megjelenés:
2010 |
kiadó:
Reprise/Magneoton |
pontszám:
8,5 /10 Szerinted hány pont?
|
Most változott a megközelítés: egyfajta futurisztikus Hazárd Megye Lordjaiként játszanak szerepet egy laza szövésű koncepcióban, amelyet azért egy csomó extrával (pld. kísérő képregény, a „főszereplők" hallgatnivalóját tartalmazó plusz CD, különleges promóciós videók) támogatnak meg. Ezek persze nyilván biztosítják a hype-ot és a rajongótábort, de a fő kérdés mégis csak az volt: sikerül-e a dalok terén még egy szintet feljebb lépniük?
A tényleges kezdő szám, a szellemes elnevezésű Na Na Na (Na Na Na Na Na Na Na Na Na) már a 10. másodpercben kinyilatkoztatja a lemez fő üzenetét (lásd a címet). Gerard Way-ék rögtön egyértelművé teszik, hogy nemcsak a körítés, a zenei irány is erősen változik: ezúttal arra törekedtek, hogy jobban megmutassák a helyenként szalonpunkos beütésű powerpopos gyökereiket, belekeverjenek egy kis garázsrock feelinget, és összehozzák a rágógumi pop nyegleségét a helyenként megmaradó csilivili, pomp rock hatásaikkal. Mindezt a korábbi lemezekkel ellentétben ezúttal erősen elektronikus körítéssel, viszont maximálisan refrén- és dalcentrikus megközelítésben teszik.
A következő Bulletproof Hearttal tehát nyilván azon vannak, hogy tovább pörögjön a buli, de a kísérő koktél itt egy kicsit túl cukros lett: helyenként édeskések a dallamok. A SING-ben megkapóan hűvös, elegáns verzékre építenek egy akkora refrént, amihez képtelenség nem odaképzelni egy teltházas stadiont az önfeledten együtténeklő tömeggel. A Planetary (GO!) egy szemérmetlen időutazás a 70-es évekbe: a dobgépes, szintis téma annyira megmozgat, hogy ha annak idején Jane Fonda felhasználhatta volna az aerobicvideójához, a betonkeménységű segg tutira alapfelszereltség lett volna minden valamirevaló amerikai háziasszonynál.
Ezt követően azért jólesik a kevésbé szintetikus The Only Hope for Me Is You, ami talán a legjobban visszautal az előző lemezre, és ami külön jó hír, hogy ez a nagyívű refrénű, középtempós ballada a legkomolyabb, érett Black Parade-es számok hangulatát és színvonalát hozza: ez a Danger Days egyik csúcspontja. A Party Poison nevéhez méltó gyilkos powerpop pofon, ami biztosan koncertfavorit lesz. Aztán a Save Yourself, I'll Hold Them Backben ismét sikerült felhasználni a klasszikus glam rock, illetve rágógumi vonal jól bevált elemét, (lásd az első szám címét), de ez egy kemény, súlyos, emlékezetes szám, vagyis egy újabb csúcspontról beszélhetünk.
Az ezt követő S/C/A/R/E/C/R/O/W viszont szerintem nagyon langyosra sikerült, ezt talán jobb lett volna az egyébként 50 perc fölötti, vagyis nem éppen rövid lemezről. Szerencsére a Summertime-mal helyre teszik a dolgokat: mintha a korai Keane kivételesen megpróbált volna egy optimista számot írni. Jön a DESTROYA, amit egyértelműen a készülő új Lostprophets album demói közül csórtak el; vagy lehet, hogy Gerard Way rádumálta régi haverját, Ian Watkinst, hogy passzolja át nekik a témát? Mindegy, pont olyan, mint amikor a Lostprophets összehoz egy kemény(kedő), pörgős dalt, amiben a refrén egyszerűségével üt.
A The Kids From Yesterday ugyan ismét van némi időutazás-feeling, ám itt a 80-as éveket veszik célba: nagyon hangulatos, helyenként AOR-os beütésű, visszafogott hangszerelésű dal, ami jól jön a sok „csicsa" után. Egy rövid, outro-jellegű hangjáték után pedig még lenyomják a Vampire Money-t, ami nem más, mint egy bevadított rock n' roll séma, egy újabb parti-himnusz, tapssal, boogie-woogie zongorával, ahogy kell. („3-2-1 We came to fuck" kezdés, majd „gimmie gimmie some of that vampire money c'mon!" refrén.)
A My Chemical Romance-nak sikerült lenyesnie az előző lemez túlzásait, és a dalokra koncentrálva megalkotnia egy nagyon erős, bombasztikus pop-rock lemezt. Ez pont elég lesz ahhoz, hogy továbbra is sokak kedvencei legyenek, (és a Danger Days felkerüljön az évvégi listámra.)