Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Blythe-ügy: kezdődik a koncertlemondási hullám Csehországban?

Úgy látszik, lassan megindul a lavina, amit Randy Blythe őrizetbe vétele és a vele szemben folytatott furcsa cseh büntetőeljárás eredményezett: a Los Angeles-i Terror az ügyre hivatkozva lemondta ehavi ostravai fellépését, és a God Forbid frontembere, Byron Davis is azt nyilatkozta, hogy a történtek után semmi kedve Csehországban játszani.

Lemondta augusztus 20-ai ostravai fellépését a Los Angeles-i hardcore/metalos Terror. „Kötelességünknek érezzük, hogy kiálljunk Randy Blythe-ért, mert az egész szituációt mintha túl könnyen venné mindenki. Nagyon szeretjük a cseh rajongóinkat, óriási bulijaink voltak az országban, de most arra van szükség, hogy ott álljunk a barátunk mellett, és ezért úgy döntöttünk, lemondjuk a bulit. Zenekarként könnyen kerülhetnénk mi is ilyen helyzetbe akármelyik bulin, így pedig nem hinnénk, hogy képesek lennénk most színpadra állni ott, és eljátszani, mintha minden rendben lenne, mert nincs. Most közösségként kell kiállnunk és felemelnünk a hangunkat", áll a banda közleményében.

A Blistering.comnak adott interjújában a God Forbid énekese, Byron Davis is hasonló gondolatokat fogalmazott meg. „Számomra egyszerűen őrület, hogy az amerikai állam nem avatkozik bele ebbe az egész ügybe. Nagyon szomorú, hogy a metal közösségen kívül senki sem emeli fel a hangját Amerikában a történésekkel szemben. Randy nagyszerű srác, az utolsó lenne, aki bárkit is bántani akarna. Ha egy popelőadóról lenne szó, már rég vége lenne az egésznek, mert valaki közbelépett volna fentről. De ez az egész egyszerűen abba az irányba hat, hogy már nincs is kedvem Csehországba menni koncertezni."

A napokban ismét egyre több muzsikus emelte fel szavát az ügyben, köztük a Slipknot tagsága, Robb Flynn a Machine Headből vagy az Anthrax legénysége. „Nem értek egy olyan rendszert, amiben valakit máris bűnösnek találnak anélkül, hogy egy napot is eltöltött volna a bíróságon", közölte Scott Ian. „Egyszerűen őrületes, hogy ilyesmi megtörténhet, és roppant aggasztó az a tény, hogy az amerikai állam nem szól közbe, hogy segítsen egy polgárán, akivel éppen teljesen inkorrekt módon bánnak egy külföldi országban."

 

Hozzászólások 

 
+9 #11 Venomádi 2012-08-03 14:02
Most olvastam facebook-on hogy kiengedték...
Idézet
 
 
-2 #10 kt 2012-08-03 13:32
Idézet - KoaX:
Nem akarok okoskodni, de a koncerteket elvileg mindenki saját felelősségre látogatja, nem?


Tehát ha legközelebb koncertre mész, és ott valaki teszem azt, agyonlő, semmi gond, hiszen a saját felelősségedre látogattad a rendezvényt, rá van írva a jegyedre is.
Idézet
 
 
+4 #9 Monarch 2012-08-03 07:16
Nem tudjuk, mi történt.

Redactio ad absurdum: igaz, hogy mindenki saját felelősségére látogatja a koncerteket, de ez nem jelenti, hogy ha már ott van, gépfegyverrel lehetne közéjük lőni, hiszen "az ő felelősségük, minek voltak ott".

És természetesen a színpadról eltávolítani is csak úgy lehet, hogy ne essen baja, sőt a zenésznek szerintem nincs is joga lelökni, max szólhat a biztonsági embernek. Vagy abbahagyhatja a zenélést, ha nem tetszik neki az ugrálás. Vagy akár le is lökheti, de akkor ne csodálkozzon, ha ebbe belehal a srác, akkor keresni fogja a yard.

Tehát az rossz érv, hogy saját felelősségére volt ott a koncerten.

A jó érv itt csakis az lehet, ha a zenész nem követte el, amivel vádolják - pl. nem ő lökte le a srácot, vagy az nem az esésbe halt bele, hanem mondjuk agyontaposták, vagy ilyesmi. Akkor valóban ártatlan.
Idézet
 
 
+4 #8 KoaX 2012-08-03 01:49
Nem akarok okoskodni, de a koncerteket elvileg mindenki saját felelősségre látogatja, nem?
Idézet
 
 
+4 #7 BSND 2012-08-02 12:14
Nem hiszem, hogy itt pénzről lenne szó. Randy közel sem egy limóval járó gazdag amerikai rocksztár, akiről olyan hű de sok pénzt le lehetne húzni. Azok az idők már elmúltak.
Idézet
 
 
#6 M 2012-08-02 11:05
Idézet - BSND:
Egyébként szánalmas látni, hogy a banda iránti rajongás miatt milyen sokan félredobnak minden jóérzést és józan észt az üggyel kapcsolatban.


