonban remekül ellenpontozzák olyan letisztultabb fél-akusztikus témák, mint például a tagadhatatlan Nikita-faktorral rendelkező, zseniális módon klipesített Blue Wonderful. A máris futó, várhatóan újfent hosszú évekre elnyújtott turnén bátran lehet majd ezekhez a témákhoz nyúlni, hogy aztán a zenekar és közönsége egyként fiatalodjon majd vissza néhány percre. Elton a Wonderful Crazy Nighttal ha mást nem is, annyit mindenképpen bizonyít (elsősorban saját magának), hogy továbbra is helye van a világ arénáiban, legyen az Las Vegasban vagy bárhol.
Kortalan klasszikusnak nem mondható, tisztességes próbálkozásnál azonban lényegesen több ez a lemez, nem mellesleg dicsőséges „visszatérés" az egyik legnagyobb formátumú kortárs popelőadó számára.
Hozzászólások
Be fogom inkább.....
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Nem unod még? :) Mert mi már eléggé, még azzal együtt is, hogy mindent az olvasóért.
(Mindenesetre az album első dalát belinkelem)
https://www.youtube.com/watch?v=1BqGgqyfLCs
Hiába gunyolódsz rajt, ez nagyon gáz. Irjanak csak könyvekről meg filmekről akkor metal helyett, az való ezeknek.Agymosás felső fokon.
Megértelek. Én se járok már a koponyeg.hu-ra, mert rossz időt jósoltak.
"Kommersz köpedelem szar" ????
Ez az ember egy zenei zseni,és szerintem akármelyik komolyabb metal muzsikust megkérdeznéd szuperlatívuszo kban beszélne az öreg homárról! Mondjuk lehet a havonta megjelenő mai grind faxom tudja milyen kedvenceid lehet éppenséggel a nevét sem ismerik.
Brilliáns muzsikosról "köüedelem szar" jellemzőket idehányni irtózatos nagy cink
Upsz, ezt a Shock! is megírta anno. Bocs. http://www.shockmagazin.hu/hirek/kozos-zenelest-tervez-rob-halford-es-lady-gaga
De legyen ám! :)
Javítás: nem ismerem
Őszintén írom nektek, az k*rva jó lenne!
Én épp a napokban kattantam rá L.Gaga legelső The Fame albumára, és rohadt jó! Attól függetlenül hogy a hangszerek idegesítően szét vannak effectezve rajta, maga a zeneisége és a hangszerelés nagyon magával ragadott. Ha normális hangszereken lenne eljátszva, simán olyan lenne mint egy 80-as évekbeli Kiss album. (Hallgassátok meg a Like it rough dalát, az valahogy annyira a 80-as évek Kissét és Bon Joviját idézi, de fogalmam sincs miért.)
Szóval ha nem csak vicc volt hogy lesz Gaga is, én komolyan mondom örömmel várom mert az új albumait nem ismeri, de hamarosan azokat is végighallgatgat om majd.
Ui.: Remélem Katy Perry is lesz, mert a Teenega Dream albuma nagyon állat. Az új nem tudom milyen lehet.
(És ezt tényleg iróniamentesen 100%-os komolysággal írom.)
Rengetegen vannak, akiknek úgy működik a komfort zónájuk, hogy csak metal és kész. Mert ha más is lenne, a környezetük kicinkelné. Vagy mert akkor nekik is változniuk kellene. Másra nem is lesz szükségük, hiszen abban a környezetben tudnak a leginkább érvényesülni, azt ismerik. Nem jutnak el odáig, hogy nem kell mindig túllátni a puszta zenehallgatáson , hogy elég annyi is. Így maradnak ugyanannál a 3-4 csapatnál, mert így egyszerű, így kényelmes. És mert azt már nem kell túlgondolni. Szóval ez is egy típus, egy igény, és nem, nem kell nyitottnak lenni, nem kötelező. Főleg, ha erőltetett.
senki nem fog zokogni utánad