Nem mondom, hogy feltétel nélkül, de azért kifejezetten kedvelem a finn Reckless Love-ot. A glam/sleaze/pop metal vonalon az utóbbi tíz évben felfutott csapatok közül azok sorát gyarapítják, amelyeknek van egyéniségük (még azzal együtt is, hogy hatásaik teljesen nyilvánvalóak a Van Halentől a Def Leppardon át a Danger Dangerig), és ha összeáll náluk a kép, méregerős dallamokat, refréneket képesek írni. Ilyenekből az InVader című negyedik albumon sincs hiány, de a banda néhol átesik a ló túlsó oldalára, és már az én amúgy magas nyáltoleranciaszintem határait is feszegetik – ebből a szempontból egyértelműen ez az album megy a legmesszebbre az eddigiek közül.
Nem túl robbanékonyan, de dallamokat tekintve meggyőzően indul a lemez a We Are The Weekend tapshimnuszával, és még meggyőzőbben folytatódik a döngölősebb Handsszel. Utóbbi olyasféle modernre szabott, 21. századi pop metal, mint amiben például a honfitárs Santa Cruz is utazik, és minden tekintetben nagyon ott van. Szintén csak jókat tudok mondani a robbanékony Bullettime-ról, a lazán tökös Rock Itről vagy a klasszikus Def Leppard 2016-ra hangolt változatát megvalósító Pretty Boy Swaggerről. Utóbbi nagyon popos, tele van műanyag hangzásokkal is, viszont a dallam baromi erős, a szóló meg atom, és összességében is karakteres a szám. De a Let's Get Cracking (THWP) partihimnusza is rendesen odavág, amúgy a DLR-féle Van Halen stílusában (a végéhez tapasztott akusztikus bulinótával együtt), és hiába szirupos kegyetlenül, a Keep It Up All Night melódiáival sem igazán tudok vitatkozni. Viszont akadnak témák, amikkel szerintem most elég rendesen mellélőttek.
megjelenés:
2016 |
kiadó:
Spinefarm / Universal |
pontszám:
7 /10 Szerinted hány pont?
|
A korszellemmel ellentétben továbbra is szeretek albumokban gondolkodni, így kifejezett hiba, hogy a nyitó kettős után egyből két olyan dal következik, amelyek stílusukban és színvonalukban is vitathatók a banda repertoárjában. A Monsterben ugyan akadnak torzított gitárok, de ezzel együtt is nettó pop – ez önmagában nem lenne gond, az viszont igen, hogy nem túl erős. A Child Of The Sun pedig igazi mélypont, itt ugyanis a '80-as évek legrettenetesebb paneljeit melegítik fel a lehető legrettenetesebb módon, kábé úgy, mint az első lemez Back To Paradise-ában, amit a mai napig képtelen vagyok meghallgatni. Mivel a dekadencia évtizedében voltam kisgyerek, alapból kellemes emlékeket ébresztenek bennem a korabeli popzenék, és soha nem is tagadtam, hogy zsigerileg vonzódom az egész korszakhoz. Viszont ez a rózsaszín szirupba forgatott dal ezt tekintetbe véve is borzalmas ezzel a bárgyú, geil ájájájáj-refrénnel. Némileg enyhébb mértékben, de ugyanez áll a Scandinavian Girlsre is, ahol a Reckless Love megint nem tudja eldönteni, hogy a Danger Danger vagy Giorgio Moroder stílusában adja el magát, így aztán inkább egyszerre próbálkozik meg mindkettővel. De miközben mondjuk az Animal Attraction Hotjában sikerült nekik a nagy attrakció, itt inkább csak gáz, töketlen roadhsow-pop/rock a végeredmény. A Destiny meg hiába rockos, ha gyenge, színtelen töltelék.
Olli Hermann hangját és stílusát ettől még persze bírom, és Pepe „Reckless" Salohalme is baromi jókat gitározik a dalokban, de mint a fentiekből is látszik, kicsit felemás lett ez a lemez: van, ami nagyon is tetszik róla, és van, ami egyáltalán nem. Mára elfogadtam, hogy a Reckless Love sajátos versenyző, akiknél egyszerre van jelen a '80-as évek rockja és popja, tud is működni ez, ha összeáll náluk a kép, de itt most érzésem szerint több a kakukktojás a kelleténél. Bár a Child Of The Sun mondjuk egyedüliként is sok lenne. Szóval maradjunk egy billegő hetesben, és nem voltam rosszindulatú.
Hozzászólások
Az előző Spirit mérföldekkel jobb!
Minden korábbi albumukat fullosra hallgattam, ezt elég volt egyszer is, még a kocsiban sem fog többet előkerülni, marad a Spirit:)