Van benne igazság, én már ki is tértem erre korábban. Sajnálom a srácot, de a felelős itt a szervező/biztonsági páros, legalábbis szerintem mindenképpen. Őket meg alig említik meg kifelé, utána meg megy a csodálkozás, h sokan felháborodásuka t fejezik ki és sokaknak jó érzés nélkülinek tűnően reagálnak. Nem pont a cseh ügyészség teszi ezt? Jó más az, ami valóban van, meg ami megjelenik, de ez az egész ügy (Randy-re nézve) szánalmas. De mondom én személy szerint sajnálom a srácot és egyet értek azzal, h ha van felelős azt meg kell találni. De ne olyan alapon, h kinek van több zsetonja...
Idézet
 
 
#5 BSND 2012-08-02 10:20
Szerintetek mennyire érdekli a cseh ügyészeket, hogy egy amcsi banda lemondja a koncertet náluk? Tényleg minimum Metallica kéne ahhoz, hogy ez eredményre vezessen. Egyébként szánalmas látni, hogy a banda iránti rajongás miatt milyen sokan félredobnak minden jóérzést és józan észt az üggyel kapcsolatban.
Idézet
 
 
+1 #4 M 2012-08-02 09:40
Idézet - Ary:
Nem börtönben van, hanem előzetesben, ugyanúgy mint Magyarországon is bárki, ha fennáll a "szökés, elrejtőzés" veszélye. Gondolom, a környékére nem menne többet Csehországnak, ha kiengedik egy percre is, hanem elhúz haza az USA-ba. :) És azért csak meghalt egy srác.


Hát én azt, hogy a "Pankrác börtön vendégszeretete ..." nem sima előzetesnek minősíteném. Nekem az az érzésem, hogy tudják, h már nem sokáig tarthatják "fogva", ezért amíg lehetőségük van rá, addig nem engedik szabadon. Mindenesetre érdekes dolgok lehetnek a háttérben, amiért ennyire betartanak neki. Az egyik ügyvédje is megmondta, hogy nem menekülne el a tárgyalás elől, és szerintem ez valóban így is van. Lesz majd öltönyös bírósági tárgyalás nyilván, azon meg ígyis-úgyis meg kell jelennie, amit nyilván nem fog elmulasztani.
Amúgy akkor lett volna óriási balhé, ha teszem azt a Metallica a történtek után lépett volna fel náluk, és lemondták volna a bulit, arra hivatkozva amire a fentebb említett két zenekar.
Idézet
 
 
+2 #3 Monarch 2012-08-02 09:26
1) Meghalt egy srác. Lehet, hogy a saját hülyesége miatt, lehet, hogy valaki felelős ezért.

2) Nem tudjuk, pontosan mi történt.

3) Ha Randyt bűnösnek találják, akkor börtönbe kell mennie.

4) Ha Randyt kiengedik, akkor akár bűnös, akár nem, feltehetőleg elkerüli a börtönt. Ez persze csak akkor gáz, ha tényleg bűnös.

5) Nyilván ártatlannak vélelmezendő, amíg el nem ítélik, de az előzetes letartóztatás intézménye nem cseh találmány, a világ minden országában létezik ilyen, és többnyire Amerikában se engedik szabadon az emberöléssel gyanúsítottakat , akármekkora óvadékot is fizetnek ki.
Idézet
 
 
+3 #2 Ary 2012-08-02 08:36
Nem börtönben van, hanem előzetesben, ugyanúgy mint Magyarországon is bárki, ha fennáll a "szökés, elrejtőzés" veszélye. Gondolom, a környékére nem menne többet Csehországnak, ha kiengedik egy percre is, hanem elhúz haza az USA-ba. :) És azért csak meghalt egy srác.
Idézet
 
 
+1 #1 M 2012-08-02 07:58
Teljesen egyetértek! Magam is így tennék! Minden más zenekarnak is le kéne mondania a fellépését és akkor talán észbe kapnának. A joghoz nem értek, tisztában vagyok vele, h minden országnak más a törvénye, de azt egyszerűen nem hiszem el, h az nem jogtalan, h valaki úgy ül börtönben, h vádemelést sem intéztek ellene. A kiadó/menedzsment helyében úgy visszaperelnék mint a huzat.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Peter Gabriel - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. május 6.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Poisonblack - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.

 

Dark Tranquillity - Budapest, Dürer Kert, 2010. október 14.

 

Muse - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 15.